eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
328 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
525 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱آیه های زندگی🌱
رد پای دالایی لاما در هالیوود ادامه دارد ... @ayeha313
بشر سرگردان از عوارض مدرنیته و تمدن منهای خدا و مذهب در پیِاندیشه‌ای است که تشنگی روح او را آبی گوارا باشد. در این میان آئینی که برای دکان داران غربی جذابیتی یافته مکتب التقاطیبودیسم است. در دهه‌های اخیر هالیوود به شدت تحت تأثیر یهودیان صهیونیسم حامی بودیسم به خصوص بودایتبتی شده و از زمانی که تنزینگیاتسو رهبر بودائیان تبت تدریس در دانشگاهی دست چندم در آمریکا را بر عهده گرفته و مراوده‌اش با هالیوود نشینان را بیشتر و بیشتر کرده شاهد اوج‌گیری روزافزون فیلم‌های با رویکرد مدحِبودا و لاما هستیم. از جاذبه‌هایی که می‌تواند به عنوان علت دلبستگی شهرک نشینان هالیوود به آیین لاما به حساب آید شاید باور بودایی و لامایی به اصل تناسخ و انکار معاد باشد. سال‌هاست سینمای هالیوود تلاش می‌کند تا انسان را پس از مرگ دوباره زنده کند و به داستان جعلی زندگی پس از مرگ رنگی حقیقی زند. در بیشتر فیلم‌های مهم هالیوود این مساله کمابیش مطرح می‌شود. باورهای لامایی بیش از این مباحث است و کمابیش با کمک جلوه‌های بصری زیبا در فیلم‌هایهالیوودی به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر کشیده می‌شود. یکی از این مباحث که در مبحث حاضر به آن خواهیم پرداخت جلوه قدرت روحی و سعه وجودیدالایی لاما «دریای خِرد» که با عنوان پیر خِرد هم معنا می‌شود در یکی از فیلم‌هایمعناگرای شرقی اخیر هالیوود خواهد بود. گرچه فیلم‌های زیادی درباره شخصیت بودا، آئین الحادی‌اش و نیایش‌هایبودایی و مدیتیشن‌های مربوط به آئین او ساخته شده اما در دهه‌های اخیر آنچه برای سازندگان فیلم‌هایمعناگرا جذابیت خاصی یافته شخصیت تنزینگیاتسو و آئین بودایتبتی است. رشد سریع ساخت فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمشن‌هایی که به این موضوع می‌پردازند علت نگارش این مختصر شد تا ضمن هشدار دهی به فرهیختگان جامعه و فعالان این عرصه، به نسبت توان نویسنده و گنجایش این مختصر از این جریان شوم پرده‌برداری گردد. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ دی ۱۳۵۷، محمدرضا پهلوی، ایران را به مقصد آسوان مصر ترک کرد تا به گفته خودش استراحت کند. کمتر از یک ماه بعد، ایران از شر ۲۵۰۰ سال حکومت موروثی راحت شد. رهبرانقلاب: «روزی که محمّدرضا از ایران فرار کرد، در واقع رژیم پادشاهی از بین رفته بود. او دید ماندنش دیگر فایده‌ای ندارد [فرار کرد]...  در ایران پوک شده بود. به خاطرِ چه؟ به خاطرِ . مردم به چه خاطر به میدان آمدند؟ به خاطر. چون شعار، شعارِ اسلامی بود؛ چون پیشوایان، پیشوایانِ اسلامی و روحانیونِ مورد اعتمادِ مردم بودند. این انقلابِ استثنایی، این گونه پدید آمد و به پیروزی رسید. به تعبیری دیگر، انقلاب ما به برکت حضور مردم شکل گرفت؛ مردمی که حضورشان در صحنه، ناشی از اعتقادات دینی بود.» ۱۳۷۳/۱۱/۱۴ @ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
‌#شاه_فراری_شده ۲۶ دی ۱۳۵۷، محمدرضا پهلوی، ایران را به مقصد آسوان مصر ترک کرد تا به گفته خودش استراح
💢مردم ایران!؟ تاریخ معاصر ایران را بررسی کنید، از تا پایان که آخرین دوره پادشاهی در ایران بوده است، مجموعا ۹ شاه به قدرت رسیده اند. نکته جالب اینجاست، از این ۹ پادشاه فقط ۳ نفر با مرگ طبیعی دوران سلطنتشان به پایان رسیده است. ۶ پادشاه یا توسط مردم شده اند مثل ناصرالدین شاه، یا با دخالت کشورهای خارجی از کشور فرار کرده و تبعید شده اند مثل محمدعلی شاه و رضاشاه پهلوی. و یا با مردم از قدرت کنار رفته اند مانند: محمدرضا پهلوی. ✅این تصور که عموما مردم ایران شاه دوست بوده اند، تصور اشتباهی است. تاریخ می گوید ایرانی ها هر بار که توانسته اند در برابر مستبد مقاومت کرده اند. امروز، عده ای در مورد چنین تصویرسازی میکنند که او شاه خدمتگزار و محبوبی بود و از اواخر سال ۵۶ به دلیل نابسامانی ها با عمومی مردم مواجه شد. در حالی که محمدرضا در طول سلطنت ۳۷ ساله خود در برهه های مختلف با طراحی کودتا مواجه بود. اولین بار سال ۱۳۲۷ در دانشگاه تهران شد، مردم در سال ۳۱ و ۳۲ در تظاهرات سراسری مجسمه های شاه را پایین کشیدند و شاه به بغداد فرار کرد. در سال ۴۲ با کشتار سنگین مردم معترض را سرکوب کرد. در دهه پنجاه اوج فعالیت ساواک برای شناسایی و سرکوب مخالفین بشمار میرفت. همه این موارد یعنی نظام پهلوی در طول ۳۷ سال سلطنت محمدرضا مداوم اما غیرمستمر با اعتراضات مردمی روبرو بوده است. انقلاب اسلامی محصول چند ماه تظاهرات و یا صرفا افزایش گرانی ها و تورم نبود. تاریخ را بطور یک مجموعه باید مورد تحلیل قرار داد @ayeha313
وقتی یکی از سرشناس ترین نظامیان تاریخ دنیا هستی ولی اینطور دو زانو و مودب جلوی یک مادر شهید مینشینی، هم مقامت را خداوند تا افلاک بالا میبرد وهم ارزش واعتبار مقام مادر وهمسر شهیدان مشخص میشود🥀🌿 روز تکریم مادران وهمسران‌شهدا گرامی باد 🥀 @ayeha313
🛑عذاب قبر و سوال و جواب افرادی که تابع ادیان دیگر و غیر مسلمان هستن، چگونه خواهد بود؟ ✍افراد در این زمینه دو دسته هستن: یک دسته کسانی که بهشون نرسیده،حق به گوششون نرسیده و نفهمیدن و متوجه برتری اسلام هم نشدن... اینا سوال و جواب و به اون صورت ندارن که ازشون بپرسن من ربک، من دینک و... در کل برزخ خاصی ندارن. ‌ ‌💥دسته دوم کسانین که میدونن اسلام هست حق به گوششون رسیده اما اهمیتی نمیدن و حق رو نپذیرفتن و دنبالشم نمیرن! ‌ اینا در ازشون سوال و جواب میشه و اگر نتونن جواب بدن کل عالم برزخ در جهنمن! در هم دوباره محاکمه میشن. ‌ 🔰دسته اول که گفتیم برزخ ندارن چیزی مثل خواب براشون اتفاق میفته، بعد در قیامت صحنه ای مثل دنیا براشون ایجاد میشه که پیامبر خودشون میاد و اونها رو ارشاد و راهنمایی میکنه اگر قبول کردن و اطاعت کردن که اهل نجاتن، ‌اگر قبول نکردن و به حرف پیامبر گوش ندادن که اهل هستن. چون با حق عناد دارن. ‌ ‌✅نکته دیگری که هست اینه که عده ای میگن مگه ها دینشون بر حق نیست و آیینشون الهی نیست؟ اونا چی؟ ‌‌ ‌🔴‌جوابش اینه که آیین مسیحیت تا وقتی بر حق و الهیه که ناسخش( یعنی اسلام) نیومده باشه. ‌اگر قبول دارن که طبق بشارت حضرت مسیح خدا پیامبر دیگه ای بعد مسیح فرستاده پس وظیفه و تکلیف الهی شونه! باید برن معجزه پیامبر بعدی(قرآن) رو تحقیق و بررسی کنن. ‌‌ 🔵اگر نرن، کوتاهی کردن و باید در دادگاه الهی جوابگو باشن که چرا تحقیق نکردن ! چون به حرف پیامبر خودشون حضرت مسیح هم گوش ندادن،چون حضرت مسیح گفته بود بعد من پیامبر دیگه ای میاد برید دنبالش! ‌ ‌‌🔶️اگر برن بررسی کنن ببینن بله!پیامبری اومده و دینشم حقه و معجزه قرآنشم ببینن و حق بهشون اثبات بشه، دیگه نباید به دین مسیح باقی بمونن! ‌‌ ‌‌ چون خداوند دینهای بعدی رو کاملتر آفریده پس قطعا دین بعد از مسیح که اسلامه،دین بهتر و کاملتریه! ‌ ✅پس عقل حکم میکنه که دین کاملترو بپذیرن. روز قیامت با همین ادله علیه اونها احتجاج میشه و دیگه نمیتونن بگن ما دینمون دین مسیح و دین خدا بود! ‌ 🔅حالا عده ای از مسیحیان هم ممکنه واقعا و حقیقتا دنبال دین حق بودن،اما به دلایلی بر آن دست نیافتنن و برتری اسلام رو نفهمیدن اما خب انسان های درستکار و پاکی هم بودن و طبق فطرت پاک و عقل خود عمل کردن. ‌ 🔆 محاسبه اعمال اونها، بر پایه عدل خداوندى هست و براساس عقل و فطرت مورد حساب قرار مى گیرند... 📚اقتباس از سخنرانی های حجت الاسلام محمدی و مجموعه آثار @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نیایش صبحگاهی ❄️پـــــــروردگارا..... دست نیاز را به درگاه تو دراز می کنم و از کسی خواسته هایم را طلب می کنم که هیچ گاه بر سرم منت نمی گذارد. ❄️بار الـــــــها... آرزوهایم را به تو می گویم. به تو که همیشه راز دار منی. ❄️ مهـــــــربانا صمیمی تر از همیشه سر بر آستان ملکوتیت می گذارم و در دل دعا می کنم و از تو می خواهم که آرامش ، برکت و سلامتی را برای خودم ، همه ی مردم ، عزیزان و همراهان بزرگوارم و خانواده ام ارزانی داری.. 🤍 آمیــن @ayeha313
💠امیرالمؤمنین (ع) : يَسيرُ الهَوى يُفسِدُ العَقلَ. 💎امام علی (ع) : اندكى هوای نفس، عقل را تباه سازد. 📖منبع : غررالحكم حدیث ۱۰۹۸۵ ➖ پُست شماره ۳۷۲ @ayeha313
⚡پنج رایج در ❌ تو من را کامل میکنی ❌ تو همسر ایده ال من هستی ❌ تو من را خوشبخت میکنی ❌تو نیمه گمشده من هستی ❌ من تو را تغییر می دهم 👈 اینها افسانه اند. اگر با این میخواهید ازدواج کنید، هیچ وقت ازدواج نکنید، چون وقتی با انتظارات شما جور در نمی آید دچار میشوید. 👈 و مثل دو روی یک سکه هستند. عشق را یک در نظر بگیرید، حالا که وارد این گلزار شدید دو انتخاب دارید : 👈شروع کنید با خارهای گلزار شدن که آنها را از بین ببرید (همسرم را درستش می کنم، تغییرش میدم) که قطعا نمیتوانید همه خارها را از بین ببرید و فقط خودتان را زخمی می کنید، ضمن اینکه از بودن در گلزار هم لذت نمی برید. 👈گلزار را با خارهایش ، شاید یک مقدار خارها اذیتتان کنند، اما در کل، بودن در گلزار میتواند تجربه لذت بخشی برایتان باشد @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
سخنان رهبری :هدف عرفان های کاذب ضعیف کردن دینداری در جامعه است @ayeha313
🔰🔰 نتیجه گیری 🔰🔰 عرفان واقعی و دروغین عرفان حقیقی، عرفانی است که از دینی حقیقی و واقعی برآمده است و در آموزه‌های سیر و سلوکی خود از مسیر شریعت می‌گذرد. اگر کسی خواهان طی کردن مسیر عرفان باشد، راه دیگری غیر از پیمودن جادة شریعت ندارد و تنها راه وصول او به منبع حقیقی هستی؛ یعنی خدای متعال، جلب رضایت او در قالب عمل به دستورات او است. هر نوع عرفانی غیر از این، در زمرة عرفان‌های کاذب و دروغین خواهد بود. عرفان‌های دروغین، تصویر و تصور درستی از خدا ندارند و اعتقاد برخی از آنان به انکار خدا می‌انجامد. هر گروهی جنبه‌ای از صفات انسانی را مورد توجه قرار می‌دهند؛ در صورتی که انسان‌ها ساحت‌های مختلفی دارند. عرفان اصیل به همه ابعاد انسانی توجه دارد و یکی را فدای دیگری نمی‌کند. اما در عرفان‌های دروغین، دنیا، آخرت، اجتماع و قوای انسانی فدای یکدیگر می‌شوند. وجه مشترک دیگر عرفان‌های کاذب این است که این دسته از عرفان‌ها منکر الهی بودن ادیان هستند و یا برخی از ابعاد دین از جمله شریعت را قبول نمی‌کنند. در بعد معرفت‌شناسی، عقل و منطق را نمی‌پذیرند. این نوع عرفان‌ها دیدگاه کثرت گرایانة ارزشی دارند و معتقدند راه‌های رسیدن به خدا زیاد است. ارزش‌های دینی در نظر آن‌ها متعدد و به سلایق افراد و جوامع مختلف بستگی دارد.
🌱آیه های زندگی🌱
🔰🔰 نتیجه گیری 🔰🔰
منابع تحقیقاتی: 1-سایت آپارت 2-سایت خبرگزاری مهر 3-سایت ویکی پدیا 4-سایت پرسمان دانشجویی 5-سایت مشرق نیوز 6-سایت خبرگزاری فارس 7-سایت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران 8-سایت موسسه راهبردی دیده بان 9-پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب 10-سایت فرهنگ نیوز 11-سایت موسسه بهداشت معنوی 12-سایت بلاغ و ... @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عوامل موثر در سفیدی زودرس مو‌ 🔸عادت به دوش گرفتن با آب سرد 🔸خشک نکردن صحیح سر پس از استحمام 🔸 نپوشیدن لباس کافی در زمستان 🔸قرار دادن بدن در معرض باد سرد کولر در تابستان ✍🏻بدخوابی شبانه یا خواب زیاد روزانه هم با افزایش سردی یا رطوبت در بدن به ویژه سر در سفیدی زودرس مو‌ها نقشی موثر دارند، بنابراین افراد برای اینکه به این مشکل دچار نشوند، باید سبک زندگی خود را اصلاح کنند. @ayeha313
💠 استاد شهید مرتضی مطهری (ره): از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟ اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📚 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج1، ص211 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زاده۱۸ آذر ۱۲۶۵ ۹ دسامبر ۱۸۸۶ مشهد، ایران محل زندگی : تهران درگذشته۱ اردیبهشت ۱۳۳۰ ۲۲ آوریل ۱۹۵۱ (۶۴ سال) تهران، ایران بیماری: سل آرامگاه : گورستان ظهیرالدوله لقب: مَلِک‌الشعرا تخلص :بهار پیشه : شاعر، ادیب، تاریخ‌نگار،روزنامه‌نگار و سیاست‌مدار زمینه کاری : شاعر نویسنده و سیاستمدار ملیت : ایرانی تحصیلات : تحصیلات قدیم در زمان حکومت مظفرالدین شاه قاجار، محمد علی شاه قاجار، احمدشاه قاجار، رضاشاه پهلوی،محمدرضا شاه پهلوی بنیانگذارروزنامهٔ نوبهار، روزنامهٔتازه‌بهار، انجمن ادبی دانشکده،مجلهٔ دانشکدهکتاب‌هاسبک‌شناسی، تاریخ احزاب سیاسی، دیوان اشعارشاگردپرویز ناتل خانلری، احسان یارشاطر، محمد معین،ذبیح‌الله صفا، عبدالحسین زرین‌کوب، محمد دبیرسیاقی،پروین اعتصامی همسر(ها) : سودابه صفدری (۱۳۳۰–۱۲۹۸) فرزند(ان):ملک هوشنگ، ماه ملک، ملک دخت، ملک پروانه، ملک مهرداد، ملک چهرزاد پدر و مادر : میرزا محمدکاظم صبوری
محمدتقی بهار (۱۸ آذر ۱۲۶۵ ۱ اردیبهشت ۱۳۳۰ ملقب بهملک‌الشعرا و متخلص به «بهار»، شاعر، ادیب، نویسنده،روزنامه‌نگار، تاریخ‌نگار و سیاست‌مدار معاصر ایرانی بود. ناتل خانلری وی را آخرین ادیب بزرگ ایران می‌نامد.
محمدتقی بهار در پنجشنبه ۱۲ ربیع‌الاول ۱۳۰۴ هجری قمری، برابر با ۱۸ آذر ۱۲۶۵ هجری خورشیدی در مشهد زاده شد. یحیی آرین‌پور در «از صبا تا نیما»، جلد دوم، صفحه ۱۲۳ در مورد ملک‌الشعرا بهار نوشته‌است: «میرزا محمدتقی متخلص بهبهار روز پنجشنبه ۱۲ ربیع‌الاول سال ۱۳۰۴ ه‍.ق در شهر مشهد به دنیا آمد. بهار ادبیات فارسی را نخست نزد پدرش آموخت و از هفت سالگی آغاز به سرودن شعر کرد. او از چهارده سالگی به اتفاق پدرش در مجامع آزادی‌خواهان حاضر شد و به واسطه انس و الفتی که با افکار جدید پیدا کرده بود به مشروطه و آزادی دل بست. دو سال پس از مرگ پدر در سال ۱۳۲۴ ه‍.ق که مشروطیت در کشور ایران مستقر شد، بهار بیست ساله به جمع مشروطه‌خواهان خراسان درآمد.
پدرش میرزا محمدکاظم صبوری، ملک‌الشعرای آستان قدس رضوی در زمان ناصرالدین شاه بود؛ مقامی که پس از درگذشت پدر، به فرمان مظفرالدین شاه، به بهار رسید. خاندان پدری بهارخود را از نسل میرزا احمد کاشانی (درگذشتهٔ ۱۲۲۹)،قصیده‌سرای سرشناس عهد فتحعلی‌شاه می‌دانند و به همین جهت پدر بهار تخلص صبوری را برگزید. مادرش اهل گرجستان( از یک خانوادهٔ گرجی، که در دورهٔ عباس میرزا به ایران آمده بودند)بود.مادرش نیز مانند پدر اهل سواد ، شعر و دانش بود. می‌گوید که پدرش ترجمه‌های الکساندر دوما را که تازه منتشر شده بود به خانه می‌آورد و با صدای بلند برای افراد خانواده می‌خواند و چون خسته می‌شد، مادرش خواندن را ادامه می‌داد. بهار در چهارسالگی به مکتب رفت و در شش‌سالگی فارسی وقرآن را به خوبی می‌خواند. از هفت‌سالگی نزد پدر شاهنامه را آموخت و اولین شعر خود را در همین دوره سرود. اصول ادبیات را نزد پدر فراگرفت و سپس تحصیلات خود را نزد میرزا عبدالجواد ادیب نیشابوری تکمیل کرد. وقتی پانزده‌ساله شد، اوضاع کشور یعنی مرگ ناصرالدین شاه و روی‌کارآمدنمظفرالدین شاه چنان بود که پدرش به این نتیجه رسید که با تغییر اوضاع، دیگر کسی به شاعران اعتنایی نخواهد کرد و تقریباً او را از شعر گفتن منع و تلاش کرد تا بهار را به تجارتوادارد. اما این تلاش به دو دلیل به نتیجه نرسید، نخست اینکه وی چندان علاقه‌ای به تجارت نداشت، دوم اینکه پدرش در هجده‌سالگی او درگذشت و موفق نشد تا مانع شاعر شدن محمدتقی بهار شود.
فعالیت سیاسی بهار در بیست‌سالگی به صف مشروطه‌طلبان خراسان پیوست و به «انجمن سعادت» خراسان راه یافت. اولین آثار ادبی-سیاسی او در روزنامه خراسان بدون امضا به چاپ می‌رسید که مشهورترین آن‌ها مستزادی خطاب به محمدعلی شاه است. بهار با دیگر شاعران روشنفکر عصر مشروطه به خصوصمیرزاده عشقی دوستی و روابط صمیمانه و نزدیکی داشت. آن دو در سال ۱۳۰۳، در دوره نخست‌وزیری رضاخان با همراهی و همکاری هم، مثنوی معروف «جمهوری نامه» را در مخالفت با جمهوری رضاخانی سرودند. بهار در ۱۳۲۸ روزنامه نوبهار را که ناشر افکار حزب دموکراتبود، منتشر کرد و به عضویت کمیته ایالتی این حزب درآمد. این روزنامه پس از چندی به دلیل مخالفت با حضور قوایروسیه در ایران و مخاصمه با سیاست آن دولت، به امر کنسول روس تعطیل شد. او بلافاصله روزنامه تازه‌بهار را تأسیس کرد. این روزنامه در محرم ۱۳۳۰ به امر وثوق‌الدوله، وزیر خارجه، تعطیل و بهار نیز دستگیر و به تهران تبعید شد.
زندگی خصوصی محمدتقی بهار بار نخست در مشهد ازدواج کرد. از این ازدواج صاحب فرزندی نیز شد. اما عمر همسر و فرزند وی بسیار کوتاه بود. بهار پس از آمدن به تهران، در سال ۱۲۹۸ خورشیدی، با شاهزاده خانم سودابه صفدری از نوادگان فتحعلی شاه قاجارازدواج کرد. آشنایی ایشان را آقای معتصم‌السلطنه فرخ، دوست قدیمی بهار، فراهم کرد. فرخ همسری بنام منیژه، فرزند صفدر میرزای قاجار، از خاندان دولتشاهی‌های کرمانشاه گرفته بود. او بهار را از وجود دختری دیگر در این خانواده، به نام سودابه، آگاه کرد. بهار بقیهٔ عمر را با همین همسر به سر برد. سودابه صفدری را پس از ازدواج، به خواست ملک‌الشعراء، «بهار جون» صدا می‌کردند. وی زنی مدیر و مقتدر بود که اداره همه کارهای خانه و زندگی به عهده وی بود. حاصل این ازدواج فرزندانی به نام‌های «هوشنگ ملک، ماه ملک، ملک دخت، پروانه، مهرداد و چهرزاد» شد. سودابه در تابستان ۱۳۵۸، در دهم مرداد ماه درگذشت و در بهشت زهرا دفن شد.
آثار منثور و منظوم بهار متنوع است و انواع شعر سنتی و اشعار به زبان محلی، تصنیف و ترانه، مقاله‌ها و سخنرانی‌های سیاسی و انتقادی، رساله‌های تحقیقی، نمایشنامه، اخوانیات و مکتوبات، تصحیح انتقادی متون، ترجمه‌های متون پهلوی، سبک‌شناسی نظم و نثر، دستورزبان، تاریخ احزاب، مقدمه بر کتاب‌ها و حواشی بر متون به خصوص شاهنامهٔ فردوسی را دربرمی‌گیرد. جدیدترین کتاب‌شناسی بهار کارِ علی میر انصاریاست که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در یک جلد به سال ۱۳۹۷ منتشر کرده‌است.
ترانه و تصنیف از تصنیف‌ها و ترانه‌های سروده‌ی بهار «بهار دلکش»، «باد صبا بر گل گذر کن»، «ای شهنشه»، «ای شکسته‌دل»، «ای کبوتر»، «گر رقیب آید»، «ایران هنگام کار»، «ز من نگارم»، «پرده ز رخ برافکن»، «سرود پهلوی»، «عروس گل»، «به اصفهان رو» و «مرغ سحر» را می‌توان نام برد.
نمایندگی مجلس بهار در سال ۱۲۹۳ خورشیدی از حوزه انتخابیه درگَز، سرخس و کلات به نمایندگی مجلس سوم شورای ملی انتخاب شد. بهار در حالی که از جوانترین نمایندگان مجلس بود اما تصویب اعتبارنامه‌اش چهار ماه و نیم به طول انجامید. هنگام بررسی اعتبارنامه‌اش در مجلس (۳۱ فروردین ۱۲۹۴) شیخ محمدحسن گروسی در مخالفت با اعتبارنامه ملک‌الشعرا، مندرجات روزنامه نوبهار را «فساد ملتبس» توصیف کرد، یعنی امکان فساد عقیده در این مندرجات هست و باید برای تشخیص آن به خبره و کارشناس مراجعه شود. سیدحسن مدرس نیز ضمن اعلام مخالفت خود با اعتبارنامه ملک‌الشعرا گفت حاکم درگز که انتخابات درگز را برگزار کرده، یاغی بوده‌است. سرانجام مجلس با ۴۴ رأی موافق در برابر ۲۵ رأی مخالف به اعتبارنامه ملک‌الشعرا رأی داد