eitaa logo
آموزش تخصصی قرآن الهی
11.2هزار دنبال‌کننده
507 عکس
177 ویدیو
41 فایل
" يا الله " 💎 روخوانی/تجوید/صوت و لحن/حفظ 💠 مفاهیم/تدبر/تفسیر/علوم قرآنی 📣 تدریس اساتید برتر، آفلاین و رایگان ⚠️ نظارت کارشناس ارشد تفسیر و علوم قرآنی مدیر: @Modir330 ادمین: @Admin_00_120 تبلیغات: https://eitaa.com/joinchat/2096563016C5b9ffb51d6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎 سه توصیه قابل تأمل از أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) 🏳 امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام: مَنْ أَصْلَحَ سَرِيرَتَهُ، أَصْلَحَ اللَّهُ عَلَانِيَتَهُ؛ وَ مَنْ عَمِلَ لِدِينِهِ، كَفَاهُ اللَّهُ أَمْرَ دُنْيَاهُ؛ وَ مَنْ أَحْسَنَ فِيَما بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اللَّهِ، أَحْسَنَ اللَّهُ مَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ النَّاسِ ✔️ آن كس كه درون و باطن خويش را اصلاح كند، خداوند ظاهرش را اصلاح می‌نمايد. ✔️ هركس براى دين خود كار كند، خداوند كار دنيايش را سامان می‌بخشد. ✔️ آن كس كه رابطه ميان خود و خدايش را اصلاح كند، خداوند رابطه ميان او و مردم را اصلاح خواهد كرد. 📚 نهج‌البلاغه، حکمت۴۲۳ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
38.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️درس جدید: آشنایی با سبک استاد منشاوی 🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی 👇 http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d لینک دانلود 👇 https://iqna.ir/fa/news/4184044
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎 دلائل اهمیت شرکت در نماز جمعه 🏳 امام رضا عليه‌السلام: ... الجُمُعَةُ مَشْهَدٌ عامٌ فَاَرادَ اَنْ يَكونَ لِلاِْمامِ سَبَبٌ اِلى مَوعِظَتِهِمْ وَتَرغيبِهِم فِى الطّاعَةِ وَ تَرهيبِهِم مِنَ الْمَعْصيَةِ وَ فِعْلِهِمْ وَ تَوفيقِهِمْ عَلى ما اَرادوا مِنْمَصْلَحَةِ دينِهِمْ وَ دُنْياهُم وَ يُخْبِرَهُمْ بِما وَرَدَ عَلَيْهِمْ مِنَ الآْفاتِ و مِنَ الاَْحْوالِ الَّتى لَهُم فيهَا الْمَضَرَّةُ وَ الْمَنْفَعَةُ ❇️ روز اجتماع عموم مردم است. خداوند خواست تا امام از رهگذر خطبه ، آنان را موعظه كند و به اطاعت تشويقشان نمايد و از معصيت و ارتكاب آن برحذرشان دارد و آنان را بر آنچه در جهت مصلحت دين و دنياى خويش اراده كرده‌اند، موفّق سازد و از زيان هايى كه ديده‌اند و حالاتى كه براى آنان زيان‌آور يا سودآور است، باخبر كند. 📚 علل الشرايع، ج ۱، ص ۲۶۵، ح ۹ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @HawzahNews
⚠️ برای دستیابی به ادامه نکات آموزشی تقلید در تلاوت ، لطفا روی لینک های زیر بزنید ، متأسفانه امکان دانلود نبود . ✅️ تکنیک های تلاوت مسابقه تطبیقی به سبک استاد منشاوی https://m.youtube.com/watch?v=D38FcDrWzIs ✅️ تکنیک معکوس به شیوه لحن چینی https://youtu.be/BgoSThhGrhc?si=fTZb7Y27D0mO909g ✅️ میانبرها برای پیشرفت در تلاوت https://youtu.be/o_3vlK5U8YA?si=mRy1eUL_fdcfPEaU ✅️ از مسابقات بت نسازیم https://youtu.be/QVHxIVBpH5Q?si=5x9OU9nqGBY6njpb ✅️ دغدغه های تلاوت https://youtu.be/Y-wiMyZjg0Q?si=W7IN41Unk9tUJxXT ✅️ اهمیت مولفه‌های تقلید در تلاوت https://youtu.be/B-1hUbfGhYk?si=u_Kixc_vO7w4yoEj 🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی 👇 http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟠 مخاطبین محترم : به نظر شما کیفیت محتوای کانال آموزش تخصصی قرآن الهی چطور هست ؟ لطفا روی لینک بزنید و پاسخ دهید .👇 https://EitaaBot.ir/poll/1pfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 روز 💠 💎 ثمرات شب بیداری و گرسنگی 🏳 امام هادى عليه‏‌السلام: السَّهَرُ اَلَذُّ لِلمَنامِ وَ الجُوعُ يَزيدُ في طيبِ الطَّعامِ؛ 🌘 شب‌ بيدارى ، خواب را لذّت‌ بخش‏تر و گرسنگى ، خوراک را گواراتر مى‌كند. 📚 أعلام الدّين، ص ۳۱۱ @HawzahNews
