eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
334 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
535 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 هنگام ظهور ملائكه و اجنّه به چشم مردم دیده میشوند! ✅ مفضل به امام صادق عليه السلام گفت: اى سيّد من! آيا ملائكه وجنّ براى مردم ظاهر مى شوند؟ 🌹حضرت فرمودند: آرى، به خدا قسم اى مفضّل! و چنان با مردم گفتگو مى كنند كه مردم با خودشان گفتگو مى كنند. 🌀گفتم: اى سيّد من! آيا با او سير مى كنند؟ 🌹فرمود: آرى، به خدا قسم اى مفضّل! هر آينه آنها در زمينى مابين كوفه و نجف بنام هجرت، فرود مى آيند 🌼و تعداد آن ها در آن وقت چهل وشش هزار ملائكه و شش هزار جنّ است. 🔰در روايت ديگر آمده است كه: اجنّه ايشان را يارى مى دهد وبه يارى خدا همه جا را فتح مى كنند. 🌸از امام صادق (عليه السلام) در ضمن حالات آن حضرت روايت شده است كه فرمود: سيزده هزار وسيصد وسيزده ملك نزد حضرت مهدى (عليه السلام) مى آيند. 💥ابو بصير گفت: گفتم تمام اين ملائكه مى آيند؟! 🌺فرمود: آرى! 🔷 آن ملائكه اى كه با نوح در كشتى بودند. 🔷 وآنهايى كه با حضرت ابراهيم بودند.آن زمانى كه او را به آتش انداختند 🔷 وآن ملائكه اى كه با موسى بودند، زمانى كه دريا شكاف خورد. 🔷وآنهايى كه با حضرت عيسى بودند، زمانى كه خداوند او را به آسمان برد 🔷وچهار هزار ملائكه كه نشانه هاى خاصّ خود وعمّامه هاى زرد دارند كه اينها با پيامبر (صلى الله عليه وآله وسلم) بودند. 🔷 وهزار ملائكه كه منظّم مى آيند 🔷 وسيصد وسيزده ملك كه در بدر بودند و 🔷چهار هزار ملك كه نازل شدند ومى خواستند حسين بن على (عليهما السلام) را يارى كنند پس به آنها اجازه نداد وآنها نزد قبر آن حضرت، ژوليده وغبار آلوده هستند ودر كنار قبر آن حضرت نشسته اند وتا روز قيامت گريه مى كنند، ✨ورئيس آنها ملكى به نام منصور است، 🔴همه اينها در زمين هستند ومنتظر ظهور حضرت قائم (عليه السلام) هستند.. 📒منابع: کامل الزیارة،غیبة النعمانی @ayeha313
💜 امام على عليه السلام: 👈 سه چيز،از گنج هاى بهشت اند: 1⃣ پنهانى دادن صدقه، 2⃣ پنهان داشتن مصيبت 3⃣ و پنهان داشتن بيمارى 📚:الإرشاد/ج١/ص٣٠٣ @ayeha313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
السَّلام عَلیکَ یا علی بنِ موسی الرضا... «روزِ بیست و هشتمِ» «ماه خدا» دارم ندا دل شده تنگ حَریمَت «یا علی‌موسی‌الرضا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸امام خمینی(ره): سعی کنید تاجوان هستید خصلت بد در وجودتان ریشه ندواند. ✍زیرا باگذشت عمر، این خصلت ها محکم می شود و انسان به حالی می رسد که رهایی از دست این خصلت ها امکان پذیر نیست. @ayeha313
🌺گل رفت و شمیم خوشش اینجاست هنوز.. بلبل به هوای گل چه شیداست هنوز.. رفتی زجهان اگرچه ای روح خدا.. لیکن علم مهر تو بر پاست هنوز..🌹 ▪️رحلت جانسوز امام خمینی(ره) برهمه مسلمانان تسلیت باد▪️ @ayeha313
🔴بعد از معصومین علیه السلام مانند امام خمینی سراغ نداریم 🌸رهبر معظم انقلاب: حقیقتاً خدا میداند که آن بزرگوار *امام خمینی (ره)* در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. 🌹دیگر بعد از ائمه و معصومین، ما و دیگران هم مثل آن آدم سراغ نداریم. ☘اگر کسی هم بگوید، به نظر من بی‌انصافی کرده است. انسان باید بفهمد که این گوهر در خزانه‌ی الهی وجود دارد. آن مرد، اگر میفهمید که تکلیف است، عمل میکرد. از بیانات رهبر معظم انقلاب ۱۳۶۹/۱۰/۱۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰فلسفه پرداخت زکات فطره و دلایل وجوب آن چیست؟ ✍️پاسخ: ✅ یکی از واجبات مالی که باید با قصد قربت پرداخت شود، زکات فطره یا همان فطریه است. مسلمانان بعد از یک ماه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان در روز عید فطر که اولین روز از ماه قمری شوّال است؛ معمولاً قبل از شرکت در نماز عید فطر؛ مبلغی را به عنوان فطریه پرداخت می‌کنند. این مبالغ؛ جهت کمک به فقرا و مستمندان و دیگر مواردی که در فقه آمده است، هزینه می‌شود.[۱] 💥الف. حکمت پرداخت زکات فطره فلسفه عبادات که از طرف شارع مأمور به انجام آن هستیم، به‌طور کامل مشخص نیست، اما با توجه به دلائل عقلی یا وجود برخی از روایات؛ می‌توان برخی از حکمت‌های عبادت را نام برد. درباره زکات فطره نیز روایاتی رسیده است که بیان‌گر حکمت پرداخت آن است: ۱. زکات فطره باعث قبولی و تمامیت روزه می‌شود. در روایتی از امام صادق(ع) این‌گونه آمده است: «همانا دادن زکات فطره از جمله عوامل تمام‌کننده و کمال‌بخش روزه است همان‌گونه که صلوات بر پیامبر(ص) از جمله عوامل تمام کننده نماز می‌باشد؛ چرا که هرکس روزه بگیرد ولی زکات فطره را عمداً ترک کند و ادا نکند، مانند آن است که روزه‌ای نگرفته است. همان‌گونه که هرگاه کسی نماز بگذارد ولی صلوات بر پیامبر(ص) نفرستد مانند آن است که نماز نگذاشته است...».[۲] خداوند عبادت بدنی؛ مثل روزه را با عبادت مادی (پرداخت فطره) در هم آمیخته است و یکی را تکمیل کننده دیگری نامیده است تا بدین سبب، نتایج روزه‌داری که از جمله آن، درک شرایط مستمندان و فقیران است؛ در مرحله عمل نیز تحقق پیدا کرده و روزه‌داران با درک آن شرایط؛ اقدام به کمک‌های مالی به آنان کنند و ثمره روزه‌داری خویش را در عمل کامل کنند.[۳] ۲. خودداری از پرداخت زکات فطره، شاید به مرگ زودرس بیانجامد. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «از جانب اهل و عیالت زکات فطره را ادا کن و همه را در نظر بگیر و از آنها کسی را فراموش نکن، چرا که اگر فردی از آنها را ترک کنی من بر فوت او خوف دارم». راوی می‌گوید: عرض کردم منظور از فوت چیست؟ آن‌حضرت فرمود: «مرگ».[۴] برطبق این روایت؛ زکات فطره؛ صدقه‌ای است که روزه‌داران برای حفظ جان خود و خانواده‌شان پرداخت می‌کنند. ۳. در برخی روایات که در تفسیر آیه شریفه «قد افلح من زکیها»[۵] آمده است؛ منظور از «زکیها»، پرداخت زکات فطره است[۶] که می‌تواند یکی از مصادیق تزکیه نفس باشد. بنابراین، پرداخت زکات فطره می‌تواند موجب پاک‌سازی روح از رذایل اخلاقی باشد؛ زیرا پرداخت مقداری از مال به فقرا، انسان را از بُخل دور کرده و حس هم‌نوع دوستی و خدمت به دیگران را در وجودش پرورش دهد. ب. دلایل وجوب پرداخت زکات فطره💥 شیخ مفید در این‌باره می‌گوید: «زکات فطره بر هر مسلمانی که آزاد و بالغ باشد و استطاعت پرداخت داشته باشد، واجب است؛ دلیل بر وجوب پرداخت زکات فطره روایات است: [مانند این‌که؛] عبدالرحمن بن حجاج از امام صادق(ع) روایت کرده است که فرمود: فطریه بر هر شخصی که زکات بر او واجب بوده؛ واجب است».[۷] بنابراین، فقهای شیعه با توجه به روایات و اجماعی که بین آنها در این‌باره وجود دارد، قائل به وجوب زکات فطره شده‌اند.[۸] پی نوشت: [۱]. ر. ک: «موارد پرداخت زکات فطریه»، سؤال ۶۱۴۹۵؛ «زکات فطره»، سؤال ۶۲۲۶؛ «زمان پرداخت فطریه»، سؤال ۱۷۱۳۳. [۲]. صدوق، محمد بن علی، من لا یحضره الفقیه، ج ۲، ص ۱۸۳، قم، دفتر انتشارات اسلامى، ۱۴۱۳ق. [۳]. ر.ک: «آثار تربیتی روزه»، سؤال ۱۴۸۵۹. [۴]. کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۴، ص ۱۷۴، تهران، دار الکتب الاسلامیه، ۱۴۰۷ق. [۵]. اعلی، ۱۴. [۶]. قاضی نعمان، دعائم الاسلام، ج۱، ص ۲۶۶، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، ۱۳۸۵ق. [۷]. شیخ مفید، محمد بن محمد، المقنعه، ص ۲۴۷، قم، کنگره شیخ مفید، ۱۴۱۳ق. [۸]. ر. ک: محقق حلی، شرائع الاسلام، ج ۱، ص ۱۵۸، قم، اسماعیلیان، ۱۴۰۸ق. @ayeha313