eitaa logo
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
3.6هزار دنبال‌کننده
973 عکس
147 ویدیو
69 فایل
❇️ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه مجموعه ای‌ است که سعی دارد در عرصه ترویج گفتمان تحول علوم انسانی قدم بردارد. ◽️آدرس سایت: http://www.nsayeh.com ◻️مدیر مسئول: @hamedshams ◽️معاونت علمی و آموزشی: @saeed_karimdadashi ◽️ادمین: @Mahdiniksefat
مشاهده در ایتا
دانلود
مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
❖ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! ▫️سنت علوم اجتماعی فرانسه ▫️با ارائه ی استاد دکتر حم
| 🔹در روند تکمله انگاره «سنت مستقل علوم اجتماعی اسلامی» ورودی به «سنت علوم اجتماعی فرانسه» ، «سنت علوم اجتماعی آلمان» و «سنت علوم اجتماعی آنگلوساکسون» خواهیم داشت، و در ادامه به بررسی «سنت مستقل علوم اجتماعی اسلامی» خواهیم پرداخت. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
❖ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! ▫️درنگی در خوانش و نقد مدرنیته کارل مارکس ▫️با ارائه ی استاد محمدتقی چاوشی 🔸 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام 💻 https://B2n.ir/x90377 • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! ❖ دوره خوانش نظام فکری فلسفی ایمانوئل کانت 🔸سرفصل: خوانش سنجش خرد ناب 🔸با ارائه ی استاد امیر آقاجانلو 🔸جلسه دوازدهم ▫️سه شنبه/۲۹آبان/ساعت۲۰:۳۰ 🔹 برای ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=7394 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! ❖ الگو های اجتهادی ناظر به علوم انسانی اسلامی 🔸سرفصل: امام خمینی | نظریه سیاسی 🔸با ارائه ی استاد سید فرید موالی زاده 🔸جلسه اول ▫️یکشنبه/۲۷آبان/ساعت ۲۰ 🔹 برای ثبت نام 💻 https://B2n.ir/m55163 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ ظرفیت سنجی نظام های فکری معاصر در تحول علوم انسانی 🔸ظرفیت نظام فکری علامه طباطبایی در تحول علوم انسانی 🔸با ارائه: استاد امین اسدپور 🔹 برای ثبت نام 💻 https://B2n.ir/e94273 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ نگاه تطبیقی فلسفه اجتماعی علامه طباطبایی و ایمانوئل کانت 🔸فلسفه اجتماعی علامه طباطبایی 🔸با ارائه: استاد ابوالفضل مرشدی 🔹 برای ثبت نام 💻 https://B2n.ir/q00449 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ الگو های اجتهادی ناظر به علوم انسانی اسلامی 🔸الگوی اجتهادی علامه طباطبایی ناظر به نظریه اجتماعی 🔸با ارائه: استاد ابوالفضل مرشدی 🔹 برای ثبت نام 💻 https://B2n.ir/t22425 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ نسبت سنجی امتداد حکمت با ساخت علوم انسانی اسلامی 🔸امتداد حکمت از دیدگاه علامه طباطبایی 🔸با ارائه: استاد امین اسدپور 🔹 برای ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=6800 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ امتداد فلسفه در عرصه اجتماع باعث تحقق انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی شد؛ ▫️⁩مصاحبه استاد پارسانیا با مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 📲 B2n.ir/m68288 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
• ما در دوران معاصر با هجمه یک فرهنگ دیگری به دوپارگی سبک زیست و زندگی مواجه هستیم و این سبک زندگی که از یک جهان دیگری الهام می‌گیرد که در سطح نظام دانایی و معرفتی و علمی ما در حال پمپاژ شدن است. • در هجوم دنیای غرب، در ابتدا فلسفه‌شان منتقل نمی‌شود، بلکه لایه‌های میانی‌تر علوم‌شان مثل علوم سیاسی، علوم اجتماعی منتقل می‌شود. این علوم نه‌تنها ضد وحی بلکه ضد عقل هم هستند؛ زیرا فرهنگ مدرن آشکارا منکر عقل است و عقل را به افق عقلانیت و دست‌ساخت انسان تنزل داده است. • اتفاقی که در هیچ فرهنگی سراغ نداریم. در غرب ما عقل نداریم بلکه عقلانیت داریم که آن هم یک برساخت و یک پدیده فرهنگی است. • علم به یک قلمرو ابزاری تقلیل داده شده که در ابتدا یک هویت مستقل از فرهنگ برای خود قائل بود اما بعد معلوم شد که این معنای از علم بخشی از معنای فرهنگ است و علم نتوانست، معنای مستقل خودش را داشته باشد. این ویژگی جهان حاضر است. • اگر فیلسوفان این فرهنگ(فرهنگ اسلامی) نبودند یا نظریه‌پردازان رابطه وحی خاتم را با زیست و زندگی جامعه تفسیر نمی‌کردند، این باعث می‌شد که در سلسله‌مراتب علمی، فقه جایگاهی نداشته باشد. • فقه بخش وسیع حکمت علمی است. چه کسی می‌تواند بگوید فقه امتداد جریان فلسفی ما نیست؟ فلذا جریان علمی بین فلسفه و فرهنگ باید دائما برقرار باشد تا مسائل اجتماعی با ابتناء بر فلسفه حل شوند. • در دوران معاصر ما این جریان باز هم حضور داشته است. به‌طور خاص، ایران به دلیل عقبه شیعی خود و حوزه تعامل بین نقل و عقل و شهود که فیلسوفان دائما آن را تئوریزه می‌کردند و در مرحوم علامه طباطبایی، بحث قرآن و برهان و عرفان برجسته‌تر از همه سابقه تاریخی‌اش به فعلیت رسیده است. • ایشان حکمت را امتداد داده و با آن زندگی کرده و همین امتداد موجب شده که ما در قرن بیستم، دو انقلاب را بتوانیم محقق کنیم و ایران به انقلابی‌ترین کشور جهان تبدیل بشود. • به واسطه امتداد فلسفه به عرصه اجتماع است که انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی محقق شده است؛ از همین جهت است که اگر فقه را از عرصه زیست و زندگی مردم برداریم، نه انقلاب مشروطه داریم و نه انقلاب اسلامی. فقهی که منجر به این دو انقلاب شده، امتداد فلسفه بوده است. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ استادی دانشگاه به مثابه تفریح! • یکسان انگاری آموزش عمومی و آموزش عالی و تجاری سازی علم، آفتی‌ست که علم و حقیقت را به معنای واقعی کلمه تهدید می‌کند. به آفت بالا، ضمیمه کنید ظهور پدیده استاد یا هیئت علمی نماهایی که دانشگاه را به مثابه پارک، و کنش آموزشی را به مثابه تفریح تلقی می‌کنند! ▫️صفحه ما را در ویراستی دنبال کنید 📱https://virasty.com/AyeSchool/1731971678516127275 • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖ «تحول» ضرورت حوزه علمیه امروز • حوزه‌های علمیه احتیاج به تحول دارند. اینکه حوزه خود را از لوازم حاکمیت دینی بر کنار بدارد این نامعقول است چرا که خداوند پیامبر(ص) را برای حاکمیت دین فرستاده است . چون حوزه موظف است جامعه را هدایت کند و جامعه هم دائما در حال پیشرفت است، پس حوزه بایستی خود را به روز کند. ▫️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای جامعةالزهراء • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖ بازیابی هویت حوزه علمیه در عرصه حل مسئله اجتماعی • حوزه‌های علمیه باید در مورد نحوه حکمرانی و پدیده‌های جدید و مختلفی همچون مسائل پولی و اقتصادی و رمزارزها نظر بدهند. دین درباره همه این مسائل، فکر، راهنمایی و منطق و سرمشق دارد. باید این سرمشق را پیدا کرد و روی آن کار کرد. ▫️رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای جامعةالزهراء • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
❖ پیشرفت دین در کشور ملازمه تحول حوزه علمیه • مخالفت با تحول حوزه علمیه، مخالفت با پیشرفت دین در کشور است البته کسانی باید تحول را ایجاد کنند که صلاحیت آن را داشته باشند. ▫️رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای جامعةالزهراء • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! ❖ الگو های اجتهادی ناظر به علوم انسانی اسلامی 🔸سرفصل: امام خمینی | نظریه سیاسی 🔸با ارائه ی استاد سید فرید موالی زاده 🔸جلسه دوم ▫️یکشنبه/۴آذر/ساعت ۲۰ 🔹 برای ثبت نام 💻 https://B2n.ir/m55163 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند! ❖ دوره خوانش نظام فکری فلسفی ایمانوئل کانت 🔸سرفصل: خوانش سنجش خرد ناب 🔸با ارائه ی استاد امیر آقاجانلو 🔸جلسه سیزدهم ▫️سه شنبه/۶آذر/ساعت۲۰:۳۰ 🔹 برای ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=7394 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ فرهنگستان علوم در محاصره لیبرال_مذهبی ❖ فرازی از مصاحبه جناب محقق داماد ❖ فیلسوفان امید/ص۱۵۷ • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
• بنده به هیچ وجه هیچ وقت تفکر چپ نداشتم و همیشه طرفدار لیبرال دموکراسی و اقتصاد لیبرال بودم. • از اول جوانی هم همیشه معتقد بودم تفکر چپ خیلی مانع توسعه‌ی ایران بوده است و از همان زمان هم با نوشته‌های افراد چپگرا مثل علی شریعتی جلال آل احمد و امثال اینها مخالف بودم و اتفاقا به همه شان هم میگفتم که با نظریات آنها مخالفم و موافق اسلام آزادم برداشت من از اسلام، اقتصاد آزاد بود و هیچ وقت گرایش چپ، نداشتم الان هم همین طور فکر میکنم و معتقدم این افراد استوانه های قوی مقابل توسعه بودند و تاریخ یک روز اینها را محاکمه میکند و نشان می دهد که چه ضربه ای به پیشرفت توسعه در ایران زدند. البته الان صحبت از مخالفت با چپ ها آسان است اما آن زمان فضای کلی مملکت خیلی چپ بود و حتا قانون اساسی کشورمان هم خیلی چپ نوشته شده است. • مرحوم آیت الله طالقانی روحانی بود اما چپ فکر میکرد و این دیدگاه مانع از اندیشیدنشان راجع به توسعه میشد ولی من از همان زمان به توسعه فکر میکردم حتا دوست و سرور عزیزم دکتر رضا داوری اردکانی هم نوشته هایش به نوعی چپ و در مقابل توسعه بود و البته بعد نظرشان عوض شد و متحول شدند. ▫️پی نوشت استاد امین اسدپور؛ باید توجه داشت به همان میزان که تحمیل اندیشه‌های چپ مدرن به اسلام دارای مغالطه روشی است، تحمیل اندیشه لیبرالی نیز به همان میزان خطا و دارای خلط روشی است. • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
| | ❖ داوری اردکانی، داوری اردکانی آوینی نیست! • من_محقق داماد_از همان زمان به توسعه فکر میکردم حتا دوست و سرور عزیزم دکتر رضا داوری اردکانی هم نوشته هایش به نوعی چپ و در مقابل توسعه بود و البته بعد نظرشان عوض شد و متحول شدند. 🔹️ فلیسوفان امید/ص۱۵۷ ▫️صفحه ما را در ویراستی دنبال کنید 📱https://virasty.com/AyeSchool/1732204324543040322 • • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
❖ ‏فکر علاج بدبختی‌های مردم باشید.مباحثه به تنهایی فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایی‏‎ ‎‏دردها را دوا نمی کند. در شرایطی که دارند اسلام را از بین می برند، بساط اسلام را به هم‏‎ ‎‏می زنند، خاموش ننشینید مانند نصرانی‌ها که نشستند درباره روح القدس و تثلیث صحبت‏‎ ‎‏کردند تا آمدند آنها را گرفته از بین بردند. ▫️ولایت فقیه، صفحه ۱۴۴ 📲 https://eitaa.com/AyeSchool