🔵 توضیحات :
استاد محترم، نغمه صبا را نغمهای محزون در تلاوت قرآن توصیف میکند و در ابتدای این کلیپ در قالب شکلی، فواصل درجاتی این نغمه را به مخاطبان نشان میدهد که در چهار صدا وجود دارد و فواصل آن نیز سه چهارم، سه چهارم، نیم است.
در ادامه این فیلم مخاطبان شکل آوایی این نغمه را نیز میشنوند و مدرس این درس گفتارها مجدد تأکید میکند که به جهت محزون بودن این نغمه میتوان با آن اوصاف قیامت، جهنم و عقاب الهی برای ظالمان است را در این فضا خواند.
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
💠 #حدیث روز 💠
💎 ثمره سکوت جاهل
🏳 امام جواد علیهالسلام:
لَوْ سَكَتَ الْجاهِلُ مَا اخْتَلَفَ النّاسُ؛
❇️ اگر جاهل سكوت مىكرد، مردم اختلاف نمىكردند.
📚 بحارالانوار: ج ۷۵، ص ۸۱
@HawzahNews
70.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ درس جدید: آموزش مقام عجم
#روخوانی
#تجوید
#ترتیل
#تحقیق
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
لینک دانلود 👇
https://iqna.ir/fa/news/4228667
⚪️ توضیحات :
مدرس این سلسله درس گفتارها در این قسمت با استفاده از تصویر، فواصل درجات مقام عجم را یک، یک، نیم معرفی میکند؛ ضمن آنکه مخاطبان شکل آوایی آن را نیز برای تقریب به ذهن بیشتر میشنوند.
استاد گرامی در ادامه به این موضوع اشاره میکند که به شرط تسلط بر این نغمه میتوان آن را به غیر از تلاوت قرآن، در مناجات خوانی و خواندن ادعیه هم مورد استفاده قرار داد.
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
💠 #حدیث روز 💠
💎 جاهل را بشناسیم
🏴 امام صادق علیهالسلام:
من أخلاقِ الجاهِلِ الإجابَهُ قَبلَ أنْ يَسمَعَ والمُعارَضَةُ قَبلَ أنْ يَفْهَمَ ، والحُكْمُ بما لا يَعْلَمُ
✅️ از اخلاق جاهل یکی اين است كه
➖ قبل از شنيدن، پاسخ میدهد و
➖ پيش از آن كه بفهمد به مخالفت برمىخيزد و
➖ نسبت به آنچه نمیداند حکم میکند.
📚بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۲۷۸
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
68.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ درس جدید: آموزش مقام کرد
#روخوانی
#تجوید
#ترتیل
#تحقیق
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
لینک دانلود 👇
https://iqna.ir/fa/news/4228667
⚫️ توضیحات :
استاد محترم در این قسمت از سلسله درس گفتارها، ابتدا با نشان دادن شکل، فواصل درجات این نغمه را که نیم، یک، یک است به مخاطبان معرفی میکند و علاقه مندان در حین دیدن شکل تصویری این نغمه با شکل آوایی آن نیز آشنا میشوند.
بنا به اعلام مدرس این درس گفتارها، «نغمه کرد» یکی از نغمات پُرکاربرد در ترتیل قرآن موسوم به ترتیل خلیجی است.
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
💠 #حدیث روز 💠
🎭 چهار نشانه ریاکار
🏳 پیامبرخدا صلياللهعليهوآلهسلم:
أمّا علامةُ المُرائِي فَأربَعةٌ:
۱. يَحرِصُ في العَمَلِ للّه إذا كانَ عِندَهُ أحَدٌ
۲. و يَكسَلُ إذا كانَ وَحدَهُ،
۳. و يَحرِصُ في كُلِّ أمرِهِ على المَحمَدَةِ،
۴. و يُحسِنُ سَمْتَهُ بِجُهدِهِ،
⬇️ نشانه رياكار چهار مورد است:
➖زمانی نزدش کسی است خود را بر طاعت خدا حريص نشان مىدهد،
➖زمانی تنها است سستى و تنبلى مىورزد،
➖در هر كارى شيفته ستايش است و
➖ با تلاش ظاهرش را نیکو میکند.
📚تحف العقول، ۲۲
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
42.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ درس جدید: آموزش مقام نهاوند
#روخوانی
#تجوید
#ترتیل
#تحقیق
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
لینک دانلود 👇
https://iqna.ir/fa/news/4228667
🔵 توضیحات :
استاد گرامی، در این قسمت از این درس گفتارها که با نام «آموزش تنغیم» شناخته میشود، ابتدا با استفاده از تصویر، به فواصل درجات نغمه نهاوند اشاره میکند که دارای چهار صداست و یک، نیم، یک است.
وی در ادامه مخاطبان را به شنیدن شکل آوایی نغمه نهاوند دعوت کرده و به این نکته اشاره میکند که این نغمه در ترتیل بسیار کاربرد دارد.
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
💠 حدیث روز 💠
💎 ببخشید تا عزیز شوید
🏳 پیامبر خدا صلیاللهعلیهوآله:
عَلَيكُم بِالعَفوِ؛ فَإنَ العَفوَ لا يَزيدُ العَبدَ إلاّ عِزّا، فَتَعافَوا يُعِزَّكُمُ اللّهُ
بر شما باد گذشت؛ زيرا گذشت جز بر عزت بنده نمىافزايد. پس، از يكديگر گذشت كنيد تا خداوند به شما عزت بخشد.
📚 کافی، ج ۲، ص ۱۰۸، ح ۵
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
49.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ آموزش مقام اثرکرد
#روخوانی
#تجوید
#ترتیل
#تحقیق
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d
لینک دانلود 👇
https://iqna.ir/fa/news/4228667
🟢 توضیحات :
مدرس این درس گفتارها در قسمت دهم «آموزش تنغیم» با اشاره به اینکه قاریان در تلاوتهای خودشان کمتر به این نغمه پرداختهاند، محمود رمضان و محمد عمران را از جمله قاریانی دانست که به این نغمه اهتمام داشتهاند و از محمد اللیثی نیز به عنوان قاریای که به ندرت از این نغمه استفاده کرده است، یاد میکند.
وی در کلیپ آشنایی این نغمه، دارا بودن فواصل پنجگانه درجات را از جمله ویژگیهای نغمه «اثرکُرد» دانسته و در ادامه ضمن آن که مخاطبان را با شکل آوایی این نغمه آشنا میکند، از علاقهمندان میخواهد از آنجا که این نغمه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد، تأکید و تکرار بیشتری در شنیدن شکل آوایی آن داشته باشند تا تسلط لازم بر روی آن را به دست آورند.
ایشان، سه درجه ابتدایی این نغمه را مشترک با فضای نغمه کُرد دانسته و باقی درجات آن را نیز مرتبط با فضای نغمه حجاز معرفی میکند که براین اساس در پنج صدایی این نغمه هم فضای کُرد ملموس است و هم فضای حجاز را داریم. معمولاً این نغمه به شکل مستقل خوانده نشده و یا در دل مقام بیات یا در فضای نغمه کُرد تلاوت میشود و دارای حال و هوایی حزین همراه با عظمت است.
🔷️ آموزش تخصصی قرائت قرآن الهی👇
http://eitaa.com/joinchat/3771597023C3b6919388d