۴ دی ۱۴۰۱
دعای امروز 🌷❤️🌷
یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام 🙏
ای خدای صاحب جلال و كرامت🙏
خدايا 🙏
در اولین یکشنبه زمستان ⛄️
هواى خسته دلان را بيشتر داشته باش
و بر منتظرين بشارتى از باران رحمتت برسان⛈
كه بی شك فقط تويى اجابت كننده دعاى عالميان🙏
آمیـــن یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام 🙏
ای صاحب جلال و بزرگواری 🙏
@ayeha313
۴ دی ۱۴۰۱
۴ دی ۱۴۰۱
🌱آیه های زندگی🌱
راهکارهای مبارزه با فرقه های انحرافی(۱۳) .ترویج جادوگری ریشههای شکل گیری سحر و جادوگری نوین و مدر
راهکارهای مبارزه با فرقه های انحرافی(۱۴)
هویت زدایی
هویت واقعی آدمی در پرتو ارتباط با خداوند شکل میگیرد و پس از تثبیت هویت دینی، رفتارهای فردی و اجتماعی براساس آرمانها و هدفهای دینی صورت میپذیرد. انسان در جهانبینی الهی جایگاهی والا داشته و جانشین و خلیفه الهی در روی زمین است و میداند از کجا آمده، در کجاهست و به کجا میرود.
بدیهی است که هویتزدایی در پرتو از بین بردن ارتباطهای معنوی و الهی انسان با فراهم نمودن شرایط و فضاهایی که در آن اثری از ارتباط با خدا و آموزههای دینی یافت نشود، انجام میگیرد.
رهبران و عناصر وابسته به دستگاههای اطلاعاتیِ غرب به نام معنویت و عرفان به میدان آمدهاند، البته با این تفاوت که معنویت القایی آنان کاذب و سکولار بوده و به جای هویتزایی، هویتزدایی میکنند.
ادامه دارد...
@ayeha313
۴ دی ۱۴۰۱
🌱آیه های زندگی🌱
🔴بلوغ عقلی۴🔴 🔹ادامه نکات رسیدن به بلوغ عقلی: 9⃣ـ در برخورد با مشکلات زندگی، اول جوانب کار را بسنجی
🔴 بلوغ عقلی۵ 🔴
ادامه نکات رسیدن به بلوغ عقلی برای ازدواج:
2⃣1⃣ـ برای بالا بردن توان سازگاری، خود را جای دیگران گذاشته و ببینید اگر در آن موقعیت بودید چه میکردید، آنگاه بهتر دیگران را درک کرده و راحتتر باآنها کنار بیایید.
3⃣1⃣ـ سازگاری و سازشکاری دو مقوله متفاوت هــــستند. سازگاری کنار آمدن با اطرافیان است و سازشکاری کنار گذاشتن ارزشها. بلوغ عقلی در سازگاریست.
4⃣1⃣ـ عاقل بودن به معنای زرنگی، زد و بند و حیله گری نیست. بااین موارد عاقل بروز داده نمیشود بلکه اعتمادهارا ازخود سلب میکنید.
5⃣1⃣ـ توجه داشته باشید. افرادی میخواهند همیشع مورد قبول دیگران واقع شوند پس بدین منظور دست به هرکاری میزنند. به این ترتیب بزرگترین سرمایههای زندگی یعنی استقلال رای و ازادی عمل را از دست میدهند. شما این اشتباه را تکرار نکنید.
✅ با تمرین و بررسی ۱۵نکته ذکر شده شما میتوانید بلوغ عقلی خود را به همه ثابت کرده و موانع پیش رو را برطرف کنید.
@ayeha313
۴ دی ۱۴۰۱
ولادت با سعادت
حضرت عیسی مسیح علیه السلام
بنده پاک خداوند و پیامبر برگزیده او ،
بر مقیمان طور توحید و معرفت ، مبارک باد . . 🌸مسیح میگوید:
خدا عشق است.
اگر تا عمق عشق فرو روید،
خداوند را در آنجا می یابید و
جز این راه دیگری برای یافتن خداوند وجود ندارد ...
🌸میلادمسیح این عشق خالص وپاک مبارک🌸
@ayeha313
۴ دی ۱۴۰۱
👇👇👇
♨️سوال:
🔰بعد از حضرت عیسی (ع) و قبل از حضرت محمد (ص) چه کسی بر روی زمین حجت بود؟
✍️پاسخ:
✅حضرت علی (ع) می فرمایند: «اللَّهُمَّ بَلَى لَا یَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ لِلَّهِ بِحُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً أَوْ خَائِفاً مَغْمُوراً؛[۱] زمین هیچ گاه از حجتهاى خدا خالى نمى ماند، خواه آشكار و مشهور باشد یا بیمناك و مستور.»
همچنین حضرت در توصیف زمان بعثت رسول اکرم (ص) می فرمایند: خدا پیامبر اسلام را هنگامى مبعوث فرمود كه از زمان بعثت پیامبران پیشین مدّتها گذشته، و ملّتها در خواب عمیقى فرو خفته بودند.[۲]
از کنار هم گذاشتن این دو کلام می توانیم نتیجه بگیریم که در زمانی که بین عروج حضرت عیسی (ع)، تا زمان بعثت رسول اکرم بوده ، دوره هایی وجود داشته که یا رسولی در آن نبوده و حجت الهی غیر رسول بوده (مثل اوصیای پیامبران) یا اینکه حجت الهی، فرد مشهور و آشکاری نبوده است.
اما شناخت بعضی از حجت های الهی در این دوره ممکن است. مثلا طبق نظر بعضی از مفسران، یاران حضرت عیسی (ع) بعد از عروج ایشان صاحب ماموریت هایی شده اند و حجت الهی بوده اند:
«إِذْ أَرْسَلْنا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَكَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ فَقالُوا إِنَّا إِلَیْكُمْ مُرْسَلُونَ[یس/۱۴] هنگامى كه دو نفر از رسولان را بسوى آنها فرستادیم، امّا آنان رسولان (ما) را تكذیب كردند پس براى تقویت آن دو، شخص سوّمى فرستادیم، آنها همگى گفتند: «ما فرستادگان (خدا) به سوى شما هستیم!»
در تفسیر نمونه، ج۱۸، ص: ۳۴۱ آمده « در اینكه این رسولان چه كسانى بودند در میان مفسران گفتگو است، جمعى گفته اند: نام آن دو نفر" شمعون" و" یوحنا" بود و نام سومین" بولس" و بعضى نامهاى دیگرى براى آنها ذكر كرده اند. و نیز در اینكه آنها پیامبران و رسولان خداوند بودند و یا فرستادگان حضرت مسیح ع (و اگر خداوند مى فرماید ما آنها را فرستادیم به خاطر آنست كه رسولان مسیح هم رسولان او هستند) باز در میان مفسران گفتگو است، هر چند ظاهر آیات فوق موافق تفسیر اول است.»
در بیان جزئی تر دو دوره متفاوت، حدیثی از امام صادق (ع) نقل شده است که: مردم بعد از عیسى (ع) ۲۵۰ سال بدون امام ظاهرى گذراندند ... میان عیسى و محمد (ص) پانصد سال فاصله بود كه در ۲۵۰ سالش پیغمبر و عالمى در میان مردم ظاهر و با نفوذ نبود یعقوب ابن شعیب راوى حدیث گوید عرض كردم مردم در دین دارى خود چه میكردند فرمود به دین عیسى (ع) عمل میكردند عرض كردم چه حالى داشتند فرمود مؤمن بودند سپس فرمود زمین همیشه داراى یك عالم و رهبر دینى است كه اهل ایمان مى توانند از او استفاده كنند.[۳]
از دیگر حجت هایی که برای این دوره نام برده شده، می توان به اسامی زیر اشاره کرد (شمعون)، (ملیخا)، (انشوا)، (دسیخا)، (نسطورس)، (مرعیدا) و (بحیراى راهب).[۴]
[۱]. تحف العقول عن آل الرسول ص ۱۷۱.
[۲]. خطبه ۸۹ نهج البلاغه.
[۳]. كمال الدین و تمام النعمة، ج۱، ص: ۱۶۱.
[۴]. داستان پیامبران یا قصه هاى قرآن از آدم تا خاتم، ص۷۰۰.
@ayeha313
۴ دی ۱۴۰۱
ایام_فاطمیه
💢آیا فاطمه(س)، مردانی که به علی(ع) جسارت کرده بودند را تهدید کرد که در صورت ادامه رفتارشان، موی سر خود را پریشان خواهد کرد؟! آیا این کار با عصمت آنحضرت، منافات ندارد؟
✅در منابع حدیثی و تاریخی و به صورت پراکنده، نقلهای مختلفی درباره بیحرمتی به حضرت فاطمه(س) آمده است:
ابوهاشم میگوید: هنگامى که على(ع) را از خانه بیرون بردند، فاطمه(س) نیز پیراهن پیامبر خدا(ص) را روى سرش گذاشت و دست حسنین(ع) را گرفت و به دنبال آنحضرت بیرون آمد و خطاب به ابوبکر فرمود: «مرا با تو چکار؟! میخواهى بچههایم را یتیم کنى و مرا بیشوهر؟ به خدا سوگند! اگر گناه نبود، مویم را پریشان کرده و به درگاه پروردگارم فریاد میزدم». مردى از میان آن جمعیت -خطاب به ابوبکر یا عمر- گفت: از این کار چه منظورى دارى؟ [میخواهى عذاب بر این امّت نازل کنى؟] سپس فاطمه(س) دست على(ع) را گرفت و از مسجد بیرونش آورد.
بررسی سند روایت:
روایت از حیث سند ضعیف است؛ زیرا:
اوّلاً: در سلسله سند آن، فردی به نام معلّى بن محمد بصری وجود دارد که بعضی از کتابهای رجالی او را از جهت مذهب و حدیث، مضطرب دانستهاند.
علاوه بر اینکه؛ در این روایت نامی از ابوهاشم به میان آمده است که مشخص نیست چه کسی است و مجهول میباشد.
ثانیاً: این روایت یک نقل تاریخی است و از امام معصوم نقل و صادر نشده است. لذا حدیث موقوف است که حدیث از اقسام حدیث ضعیف میباشد. مگر آنکه قراینى وجود داشته باشد که به طور عادت موجب اطمینان به صدور آن از معصوم(ع) گردد.
بررسی متن روایت:
با قطع نظر از ضعف سند، این روایت منافاتی با عصمت حضرت زهرا(س) ندارد؛ زیرا:
1. در روایت یاد شده، تأکید شده که اگر این کار گناه نبود، اقدام به انجام آن میکردم. این بیان مانند سخن حضرت یوسف(ع) است که قرآن درباره آن میفرماید: «وَ هَمَّ بِها لَوْ لا أَنْ رَأى بُرْهانَ رَبِّهِ».
2. در مواردی چون خطبه فدکیه که در مسجد النبی(ص) بیان شد، فاطمه(س) در پشت پرده با مردم سخن میگفت، نه در جلوی چشم آنها. لذا ممکن بود در این واقعه نیز به پشت پرده رفته و در آنجا موی خود را پریشان کند، نه در بین نامحرمان که منافات با عصمت آنحضرت داشته باشد.
3. از طرفی ایشان نفرموده که در آن جمع و در همان لحظه این کار را انجام میدهد. شاید به منزل رفته و برای آنکه پریشانی خود را نزد خدا اعلام کند به این کار دست بزند.
البته دو توجیه اخیر با عبارت "لولا أن تکون سیئة" چندان همخوان نیست و توجیه اول مناسبتر است.
4. به هر حال، تهدید فاطمه(س) باعث شد که مردم دست به اعتراض بردارند. لذا حضرت به همراه امام علی(ع)، بدون اینکه این کار را انجام داده باشد، به منزل برگشتند.
📚الکافی، ج 8، ص 237
📚أسماء مصنفی الشیعة، ص 418،
📚مرآة العقول ، ج 26، ص 183
@ayeha313
#فاطمیه
#حجاب
#لبیک_یا_خامنه_ای
۴ دی ۱۴۰۱
۵ دی ۱۴۰۱
خدایا🙏
دستانمان را در روزهای
زیبای زمستانی 🍁
به امیداستجابت
دعاهایمان
به سوی تو بلند است
معبودا پرکن
ظرف وجودمان را
ازآنچه برای بهترین بندگانت
عطامیکنی🌷🙏
آمین یا قاضِیَ الْحاجات 🙏
ای برآورنده ی حاجت ها 🙏
@ayeha313
۵ دی ۱۴۰۱
۵ دی ۱۴۰۱
🌱آیه های زندگی🌱
راهکارهای مبارزه با فرقه های انحرافی(۱۴) هویت زدایی هویت واقعی آدمی در پرتو ارتباط با خداوند شکل می
راهکارهای مبارزه با فرقه های انحرافی(۱۵)
روشنگری درباره فرقههای انحرافی
هدایت تمام نقشهها و ترفندها بخصوص فرقهسازهای امروز به دست شبکههای صهیونیستی است که بر تمام عالم احاطه دارند
به موازات حرکت انقلاب اسلامی، دشمنان نیز برای نابودی اسلام و انقلاب اسلامی هم پیمان شدند و راه آن را از بین بردن این معنویت اصیل دانسته و کوشیدند با القای معنویت دروغین، معنویت اصیل را زیر سوال ببرند. بنابراین باید برای حفظ تقویت این معنویت اصیل بر بصیرت خود بیافزاییم و آمادگی لازم را در جهت مقابله با کید دشمنان داشته باشیم
ادامه دارد...
@ayeha313
۵ دی ۱۴۰۱