✴️ مقدمه : مسئله سبک در تلاوت قرآن، موضوعی بسیار مهم است. چون ما در هنر تلاوت شاهد هنرنمایی قراء بزرگ مصری از گذشته تا به حال هستیم که تفاوت‌های آشکاری در این تلاوت ها به لحاظ بافت، لحن، صوت و ... وجود دارد و در عین حال که همه از ماده واحده ای به نام صوت، لحن و مقامات استفاده می کنند، اما به لحاظ ساختاری، تفاوت های آشکاری با یکدیگر دارند. 💠 تعریف سبک در لغت : این کلمه در معنای لغوی یعنی گداختن و ریختن زر و سیم در قالب های مشخص. سباک نیز کسی است که طلا نقره را آب کرده و در قالب های مختلفی ریخته و شکل خاصی به آن می دهد. ⚠️ یکی از دلایل نشأت گرفتن کلمه سبک برای قاریان قرآن نیز این است که قراء هم صوت و لحن خود را در قالبی مشخص ریخته و سبکی متفاوت را ارائه می‌دهند. 💠 معنای سبک در قرآن : نیز به معنای شخصیت فرد یا گروهی از هنرمندان در انتخاب، برنامه ریزی، سازماندهی و شیوه اجرایی به شکلی که عناصر و عوامل زیبایی شناسی سمعی و بصری در قالب مشخص مورد استفاده قرار گیرد، می باشد. در کشور مصر هنگامی که از سبک یک تلاوت یاد می کنند، آن را تحت عنوان مدرسه تلاوت نام می برند که همان مکتب یا سبک تلاوت یک قاری است. چند دلیل برای ایجاد سبک های جدید در هنر تلاوت قرآن وجود دارد که از جمله آنها نیاز و خواست عموم مردم و سطح جامعه به ایجاد تلاوت هایی با سبک جدید به ویژه در کشور مصر، نگرش، ایدئولوژی و جهان بینی هر فرد در خصوص موضوع تلاوت قرآن و استراتژی های پشت آن، زمان و مکان پیدایش یک سبک، می باشد. 🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇 http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
🟠 در این برنامه قصد داریم تا در خصوص تقسیماتی که در حوزه سبک ها وجود دارد و اهمیت آنها که سبب دستیابی به یک تقسیم بندی درست می شود، صحبت کنیم. ⚠️ از آنجا که مصری ها علاقمند به تلاوت قرآن هستند، شنونده های حرفه ای هنر تلاوت در این کشور از قدیم الایام علاقمند به طبقه بندی قراء بر اساس صدای آنها بودند و آنها را به صدای نقره‌ای، صدای طلایی، صدای تعبیر کننده، صدای ملکوتی و .... تقسیم می کردند. 💎 طبقه بندی مشهوری که در این زمینه وجود دارد، مربوط به استاد مرحوم هلباوی است. ایشان فرمودند که در مصر قراء را به ۴ گروه تقسیم می کنیم. گروه اول : قراء کلاسیک که معمولا در تلاوت‌های خود به اجرای کامل مقامات پرداخته و شیوه قرارجواب و جواب جواب را در مقامات مورد استفاده قرار می دهند که از جمله آنها استاد مرحوم مصطفی اسماعیل و مرحوم شحات انور هستند. گروه دوم : قراء شعبی یا مردمی که بیشتر صدای آنها مورد استتقابل مردم واقع می شود. چون دارای نفس‌های بلند هستند و لحن های ساده تری می خوانند که قابل فهم تر برای مردم عادی است و از جمله آنها می توان به استاد مرحوم عبدالباسط و مرحوم طبلاوی اشاره کرد. گروه سوم : قراء مدرن که در این گروه قراء هیچ تقیدی به اجرای کامل مقام ها نداشته وهر لحظه ممکن است قاری تصمیم بگیرد از مقامی به مقام دیگر برود. این تغییر و تحولات و مدلاسیون‌ها دائما اتفاق می‌افتد که از جمله آنها می توانیم به عبدالفتاح شعشاعی و محمد عبدالعزیز حصان اشاره کنیم. گروه چهارم : گروه غنواتی‌ها (قراء غنواتی) هستند که از کلمه غنا گرفته شده است. از دیدگاه ایشان بسیاری از قراء مصری احکام تلاوت را قربانی نغمات و موسیقی تلاوت نموده و به هر قیمتی می خوانند. ملودی هایی که ازقبل ساخته اند و طراحی کردند، روی آیات پیاده نموده و در این پیاده‌سازی ملودی‌ها، بعضا دچار اشکالاتی در حوزه احکام تلاوت، تجوید و ... می شوند. این قراء با وجود اینکه طرفداران خاصی در کشور مصر دارند، به هیچ عنوان مورد تأیید خواص نیستند و از جمله آنها می توان به محمود شحات اشاره نمود. 🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی 👇 http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
🟢 طبقه بندی مرحوم هلباوی یکی از طبقه بندی های مشهور کشور مصر است. اما سبک های دیگری در کتب مربوطه شامل سبک‌های اصلی، مستقل و متأثر وجود دارد که با توجه به محتوای درون سبکی به این سه بخش تقسیم شده اند. سبک های اصلی : آنقدر از غنای لحنی برخوردارند که هیچ قاری قبل از آن سبک، دنباله رو آن سبک نبوده و چنین سبکی را ارائه ننموده است. از جهتی نیز این سبک ها به قدری قوی و مؤثر بودند که روی دوره های بعدی خود تأثیر گذاشتند. از جمله قراء معروف پیرو این سبک می توان به مرحوم مصطفی اسماعیل و مرحوم محمد رفعت اشاره نمود. سبک‌های مستقل : هرچند در حوزه تأثیرگذاری روی سبک‌های بعدی خود، خیلی مؤثر نبودند، در عین حال سبک مستقلی به حساب می آیند و مشابه آن سبک را درقبل و بعد نمی‌بینیم. اما اشکالی که به این سبک ها وارد است، این است که این سبک‌ها دیگر نمی‌توانند دنباله رو داشته باشند و زمانی که قاری پیرو این سبک از دنیا رفت، آن سبک متوقف می شود. از جمله قاریان پیرو این سبک عبدالعزیزعلی فرج و محمود علی الحکم هستند. سبک های متأثر : نیز در عین حال که دارای استقلال نسبی هستند، مشابهت های زیادی با سبک های دوره های پیش از خود دارند. استاد کامل یوسف بهتیمی یا شحات محمد انور از پیروان سبک های متأثر هستند. این تأثر می تواند از قراء قبل از خودشان نشأت گرفته باشد و هم می توان از مکتب منطقه ای یا جغرافیایی خودشان صورت گرفته باشد. 🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی 👇 http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
🟡 طبقه بندی دیگری که در برخی از صحبت های منتقدان هنر تلاوت یا مقامات کشورهای عربی وجود دارد، طبقه بندی بر اساس حیات یک سبک است که در این طبقه بندی، سبک ها به سه قسمت زنده، مرده و فرسوده تقسیم می شوند. دسته اول : سبک‌های فرازمانی هستند که گذر ایام هیچ تأثیری روی اقبال عمومی نسبت به آن سبک ها نداشته وهمچنان این سبک ها در جهان اسلام مورد توجه هستند. این سبک‌ها طرفداران خاص خود مثل استاد منشاوی را دارند. دسته دوم : سبک‌های مرده که مشمول گذر زمان بوده و به مرور طرفداران خود را از دست می دهند و مخاطب جدید ندارند. از جمله قاریان این سبک محمد سلامه و علی محمود هستند. دسته سوم : نیز سبک‌های فرسوده یا پی که با وجود اقبال عمومی، از دوران اوج خود فاصله گرفته‌اند و همچون گذشته ازآنها استقبال نمی شود. محمد رفعت و ابوالعینین شعیشع از طرفداران این دسته هستند. ⚠️ اینها تماما طبقه بندی هایی است که از سوی منتقدین ارائه شده است و معیارهای آنها ثابت نیست که بتوانیم همه را سنجیده و مقایسه کنیم. متفاوت بودن ملاک‌ها معتبر بودن این تقسیمات را زیر سؤال می برد، اما ذهنیت مخاطب را برای طبقه بندی بعدی آماده می‌نماید. 🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی 👇 http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا