🕵♂️چطور در دوره آشنایی پیش از ازدواج به بررسی #زودرنجی طرف مقابل بپردازیم؟
👈چه چیزایی ناراحتت می کنه؟
👈چه چیزایی عصبانیت می کنند؟
👈خطوط قرمزت چه چیزهایی هستند؟
👈 چه توقعاتی از اطرافیان داری؟
👈 بررسی اینکه فرد در مسر رسیدن به اهدافش چقدر ثابت قدمه، مثلا به خاطر چه چیزهایی از اهدافش دست کشیده ؟
👈چقدر باید به انتقادات و پیشنهادات اطرافیان توجه کرد؟
👈نظرت راجع به زودرنجی چیست؟
(می خواد زودرنجی را توجیه کند و قابل قبول نشون دهد یا از آن به بدی یاد می کند؟)
👈رفتارها و عملکردهای دوره آشنایی وی چقدر حاکی از زودرنجی است؟ (مثلاً میزان سوتفاهم هایی که باید رفع کنی زیاد است یا متعادل است و ...)
👈دوست داری چطور ازت انتقاد بشود؟
@ayeha313
💠 عقد و ازدواج در ماه محرم و صفر
💬 سوال:
انجام مراسم جشن عروسی یا تولد در ماه محرم وصفر چه حکمی دارد ؟
✅ پاسخ:
برگزارى اين نوع مراسم، اگر توأم با معصيت و يا هتك حرمت حضرت سيدالشهدا (علیه السلام) نباشد، اشكال ندارد. اما براى مؤمنان سزاوار است كه حرمت اين ايام را پاس بدارند و از انجام دادن كارهاى شادى آفرين، اجتناب كنند.
🔸نکته: متعارف میان مردم این است که مراسم جشن عقد و عروسى را در تمام محرّم و صفر به عنوان احترام ترک کنند.
📚 سایت آیت الله خامنه ای
📚 #احکام_دین
@ayeha313
هدایت شده از 🌱آیه های زندگی🌱
غیبت خانواده همسر ممنوع⛔️
▫️ از صحبت کردن ناشایست پشت سر خانواده همسرتان بپرهیزید.
▫️چون هم باعث اختلافات خانوادگی میشود و هم شما را فردی ضعیف 🚶🏻♀️و بیتدبیر در حل مشکلات جلوه میدهد.
▫️ در نتیجه حس اعتماد به شما بشدت کمرنگ میگردد.
▫️ اینکار مجوزی برای همسرتان میشود تا او نیز به راحتی پشت سر خانواده شما صحبت کند و نسبت به آنها کینه به دل بگیرد.
#همسرداری
@ayeha313
🌱آیه های زندگی🌱
⚫️وقایع چهارم محرّم سال 61هجری ♨️ابن زیاد بعد از جواب نامه ای که برای امام علیه السلام فرستاد،در ر
⚫️ وقایع روز پنجم ماه محرم 61
🔰در این روز عبیداللّه بن زیاد، شخصی بنام "شبث بن ربعی" را به همراه یك هزار نفر به طرف كربلا فرستاد.
⚡️شبث بن ربعي در آن روز خود را به بيماري زده بود و قصد داشت كه ابن زياد او را از رفتن به كربلا معاف كند
🔥 ولي عبيدالله بن زياد براي او پيغام فرستاد كه:
مبادا از كساني باشي كه خداوند در قرآن فرموده است چون به مؤمنین رسند گويند از ايمان آورندگانيم و هنگامیکه به نزد ياران خود كه همان شیطاناند میروند،اظهار دارند ما با شماييم
⚡️و به او خاطرنشان ساخت كه اگر بر فرمان ما گردن مينهي و در اطاعت مايي، در نزد ما بايد حاضر شوي.
♨️ عبیداللّه بن زیاد در این روز دستور داد تا شخصی بنام "زجر بن قیس" بر سر راه كربلا بایستد و هر كسی را كه قصد یاری امام حسین علیه السلام داشته و بخواهد به سپاه امام علیهالسلام ملحق شود، به قتل برساند.
همراهان این مرد 500 نفر بودند.
💠در این روز با توجه به تمام محدودیتهایی كه برای نپیوستن كسی به سپاه امام حسین علیه السلام صورت گرفت،
✨ مردی به نام "عامر بن ابی سلامه" خود را به امام علیه السلام رساند و سرانجام در كربلا در روز عاشورا به شهادت رسید.
✍ادامه دارد...
📘مقتل الحسین(مقرم)ص199
📘در کربلا چه گذشت،شیخ عباس قمی
@ayeha313
💢شبهات محرم
آیا پس از شهادت امام حسین(ع)؛ سپاه دشمن مقنعههای زنان را کشیده و سر آنها را #برهنه گذاشتند؟ آیا این با غیرت خداوند و با شأن اهل بیت سازگار است؟
#بخوانید👇👇
بر پایه منابع روایی و مقاتل معتبر و قابل استناد؛ پس از شهادت امام حسین(ع)، سپاه عمر بن سعد به خیمههای اهل بیت آن حضرت حمله کردند و به غارت اموال خیمهها و زیور آلات زنان پرداختند. و لباس رویین زنان را کشیدند.
در متن عربی بیشتر این روایات، عباراتی مانند «جاذَبُوا النِّساءَ مَلاحِفَهُنَّ عَن ظُهورِهِنَّ»، «یَنزِعونَ المَلاحِفَ عَن ظُهورِنا»، «یَنتَزِعونَ مِلحَفَةَ المَرأَةِ عَن ظَهرِها» و «تُنازَعُ ثَوبَها عَلى ظَهرِها» آمده است و اینها – با توجه به معنای ملحفه - به معنای برهنه شدن و نمایان شدن موها و بدن زنان نیست، بلکه چون زنان آن موقع علاوه بر رواندازهایی شبیه چادر؛ لباس زیرین دیگری نیز داشتند که موی سر و بدن را میپوشاند، و سپاه دشمن تنها لباس رویین آنها را به غارت بردند. و این به معنای بیحجابی و بدون پوشش نیست.
بر فرض پذیرش آنچه در پرسش آمده؛ باز هم این موضوع با شأن اهل بیت و غیرت خداوند منافاتی ندارد؛ زیرا بیحجابی زمانی مذموم است که از روی #اختیار باشد، نه اجبار.
اینک برای نمونه؛ متنهایی را که درباره #تاراج کردن خیمهها و غارت اموال زنان در روز عاشورا نقل شده، میآوریم:
1. تاریخ طبری و کامل ابن اثیر: مردم به سوى سُرخاب و لباسهاى گرانبها و شتران رفتند و آنها را تاراج کردند. مردم به سوى حسین(ع) و اثاث و وسایل کاروان، هجوم آوردند و حتّى براى گرفتن لباس روى زنان نیز، با آنها درگیر میشدند و چون چیره میشدند، آنرا میبردند.
2. أنساب الاشراف: مردم به سوى سُرخاب و جامههاى گرانبها و شتران رفتند و آنها را به تاراج بردند. رُحَیل بن زُهَیر جُعفى، جریر بن مسعود حضرمى و اُسَید بن مالک حَضرَمى، بیشترِ این جامهها را بردند و ابو الجَنوب جُعفى، شترى را برد که با آن، آب میکشید و نامش را حسین نهاده بود! ... مردم، چادرهاى زنان را از روى آنان میکشیدند که عمر بن سعد، آنان را از این کار، منع کرد و آنان دست برداشتند.
3. البدایة و النهایة ـ به نقل از حُمَید بن مسلم ـ : مردم، همه اموال نقد و غیر نقد حسین(ع) را میان خود، تقسیم کردند، حتّى آنچه را در خیمه بود و لباسهاى تمیز [یا رویینِ] زنان را.
طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک(تاریخ طبری)، ج 5، ص 453،
بلاذری، احمد بن یحیی، انساب الاشراف، ج 3، ص 204،
ابن کثیر دمشقی، اسماعیل بن عمر، البدایة و النهایة، ج 8، ص 188،
@ayeha313