eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
327 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
525 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
عوامل موثر در سفیدی زودرس مو‌ 🔸عادت به دوش گرفتن با آب سرد 🔸خشک نکردن صحیح سر پس از استحمام 🔸 نپوشیدن لباس کافی در زمستان 🔸قرار دادن بدن در معرض باد سرد کولر در تابستان ✍🏻بدخوابی شبانه یا خواب زیاد روزانه هم با افزایش سردی یا رطوبت در بدن به ویژه سر در سفیدی زودرس مو‌ها نقشی موثر دارند، بنابراین افراد برای اینکه به این مشکل دچار نشوند، باید سبک زندگی خود را اصلاح کنند. @ayeha313
💠 استاد شهید مرتضی مطهری (ره): از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟ اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📚 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زاده۱۸ آذر ۱۲۶۵ ۹ دسامبر ۱۸۸۶ مشهد، ایران محل زندگی : تهران درگذشته۱ اردیبهشت ۱۳۳۰ ۲۲ آوریل ۱۹۵۱ (۶۴ سال) تهران، ایران بیماری: سل آرامگاه : گورستان ظهیرالدوله لقب: مَلِک‌الشعرا تخلص :بهار پیشه : شاعر، ادیب، تاریخ‌نگار،روزنامه‌نگار و سیاست‌مدار زمینه کاری : شاعر نویسنده و سیاستمدار ملیت : ایرانی تحصیلات : تحصیلات قدیم در زمان حکومت مظفرالدین شاه قاجار، محمد علی شاه قاجار، احمدشاه قاجار، رضاشاه پهلوی،محمدرضا شاه پهلوی بنیانگذارروزنامهٔ نوبهار، روزنامهٔتازه‌بهار، انجمن ادبی دانشکده،مجلهٔ دانشکدهکتاب‌هاسبک‌شناسی، تاریخ احزاب سیاسی، دیوان اشعارشاگردپرویز ناتل خانلری، احسان یارشاطر، محمد معین،ذبیح‌الله صفا، عبدالحسین زرین‌کوب، محمد دبیرسیاقی،پروین اعتصامی همسر(ها) : سودابه صفدری (۱۳۳۰–۱۲۹۸) فرزند(ان):ملک هوشنگ، ماه ملک، ملک دخت، ملک پروانه، ملک مهرداد، ملک چهرزاد پدر و مادر : میرزا محمدکاظم صبوری
محمدتقی بهار (۱۸ آذر ۱۲۶۵ ۱ اردیبهشت ۱۳۳۰ ملقب بهملک‌الشعرا و متخلص به «بهار»، شاعر، ادیب، نویسنده،روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار معاصر ایرانی بود. ناتل خانلری وی را آخرین ادیب بزرگ ایران می‌نامد.
محمدتقی بهار در پنجشنبه ۱۲ ربیع‌الاول ۱۳۰۴ هجری قمری، برابر با ۱۸ آذر ۱۲۶۵ هجری خورشیدی در مشهد زاده شد. یحیی آرین‌پور در «از صبا تا نیما»، جلد دوم، صفحه ۱۲۳ در مورد ملک‌الشعرا بهار نوشته‌است: «میرزا محمدتقی متخلص بهبهار روز پنجشنبه ۱۲ ربیع‌الاول سال ۱۳۰۴ ه‍.ق در شهر مشهد به دنیا آمد. بهار ادبیات فارسی را نخست نزد پدرش آموخت و از هفت سالگی آغاز به سرودن شعر کرد. او از چهارده سالگی به اتفاق پدرش در مجامع آزادی‌خواهان حاضر شد و به واسطه انس و الفتی که با افکار جدید پیدا کرده بود به مشروطه و آزادی دل بست. دو سال پس از مرگ پدر در سال ۱۳۲۴ ه‍.ق که مشروطیت در کشور ایران مستقر شد، بهار بیست ساله به جمع مشروطه‌خواهان خراسان درآمد.
