🌱آیه های زندگی🌱
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 8⃣3⃣ موسيقی و ايدئولوژی: ✨ دليل عمده ای كه میتوان برای عدم وجود محتوايی واحد و مشخص در مو
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
8⃣3⃣ موسیقی و ایدئولوژی:
✨ ... در پاسخ بايد گفت، تجربه نشان داده است كه صورت اخير معمولاً اتفاق میافتد؛ يعنی موسيقی به طور موقت بدون اينكه بتواند انسان را در جهت حل مسائل زندگی راهنمايی كند. صرفاً ذهن فرد را مشغول خود كرده و با اتمام آن دوباره پس از يک فعاليت بی نتيجه به حالت اول خود باز میگردد.
بلكه منظور ما از نتيجه گيری بالا اين است كه موسيقی صرف نظر از خاصيت تسكين دهندگی، الهام بخش نخواهد بود.
با اين توضيح میتوان گفت عده ای كه به دنبال بيان عقايد و افكار و به اصطلاح نوع نگرششان به دنيا به وسيله موسيقی هستند، راهی به جز بيراهه نرفته اند. به عبارت ديگر موسيقی كه در ذات و ماهيت خود عرضه كننده هيچ واقعيتی و عينيتي فيزيكي و مادی نيست، بالطبع نمی تواند وسيله ای برای بيان افكار و عقايد شخصیِ نغمه پرداز يا آهنگساز باشد.
در غير اين صورت میبايست در تاريخ متفكرانی بودند كه ترجيح دهند نتايج فكری خود را با موسيقی عرضه كنند. موسيقی را می توان عاملی برای بيان حالت و احساسی خاص كه در نظر آهنگساز است تلقی كرد كه ايجاد آن حالت در تمام شنوندگان امكان پذير نيست؛ يعنی اولاً شنوندگان بايد در آن حال مخصوص قرار گرفته باشند و ثانياً با قواعد و علائم (فرهنگ خاص) آن نوع موسيقی آشنا باشند تا بتوانند با آن موسيقی ارتباط برقرار كنند. پس موسيقی در اين معنا از جهتی بی شباهت با زبان نخواهد بود؛ زيرا زبان هم بصورت ذاتی بيان كننده واقعيت مفهومی كه عرضه میكند نيست. مثلاً لغت آب، ذاتاً در برگيرنده معنای مايعی حيات بخش نيست. چون ما در زبان فارسی به اين مايع آب میگوييم و در زبان ديگری نيز بر حسب قرار داد اصولاً همواره در بردارنده معنای خاص خود میباشد و در كنار قرائن ديگر به طور كامل مفهومی مطلوب خود را میرسانند.
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 8⃣3⃣ موسیقی و ایدئولوژی: ✨ ... در پاسخ بايد گفت، تجربه نشان داده است كه صورت اخير معمولاً
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
8⃣3⃣ موسیقی و ایدئولوژی:
✨ ... اين قراردادها و قرائن همراه ثابت و حتی قابل انتقال به طور كامل و محسوس است؛ در صورتی كه موسيقی به دليل ذهنی و تجريدی بودنش نمی تواند حاوی اين قراردادها و قرائن به صورت مطلوب باشد.
از اين رو انسانها برای ارتباط با يكديگر و بيان مفاهيم مد نظر خويش از ساده ترين راه كه همان زبان است، استفاده می كنند كه هم فراگيرتر از موسيقی و هم دارای قوانين و قرائن و قراردادهای ثابت است. پس نتيجه میگيريم، عده ای كه عامل اصالت موسيقی را پشتوانه ايدئولوژيكی آن میدانند، يا ايدئولوژی خاصی را دنبال نمی كنند، يا كاربرد زبان را برای انتقال مفاهيم به طور كامل فرا نگرفته اند و يا اهداف ديگری در سر دارند كه به نفع بشريت نيست!؟
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
@ayeha313
🌺سلام
🌿صبحتون بخیر و شادی
🌺امیدوارم
🌿امروزتون بهتر از دیروز
🌺و موفقیتتون پی درپی باشه
🌺آرزو می کنم
🌿از غم و غصه بدور باشید
🌺 و حال دلتون، خوب ،خوب باشه
سه شنبه تون پر از بهترینها🌿🌺
@ayeha313
💠امیرالمؤمنین (ع) : مَنِ استَغنى بِعَقلِهِ زَلَّ.
💎امام علی (ع) : هر كه عقل خود را كامل داند، بلغزد.
📖منبع : ميزان الحكمه ج ۷ ص ۵۵۳ ➖ پُست شماره ۲۳۴
@ayeha313
💑 جایگاه قیافــه
🔸بحث سر این نیست که قیافه را اصلا نباید در نظر گرفت. سخن ما این است که محور قرار دادن قیافه اشتباه است. در ازدواج باید تمام ویژگی های طرف مقابل را در نظر گرفت. اگر میانگین این ویژگیها به گونهای بود که مورد پسند واقع شد، باید راه را ادامه داد. گاهی قیافه به تنهایی، به دل انسان نمینشیند؛ اما وقتی انسان این قیافه را در کنار خلقیات و عقاید طرف مقابل میگذارد، مجموعهٔ شخصیت او مورد پسند انسان میشود؛ یعنی ویژگیهای دیگ این شخصیت، توجه ما را به قیافه کم میکند.
🔸البته اگر به هر دلیلی نتوانستید عنصر قیافه را از محوریت انتخاب خارج کنید، بهتر است آن را در نظر بگیرید، زیرا اگر محور نبودن قیافهٔ عقیدهٔ درونی شما نشده باشدو کسی را انتخاب کنید که قیافهٔ دلچسبی ندارد، ممکن است پس از ازدواج، با مشکلاتی جدی روبهرو شوید.
@ayeha313
📛 بدحجـابے حق النـاس یا حـق الله ؟📛
📤پرسش:
گناه بی حجابی حق الله است یا حق الناس؟؟
📤پاسخ:
متأسفانه امروزه برخی زنان به بدترین و محرکترین شکل ممکن خود را در کوچه، خیابان، محل کار و تحصیل و فضای مجازی عرضه میدارند و در جامعه فساد ایجاد می کنند و معتقدند که بدحجابی آنها به دیگران مربوط نیست، درحالی که
خانم بدحجاب با عدم رعایت حجاب نه تنها به وظیفه شرعی و دستور الهی عمل نمی کند، بلکه با بدحجابی خود باعث آسیب و لطمه زدن به دیگران می شود، مانند اینکه:
1⃣ مرد پاکدامنی که دوست ندارد به این خانم نگاه کند، مجبور است سرش را پایین بیاندازد و به خودش فشار می آورد و اذیت می شود و حقش پایمال می شود، زیرا می توانست راحت در خیابان و محل کار و ... راه برود.
2⃣ جوان بی بندو بار نیز با دیدن خانم بدحجاب نیازش را مجانی برطرف می کند و ازدواجش عقب می افتد، درحالی که باید نیازش را با ازدواج تامین کند نه با چشم چرانی.
3⃣ خانم ها نیز با بی حجابی خود متاعی که باید گران بفروشند، را مفت در خیابان حراج می کنند و با اینکار به خود و زنان دیگر ظلم می کنند.
4⃣ مردان متاهل نیز با دیدن این خانم های بدحجاب، وقتی به خانه می روند، شروع به بهانه گیری می کنند و زندگی ها به هم می ریزد.
و با بی حجابی موارد دیگری از حقوق انسانی پایمال می شود، لذا بدحجابی شخصی نیست و علاوه بر حق الله حق الناس هم می باشد.
حضرت امیرالمؤمنین امام علی(علیهالسلام) درباره زنان اینچنینی میفرمایند:
[در آخرالزمان و نزدیک به قیامت که بدترین زمانه است، زنانی پدیدار میشوند که کشف حجاب کردهاند و برهنگی را پیشه خودساختهاند و به دنبال خودنمایی هستند، اینگونه زنان از دین خارج هستند، در فتنهها و بلاها داخل هستند، گرایش به شهوات دارند و با سرعت به دنبال لذتها میروند، حرامهای خدا را حلال میدانند و درنهایت در جهنم عذاب همیشگی خواهند داشت.]😱😱😱
پس :💢« بد حجابی حق الناس و حق الله است. »💢
📚منبع:
من لا یحضره الفقیه؛ ج 3؛ ص 390.
@ayeha313
🔴خوردن شام، درست یا غلط؟!
🔷همون طور که احتمالا بارها شنیده اید پزشکان غربی خوردن شام رو ناپسند و مذموم و باعث خیلی از امراض شمرده اند!
🌺اما دستورات اسلام که همان دستورات خالق بشر یعنی خداوند متعال هست، در این باره کاملا متفاوت است:
🌹امام علی علیه السلام:
شام پیامبران بعد از نماز عشاء بوده است بنابراین از آنها پیروی کنید و شام را ترک نکنید که بدن های شما آسیب جدی می بیند.
🌹امام صادق علیه السلام:
ریشه ی خرابی بدن از ناحیه شام نخوردن است.
🌹امام صادق علیه السلام:
ریشه خرابی بدن از ناحیه ناهار خوردن است.
🌹امام رضا علیه السلام:
هرگاه فردی به سن کهولت رسید حتما یک چیزی به عنوان شام بخورد ، زیرا شام موجب می شود تا انسان راحت تر بخوابد و دهان او خوش بوتر شود.
🌹 امام صادق علیه السلام:
ترک شام پیری زودرس می آورد و شایسته است انسان زمانی که مسن گردید، شب را بیتوته نکند، مگر آنکه شکم او از غذا پر باشد.
🌹 امام کاظم علیه السلام فرمودند:
شام را ولو به خوردن کمی نان خشک نباید ترک کرد،زیرا شام مایه قوت بخشی بدن است.
🌹 امام صادق علیه السلام:
هر کس دو شب شنبه و یک شنبه پشت سر هم شام را ترک کند نیرویی از او خارج می شود که با چهل روز غذا خوردن ، آن نیرو بر نمی گردد.
🌹 امام صادق علیه السلام:
انسانی که شیخ گردیده(چهل یا پنجاه ساله)نباید ولو به یک لقمه شده شام را ترک کند.
🌹 امام صادق علیه السلام به یکی از اصحاب خود فرمودند:
اطباء شما چه نظری راجع به شام دارند؟
او جواب داد ما را از خوردن شام نهی میکنند.
🌹امام صادق علیه السلام فرمودند ولی ما شما را امر به خوردن شام می کنیم.
🌹 امام صادق علیه السلام:
نفع غذای شب برای بدن بیش از غذای روز است.
🌹 امام رضا علیه السلام:
در بدن ژن و رگی وجود دارد به نام عشا که در هنگامی که انسان ترک شام میکند تا صبح هنگام برای او نفرین می کند و می گوید خداوند تو را گرسنه بدارد همان گونه که مرا گرسنه داشتی و تشنه بدارد همان گونه که مرا تشنه نگه داشتی،بنابر این ولو با یک لیوان آب یا لقمه ای نان حق او را بدهید.
*
📘مجموعه ورام ج 2، ص 78
📘محاسن ج 2، ص 421، ح
و202و.....
@ayeha313
🔴در خانه هایتان کبوتر نگه دارید!
💥براساس روایات، ائمه(علیه السلام) در خانه خود از کبوترانی نگهداری میکردند و این نشان از نیکو بودن این عمل دارد:
✍مردى به پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله) از هراس و تنهایی شکایت کرد. پیامبر به او فرمود: «یک جفت کبوتر بگیر.
🌺امام صادق(علیه السلام) فرمود: خدای عزّوجلّ به وسیله کبوتر از شکست و نابودی خانه( یا دفع ضرر از افراد ضعیف خانه چون زنان و فرزندان)جلوگیری کند.
🌺امام صادق(علیه السلام): «کبوتر از پرندههاى پیغمبران است که در خانه خود داشتند و در هر خانه که باشند، آفت جن به اهل آن خانه نرسد؛ چون سفهاء جن در خانه بازى کنند، با کبوتر مشغول شوند و مردم را کاری ندارند».
👈زید شحام نقل کرده است:
✨در نزد امام صادق(علیه السلام) صحبت از کبوتر شد و ایشان فرمودند: «آنها را در خانههاى خود داشته باشید که محبوب هستند»
🌺امام صادق(علیه السلام) فرمود: «کبوتر را در خانه پیش من بگذارید تا همدم من باشد»
🌺امام صادق(علیه السلام):
صدای پَر زدن کبوتر، شیاطین را میراند.
📚شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه.
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
🌹🌹🌹 🌹🌹 🌹 8⃣3⃣ موسیقی و ایدئولوژی: ✨ ... اين قراردادها و قرائن همراه ثابت و حتی قابل انتقال به طور ك
🌹🌹🌹
🌹🌹
🌹
9⃣3⃣ تشكيل فِرَق و گروههای موسيقی و اهداف استعمار:
✨ جهت آشنايی بيشتر خوانندگان عزيز با برخی عنوانها و اسامی رايج در جرگه موسيقی كه امروزه شايد نسل جديد به جهت فراوانیِ بكارگيری آنها در محافل دوستانه، ماهواره ها، اينترنت و غيره با آنها آشنايی ظاهری داشته باشند، به بيان توضيحاتی پيرامون اين عناوين میپردازيم:
موسيقی راک و گروهی از سبکهای مربوط به آن از سال ۱۹۵۵ بر غرب سايه افكند، البته قبل از اينكه اين سبک موسيقی آمريكا را تحت الشعاع قرار دهد، اروپا را آلوده ساخته بود و قبل از آن در مؤسسه ای به نام تاويستاک كه در سال ۱۹۲۲ به فرمان مؤسسه سلطنتی امور بين الملل بريتانيا (R. I. I. A) تشكيل گرديده، برنامه توليد، تكثير و آثار اجتماعی آن بررسی و تصويب شده بود.
مؤسسه تاويستاک به دستور اعضاء مؤسسه RIIA كه همگی از اعضاء كميته ۳۰۰ (كانون توطئههای جهانی) بودند تشكيل گرديد و رياست آن به يكی از افسران وفادار ارتش انگلستان به نام «جان راو لينگلز رِيْز» سپرده شد.
مركز اين مؤسسه مخوف در دانشگاه ساسِكْس است كه بيشترين امكانات شستشوی مغزی را در جهان داراست. متخصصين زيادی از اين مؤسسه فارغ التحصيل شده و در اداره جنگ روانی بريتانيا مشغول به كار شده اند.
راک يكی از موسيقی های معرف گروهی به نام بيتلها است كه در جای خود به مطالبی در مورد آن اشاره خواهد شد.
(#تاثیر_موسیقی_بر_اعصاب_و_روان، حسین عبداللهی خوروش)
#ادامه_دارد
🌹
🌹🌹
🌹🌹🌹
@ayeha313