eitaa logo
حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی
1.1هزار دنبال‌کننده
648 عکس
182 ویدیو
27 فایل
کانال اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله حاج سید علی حسینی میلانی (مدظله العالی) www.al-milani.com https://zil.ink/emamat.ir @bonyad_emamat @madrase_emamat
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 5 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🛑برای دیدن تصاویر بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید👇 📎 سایت بنیاد فرهنگی امامت 🆔 @bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
جلسه پنجم.pdf
172.2K
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه ۵ 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔 @bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه ۵ 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/SHjCm 🆔 @bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
💎سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی (مدظله العالی) 🎥ویدیو کامل جلسات در آپارات: 📎 جلسه 1 📎 جلسه 2 📎 جلسه 3 📎 جلسه 4 📎 جلسه 5 🎞ویدیو های تقطیع شده از جلسات: 📎احیاگر تراث علمای هند 📎 وحدت یا اتحاد؟ 📎 دعوت این افراد به صدا و سیما جایز نیست 🔊 صوت جلسات: 📎 جلسه 1 📎 جلسه 2 📎 جلسه 3 📎 جلسه 4 📎 جلسه 5 📃 متن جلسات: 📎 جلسه 1 📎 جلسه 2 📎 جلسه 3 📎 جلسه 4 📎 جلسه 5 🆔@bonyad_emamat 🆔@madrase_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
30.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه ۷ ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت لینک ویدئو در آپارات👇🏻 https://aparat.com/v/DdcGM 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
سلسله مباحث اخلاقی 07.mp3
3.63M
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 7 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
❇️ متن بیانات معظم له: در روایات اخلاقی بابی است به عنوان باب الاعتراف بالتقصیر انسان در برابر خداوند متعال اقرار به تقصیر کند قصور، امری است خارج از اختیار انسان؛ مثلا گویند فلانی قاصر است از فلان کار، یعنی خارج از اختیار اوست. اما تقصیر یعنی کم کاری از روی اختیار. یعنی انسان در برابر خداوند متعال اقرار به تقصیر کند از دو جهت باید این اقرار را انجام دهد: عظمت خداوند متعال است. یعنی آن طوری که شایسته عظمت اوست ما انجام وظیفه نکردیم و بندگی نکردیم دیگر این است که انسان اقرار کند از آن همه نعمت هایی که خداوند متعال عنایت کرده به او. ما در برابر این همه نعمت مقصریم یعنی نعمت های الهی را به آن نحوی که باید شکر کنیم نمی توانیم تشکر کنیم و نعم الهی را به طوری که باید استفاده کنیم که متناسب آن نعمت باشد باز نتوانستیم استفاده نماییم. نعمت وجود، نعمت سلامتی، نعمت ایمان ،نعمت اعضا و جوارح وَإِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لَا تُحْصُوهَا{نحل/ 18} حال آیا می توان ادعا کرد که ما انجام وظیفه کردیم؟؟!!! در ذیل این عنوان روایاتی است: : عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ مُوسَى عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ لِبَعْضِ وُلْدِهِ: يَا بُنَيَّ عَلَيكَ بِالجِدِّ، لا تُخرِجَنَّ نَفسَكَ مِن حَدِّ التَّقصيرِ في عِبادَةِ اللّه ِ عَزَّ و جلَّ و طاعَتِهِ؛ فإنَّ اللّه َ لا يُعبَدُ حَقَّ عِبادَتِهِ .{الکافی 2 / 72} یعنی در برابر خداوند متعال جدیت به خرج بده و تلاش کن و هرچقدر هم عبادت کردی خیال نکن که حق مطلب را ادا کردی. شخص باید حداکثر فعالیت را در عبادت و طاعت داشته باشد و در عین حال خود را مقصر بداند زیرا از سه حال خارج نیست یا انسان مقصر است یا اینکه ادای وظیفه کرده که اینطور نیست یا اینکه طلبکار است که خطاست و بدانید که خداوند متعال را به طوری که باید، عبادتش کنیم. پس باید فعالیت کنیم و به خودمان زحمت بدهیم : جابر بن عبدالله انصاری خدمت امام باقر علیه السلام رسیده است و حضرت به او فرمودند: عَنْ جَابِرٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : يَا جَابِرُ لاَ أَخْرَجَكَ اَللَّهُ مِنَ اَلنَّقْصِ وَ [لاَ] اَلتَّقْصِيرِ.{الکافی 2 / 72} یعنی انسان باید توجه داشته باشد که عملش در برابر خداوند متعال ناقص است و باید انسان در برابر خداوند متعال ذلت داشته باشد و نباید ادعای کمال داشته باشد. ببینید انبیا الهی عزیزترین مخلوقات خداوند متعال هستند و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هم اشرف مخلوقات است و ببینید این بزرگواران در برابر خداوند متعال چگونه هستند؟! خطابات الهی در قرآن به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چگونه است؟ و بعد امیرالمومنین علیه السلام را ببینید!! کسی آمد خدمت امام علیه السلام و فرمودند برو به فلانی که ظاهرا اهل غلو بوده بگو اینکه میبینی عظمت دارد امیرالمومنین علیه السلام این عظمت به برکت طاعته لله و لرسوله است عَلِيٌّ وَ اَللَّهِ عَبْداً صَالِحاً أَخَا رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلِّمْ ، مَا نَالَ اَلْكَرَامَةَ مِنَ اَللَّهِ إِلاَّ بِطَاعَتِهِ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ{ اختیار معرفة الرجال 1 / 107} شما ببینید یکی از مقامات پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله معراج است که از عبودیت آغاز شده است سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى {اسراء / 1} 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه ۶ 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت برای دیدن تصاویر بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید https://b2n.ir/s70913 🆔 @bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
جلسه6.pdf
118.2K
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه 6 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
❇️ ویدئو کامل سلسله دروس امامت حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی 🔅 جلسه ۶ 🛑 برای دیدن ویدئو به صفحه آپارات بنیاد فرهنگی امامت بروید: https://www.aparat.com/v/sZLIf 🆔 @bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه ۸ ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
سلسله مباحث اخلاقی 08.mp3
3.44M
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 8 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
❇️ متن بیانات معظم له: یکی از ابوابی که در کتب حدیث و اخلاق مطرح می کنند، باب الطاعه والتقوی است خود طاعت یعنی چه؟ و تقوی یعنی چه؟ اطاعت در لغت عرب از طوع است و طوع یعنی اینکه انسان در برابر کسی بی اختیار باشد. مثلا مومی که در دست انسان است به هر نحوی که مایل باشم میتوانم در بیاورم و این موم در اختیار من است. انسان نباید در برابر خداوند متعال اراده ای داشته باشد تقوی، آن مرتبه اولیه آن یعنی انسان عامل به واجبات باشد و تارک محرمات باشد نسبت به اطاعت، از امام باقر علیه السلام روایت است که فرمودند: لاَ تَذْهَبْ بِكُمُ اَلْمَذَاهِبُ فَوَ اَللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلاَّ مَنْ أَطَاعَ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ . {الکافي ج۲ ص۷۳} این ((لاتذهب بکم المذاهب)) یعنی این طرف و آن طرف نروید و حرف این و آن را گوش ندهید و فکرهای بی خود نکنید و حرف های بی ربط نزنید و نگویید چون ما شیعه هستیم پس در آخرت اهل نجات هستیم و خیال نکنید صرف شیعه بودن برای نجات آخرت کافی است. فوالله ما شیعتنا الا کسانی که مطیع خداوند متعال هستند. یعنی ما به کسی قول نجات در آخرت نمی دهیم؛ اعم از اینکه مطیع خداوند متعال باشد یا نباشد!! زیارت جامعه اسمش زیارت است ولی یک دوره معارف امام شناسی است. حال به این زیارت نگاه کنید الی الله تدعون و علیه تدلون و به تؤمنون و الی سبیله ترشدون و بقوله تحکمون که همه محوریت با خداوند متعال است این چنین هستند امامان ما!!! و اما نسبت به تقوی، روایتی از امام باقر علیه السلام است که فرمودند: كَانَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ يَقُولُ: لاَ يَقِلُّ عَمَلٌ مَعَ تَقْوَى وَ كَيْفَ يَقِلُّ مَا يُتَقَبَّلُ.{الکافي ج۲ ص۷۵ } یعنی در اعمال و عبادات خود به کیفیت نگاه کنید، نه به کمیت.کیفیت عمل به این است که با تقوی انجام شود؛ ما کار کم انجام دهید ولی با تقوی باشد اگر کسی عبادات زیادی انجام دهد و نوافل انجام دهد ولی تقوی در اعتقادات و محرمات و مال حرام نداشته باشد اصلا فایده ندارد و کیف یقل ما یتقبل آیا عملی که مورد قبول خدا واقع شود کم است؟! به آن کم گفته می شود؟! لذاست قرآن می‌فرماید إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ{ مائده/ 27} 🆔@bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani
حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی ✅ جلسه ۷ 📍مکان: بنیاد فرهنگی امامت برای دیدن تصاویر بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید 📎سایت بنیاد فرهنگی امامت 🆔 @bonyad_emamat 🆔 @ayatollahalimilani