پدرش میرزا محمدکاظم صبوری، ملک‌الشعرای آستان قدس رضوی در زمان ناصرالدین شاه بود؛ مقامی که پس از درگذشت پدر، به فرمان مظفرالدین شاه، به بهار رسید. خاندان پدری بهارخود را از نسل میرزا احمد کاشانی (درگذشتهٔ ۱۲۲۹)،قصیده‌سرای سرشناس عهد فتحعلی‌شاه می‌دانند و به همین جهت پدر بهار تخلص صبوری را برگزید. مادرش اهل گرجستان( از یک خانوادهٔ گرجی، که در دورهٔ عباس میرزا به ایران آمده بودند)بود.مادرش نیز مانند پدر اهل سواد ، شعر و دانش بود. می‌گوید که پدرش ترجمه‌های الکساندر دوما را که تازه منتشر شده بود به خانه می‌آورد و با صدای بلند برای افراد خانواده می‌خواند و چون خسته می‌شد، مادرش خواندن را ادامه می‌داد. بهار در چهارسالگی به مکتب رفت و در شش‌سالگی فارسی وقرآن را به خوبی می‌خواند. از هفت‌سالگی نزد پدر شاهنامه را آموخت و اولین شعر خود را در همین دوره سرود. اصول ادبیات را نزد پدر فراگرفت و سپس تحصیلات خود را نزد میرزا عبدالجواد ادیب نیشابوری تکمیل کرد. وقتی پانزده‌ساله شد، اوضاع کشور یعنی مرگ ناصرالدین شاه و روی‌کارآمدنمظفرالدین شاه چنان بود که پدرش به این نتیجه رسید که با تغییر اوضاع، دیگر کسی به شاعران اعتنایی نخواهد کرد و تقریباً او را از شعر گفتن منع و تلاش کرد تا بهار را به تجارتوادارد. اما این تلاش به دو دلیل به نتیجه نرسید، نخست اینکه وی چندان علاقه‌ای به تجارت نداشت، دوم اینکه پدرش در هجده‌سالگی او درگذشت و موفق نشد تا مانع شاعر شدن محمدتقی بهار شود.
فعالیت سیاسی بهار در بیست‌سالگی به صف مشروطه‌طلبان خراسان پیوست و به «انجمن سعادت» خراسان راه یافت. اولین آثار ادبی-سیاسی او در روزنامه خراسان بدون امضا به چاپ می‌رسید که مشهورترین آن‌ها مستزادی خطاب به محمدعلی شاه است. بهار با دیگر شاعران روشنفکر عصر مشروطه به خصوصمیرزاده عشقی دوستی و روابط صمیمانه و نزدیکی داشت. آن دو در سال ۱۳۰۳، در دوره نخست‌وزیری رضاخان با همراهی و همکاری هم، مثنوی معروف «جمهوری نامه» را در مخالفت با جمهوری رضاخانی سرودند. بهار در ۱۳۲۸ روزنامه نوبهار را که ناشر افکار حزب دموکراتبود، منتشر کرد و به عضویت کمیته ایالتی این حزب درآمد. این روزنامه پس از چندی به دلیل مخالفت با حضور قوایروسیه در ایران و مخاصمه با سیاست آن دولت، به امر کنسول روس تعطیل شد. او بلافاصله روزنامه تازه‌بهار را تأسیس کرد. این روزنامه در محرم ۱۳۳۰ به امر وثوق‌الدوله، وزیر خارجه، تعطیل و بهار نیز دستگیر و به تهران تبعید شد.
زندگی خصوصی محمدتقی بهار بار نخست در مشهد ازدواج کرد. از این ازدواج صاحب فرزندی نیز شد. اما عمر همسر و فرزند وی بسیار کوتاه بود. بهار پس از آمدن به تهران، در سال ۱۲۹۸ خورشیدی، با شاهزاده خانم سودابه صفدری از نوادگان فتحعلی شاه قاجارازدواج کرد. آشنایی ایشان را آقای معتصم‌السلطنه فرخ، دوست قدیمی بهار، فراهم کرد. فرخ همسری بنام منیژه، فرزند صفدر میرزای قاجار، از خاندان دولتشاهی‌های کرمانشاه گرفته بود. او بهار را از وجود دختری دیگر در این خانواده، به نام سودابه، آگاه کرد. بهار بقیهٔ عمر را با همین همسر به سر برد. سودابه صفدری را پس از ازدواج، به خواست ملک‌الشعراء، «بهار جون» صدا می‌کردند. وی زنی مدیر و مقتدر بود که اداره همه کارهای خانه و زندگی به عهده وی بود. حاصل این ازدواج فرزندانی به نام‌های «هوشنگ ملک، ماه ملک، ملک دخت، پروانه، مهرداد و چهرزاد» شد. سودابه در تابستان ۱۳۵۸، در دهم مرداد ماه درگذشت و در بهشت زهرا دفن شد.
