eitaa logo
آیه گرافـی 🇵🇸
9.6هزار دنبال‌کننده
28.8هزار عکس
20.9هزار ویدیو
283 فایل
﷽ آشتی با قرآن به سبک »آیه گرافی« تفسیر مختصر برخی آیات شاخص قرآن و احادیث ناب 🍃قرآن را جهانی معرفی کنیم! تبلیغات‌ ارزان با بازدهی عالی :👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1735000081Ce431fec0ab 💞حضور شما مایه دلگرمی ماست😊
مشاهده در ایتا
دانلود
با# دوشكادر مقابل دشمن ايستاد ،تا عاقبت در نزديكی مخروبه نمك به رسید. در تاریخ ۱۳۶۴/۱۲/۲۱# در . 🍃🌷🍃 شادی ارواح طیبه ی شهدا،امام شهدا،شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع سلامت،شهدای هسته ای و علی الخصوص شهید سرفراز 💠 شهید رضا حداد💠 🌷 صلوات 🌷‌ ✨ التماس دعای فرج وشهادت✨ یاعلی مدد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•°~💌🕊 اگردرون‌این‌جسم نردبانی‌به‌سوی‌آسمان‌نباشد! چه‌چیزی‌جز‌باتلاق‌زشتِ‌دنیا درآن‌باقی‌می‌ماند‌...؟! 🌱 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
_ اصلا من که نمی‌دانم .. حسن‌ دقیق تر از ماجرا خبر دارد 💔🖤 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
زنان میتوانند معادلات جهانی را تغییر دهند؛ زنانی از تبار فاطمه(س) ... 💔🌷🖤 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 روی این دو تا آیه، یه تفکّر و تدبّری بکنیم، خیلی جالبه: آیه‌ی اوّل فإِذَا خِفْتِ عَلَيْهِ فَأَلْقِيهِ فِي الْيَمِّ. (قصص/7) به‌ مادر موسی‌ وحی‌ كرديم‌ كه‌، چون‌ بر جان موسی ترسیدی، او را به‌ دريا بيانداز. آیه‌ی دوّم فأَخَذْنَاهُ وَ جُنُودَهُ فَنَبَذْنَاهُمْ فِي الْيَمِّ. (قصص/40) ما فرعون و لشكريانش‌ را گرفتيم‌، و به‌ دريا افکنديم‌. کلمه "یَم" یعنی دریا، که در هر دو آیه تکرار شده. آیه‌ی اوّل درباره موسی:کودک شیرخواری که در نهایت ضعف و ناتوانی، بین امواج دریا رها میشه، ولی سالم می‌مونه، و دریا ضرری به او نمیزنه. آیه‌ی دوّم درباره فرعون: پادشاه قدرتمندی که به همراه لشکریانش، در نهایت قدرت و جبروت وارد دریا میشن، ولی غرق میشن‌. ضعف و ناتوانیِ موسی، ضرری به او نزد. همونطور که قدرت و جبروتِ فرعون به دردش نخورد. پس همیشه یادمون باشه هر کس که با خدا باشه، هرگز ضعف و ناتوانی‌اش ضرری به او نمی‌رسونه... و هر کس که با خدا نباشه، هر چقدر هم که قدرت داشته باشه، قدرتش نفعی به او نمی‌رسونه... با خدا باش، پادشاهی کن •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 خود را وادار کنید تا در یک محدوده‌ی زمانی مشخص، ابدا حرفی نزنید. مثلا در جر و بحث‌های دیگران دخالت نکنید و یا تا زمانی که نظری از شما نپرسيده‌اند، پاسخی ندهید. در هنگام قضاوت و داوری در مورد ديگران، لحظه‌ای درنگ کنید و با خود بگویید: "آیا من جای طرف مقابل هستم که در مورد او اظهار نظر می‌کنم"؟ در مقابل افراد عصبانی و خشمگین، چند دقیقه‌ای درنگ کنید تا آنان آرام شوند. آیا می‌توانید از حالا به بعد، به این موارد آگاه بوده و آنها را در زندگی اجرا کنید؟ قطعا می‌توانید. چون انسان قادر به انجام همه‌ی امور است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 شاید بسیاری از مردم خدا رو شکر کنند، و شاکر باشند... امّا قرآن کریم می‌فرماید بندگان «شَکور» کم هستند: قَلِیلٌ مِنْ عِبٰادِیَ الشَّکُورُ (سباء/13) اندکی از بندگان من سپاسگزارند. شکور یعنی کسی که همواره، همیشه، و در همه حال شکرگزار خدا باشه... چه در نعمتها.. و چه در سختیها.. بسیاری از افراد در نعمتها شاکر هستند، امّا در سختیها و مشکلات خدا رو فراموش می‌کنند، و خدا رو شکر نمی‌کنند. بیائید بندگانِ شکورِ خدا باشیم. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 پیامبر اکرم (ص) به تعبیر قرآنِ کریم، «رَحْمَةً لِلْعٰالَمِینَ» است، و جلوِه‌ای از رحمت خداست.. امّا همین پیامبر، با اینهمه مهر و محبّت، روز قیامت از همه کسانی که نسبت به قرآن بی‌توجّه، و کم‌توجّه بودند شکایت می‌کند. وَ قٰالَ اَلرَّسُولُ: یٰا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اِتَّخَذُوا هٰذَا اَلْقُرْآنَ مَهْجُوراً. (سوره فرقان/آیه30) پیامبر اکرم (ص) در روز قیامت، از روی گله و شکایت می‌گوید: پروردگارا! قومِ من، این قرآن را رها کردند، و آن را مهجور کردند. اگر با قرآن رفیق نیستیم، منتظر باشیم که روز قیامت، پیغمبر اکرم(ص) جلومون رو می‌گیره... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 شبی نعلبندی و پالانگری حق خویشتن خواستند از خری خر از پای رنجیده و پشت ریش بیفکندشان نعل و پالان به پیش چو از وامداری خر آزاد گشت بر آسود و از خویشتن شاد گشت تو نیز ای به خاکی شده گردناک بده وام و بیرون جه از گرد و خاک •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🍃🌸🍃 امام صادق (ع) میفرمایند: العامِلُ عَلى غَيرِ بَصيرَةٍ كالسّائرِ عَلى سَرابٍ بِقِيعَةٍ ، لا تَزيدُهُ سُرعَةُ سَيرِهِ إلاّ بُعدا . كسى كه بدون بصيرت عمل كند، مانند كسى است كه به دنبال سراب بيابان راه پيمايد. او هر چه تندتر رود دورتر مى افتد. الأمالي للمفيد ،ص 42،ح 11 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨ ✍آیت الله بهجت: دو کلمه از شیخ انصاری رحمه‌الله نقل شده است که بر علوّ مقام او دلالت دارد: اول آن‌ که: یکی از اهل علم حاجتی داشته و مدت‌ها به حرم مشرف می‏ شده و توسل می‏ کرده است، تا این‌ که روزی، عربی را می‏ بیند که وارد حرم شد و عرض حاجت کرد (فرزندش بیمار بوده) و فوراً همان‌جا حاجتش برآورده شد؛ از این‌رو ، خیلی ‏ناراحت می‏ شود و به اصطلاح، قهر می‏ کند و تصمیم می‏ گیرد از عراق برود. وقتی به محل اقامتش بر می‏ گردد، به او می‏ گویند: چندین بار، خادم شیخ به سراغ شما آمد و شما نبودید. در همین وقت، دوباره خادم سر می‏ رسد. سرانجام بعد از آن‌ که شیخ، حوایج او (هزینه حج، منزل و عیال) را برآورد، به او می‏ فرماید: "شما نگاه نکنید به این‏ مردم. این‌ها را این‌طور عادت داده ‏اند؛ اما شماها اگر خواستید حاجت‌تان برآورده شود، بر خشوع و خضوع خود در نماز بیفزایید." کلام بزرگی است. کأنّه می‏ فرماید که به این، أحوج هستید. دوم آن ‌که، ایشان مریض شده بودند و اهل علم و عرب‌ها به دیدنشان آمده، و طی عیادت گفته بودند: ان ‌شاء الله خوب ‏می‏ شوید. ایشان در پاسخ فرموده بود: "الموت و الحیاة من عوارض البدن ، و المصیبة سواد الوجه في الآخرة"؛ مرگ و زندگانی از عوارض بدن است ، ولی مصیبت، سیاه‌ رویی در آخرت است. 📚نکته‏‌های ناب ، ص 85 ‌‌‌‌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
✨﷽✨ ✍در روایتی آمده است: یک قاضی مقدّس و بسیار عابد از دنیا رفت. او حقّی را ناحق نمی کرده و علاوه بر شهرت به قضاوت عادلانه، مۆمن و متّقی بوده است و از این رو همسرش یقین داشته که وی بهشتی است. وقتی زن جسد شوهر را در لحد قرار داد و پارچه روی صورت او را کنار زد، دید ماری از بینی او بیرون آمد و شروع به کندن و خوردن صورت او کرد. زن از این وضعیت عجیب ترسید. هنگام شب، شوهر خود را درخواب دید و از آنچه رخ داده بود سۆال کرد و گفت: تو که انسان خوبی بودی! پس این مار چه بود؟ قاضی جواب داد: آن به خاطر برادر توست. روزی برادر تو با کسی نزاع داشت. برای حلّ مسأله به نزد من آمدند و من در دل خود دوست داشتم که حق با برادر تو باشد. نه اینکه العیاذبالله ناحقی باشد، بلکه دوست داشته حق با برادر زنش باشد البته نتیجه حکمیّت به نفع برادرت شد و من از این امر خوشحال شدم و با اینکه واقعاً حق با برادر تو بود، اکنون گرفتارم. همین که قاضی در دل بین دو مسلمان تفاوت قائل شده، عمل او در برزخ مجسّم شده و موجب آزار او گردیده است ⚠️مواظب حق دیگران باشیم گناهی که خدا آن را تا بنده حلال نکند نمی بخشد 📚 الکافی، ج 7، ص 410 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•