eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
334 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
17 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👨آقای خونه! وقتی خانومتون غر میزنه،همه نارضایتی هاش پشت همون غر زدناشه... ❌ نگو بس کن دیگه خسته م کردی ❌ نگو تو دیوانه ای ❌ نگو خسته نشدی؟بسه دیگه!! وقتی یک زن،مشکلاتشو میگه ولی تو اهمیتی نمیدی،به مرور نا امید میشه وقتی نیازهاش ارضا نشه رمقی برای شاد و شنگولی برات نداره وقتی تو رابطه کم داره ،رفعش کن! 🚺یه زن،ذره ذره تموم میشه، نگاه نکن اگه بعد دعوا بازم میخنده و ادامه میده. اون هر دفعه یه تیکه شو جا میزاره همین الان به همه شکایتهاش فکر کن.ببین واقعا شاید راست میگه.پاشو یه کاری کن @ayeha313
💢چرا دست هایمان را بعد از دعا به می‌کشیم ✅امام محمد باقر عليه السلام: هر بنده اى که دست هايش را به درگاه خداوند عزّوجلّ بالا بگیرد و دعا کند، خدا حيا مى‌كند از اينكه آن دستها را برگرداند. پس از فضل و رحمت خويش، آنچه را خواهد، در آن دست می‌نهد. پس هر گاه كردى، دست هایت را به صورت خود بكش. 📚من لا یحضره الفقیه، ج۱، ص ۳۲۵ @ayeha313
💢آیا قسمت لعن در جزو این زیارت است، یا این قسمت بعدها اضافه شده است؟ با توجه به اولیه‌ای که برای زیارت عاشورا وجود دارد در مورد قسمت لعن زیارت عاشورا « وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً» دو وجود دارد. ۱. زیارت عاشورا با تمام عباراتش بدون کم و کاست از جمله مذکور جزو زیارت عاشورا است. عین این عبارات در مصباح المتهجد آمده است: «اللهم خص أنت أول ظالم باللعن مني و ابدأ به أولا ثم الثاني ثم الثالث و الرابع اللهم العن يزيد خامسا». ۲. با توجه به وارد شده در کامل الزیارات برخی نیز این زیارت را بدون لعن مذکور پذیرفتند. متنی که در کامل الزیارات وجود دارد بدون عبارت «وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ والرَّابِعَ اَللَّهُمِّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً» می‌باشد، بلکه متن آن عبارت است از: اللهم خص أنت أول ظالم ظلم آل نبيك باللعن ثم العن أعداء آل محمد من الأولين و الآخرين اللهم العن يزيد و أباه. بنابراین، در زیارت عاشورا بنابر نقل ابن قولویه، فقط عبارت وسط « وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثَّانِىَ وَالثَّالِثَ» نقل نشده است، اما لعن بر و یزید در آن آمده است. 📚شیخ طوسی، مصباح المتهجد، ص 776، 📚ابن قولویه، كامل الزيارات، ص 177، @ayeha313
🔻براي اينكه فرزند حرف شنويي داشته باشيد👇🏻 🔸 با او واضح و شفاف صحبت کنید . 🔸 به او بگویید که چه کاری می خواهید انجام دهد ؟ 🔸 به او بیاموزید که چگونه آن کار را انجام دهد؟ 💡مثلاً وقتی از فرزندتان می خواهید اطاقش را مرتب کند، طریقه ی انجام این کار را نیز برایش بازگو کنید: 🔹 لطفا تختت را مرتب کن ! 🔹 لباسهای کثیف را داخل حمام و لباسهای تمیز را در کمد بگذار ! 🔹 اسباب بازیها را روی قفسه و کتابها را در جای خود قرار بده ! 👈🏻 در این صورت کودک می داند از کجا و چطور شروع کند وقتی او نداند که منظور شما چیست؟ نمیتواند فرمان شما را اجرا کند ، این امر باعث سوتفاهم شما شده و تصور میکنید که او لجبازی میکند و حرف گوش نمیکند . @ayeha313