آثار منثور و منظوم بهار متنوع است و انواع شعر سنتی و اشعار به زبان محلی، تصنیف و ترانه، مقاله‌ها و سخنرانی‌های سیاسی و انتقادی، رساله‌های تحقیقی، نمایشنامه، اخوانیات و مکتوبات، تصحیح انتقادی متون، ترجمه‌های متون پهلوی، سبک‌شناسی نظم و نثر، دستورزبان، تاریخ احزاب، مقدمه بر کتاب‌ها و حواشی بر متون به خصوص شاهنامهٔ فردوسی را دربرمی‌گیرد. جدیدترین کتاب‌شناسی بهار کارِ علی میر انصاریاست که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در یک جلد به سال ۱۳۹۷ منتشر کرده‌است.
ترانه و تصنیف از تصنیف‌ها و ترانه‌های سروده‌ی بهار «بهار دلکش»، «باد صبا بر گل گذر کن»، «ای شهنشه»، «ای شکسته‌دل»، «ای کبوتر»، «گر رقیب آید»، «ایران هنگام کار»، «ز من نگارم»، «پرده ز رخ برافکن»، «سرود پهلوی»، «عروس گل»، «به اصفهان رو» و «مرغ سحر» را می‌توان نام برد.
نمایندگی مجلس بهار در سال ۱۲۹۳ خورشیدی از حوزه انتخابیه درگَز، سرخس و کلات به نمایندگی مجلس سوم شورای ملی انتخاب شد. بهار در حالی که از جوانترین نمایندگان مجلس بود اما تصویب اعتبارنامه‌اش چهار ماه و نیم به طول انجامید. هنگام بررسی اعتبارنامه‌اش در مجلس (۳۱ فروردین ۱۲۹۴) شیخ محمدحسن گروسی در مخالفت با اعتبارنامه ملک‌الشعرا، مندرجات روزنامه نوبهار را «فساد ملتبس» توصیف کرد، یعنی امکان فساد عقیده در این مندرجات هست و باید برای تشخیص آن به خبره و کارشناس مراجعه شود. سیدحسن مدرس نیز ضمن اعلام مخالفت خود با اعتبارنامه ملک‌الشعرا گفت حاکم درگز که انتخابات درگز را برگزار کرده، یاغی بوده‌است. سرانجام مجلس با ۴۴ رأی موافق در برابر ۲۵ رأی مخالف به اعتبارنامه ملک‌الشعرا رأی داد
مرگ براساس سال شمار زندگی بهار به قلم محمد گلبن، محمد تقی بهار در سال‌های آخر عمر به بیماری سل مبتلا شد و در سال ۱۳۲۶ برای مداوا از تهران به سوئیس رفت. وی سرانجام در روز اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰، در ساعت ۸ صبح، در منزلش در خیابان ملک‌الشعرا بهار، خیابان تخت جمشید فوت کرد و در دوم اردیبهشت ماه بعد از ظهر جنازه او را از مسجد سپهسالارتا چهار راه مخبرالدوله بر سر دست بردند و در ساعت ۴ بعد از ظهر همان روز او را در شمیران در باغ آرامگاه ظهیر الدوله، به خاک سپردند. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ ❄️امروز باید خودت را آماده کنی برای تمام خوبی‌هایی که شایستگیِ آن را داری ... باید بهترین‌ها مال تو باشد ... آنهایی که سالها فقط در آسمان رویاهایت بوده ... ❄️رویاهایی که منتظر آمدن به زندگی‌ات هستند ولی هیچوقت روی آنها تمرکز نداشته‌ای ... شاید باید نحوه اندیشیدنت را تغییر دهی ... و تمام این دکورهای زیبای رویا را از ویترین اندیشه‌ات خارج کرده و وارد زندگی‌ات کنی ... نگاه کردن به رویاها کافی است، باید آنها را زندگی کرد! زندگی منتظر زیباترین هنرنمایی‌های توست ... @ayeha313
. 💠امیرالمؤمنین (ع) : لَذَّةُ الكِرامِ في الإطعامِ، و لَذَّةُ اللِّئامِ في الطَّعامِ. 💎امام علی (ع) : لذّت كريمان در اطعام دیگران است و لذّت فرومایگان در خوردن است. 📖منبع : غررالحكم حدیث ۷۶۳۸ ➖ پُست شماره ۳۷۳ @ayeha313
✅ هشت نشانه همسر مناسب شما: ❣️ شکل و شمایل برای شما مطلوب و مقبول باشه. ❣️ طرز، سبک و نوع رو دوست داشته باشید. ❣️ واستون پذیرفته شده باشه. ❣️ باورهای دینی، اعتقادی و شبیه شما باشه. ❣️ مشابهی با هم داشته باشید. ❣️ دیدگاه و نحوه ارتباطش با با شما مشابهت داشته باشه. ❣️ و حرفه‌اش واستون محترم باشه و از بیانش به دیگران نکنید. ❣️ از لحاظ ارتباط با و فامیل شبیه به شما رفتار باشد @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔶🔷آشنایی با فرقه ها و مدعیان دروغین ♦️♦️قسمت بیست و هفتم♦️♦️ این برنامه: 👇👇👇 ⏪ "محمد بابایی سرکرده فرقه ابرآگاهی و وناکی" بصورت خلاصه @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🔷🔶🔷آشنایی با فرقه ها و مدعیان دروغین ♦️♦️قسمت بیست و هفتم♦️♦️ این برنامه: 👇👇👇 ⏪ "محمد بابایی س
مقدمه معمولاً این طور گفته می شود که ما در عصر بازگشت انسان به معنویت یا بازگشت معنویت به زندگی بشر به سر می بریم؛ اما نگاهی به روند شتاب زده و گسترده معنویت گرایی که بیش از چند دهه از عمر آن نمی گذرد، به وضوح نشان می دهد با پدیده انفجار معنویت روبه رو هستیم. انسان مدرن که به سختی دور از معنویات نگه داشته می شد و در تمدنی زندگی می کرد که غیر از جهان و زندگی مادی برای چیز دیگری ارزش قائل نبود، حریص و عجول و عنان گسیخته به معنویات روی آورده و همانند مردمانی که در قحطی به سر می برند و انبار نانی یافته اند، سنت های کهن عرفانی و معنوی را برگرفته و هر کس تکه یا تکه هایی از مکاتب مختلف را چنگ زده و می کوشد روح تشنه خود را با آن سیراب کند. @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
مقدمه
عمدۀ عرفان‌های آمریکایی‌ از نوع عرفان‌های طبیعت‌گرا هستند؛ به این معنا که متعلق شهود در آن، وحدت روح طبیعت و فنای نهایی سالک در نیروی طبیعت است. طبیعت‌گرایی از آن‌جا آغاز شد که انسان دعوت انبیا را فراموش و به اندیشه منهای وحی و این جهانی خود تکیه کرد و کوشید تا نیاز خود را به قدسیت و پرستش ارضا کند.[1] یکی از کسانی که در ایران مروج این نحله بود شخصی به نام محمد بابایی سرکرده فرقه ابرآگاهی می‌باشد. بابایی چند سال پیش در شهر کرج فرقه ای به نام ابرآگاهی تاسیس نمود که ترکیبی از چندین فرقه انحرافی دیگر هم‌چون عرفان سرخپوستی، اکنکار و ... است. وی در سال 89 به خاطر شکایت شاکیان مبنی بر روابط غیراخلاقی وی با شاگردانش محکوم به مجازات‌هایی شد. منتهی طبق معمول خلأ قانونی موجود در برخورد با این دست افراد و جریان‌ها هم‌چون ابرآگاهی، و عدم بازدارندگی کافی این احکام باعث شده است که رهبران خودخوانده این فرقه‌ها پس از مدت کوتاهی باز اقدامات خائنانه و کثیف خود را ادامه دهند. وی با روش‌های تنفسی، رزمی و خلسه، کلاس‌های خود را اداره می‌کرد. طبق اقرار خود و شاکیانش پس از خوراندن شربت‌هایی که ترکیبی از مواد روان‌گردان و مخدر است او را از حالت عادی خارج کرده و مورد ضرب شتم و به تجاوز دختر و پسر می‌پرداخته است. مریدان وی او را «استاد اعظم» و پدر معنوی خود دانسته و سرسپردگی محض را سرلوحه خود قرار دادند و در مقابل اقدامات بی‌شرمانه وی سکوت اختیار می‌کردند.[2] وی در سال 91 ازدواج کرده و به آمریکا سفر می‌کند و سپس فرقه‌ای به نام وناکی را تشکیل می‌دهد که در این فرقه از انرژی‌درمانی و ایپنودرمانی استفاده می‌کند. محمد بابایی به همراه 8 نفر از مریدان خود که در دبیرستان تیزهوشان کرج مشغول تحصیل بودند و سپس به دانشگاه راه یافته بودند، در آمریکا مشغول ترویج افکار خود می‌باشند. ترویج آزادی زنان و خوانندگی زنان از جمله مسائلی می‌باشد که مریدان وی دنبال می‌کنند. وی با تأسیس انجمن اسلامی و بنای مسجدی به نام «الرسالة»، در آمریکا در عین حال که بی‌سواد و فاقد تحصیلات کلاسیک می‌باشد با تمسک به عرفان آمریکایی به تفسیر قرآن پرداخته و تمام تفسیر او از قرآن و اسلام در بُعد جسمانی است و می‌گوید اسلام دین سلامتی (جسم سالم) است و در واقع مدعی به‌روزآوری دین اسلام می‌باشد. پی‌نوشت: [1]. جریان‌شناسی انتقادی عرفان‌های نوظهور، مظاهری سیف، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ص 361. [2]. آپارات، (رسوایی محمد بابایی منحرف جنسی). @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ پاسخ به شبهات مخالفت‌های روحانیت درتاریخ معاصر ایران ۱-مدرسه ۲-حمام (دوش دار) ۳-واکسن ۴-ماشین ۵-رای دادن بانوان ۶- تلویزیون 7- ماهواره 8- سینما 9- و..... ✅ پاسخ 🔹علی رغم تکرار این قبیل شایعات، تاکنون هیچ سند تاریخی برای مخالفت علما با مدرسه و حمام و ... ارائه نشده است. نظرات و فتاوای علما از دیرباز در کتبی مانند رساله توضیح‌المسائل در دسترس عموم قرار دارد و با مراجعه به آنها به سادگی می‌توان دروغ‌هایی اینچنین را راستی آزمایی کرد. بله علما با موضوعاتی مانند ماهواره و تلویزیون مخالفت کرده اند که علت آن نیز واضح است، بسیاری از برنامه های ماهواره (و همچنین تلویزیون در زمان طاغوت) مروج بی بندوباری و بی دینی بوده است. لذا هرگاه محتوای آن تغییر کرده، فتوا نیز متناسب با محتوا تغییر کرده است. یعنی برخلاف آنچه دشمنان و شبهه افکنان القاء می کنند، این مخالفت ها نه از سر مخالفت با علم و فن آوری، بلکه به دلیل ملاحظه اموری غیراخلاقی‌ی است که بر آن مترتب می شود. خود امام خمینی در ابتدای انقلاب، در پاسخ به اینگونه شبهات فرموده اند: (ما با سینما مخالف نیستیم، ما با فحشا مخالفیم.) حتی اگر مسجدی محل ضرر به جامعه و فساد گردد حکم به حرمت نماز در آن مسجد و تخریب آن صادر می شود که قضیه تاریخی مسجدد ضرار در این رابطه معروف است. بنابراین سینما و ماهواره که هیچ حتی اگر مسجد و مدرسه هم محل فحشا مورد مخالفت دین و علماست، وگرنه دوگانگی بین دین و علم یا دین و هنر یا دین و بهداشت، از وصله هایی است که ممکن است با برخی ادیان منحرف شده همخوانی داشته باشد، اما تهمت ناروایی است که به دین اسلام و علمای اسلام نمی چسبد. همراهی علمای طراز اول با قضیه واکسن و رعایت بهداشت در دوران کرونا شاهدی نزدیک بر این مدعا است. البته ممکن است، برخی گفته ها یا عملکرد چند روحانی ناشناس یا دست چندم را که در صدد تخطئه واکسن یا شیوه درمانی کرونا بودند را مطرح کنند. اما اولاً نظر اسلام را باید از علمای طراز اول جویا شد. ثانیاً این گونه مخالفت ها حتی در بین خود پزشکان چه ایرانی چه غیرایرانی رایج است و باید دلائل و مستندات آنها را هم شنید و قضاوت کرد. 🔹خلاصه اینکه شایعاتی مبنی بر مخالفت علما با برخی پدیده های نوظهور مانند حمام و دوش و مدرسه و سینما و تلویزیون یا اساساً کذب است و مستند معتبری ندارد و یا اینکه به دلیل تلازم آن پدیده با یک امر غیر اخلاقی یا غیر دینی بوده است و گرنه دوگانه علم و دین در اسلام مطرح نیست. @ayeha313
🔴بعد از هر گناه توبه کنید تا خدا به شما رحم کند! یک قاضی بسیار مؤمنی در زمان حکومت دنبلی‌ها در شهر خوی به‌نام شیخ صادق بود. روزی پیرزنی فقیر و بی‌نوا از جوانی نزد او شکایت بُرد که مرغ مرا این جوان دزدیده است. قاضی ، آن جوان را احضار کرد و جوان بعد از شنیدن شکایت آن پیرزن‌، بلافاصله به گناه خود بدون هیچ سخنی اعتراف کرد و سرش را پایین انداخت. قاضی که خیلی ناراحت بود و تصمیم گرفته بود تا او را به اشدّ مجازات برساند ...از این اعترافِ جوان خشمش فروکش کرد و دلش به حال او رحم آمد. قیمت مرغِ پیرزن را خودش داد و او را بخشید. بعد از رفتن شاکی و متهم، شاگردِ قاضی که یک جوان بود و در محکمه حاضر بود، دید حالِ قاضی دگرگون شد؛ و میگفت: ‌خدایا! این جوان به خطای خود اعتراف کرد و من در صددِ اثبات گناه او برنیامدم.. اگر اعتراف نمی‌کرد با تحقیقی که در محل می‌کردم، آبروی او را می‌بردم و به شدیدترین وجه مجازاتش می‌کردم. خدایا! من نیز بر جهل و نادانی‌ام در برابر تو اعتراف می‌کنم که مرا با قضاوتی اشتباه به دستِ خودم، جهل مرا بر خودم و دیگران اثبات نکنی. خدایا! من در برابر تو به ناتوانی خودم اعتراف می‌کنم که مرا با قرار دادن در فلاکت و بدبختی، ناتوانی مرا به دیگران اثبات نکنی. خدایا! ناتوانی بیش نیستم که به همه چیز ابتدای کار اعتراف می‌کنم، دستم را بگیر و مرا ببخش و مرا نَیازمای که من، خود را می‌شناسم و تو مرا بهتر از من می‌شناسی... @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیایش صبحگاهی خــــداےمن🙏 ❄️ایمان دارم که تو برایمان کافی هستی ✨ و حمایتمان می کنی ❄️خـدایا ازمـا بگیر هرچہ ✨را کہ تو را از ما مےگیرد ❄️در آخرین چهارشنبه دیماه ✨زندگیمان را بہ دستان پرتوان ❄️و پر مهر تو مےسپاریم ✨تا گره از مشکلاتمان باز کنی آمیـن 🙏 @ayeha313
💠امیرالمؤمنین (ع) : بِالعُقولِ تُنالُ ذُروَةُ العُلومِ. 💎امام علی (ع) : با عقل ها، قله های دانش فتح می شود. 📖منبع : غررالحكم حدیث ۴۲۷۵ ➖ پُست شماره ۳۷۴ @ayeha313
رهایی از افسانه های ازدواج باورهایی نادرست اما رایج درباره ازدواج در بین ایرانی ها وجود دارد که باید سعی کرد از انها دوری کرد. از جمله: ازدواج میکنم تا حالم خوب شود، ازدواج میکنم تا از مشکلات خانوادگی فرار کنم، اگر با فلانی ازدواج کنم خوشبخت میشوم ولاغیر!، ازدواج یعنی اسارت و... ✅👌 اما چند توصیه کوتاه برای رهایی از افسانه های ازدواج ✔️- ازدواج را به عنوان درمان مشکلات روانی و رفتاری خود نپندارید و حتما سعی کنید قبل از ازدواج آن ها را برطرف کنید. ✔️- ازدواج را راهی برای فرار از مشکلات در نظر نگیرید چون جریانی است برای تکامل و هر نوع تکاملی سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد. ✔️- آگاه باشید که در هر خانواده ای مشکلاتی وجود دارد و شما مسئول همه ی اشتباهات نیستید ولی بی شک شما مسئول انتخاب خود هستید و خواهید بود. پس با چشم باز انتخاب کنید. ✔️- حرف آخر را خودتان بزنید. اگرچه دیگران ممکن است برای انتخاب به شما توصیه هایی کنند یا تحت فشارتان بگذارند اما انتخاب با شماست. بی تردید در صورت عدم موفقیت شما در ازدواجتان آن ها خود را مسئول ازدواج نافرجام شما نمی دانند. ✔️- بهتر است دوستی قبل از ازدواج، به صورت آشنایی قبل_از_ازدواج و تحت نظر خانواده ها و به صورت خواستگاری رسمی صورت بگیرد تا به جای تبادل احساسی و درگیری های عاطفی به مسائل منطقی فرآیند شناخت منجر شود. ✔️- خوشبختی به خودی خود رخ نمی دهد، بلکه ساخته می شود. به اندازه انتخاب_همسر خوب، تلاش در حفظ آن نیز مهم است. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا