13.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در جلسه پرسش و پاسخ
🔶قسمت اول :
✔️موضوع : ارتباط عملکرد دولت ها با رهبری
🔸آیا رهبری در ضعف عملکردها سکوت میکنند؟
🌐https://eitaa.com/ayatollahseyfi
17.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در جلسه پرسش و پاسخ
🔶قسمت دوم :
✔️موضوع : استقلال رهبری و امام در اتخاذ مواضع
🔸#قطعنامه_598 #واکسن
✳️ پ ن :این که رسول خدا ص لقب سیف الاسلام را به زبیر داده باشد علی التحقیق در منبع معتبری از منابع شیعه و سنی نیامده است. البته مدائحی از رسول خدا ص درباره طلحه و زبیر در روایات وارد گردیده است که به چند نمونه اشاره می کنیم:
۱. نقل مى كنند پيامبر (ص) مى فرموده است: هر كس مى خواهد به مردى بنگرد كه به عهد خود وفا كرده است به طلحه بنگرد. حصين مى گويد: طلحه در جنگ احد چنان از پيامبر دفاع كرد كه مجروح و زخمى شد.[1]
۲. نقل مى كنند شخصي مى گفت: هيچ كس را چون طلحه نديده ام كه بدون مسألت و درخواست مردم، مال هاى كلان به ايشان بپردازد.[2]
۳. گفته اند: زبير بن عوّام در جنگ بدر و احد و تمام جنگ هاى ديگر رسول خدا (ص) ملتزم ركاب آن حضرت بوده و روز احد هم پايدارى كرده و تا پاى جان با پيامبر بيعت كرده است. و هنگام فتح مكه هم يكى از پرچم هاى سه گانه مهاجران در دست او بوده است.[3]
4. طلحه و زبير در شمار كساني بودند كه از بيعت با ابوبكر سرباز زدند و همراه با علي (ع) در مقام مخالفت با حكومت وقت، در خانه حضرت فاطمه (س) بست نشستند.[4]
[1] الطبقاتالكبرى/ترجمه، ج۳، ص: ۱۸۸
[2] همان، ۱۸۹
[3] همان
[4] مسند احمد. ج۱ ص ۵۵ و تاريخ الطبري ج۲ ص ۴۶۶
♦️https://eitaa.com/ayatollahseyfi
7.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در جلسه پرسش و پاسخ
🔶قسمت سوم :
✔️موضوع : تبیین مرز انتقاد و تضعیف تنافی تضعیف دولت مطیع منویات رهبری
🔸 با التزام عملی به ولایت فقیه
🌐https://eitaa.com/ayatollahseyfi
9.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در جلسه پرسش و پاسخ
🔶قسمت چهارم :
✔️موضوع : تبیین مرز انتقاد و تضعیف تنافی تضعیف دولت مطیع منویات رهبری
🔸 شاخصه های دولت اسلامی انقلابی
🌐https://eitaa.com/ayatollahseyfi
14.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥بیانات فقیه مجاهد آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در جلسه پرسش و پاسخ
🔶قسمت پنجم :
✔️موضوع : ضرورت رسیدگی به امور فرهنگی همراه با امور اقتصادی
🔸 احیاء امور حجاب و عفاف ، اقامه دین الهی است
🌐https://eitaa.com/ayatollahseyfi
بسم الله الرحمن الرحیم
و الحمدلله علی محمد و علی آله الطیبین الطاهرین
✳️ بر اساس اطلاعات واصله جناب حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب سنگر حراست از امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به برادر بزرگوار سرتیپ پاسدار کاظمی واگذار نمودهاند.
✳️ ایشان در طول سالهای متمادی در سنگر سازمان اطلاعات سپاه خدمات شایان و سرنوشت سازی برای این نظام مقدس انجام داده است، و چشم بیدار این نظام مقدس در مقابل توطئههای خارجی و سرسپردگان و فتنهگران داخلی بودهاند.
✳️ امید است این پاسداری از حصن حصین ارزشهای نظام جمهوری اسلامی با بهرهگیری از هدایت و رهنمودهای ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی خامنهای حفظه الله به احسن وجه استمرار یابد.
و السلام علیکم و رحمة الله
علی اکبر سیفی مازندرانی
ت۱۴۰۱/ ۴/ ۳
حوزه علمیه قم
🔷پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله)
https://eitaa.com/ayatollahseyfi
📝 بیانیه حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) در پی اقدام شایسته دادستان مشهد
بسمه تعالی
(يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ۚ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ ۗ).
✳️ حجاب بانوان از ضروریات مسلم دین اسلام و صریح آیات شریفه قرآن است.
✳️ از اولین و مهمترین وظیفه قوه قضائیه دفاع از این حکم ضروری دین خداست ، لذا اقدام شایسته دادستان محترم مشهد در صدور حکم منع از ارائه خدمات اداری و بانکی به زنان بی حجاب و بد حجاب گامی در جهت انجام رسالت نبی مکرم و اقامه دین الهی است.
✳️ پشتیبانی از صدور چنین احکامی وظیفه شرعی علماء و فقهاء و مومنین است .
اینجانب بر حسب تکلیف شرعی، خود را موظف به تحسین این اقدام خداپسندانه و تشکر از معاون دادستان محترم مشهد میدانم ، و همچنین لازم میدانم به همه مسئولین قوه قضائیه توصیه نمایم؛ در انجام این رسالت الهی اهتمام داشته باشند.
و السلام علی من اتبع الهدی
علی اکبر سیفی مازندرانی
حوزه علمیه قم
۱۴۰۱/ ۴/ ۱۴
https://eitaa.com/ayatollahseyfi
1_1647761178.pdf
225.1K
✳️آیت الله سیفی مازندرانی پاسخ میدهد✳️
🔴 چرا باید مردان و بانوان با پوشش اسلامی در جامعه حضور داشته باشند؟!
🔴 چرا باید بانوان به حفظ حجاب اسلامی الزام شوند؟
🔴 فرق واجباتی مثل نماز و حجاب چیست؟ آیا میتوان مسلمانان را به خواندن نماز اجبار کرد؟
✳️ نوشته پیش رو پاسخ فقهی و استدلالی به سوالات میباشد .
🌐پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله)
https://eitaa.com/ayatollahseyfi
🎥فیلم پرسشهای مطرح شده در موضوع الزام به حجاب و پاسخ های مستدل حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله )
🔷 سوال اول : ادله وجوب الزام به حجاب اسلامی بر حاکم و نظام اسلامی چیست؟
🌐لینک دانلود : http://dl.seyfi.ir/video/motefareqe/400-401/HEJAB-1.mp4
♦️پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله)
https://eitaa.com/ayatollahseyfi
🎥فیلم پرسشهای مطرح شده در موضوع الزام به حجاب و پاسخ های مستدل حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله )
🔷سوال دوم : حدّ و مرز مقدار پوشش در حجاب اسلامی کدام است؟
🌐لینک دانلود : http://dl.seyfi.ir/video/motefareqe/400-401/HEJAB-2.mp4
♦️پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله)
https://eitaa.com/ayatollahseyfi
🎥فیلم پرسشهای مطرح شده در موضوع الزام به حجاب و پاسخ های مستدل حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله )
🔷 سوال سوم : مقصود فقهاء از شرطیت احتمال تأثیر در وجوب امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ و بر اساس چه دلیلی است؟
🔸سوال چهارم : آیا رسول اکرم(ص) و أمیرالمؤمنین در زمان حکومت خود زنان مسلمان را اجبار به حجاب اسلامی کرده اند؟ چرا؟
🔴 سوال پنجم : آیا علم به همه احکام شرط در وجوب امر به معروف و نهی از منکر است؛ یعنی بر عوام مردم واجب نیست فقط بر علما واجب است؟
🔵 سوال ششم : آیا وظیفه حاکم اسلامی فراهم آوردن بستر جامعه برای ازدواج به موقع بجای الزام به حجاب نیست؟
🔷 سوال هفتم :آیا الزام به حجاب باحق شهروندی بانوان منافات ندارد؟
🔶 سوال هشتم : آیا اقلیت های مذهبی یا گردشگران خارجی ملزم به رعایت حجاب می باشند؟
🌐لینک دانلود: http://dl.seyfi.ir/video/motefareqe/400-401/HEJAB-3.mp4
♦️پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله)
https://eitaa.com/ayatollahseyfi
محضر محترم حضرت آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله
سلام علیکم
1- ادلۀ وجوب الزام به حجاب اسلامی بر حاکم و نظام اسلامی چیست؟
2- حدّ و مرز مقدار پوشش در حجاب اسلامی کدام است؟
3- مقصود فقهاء از شرطیت احتمال تأثیر در وجوب امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ و بر اساس چه دلیلی است؟
4- آیا رسول اکرم(ص) و أمیرالمؤمنین(ع) در زمان حکومت خود، زنان مسلمان را اجبار به حجاب اسلامی کرده اند؟ اگر نمیکردند چرا؟
5- آیا علم به همه احکام شرط در وجوب امر به معروف و نهی از منکر است؛ یعنی بر عموم مردم واجب نیست، و فقط بر علما واجب است؟
6- آیا وظیفه حاکم اسلامی فراهم آوردن بستر جامعه برای ازدواج به موقع، بجای الزام به حجاب نیست؟
7- آیا الزام به حجاب با حق شهروندی مغایرت و منافات ندارد؟
پاسخ اجمالی:
ج1: ادلۀ وجوب الزام به حجاب اسلامی بر حاکم و مسؤولین نظام اسلامی در کتاب، و سنت، و اجماع، بلکه ضرورت دین خلاصه می شود.
ج2: حد و مرز پوشش و حجاب اسلامی، عبارت است از:هر پوششی مثل چادر و مانند آن که تمام مواضع بدن زن – حتی برجستگی های بدن – را بپوشاند، غیر از وجه و کفّین.
ج3: مقصود از احتمال تأثیر در مرتبۀ اول: احتمال عقلائی تأثیر گفتار و نصیحت در توجه و بیداری فاعل منکر و تارک معروف؛ بگونهای که متحوّل شده، وبا ارادۀ خود یا با تهدید زبانی و ایجاد خوف با تصمیم خود دست از معصیت بکشد. ولی در مرتبۀ دوم و سوم: مقصود از تأثیر، بازدارندگی فاعل منکر و تارک معروف؛ به گونهای که با تنبیه بدنی و الزام که با ایجاد خوف بر خلاف میل و ارادۀ باطنی، دست از گناه بکشد.
ج4: اصل اینکه رسول اکرم(ص) و أمیرالمؤمنین(ع) الزام به حجاب اسلامی نمی کردند ثابت نیست. ولی بر فرض عدم ثبوت، باید گفت که: ترک فعل از جانب معصوم همانند فعل ایشان محاملی دارد. و در مفروض سؤال محاملی وجود دارد، مانند: عدم آمادگی و تحمل الزام به حجاب از جانب عموم زنان؛ لذا خوف بر کیان و بیضۀ اسلام وجود داشت؛ چون زمان حکومت رسول خدا(ص) و أمیرالمؤمنین(ع) اوائل عهد اسلام بوده است. و اما سائر امامان معصوم(علیهم السلام) مبسوط الید نبوده اند، و یا اینکه بی حجابی – بگونه ی مبتذل و فساد انگیز با انواع آرایش – در آن زمان شایع و رائج نبوده است.
ج5: فقط علم به حکم مورد امر و نهی و نیز شرائط وجوب و احکام آن شرط در وجوب امر به معروف و نهی از منکر است، نه علم به سایر احکام دین.
ج6: هر دو امر وظیفه ی حاکم اسلامی است؛ یعنی هم ایجاد مقدمات و آمادگی عموم جامعه برای ازدواج به موقع، و هم الزام به حجاب اسلامی؛ چرا که امر اول احیاء سنت پیامبر است؛ که فرمود: «النکاح سنتی»، و امر دوم مصداق انجام فریضهی امر به معروف و نهی از منکر، و نیز از قبیل اقامهی دین الهی است.
ج7 :از نظر اسلام مشروعیت حق شهروندی و برخورداری از حقوق و مزایای آن باید در چهارچوب مراعات حدود و احکام الهی باشد.
پاسخ تفصیلی:
نخست قبل از پرداختن به پاسخ باید متذکر شوم که جزئیات و تفاصیل وجوه و ادله و اوقال در کتاب های مؤلَّفة اینجانب موجود است.
واین کتاب ها عبارتند از:
1- کتاب دلیل تحریر الوسیلة في الامر بالمعروف و النهی عن المنکر، که در سال 1415 ؛قمری یعنی حدود 28 سال قبل تألیف نمودهام.
2- کتاب «منهاج الفقاهة في تحشیة تحریر الوسیلة / في الامر بالمعروف و النهي عن المنکر»، که چند سال بعد از کتاب دلیل تحریر تألیف کردهام.
3- کتاب «أضواءالفقاهة/ الحلقة الاُولی في فقه العبادة» که اخیراً تألیف نمودهام. و در این کتاب تحقیق مفصّلی راجع به: مسائل مهمة و مستحدثة في الامر بالمعروف و النهي عن المنکر، و نیز مسأله ی الزام به حجاب داشتهام.
4- کتاب «حلقات الفقه الفعّال» که در 25 جلد است و در جلد 23 بخش قضاء و جزاء دربارۀ ماهیت تعزیر و گسترۀ آن تحقیق جامعی کردهام. و نیز در کتابها دیگر بنده تحقیق مواردی از این مباحث آمده است.
و همه این مباحث به قلم عربی و تحقیقی و استدلالی بوده و اقوال فقهاء و أدلۀ کتاب و سنت و اجماع مورد تحقیق و بررسی و استناد واقع گردیده است.
ولی اخیراً دربارۀ الزام به حجاب اسلامی سؤالاتی مطرح و شبهاتی إلقاء شده است، که باید با اشاره به ادله بگونهی موجز پاسخ داده شود. و اهل تحقیق را به کتابهای استدلالی اینجانب و نیز سایر کتب مصادر مثل مسالک، ریاض، جواهر و... ارجاع میدهیم.
پاسخ سؤال اول:
ادلّهی وجوب الزام به حجاب اسلامی بر حاکم شرع و مسؤولین نظام اسلامی را میتوان در کتاب وسنت و اجماع، بلکه ضرورت دین خلاصه کرد.
اما کتاب مجید: میتوان به سه دسته از آیات قرآن استدلال کرد که دلالت دستۀ اول و دوم بگونهی حکومت و طولی است.