✅عوارض استراحت بیش از حد ✍️استراحت بیش از حد در رختخواب باعث میشه ۴۰ تا ۷۰ درصدحجم استخوانها کاهش یابد 💥از سویی ضربان قلب افزایش یافته و مشکلاتی مانند افزایش اضطراب و حتی سنگ کلیه نیز به وجود خواهد آمد. @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰آيا در بهشت شب و روز هست؟ ✍️پاسخ: ✅ برخي از آيات قرآن، با اشاره به عذاب‌ها يا نعمت‌هاي بعد از مرگ، آن‌را در ظرف روز و شب قرار داده است. در آيه‌اي چنين مي‌فرمايد: «النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْها غُدُوًّا وَ عَشِيًّا»؛[1] عذاب آنها آتش است که هر صبح و شام بر آن عرضه مي‌شوند. و درباره نعمت‌هاي بهشتي نيز چنين فرموده: «وَ لَهُمْ رِزْقُهُمْ فِيها بُکْرَةً وَ عَشِيًّا»؛[2] هر صبح و شام، روزى آنان در بهشت مقرّر است. با اين‌که طبق سخن قرآن، در بهشت آفتابي وجود ندارد، با اين حال، برخي با استفاده از اين آيات چنين برداشت کرده‌اند که در قيامت و بهشت و جهنم نيز روز و شب وجود دارد. و با کم و زياد شدن نور، آن‌دو از يکديگر تشخيص داده مي‌شوند.[3] ولي برخي ديگر از مفسران، روز و شب را مخصوص عالم برزخ دانسته و براي قيامت و بهشت و جهنم روز و شبي قائل نيستند.[4] و اين‌که گفته شده روزي‌شان شب و روز فراهم است را به معناي پي در پي بودن نعمت‌هاي بهشتي و عدم توقف در برخورداري از آن دانسته‌اند.[5] در تفسير علي بن ابراهيم درباره آيه دوم آمده است: اين‌که خدا فرمود «روزي آنها روز و شب مي‌رسد»، منظور از بهشت، بهشت دنيايي است؛ يعني آن بهشتي که قبل از قيامت در عالم برزخ قرار داد و روح مؤمنان، بعد از مرگ به آن‌جا منتقل مي‌شود. در اين بهشت، ماه و خورشيد وجود دارد، ولي در آخرت و بهشت خلد، شب و روزي وجود ندارد.[6] در روايتي، امام صادق(ع) درباره آيه اول فرمود: «اين‌که خدا درباره فرعون فرموده: شب و روز بر آتش عرضه مي‌شوند، اين درباره دنيا (يعني همان برزخ) است. اما به عذاب آنها در آخرت که دچار جهنم جاويدان خواهند بود، در ادامه آيه اشاره کرده و چنين فرموده: و روزي که قيامت برپا مي‌شود، دستور داده مي‌شود که آل فرعون را وارد شديدترين عذاب‌ها کنيد[7]».[8] اين سخن امام صادق(ع) بدين معنا است که بخش اوليه آيه، مربوط به عذاب برزخي آل فرعون و بخش دوم آيه، ‌مربوط به عذاب روز قيامت دارد. با توجه به اين توضيحات؛ چنين به دست مي‌آيد که به دليل وجود ارتباط بين دنيا و برزخ، در بهشت و جهنم برزخي شب و روز حاکم است. اين ارتباط به گونه‌اي قوي است که در روايت، به بهشت و جهنم برزخي؛ بهشت و جنهم دنيايي گفته شده است. همان‌طور که در روايت آمده در اين دو بهشت و جهنم، خورشيد و ماه وجود دارد. اما روز قيامت، شب و روزي وجود ندارد و از اين لحاظ، شرايط يکساني در آن‌جا حاکم است. @ayeha313
🔴صورتهای برزخی مردم در صحرای محشر 💥1. کسانی که در دنیا سخن چین بوده اند، به شکل میمون هستند؛ 💥2. کسانی که مال حرام می خوردند، به شکل خوک محشور میشوند. 💥3. کسانی که ربا میخورند، به صورت سرنگون شدن محشور میشوند؛ یعنی پاهایشان بالا و بر روی سر خود راه میروند. 💥4.فرمان روایان و قاضیانی که به ناحق حکم میکنند،کور محشور میشوند و سرگردان میشوند. 💥5.افراد مغرور و خودپسند، کر و لال هستند و هوش از سرشان پریده است. 💥6.قاضیانی که به گفته خود عمل نمیکنند یا بدون اینکه شایستگی قضاوت داشته باشند در مسند قضاوت نشسته اند، زبان خويش را بر دندان مى گزند و از دهان آنان چـرك خـارج مـى شـود و اهـل مـحـشـر از آنـان پـرهـيز مى كنند. 💥7.کسانی که همسایه خود را آزار می دهند، با دست و پاهاى قطع شده محشور مى شـونـد؛ 💥8.کسانی که از مومنان بدگویی می کنند، بر شاخه هاى آتش آويـزان هستند؛ 💥9.کسانی که شهوت ران و خوشگذران هستند و حقوق الهی اموال خود را نمی پردازند، از مردار نيز مـتـعـفـن تـرنـد. 💥10.کسانی که فخر فروش و متکبرند، با لباس آغشته به مايع آتشين دوزخ پوشيده اند. 📒 منابع: أطيب البيان في تفسير القرآن، طيب سيد عبد الحسين، انتشارات اسلام، تهران، 1378 ش، چاپ دوم، ج13، ص: 359 @ayeha313
💢 تاکید پیامبر بر داشتن ایرانی ها از راههای جذب و برانگیختن احساسات که به و گروههای تکفیری می پیوندند؛ بدگویی از ایرانی هاست. ✅اما در اهل سنت روایات فراوانی از حُسن رفتار و پیامبر اسلام نسبت به ایرانیها وجود دارد. 1⃣لا تسبوا فإنهم عصبتنا رسول خدا(ص): به ندهید، زیرا آنان اقوام حامی و پشتیبان ما هستند. 📚البلدان، ص 404 2⃣صالح بن ابی صالح از ابوهریره نقل می‌ کند که گفت: نزد رسول اکرم صلی الله علیه و آله از یاد شد. آن حضرت فرمودند: قطعا من به یا بعضی از ایشان از شما عربها یا بعضی از شما اعتماد بیشتری دارم. 📚سنن الترمذي  ج5، ص 725 @ayeha313
💢 پاسخ این شبهه چیست؟ حضور امام حسین(ع) بعنوان یکی از فرماندهان اعراب در کشتار مردم ایران!!! @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
#شبهه_تصویری 💢 پاسخ این شبهه چیست؟ حضور امام حسین(ع) بعنوان یکی از فرماندهان اعراب در کشتار مردم
💢 در اسناد آمده است: در 4000 نفری مردم (طبرستان) امام حسن امام حسین و سعید بن عاص داشته اند پاسخی دارید؟ ✅نکته اول اول: بیشتر منابع دست اول تاریخی، فتح طبرستان را از راه و بدون و خون‌ریزی نوشته‌اند. دوم: برخی از ، نامی از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) در این فتح نبرده‌اند. برخی هم با ذکر عبارت « که حسن و حسین در این جنگ شرکت داشته‌اند»  ✅نکته دوم چند نمونه از از منابع دسته اول که به موضوع فتح (گرگان) بدون و خونریزی اشاره کرده اند میپرداریم: 1⃣بلاذری نیز در فتوح البلدان: سعید بن عاص با پادشاه جرجان به دویست هزار و به قولی سیصد هزار بغلیه وافیه کرد 📚بلاذری‌، فتوح البلدان‌، ص‌330. 2⃣ می نویسد: سعید بن عاص با مردم گرگان کرد. ادریس بن حنظله می‌گوید: سعید بن عاص با مردم گرگان کرد و چنان بود که گاهی یکصد هزار وصول می‌کردند و می‌گفتند صلح ما بر همین است 📚تاریخ طبری‌، ج‌3، ص‌323. در نتیجه اصل داستان سرایی هایی که میشود ندارد از جمله بیش از 4000 هزار نفر از مردم گرگان که به گواه تاریخی، سعید بن عاص با مردم آن منطقه صلح نمود و بدون خون ریزی آنجا شد. ✅نکته سوم تنها مورخی که نسبت به سایر مورخین به مردم اشاره کرده است، ابن خلدون می باشد که روایت تاریخی او در برابر سایر مورخین بدلیل متاخر بودن و تناقض با سایر منابع دسته اول قابل پذیرش نخواهد بود. 🔵اساس این جنگ و نحوه برخورد خود محل سوال است چه رسد به حضور امام‌حسن و امام‌حسین در این جنگ! @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا