🌱آیه های زندگی🌱
مرور آنالیز اماری دور اول ۱۴۰۳ 🔄 البته اینکه گفته های ما نزدیک به واقعیت درمیاد دال بر رمال بودنمون
آرای دور دوم نامزدها در استانهایی که جلیلی دور اول برده بود همراه با رشد مشارکت +
درصدهایی که زیرشون خط کشیدم یعنی اون نامزد در اون استان نسبت به درصد قبلی خودش در دور اول رشد بیشتری داشته!
1⃣استانهایی که جلیلی در دور اول برنده بود،
جلیلی در دور دوم باز هم در اکثر این استانها برنده بود اما آرای پزشکیان نسبت به قبلش رشد کرده (توانایی دوقطبی سازی و کشاندن ناراضی ها و کم راضی ها به سبد رای اصلاحات)
همچنین پزشکیان در استان یزد به دلیل +۱۰٪ افزایش مشارکت توانسته در این دوقطبی، اول بودن جلیلی رو متزلزل کنه
استان/جلیلی/پزشکیان/ رشدمشارکت:
۱ اصفهان: ۵۹٪ ۳۸٪ ۹+
۲ خ جنوبی: ۶۶٪ ۳۲٪
۳ خ رضوی:
۴ خوزستان:
۵ سمنان: ۶۰٪ ۳۷٪
۶ قم:
۷ مرکزی: ۵۸٪ ۴۲٪
×۸ یزد: ۴۹٪ ۴۸/۷٪ ۱۱+
۹ کرمان:
۱۰ همدان: ۱۰+
2⃣استانهاییکه دور اول پزشکیان برنده بود:
استان/پزشکیان/جلیلی/رشد م
۱ آ شرقی: ۱۸+
۲ آ غربی: ۸۴/۵٪ ۱۴/۵٪ ۱۱+
۳ اردبیل: ۸۵٪ ۱۵٪ ۱۸+
۴ زنجان:
۵ کردستان:
۶ س و بلوچستان: ۶۸٪ ۳۱٪
۷ ایلام : ۶۸٪ ۳۲٪
۸ کرمانشاه: ۶۹٪ ۲۸٪
۹ گلستان:
۱۰ گیلان:
3⃣استانهای زیر ۵۰٪ (که در دور اول عاملان کشیدن به دور دوم بودند) یعنی استانهایی که آرای نامزدها به هم نزدیک بوده است:
استانهاییکه کنار نامشون × کشیدم رو اقای پزشکیان با توانایی دو قطبی سازی و جلیلی هراسی توانستند برخلاف دور اول پیروز شوند!
استانهاییم که اقای جلیلی بر دوقطبی غلبه کرده اند کنارشون ● گذاشتم
زیر درصد نامزدی که رشد بیشتری در اون استان داشته رو خط کشیدم
استان: پزشکیان/ جلیلی/ رشد مشارکت
۱تهران:
×۲البرز: ۵۴٪ ۴۲٪ ۹+
۳بوشهر: ۴۸٪ ۴۹٪
۴چهارمحال: ۴۸/۸٪ ۴۹/۸٪
۵خ شمالی: ۴۸/۲٪ ۴۹/۷٪
۶فارس:
۷قزوین:
×۸مازندران: ۵۱٪ ۴۶٪
۹کهگیلویه:
۱۰لرستان:
+۱۱هرمزگان: ۴۶٪ ۵۲٪
الهی🙏
🌹در آغاز هفته مقدر فرما
🌹سلامتی
🌹ایمان
🌹رزق حلال
🌹عشق و ایمان
🌹موفقیت و شادی
برای همه عزیزانم...🙏🌹
آمیـــن یا رَبَّ الْعالَمین 🙏
ای پروردگار جهانیان 🙏
@ayeha313
حضرت امامحسین "ع"
«مَنْ عَبَدَ اللّهَ حَقّ عِبَادَتِهِ آتاهُ اللّهُ فَوْقَ اَمَانِيهِ وَ كِفَايَتِهِ».
«هركس حق معبوديت خدا را بهجا آورد ؛ خداوند بيش از حدّ انتظار و كفايتش به او عطا مى كند».
منبع : 👇
(کتاب شریف بحار الانوار، ج 68 ص 184 ح44 )
@ayeha313
✨وابستگی و دلبستگی در ازدواج
🔺تفاوت بین وابستگی و دلبستگی در ازدواج چیست؟ میگویند دو نفر باید دلبسته هم باشند، نه وابسته به هم!
✍ #وابستگی یعنی اینكه اگر كسی در یك رابطه احساس ترس و عدم امنیت كند و دائماً فكر از دست دادن یار خود باشد، ناخودآگاه وابسته میشود. در حقیقت وابستگی به احساسی گویند كه كسی با اسارت و بستن دست و پای خود، نفر مقابل را نیز اسیر خود می كند و به اعماق چاه میكشاند. در مقابل آدم دلبسته احساس ترس و عدم امنیت نمیکند و نیازی به اسیر کردن طرف مقابل ندارد. وابستگی به حالاتی چون، كنترل طرف مقابل و محدود كردن آزادی منجر می شود، در این وضعیت تمام ابعاد زندگی او را همچون زنجیری احاطه میكند.
🔅 همچنین باید متذکر شویم که در امر ازدواج نباید قبل از انتخاب، عاشق و دلباختهى كسى شد، اگر این علاقه تبدیل به وابستگی شد مشكلات زیادى را دارد از جمله اینكه عشقهاى اینچنین جنبهى احساسى دارد علیرغم اینكه پایدار نیست اما موجب مىشود كه شخص نتواند فرد مورد نظر را بخوبى ارزیابی کند و جنبههاى مثبت و منفى او را شناسایى نماید، چنین عشقهایى مىتواند بطور كلى قدرت انتخاب را از انسان سلب كند بنابراین علاقههاى اولیه را باید مهار كرد و اگر بعد از تحقیقات لازم انسان به این نتیجه رسید كه مورد مناسبی است آنگاه علاقهها را تقویت كند. #دلبستگی و علاقه و محبت باید بعد از ازدواج در بین زوجین صورت گیرد.
✅ خداوند خود را قرار دهنده مودت و محبت بین زن و شوهر می داند و میفرمایند: «وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَیْهَا [روم/ 21] از نشانه او این است همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا با آنها آرام شوید.» هر چقدر فضای خانه از محبت آکنده باشد، پیوندها و دلبستگی عاطفی بین همسران بیشتر میشود.
@ayeha313
💠 تربیت دینی فرزندان
💬 سؤال:
آیا تربیت دینی و آموزش احکام اسلامی و آداب اخلاقی به فرزندان، واجب شرعی است؟
✅ پاسخ:
رسیدگی به امور تربیتی کودک و حفظ او از مفاسد عقیدتی و اخلاقی و از کارهایی که برای او یا دیگران مفسده یا ضرر قابل توجه دارد، شرعاً وظیفه ولیّ کودک است و مادر نیز اگر حضانت کودک را به عهده بگیرد، در این مورد مسئولیت شرعی دارد. در صورتی که پدر یا مادر در انجام وظایف شرعی خود نسبت به تربیت کودک کوتاهی کنند، گنهکارند .
📚 پایگاه اطلاعرسانی دفتر آیتالله خامنهای
📚 #احکام_دین
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
⚫️ وقایع روز پنجم ماه محرم 61 🔰در این روز عبیداللّه بن زیاد، شخصی بنام "شبث بن ربعی" را به همراه ی
⚫️وقایع روز ششم محرم سال 61هجری
♨️در این روز عبیداللّه بن زیاد نامه ای برای عمر بن سعد فرستاد كه:
من از نظر نیروی نظامی اعم از سواره و پیاده تو را تجهیز كرده ام. توجه داشته باش كه هر روز و هر شب گزارش كار تو را برای من ميفرستند.
🌹در این روز "حبیب بن مظاهر اسدی" به امام حسین علیه السلام عرض كرد:
🌼 یابن رسول اللّه! در این نزدیكی طائفه ای از بنی اسد سكونت دارند كه اگر اجازه دهی من به نزد آنها بروم و آنها را به سوی شما دعوت نمایم.
🌺امام علیه السلام اجازه دادند و حبیب بن مظاهر شبانگاه بیرون آمد و نزد آنها رفت و به آنان گفت: بهترین ارمغان را برایتان آورده ام، شما را به یاری پسر رسول خدا دعوت ميكنم.
✨او یارانی دارد كه هر یك از آنها بهتر از هزار مرد جنگی است و هرگز او را تنها نخواهند گذاشت و به دشمن تسلیم نخواهند نمود.
🔥 عمر بن سعد او را با لشكری انبوه محاصره كرده است، چون شما قوم و عشیره من هستید، شما را به این راه خیر دعوت مينمایم... .
♻️در این هنگام مردی از بني اسد كه او را "عبداللّه بن بشیر" مي نامیدند برخاست و گفت: من اولین كسی هستم كه این دعوت را اجابت ميكنم.
💠سپس مردان قبیله كه تعدادشان به 90 نفر ميرسید برخاستند و برای یاری امام حسین علیه السلام حركت كردند.
🔻 در این میان مردی مخفیانه عمر بن سعد را آگاه كرد و او مردی بنام "ازْرَق" را با 400 سوار به سویشان فرستاد. آنان در میان راه با یكدیگر درگیر شدند، در حالی كه فاصله چندانی با امام حسین علیه السلام نداشتند.
🔰هنگامی كه یاران بني اسد دانستند تاب مقاومت ندارند، در تاریكی شب پراكنده شدند و به قبیله خود بازگشتند و شبانه از محل خود كوچ كردند كه مبادا عمر بن سعد بر آنان بتازد.
🌷حبیب بن مظاهر به خدمت امام علیه السلام آمد و جریان را بازگو كرد. امام علیه السلام فرمودند: لاحَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ..
📙بحارالانوار،ج44،ص386
📔 در کربلا چه گذشت،تالیف شیخ عباس قمی
@ayeha313
🟡 شبهه
دستگاه امام حسین مختص گروهی نیست! همه جور آدمی میتونن تو جلسات امام حسین شرکت کنند، شرابخور، بیحجاب و....
#محرم
🟢 پاسخ
🔹مجلس عزای امام حسین(ع) پذیرای همه نوع افکار است، اما نه همه نوع ابزار.
🔹شرابخوار هم شاید به مجلس امام حسین بیاید اما نه با شیشه شراب، قمارباز هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما نه با آلات قمار.
🔹آن سگباز و میمونباز هم میتوانند به مجلس امام حسین بیایند اما نه با سگ و میمون.
🔹طبیعتا آن کسی هم که کاشف حجاب است و در خیابانها تننمایی میکند هم میتواند به مجلس امام حسین بیاید اما وقتی به مجلس امام حسین وارد شد حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه یعنی با سر لخت و یا تن لخت وارد شود. پس حتماً باید آداب پوشش را رعایت کند.
🔹بله دستگاه امام حسین بزرگ است و پذیرای همه افکار و ادیان است. ولی قاعده و قانون دارد، احترام دارد.
🔹همه نوع آدمی حق دارد وارد مجلس امام حسین شود، حتی آن گنهکار هم حق دارد، اما هیچکس حق ندارد آداب این مجلس را به سخره گرفته و بیحرمتی کند.
🔹هیچ کس حق ندارد با ابزار گناه و با تظاهر به گناه وارد این مجلس شود و حرمت این مجلس را بشکند و قبح زدایی کند.
🔹مهمان حرمت دارد به شرط اینکه حرمت صاحب خانه را حفظ کند.
@ayeha313