eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
328 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
524 ویدیو
14 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
چند باور غلط در ازدواج        از دیدگاه روانشناســــی: ۱. خیلی عاشقمه همش میگه من بدون تو نمیتونم زندگی کنم تونباشی من نیستم... بهش می‌گیم:(دلبستگی ناایمن) ۲. همش نگرانمه زنگ میزنه کجایی؟ نهار خوردی؟ چیکار میکنی؟ کجا میری؟ بهش می‌گیم: (کنترل گری) ۳. درسته عصبی میشه ازش میترسم ولی بعدش میاد از دلم در میاره و میگه عاشقتم بهش می‌گیم:(شخصیت مرزی) ۴. عاشقمه، نمیزاره جز خودش با کسی بیرون برم دوستم داره و برای انجام کارهام همه جا باهام میاد بهش می‌گیم اختلال (شخصیت وابسته) 💢برای بهبود حال خوب خود و ازدواجتان حتما از یک روانشناس حرفه‌ای و مشاور خانواده کمک بگیرید 👇 @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⊰❀⊱━⊰﷽⊱═ 🔰احڪــام پوشــــــش ⁉️آیا پوشیه لباس شهرت محسوب می‌شود؟🧐 ✅ رهبر معظم انقلاب: به‌طورکلی پوشيه، لباس عفاف و حجاب محسوب مى‌شود و حکم لباس شهرت را ندارد و استفاده از آن در هر مکانی اشکال نداشته، بلکه احتیاط مستحب در استفاده از آن است و نیاز به اجازه‌ی کسی ندارد. ✅ آیات عظام (امام، سیستانی، وحید خراسانی): استفاده از پوشیه برای بانوان، اشکال ندارد؛ بلکه احتیاط مستحب در پوشاندن وجه و کفین است و لباس شهرت بر چنین پوششی منطبق نیست و به حرف کسانی که این‌چنین می‌گویند، اعتنا نکنید. ✅ آیت‌الله مکارم: پوشيه‌زدن اشکالی ندارد و در صورت استفاده، عمل به احتیاط کرده است؛ اما درصورتی‌که سبب شود شخص انگشت‌نما شود، احتياط در ترک آن است. بلی؛ درصورتی‌ که نپوشیدن وجه و کفین مفسده‌ای به دنبال داشته باشد، از باب مقدمه‌ی نهی‌ازمنکر لازم است، پوشیده شود. 📚 منابع: استفتائات دفتر رهبر معظم انقلاب، استفتائات ۳ جلدی امام خمینی، ج۳، ص۲۴۷، س ۲ و ۳ و ۴، منهاج الصالحین آیت‌الله سیستانی، ج۳، کتاب النکاح، م ۱۸، منهاج الصالحین آیت‌الله وحید خراسانی، استفتائات جدید آیت الله مکارم شیرازی، ج۱، س۸۲۶ @ayeha313
اعتکاف بايد سه روز پي در پي باشد. 🌷شرایط اعتکاف 🌷 1. از سه روز کم تر نباشد (زمان) 2. در مسجد جامع باشد (مکان) 3. ادامه ی ماندن در مسجد و خارج نشدن از آن .. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡 شبهه چرا اینقدر به کلمات انگلیسی گیر می‌دید در حالیکه اینقدر از کلمات عربی استفاده می‌کنید؟ 🟢 پاسخ 🔸اتفاقاً ما هم این سوال را از اونایی داریم که مرسی و اوکی و .... از دهنشون نمی افته، اما نوبت سلام که میشه یادشون می‌افته ایرانی‌ان و می‌گن درود!! 🔸 اما در پاسخ باید دانست کلماتی که در فارسی به کار می‌بریم اما به نظر عربی می‌رسد، چند دسته‌اند: 1⃣بعضی از آنها کلمات "فارسی شده" ای هستند که مفهوم آنها در زبان فارسی با آنچه در عربی مطرح می‌شود، به طور کلی متفاوت است؛ مانند، ملت، انقلاب، ازدواج، مراجعه (مثلاً مراجعه در عربی یعنی بازگشت اما وقتی میگید به پزشک مراجعه کردم، اصلا منظور بازگشت از پزشک نیست) و... 2⃣یک دسته دیگر از الفاظ در حقیقت مربوط به فرهنگ اسلامی است نه فرهنگ عربی. این دو تا با هم فرق دارند. مثلاً همین سلام یک فرهنگ اسلامی است و لذا عربهایی که مذهبی نیستند هنگام دیدار یکدیگر از کلمات دیگری مثل اهلا و سهلا استفاده میکنند. سلام یکی از اسامی خداوند است و طبق آیات قرآن، مومنان در بهشت با این لفظ به یکدیگر سلام و درود می‌فرستند. بنابراین استفاده از این کلمات منافاتی با فرهنگ ما ندارد، چون فرهنگ ما از دو بخشی ملیت و اعتقادی تشکیل شده در حالی که زبان انگلیسی هیچ جایگاهی در فرهنگ ما ندارند نه ملیت و نه دینمون 3⃣بله دسته سومی هستند که ممکن است همان معنای عربی در آن باشد و ربطی به دین و اعتقادات هم نداشته باشد. ما نیز در جایگزین کردن کلمات فارسی با آنها مشکلی نداریم اما چیزی که هست اینکه اصرار بر حذف آنها از زبان فارسی مساوی است با حذف بخش بزرگی از میراث، فرهنگ و ادبیات ملی ما. چون ادب فارسی مملو از این کلمات است. یعنی اگر شما بخواهید این گونه کلمات را از ادبیات فارسی حذف کنید، باید آثار بزرگی مانند اشعار حافظ، گلستان و بوستان سعدی ، مثنوی مولوی ، آثار خیام ، آثار صائب تبریزی و.... را از پهنه ادب فارسی حذف کنید! چون عدم استفاده از آن‌ها باعث می‌شود نسل های آینده به طور کلی با آن کلمات بیگانه شود و در نتیجه وقتی نسل های بعدی حافظ و سعدی می‌خوانند، گویی یک زبان خارجی و نامفهوم می‌خوانند! 🟡 نهایتاً اینکه باید بدانیم زبان و ادبیات یکی از شیوه‌های مهم تاثیر گذاری فرهنگی است. یعنی برای تغییر در ذائقه و نگرش فکری افراد، کافی است ادبیات آنها را تغییر دهید، کم‌کم و به تبع ادبیات جدید، فکر جدید ایجاد می‌شود، مرسی و اوکی و پرفکت و..... تنها الفاظ نیستند، حامل و نمادی از یک فرهنگ و نگرشی متفاوتند. @ayeha313
16_ya-man-arjooho-ghahar_(www.Rasekhoon.net).mp3
575.1K
🤲دعای‌ماه‌مبارک‌رجب🤲 با نوای قاسم موسوی قهار🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام اثر: دسته‌بندی: تاریخ اسلام نویسنده: مترجم: انتشارات: بیان معنوی
🌱آیه های زندگی🌱
#معرفی_کتاب نام اثر: #ترجمه_الغارات دسته‌بندی: تاریخ اسلام نویسنده: #ابراهیم_بن_محمد_ثقفی مترجم:
سال های روایت نشده از حکومت امیرالمؤمنین (ع) کتاب ترجمه الغارات نوشتۀ ابراهیم بن محمد ثقفی و ترجمۀ سیدمحمود زارعی با مقدمه علیرضا پناهیان است. نشر بیان معنوی این کتاب را منتشر کرده است. کتاب، روایت‌گرِ سال‌های روایت‌ نشده از حکومت امیرالمومنین (ع) است؛ سال‌هایی که به دورۀ غارات مشهور هستند. 📚کتابی که سردار سلیمانی به خواندن آن تاکید زیادی کرده @ayeha313
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰اعتکاف در چه مکان هایی جایز است؟ ✍️پاسخ: ✅۱- اعتكاف در غير از مساجد چهارگانه (اعم از جامع و غير آن) به قصد رجاء مطلوبيت (به اميد اين‌كه مطلوب خداوند واقع شود) مانعی ندارد. مساجد چهارگانه: مسجد الحرام، مسجد النبی (صلی الله عليه وآله وسلّم)، مسجد كوفه و مسجد بصره ۲- مسجد جامع، مسجدی است که برای اجتماع عامه مردم شهر، بنا شده، بدون اين که اختصاص به گروه و محله خاصی پيدا کند. ۳ - اعتکاف در مساجد دانشگاه‌های به قصد رجاء اشکال ندارد. ۴- پشت بام مسجد در حكم مسجد است مگر اين‌كه احراز شود كه هنگام وقفِ مسجد، پشت بام آن از وقف خارج شده است. ۵- اعتکاف در حياط مسجد اگر جزو مسجد نباشد، اعتکاف صحيح نيست. ۶ - بنا براحتياط واجب گذاردن وسائلی مانند كيف موجب حق سبقت می‌شود به شرط آن که از زمان گذاردن آن وسيله تا آمدن شخص زياد فاصله نشود، به نحوی كه منجر به تعطيلی مكان شود. مطابق فتوای مقام معظم رهبری @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 ۱۲ آیه برتر از تورات به انتخاب امیرالمومنین! 🌟حضرت علی می فرماید: از تورات ۱۲ آیه برگزیدم و به عربی بازگرداندم و روزانه سه نوبت در آنها می نگرم: ✍آیه نخست: آدمیزاد! تا آن هنگام که تحت قدرت و سلطنت منی از شکوه هیچکس پروا مکن و بدان که قدرت و سلطنت من بر تو همیشگی و جاودان است ✍آیه دوم: آدمیزاد! تا آنگاه که خزینه‌ها از ارزاق پر دارم از نرسیدن روزی خویش نیاندیش و بدان که خزائن من پیوسته پر خواهد ماند. ✍ایه سوم: آدمیزاد! تا آن زمانی که مرا توان یافت به هیچکس دیگر دل نبند و بدان که هر وقت مرا جویاشوی نیکوکار و نزدیک به خود خواهی یافت. ✍آیه چهارم: آدمیزاد! به حق خودم سوگند که من دوستدار توام پس به حقی که برتو دارم قسمت میدهم که دوست دار من باش. ✍آیه پنجم: آدمیزاد! تا آن وقت که هنوز از صراط نگذشته‌ای از خشم من ایمن نباش ✍آیه ششم: آدمیزاد! همه چیز را به خاطر تو آفریدم و تو را برای عبادت خود، مبادا که در راه آنچه برای تو آفریده ام از آنچه تو را برای آن آفریده ام درگذری. ✍آیه هفتم: آدمیزاد! تو را از خاک و پس از آن از نطفه و علقه و مضغه ساختم و آفرینش تو برای من سختی و دشواری نداشت اینک می پنداری که من از رساندن قرص نانی به تو در رنج و دشواری میشوم؟ ✍آیه هشتم: آدمیزاد محض خاطر خویش بر من آشفته می شوی اما به خاطر من بر خودت خشمگین و آشفته نمی شوی؟ ✍آیه نهم: آدمیزاد! روزی تو برمن فرض است و مرا نیز بر تو فرایضی است اما بدان که اگر تو در انجام فرایض نسبت به من سرپیچی کنی من نه آنم که از فرض و عهده خویش سر باز بپیچم ✍آیه دهم: ای آدمیزاد! هرکس تو را برای خودش می خواهد اما من تو را برای خودت می خواهم، پس از من نگریز ✍پایه یازدهم: آدمیزاد! اگر به آن چه روزی است کرده اند راضی و خوشنود باشی جان و تن خویش را در آسایش و راحتی گذاشته و انسانی سزاوار و ستوده ای، اما اگر به قسمت من رضا ندهی چنان دنیا را بر تو مسلط کنم که همچون حیوان وحشی بادیه پیمایی حیران و سرگردان گردی و به هر حال بیشتر از آنچه برایت روزی کرده‌ام دست نخواهی یافت و انسانی ناسزاوار و ناشایستی! ✍آیه دوازدهم: آدمیزاد! هرگاه در برابر من به بندگی ایستادی چنان باش که بنده ای خاکسار در برابر پادشاهی شکوهمند ایستاده است و چنان باش که انگار مرا میبینی که اگر تو نتوانی مرا دید من که تو را میبینم! 📕کتاب نشان از بی نشان ها، ج ۱، ص۲۶۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدایا🙏 امروز کمکمان کن تا دستی را به گرمی بگیریم تابتوانیم قلبی را💕 غرق در شادی کنیم خدایا🙏 به قلب کوچکمان وسعت بده تا بتوانیم بزرگیت را درک کنیم🙏 آمیـــن یا حَیُّ یا قَیّوم 🙏 ای زنده، ای پاینده 🙏 @ayeha313
امیرالمومنین ؛ امام علی علیه السلام : بخشنده باش اما زیاده روی نكن ؛ در زندگی ّ حسابگر باش ؛ اما سختگیر مباش...؛ منبع : 👇 کتاب شریف نهج البلاغه حکمت۳۳ @ayeha313
💠 ۱: ♦️اغلب وقتی فرد خاصی را برای ازدواج پیدا می‌کنید، ممکن است اطلاعات زیادی از دید دیگران به ذهنتان هجوم بیاورند، دوستان شما و خانواده‌تان در مورد شریک زندگی آینده شما  و اینکه چه فکری راجع به او می‌کنند نظر خواهند داد و راهکارها و باید و نبایدهای بسیاری را به شما می‌گویند. 🔅اما توجه داشته باشید، بهترین فردی که می‌تواند در  مورد ازدواج به شما راهنمایی بدهد یک فرد حرفه‌ایی است که و مرتبط با این زمینه را گذرانده است. 📌طبق تحقیقات، یکی از موثرترین عواملی که می تواند بطور قابل ملاحظه‌ای احتمال طلاق را تا ۵۰ درصد کاهش دهد، «مشاوره قبل از ازدواج» است. 🔅مشاوره ازدواج می‌تواند شما را راهنمایی کند تا انتخاب درستی داشته باشید. 🔅مشاوران و روانشناسان در مراکز مشاوره ازدواج علاوه بر اینکه بر مسائل و مشکلات زندگی مشترک تسلط دارند، می‌توانند ویژگی‌های شخصیتی و اختلال‌های روان شناختی‌ را تشخیص دهند که از چشم افراد غیر متخصص پنهان می‌مانند. ‼️این نوع مشاوره توسط متخصصانی که در این زمینه به تحصیل پرداخته اند ارائه می‌شود. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ‌ ‌─ ⋅⋅ ─ ⋅⋅ ─ ⋅ ⊹ ⋅ ─ ⋅⋅ ─ ⋅⋅ ─ بفرست برای هر کسی که پسر داره تا این ترکیب رنگ رو برای اتاقش انتخاب کنه 🎨 @ayeha313
مشکلاتی مانند کمبود گاز را انداختید گردن روحانی! خب مگه روحانی کی بوده اینم یکی از روسای جمهور جمهوری اسلامی حساب میشه از اسرائیل که نیومده بشه رئیس جمهور که! ✅ پاسخ 🔹بله درست می فرمایید، روحانی را نمی‌توان از نظام جدا دانست، اما دو نکته را نباید فراموش کرد: 1⃣ انتخاب وی به ریاست جمهوری با رأی خود مردم و با دعوت غیر مستقیم غربی ها (از طریق تبلیغات سلبریتی ها) بود. به تعبیر دیگر، انتخاب وی حاصل تجربه‌ی غربگرایی مردم است. 2⃣ اشتباهات گذشتگان نباید به پای دولت جدید نوشته شود. نه فقط به این دلیل که بی انصافی نشود بلکه نباید امید جامعه تبدیل به ناامیدی شود. یعنی با وجود تلاش بی‌وقفه دولت و ریل‌گذاری صحیح موضوعات، که قطعاً امیدواری برای حل مشکلات مزمن ایجاد کرده است، تلاش رسانه‌ای سنگینی می‌شود تا مردم (و حتی حزب‌اللهی ها) را نسبت به آینده و حل مشکلات ناامید و بدبین کنند که این بزرگ‌ترین ظلم در حق ملت است چون همه میدانیم که سلب امید از انسان و جامعه یعنی سلب حرکت، تلاش و پویایی جامعه. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در 💢سوال: کسی که در صف نماز جماعت؛ سجاده می گذارد ومثلا برای وضو می رود آیا حق او نسبت به آن مکان تاشروع نماز است یا تا وقتی که امام جماعت به رکوع می رود؟؟ ❗️جواب: حق او تا زمان شروع نماز جماعت؛ باقی است. 🔰احکام_شرعی @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟡 شبهه با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!! 🟢 پاسخ 🔻 اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. اتفاقاً در قانون ایران (و بسیاری از کشورهای جهان)، هنگام طلوع آفتاب برای زمان اعدام تعیین شده است. بنابراین حتی هنگام اذان نیز برای اجرای این حکم در نظر گرفته نشده است. این دروغ و امثال آن، از طرفی احکام جزایی اسلام را زیر سوال می برد، و از طرف دیگر با ایجاد حس تنفر به اذان و نماز، جوانان به ترک نماز و ترک بندگی خدای سبحان تشویق می‌کند و به زعم شبهه پرداز، با یک تیر و دو نشان می‌زند! 🔻 ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود ( مادی یا غیر مادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می شود. مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. 👈حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، 🔻مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می کنند. ❌ با این توضیح معلوم می شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. 🔻 نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می گیرد. 👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. 🔹پی نوشت دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند» به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می دهد و خود آزادی را می گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می کنند. @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا