#اطلاعیه_مهم_روابط_عمومی
✅ با توجه به تاکید بر استفاده از پیام رسان های داخلی، تمامی کانال ها و گروه های تلگرامی دانشگاه آزاد واحد اسلامی بردسیر بر روی پیام رسان #ایتا که کاملا مشابه تلگرام است قرار خواهد گرفت.
اساتید محترم، دانشجویان گرامی و کارمندان ساعی می توانند این پیام رسان را از طریق لینک زیر دریافت نمایند
نسخه اندروید:
🌐 https://cafebazaar.ir/app/ir.eitaa.messenger/?l=fa
نسخه تحت ویندوز:
🌐 https://eitaa.com/dl/desktop/win
کانال خبری دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در ایتا
🆔 eitaa.com/azadbardsir
کانال آموزش دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در ایتا
🆔 eitaa.com/azadbardsir_amoozesh
#روابط_عمومی
🆔 @azadbardsir
☎️ 03433523301
🌏www.bardsiriau.ac.ir
📨info@bardsiriau.ac.ir
▶️ instagram.com/azadbardsir
📲SMS: 10001000123456
🆔 t.me/azadbardsir
شما در تشریح نمایشگاه از ثبات و تغییر گفتید، از این بیشتر بگویید از اینکه در جامعه چه نمودی دارد و چرا دغدغهی شما شد؟
در ابتدا با نشاندنِ درخت در زمینهی طبیعی شروع کردم و تغییرات ملایمی که در همان چارچوب انجام میشد. بعد، کار خودش مرا پیش برد و مسیر را نشانم داد. مدام به جستجوی زمینههای متفاوت بودم، زمینههایی در هماهنگی یا در کنتراستِ با موضوعِ درخت و این چالش که این درخت آیا هویت و این همانی خود را حفظ کرده است یا نه و توجه به این نکته که زمینه چطور معنای نقش را عوض میکند. ما آدمها نیز در موقعیتهای متفاوت، تغییر میکنیم و آدمهای متفاوتی میشویم در حالی که به گونهای از هویتی معین برخورداریم. این پارادوکسِ ثبات و تغییر برایم جذاب بود و فکر میکنم موضوعی جاودانه در فلسفه و هنر است.
این اولین نمایشگاه انفرادی شما است، به نظر شما نمایشگاه چقدر میتواند در روند کاری هنرمند تاثیر بگذارد و آیا در جامعه بازخوردی دارد؟
در صورتی که از طرف جامعه و خصوصا جامعهی فرهنگی و هنری استقبالی صورت بگیرد و هنرمند، باز خوردی ببیند مسلما در روند کارش تاثیر میگذارد. اما به طور کلی هم، به هر حال یک تجربه است و میتواند قدمی رو به جلو محسوب شود. نمایشگاه محل برخورد آراء و نظرات مختلف و محیطی دینامیک برای پیشرفت هنر و هنرمند است و در سطحی حرفهای، عامل گردش اقتصادی هنر.
به عنوان یک هنرمند با چه دغدغهها و نگرانیهایی در کرمان روبرو هستید و مشکل جامعه هنری کرمان را چه میدانید؟
من از دور دستی بر آتش دارم و به همین دلیل ترجیح میدهم زیاد وارد موضوع نشوم. اما به نظرم جامعهی هنری کرمان چندان منسجم به نظر نمیرسد و دغدغهی صرفا هنری و فرهنگی ندارد. گاهاً در مجامع و گروههای مجازی دیدهام که دغدغهها متاسفانه بهانههای کوچکیست که هیچ ارتباطی به هنرمند و کار هنری ندارند و زمینههایی برای ارتقا و تحول فراهم نمیکنند.
جامعه خوب و ایدهآل از نظر فرهنگی و هنری از دید شما چه جامعهای است؟
نقدپذیری، لازمهی جامعهی ایدهآل فرهنگی و هنری است. جامعهای که همهی فرهنگیان و هنرمندانش ظرفیت دیدن و شنیدن و پذیرش انواع گونهها و رویدادهای مختلف هنری را داشته باشند. با نقد و تحمل نقد، در کنار هم کار کنند و هدف شان بالا بردن کیفیت کار و ارتقا فهم عموم مردم از هنر باشد و نیز حقایق پنهانی که میتوانند در آثار هنری آشکار شوند. زیرا وظیفهی هنر اساساً مرئی کردن امر نامرئی ست و به چشم آوردنِ آنچه از نظرها مغفول مانده است.
#روابط_عمومی
🆔 @azadbardsir
🆔 t.me/azadbardsir
☎️ 03433523301
🌏www.bardsiriau.ac.ir
📨info@bardsiriau.ac.ir
▶️ instagram.com/azadbardsir
📲SMS: 10001000123456
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در حاشیه نمایشگاه طراحی گفت: نقد پذیری، لازمهی جامعهی ایدهآل فرهنگی و هنری است
مژگان پیرایش، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر است. او سال 1379 از دانشگاه آزاد اسلامی کرمان فارغالتحصیل شد و در سال 1383 به عضویت دانشگاه آزاد بردسیر درآمده و از سال 1394 شروع به ادامهی تحصیل در مقطع دکتری معماری کرده است. این استاد دانشگاه، پژوهشها و مقالاتی در حوزه معماری داشته است اما در حوزهی هنرهای تجسمی، آنچنانکه خودش میگوید: «طراحی»، دغدغه اصلیاش بوده و به همین جهت، تصویرگری کتاب «ممکن است را فراموش نکن» را انجام داده است...
اولین نمایشگاه طراحیهای او با عنوان «شاید همان و شاید هم متفاوت» در گالری دیبا افتتاح شد که به همین بهانه گفتوگوی وی را با خبرنگار نشریه استقامت میخوانیم:
از عنوان نمایشگاهتان بگویید «شاید همان و شاید هم متفاوت» بیانگر نوعی تضاد است، چه شد که این عنوان را انتخاب کردید؟
شاید همان و شاید هم متفاوت، پایان بندی یکی از شعرهای من است (نابینایی هستم/ که از آب، درخت، خاک/ برای خود دنیایی ساختهام/ شاید همان و شاید هم متفاوت) و اشاره به این موضوع دارد که هر آنچه ما میبینیم و در ذهنمان ترسیم میکنیم، شاید واقعیت موضوع نباشد. انگار که ما با ذهنیت خودمان زمینه و دنیای اطراف خودمان را شکل میدهیم و میسازیم و مرز قاطعی میان تصوّر و واقعیت وجود ندارد. ضمن این که مفهوم اصلی کارها، ارائهی نقشی ثابت در زمینههای متفاوت است و نگاه به تاثیر متقابلِ زمینه و نقش و طرح این سوال که آیا: این نقش همان است یا متفاوت شده است؟
انتخاب این موضوع چقدر از معماری و نگاه شما به معماری تاثیر گرفته و اصلا تاثیری داشته یا نه؟
انتخاب موضوع ربطی به معماری ندارد ولی در طی کار، معمار بودنِ من تاثیر خودش را گذاشته است. به عنوان مثال زمینهی یکی از کارها، داربستی ساختمانی است یا در کاری دیگر، تصویری از ساختمانهای شهر. به هر حال، تمام آموختهها و دغدغههای ما، اثر خود را میگذارند حتی خواندن یک رمان یا دیدن یک فیلم سینمایی میتواند نقش داشته باشد و بدیهی است که کارِ روزمرهی انسان در جهت گیری ذهن او بیشتر موثر است. اما به لحاظِ تکنیکِ اجرا، کارها کاملا متاثر از تجربهی من و شبیه راندوهای معماریاند یعنی اجرایی صریح و فنی دارند و برخی جاها ترسیم خطوط پرسپکتیو، کاملا معمارانهاند.
شما در آثاری که برای نمایشگاه اخیرتان در نظر گرفتهاید، از درخت به عنوان یک تم تکرار شونده استفاده کردهاید، لطفا از این انتخاب بگویید؟
درخت عنصر مهم و جذابی در طبیعت است و گرایش من هم در شروع کارهای این نمایشگاه گونهای طبیعتگرایی بود؛ اما رفته رفته که کار پیش رفت، زمینهها انتزاعیتر شد و پشت زمینههای غیر واقعی هم به کارها راه پیدا کرد و ایدههایی مثل زمان و انگارههای اجتماعی و موقعیتهای پارادوکسیکال هم مورد توجه من قرار گرفت. درختِ این کارها صرفاً درخت نیست بلکه استعارهای از گونههای متنوعِ بودنِ ما بر روی زمین است و هماهنگی یا تضادی که همواره با شرایطمان داریم. ضمن این که درخت نماد تجربهی فصلهای مختلف است، فصلهایی که ضرورتاً فصلهای طبیعی نیستند.
با توجه به اینکه تخصص شما در رشتهی معماری است و در همین حوزه نیز فعالیت میکنید، علاقهمندم بدانم چه شد که به سراغ طراحی رفتید و به این رشته هم وارد شدید؟
علاقهی شخصی من همیشه طراحی بوده و این علاقه به پیش از شروع تحصیل من در دانشگاه برمیگردد. من برای دوستانم در دبیرستان نقاشی میکشیدم و به یادگار میدادم و یا پرترهی معلمهایمان را در سر کلاس نقاشی میکردم. خوشحالم که پس از سالها فرصتی برای به ثمر رساندن ِ دلمشغولیِ اصلیِ خودم پیدا کردم و امیدوارم آن را ادامه دهم.
از شیوه و تکنیک کارها بگویید. کارهایتان از سادگی برخوردار است و بیشتر در آنها از خط و نقطه استفاده کردید، این از کجا میآید ؟
تکنیک کارها و استفاده از نقطه و خط و سطح، برآمده از نگاه انتزاعی من و رشد در یک محیط آکادمیک معمارانه است. بیشترین تاثیر معماری را در همین تکنیک و حتی ابزار کار من میتوانید پیدا کنید. ضمنا ریزه کاریهای اجرایی هم عمدتا به ابعاد کوچک کارها مربوط میشوند. اساسا سادگی برای من نوعی منزلت است خصوصا اگر حاوی مفاهیمی باشد که فی نفسه پیچیدهاند.
بایدها و نبایدهای فیلترینگ تلگرام از زبان یک استاد دانشگاه/ زمینه گرایش به پیامرسانهای بومی فراهم شود
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، موضوع فیلترینگ پیامرسان تلگرام، یکی از مهمترین مباحث روزهای اخیر کشور است. بنا بر اعلام مسئولان، این پیامرسان در ایران بالغ بر 40 میلیون کاربر را به خود اختصاص داده است. پیامرسان تلگرام، نسبت به بسیاری از پیامرسانها از امکانات بسیار خوبی از قبیل تشکیل گروهها و ایجاد کانالها برخوردار بوده که همین امر، محبوبیت این پیامرسان را در کشور افزایش داده است ولی متاسفانه یکی بزرگترین مشکلات پیامرسان تلگرام، عدم تبعیت از مقررات جاری کشور، اخلال در امور اقتصادی و ایجاد بستری برای برهم زدن نظم و امنیت عمومی است. تلگرام در حوادث سال 1396، فرصت را برای اغتشاشگران و هدایت آنان به ایجاد نا آرامی و تخریب اموال عمومی و ... فراهم کرد.
در همین زمینه، گفتوگوی دکتر عمید خطیبی، عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر را با خبرنگار آنا میخوانیم:
چرا پیامرسان تلگرام در ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است؟
اولین پیام رسانی که در ایران محبوبیت داشت، وایبر بود. وایبر به دلیل کندی زیاد و اینکه نتوانست در نسخههای متعدد خود امکانات زیادی را به کاربران ارائه کند، جای خود را به واتسآپ داد. پیامرسان واتسآپ نیز با کمپانی فیسبوک ادغام شد و با توجه به اینکه این نرم افزار به جای تمرکز بر روی تلفن همراه، حوزه وب سایت را توسعه داد، این موجب شد تا جامعه به سوی تلگرام ترغیب شوند. تلگرام نیز به دلیل داشتن امکانات متفاوت از سایر پیامرسانهای قبلی خود از قبیل ایجاد کانالهای اطلاع رسانی و تشکیل گروههای کاری، روز به روز در بین ایرانیان محبوبیت یافت. همچنین، استیکرهای متنوع، عدم تبلیغات و سایر ویژگیها منحصر به فرد، موجب شد تا تلگرام به عنوان یکی از محبوبترین پیامرسانها در نزد ایرانیان قرار گیرد.
از نظر امنیتی و حفظ اطلاعات کاربران، تلگرام را در چه سطحی ارزیابی می کنید؟
بنابر اعلام پاول دوروف، موسس تلگرام، این پیامرسان از سطح امنیتی بسیار بالایی برخوردار است. تلگرام اولین پیام رسانی است که از الگوریتمهای رمز نگاری «انتها به انتها» استفاده کرد و این ویژگی موجب جلوگیری از استراق سمع و شنود اطلاعات کاربران میشود.
یکی از دغدغههای مردم در خصوص پیام رسان های داخلی، مبحث سرویس دهی مناسب و حفظ حریم خصوصی است؛ از لحاظ فنی، امنیتی و حفظ اطلاعات کاربران، پیام رسانهای داخلی در چه سطحی قرار دارند؟
پنج پیامرسان داخلی از جمله ایتا، سروش، آیگپ، بله و بیسفون که مورد تایید وزارت ارتباطات هستند، از نظر فنی و امنیتی در سطح بسیار بالایی قرار دارند. حتی پیامرسان ایتا کاملا مشابه تلگرام بوده که میتواند همان خدمات را به نحو مطلوب ارائه کند. در حوزه حفظ حریم خصوصی و محرمانگی نیز پیامرسانهای داخلی از سطح امنیت خوبی برخورداند. مقام معظم رهبری نیز در سخنانی، حفظ اطلاعات افراد را ضروری دانستند و شنود اطلاعات و دخالت در حریم شخصی افراد را شرعا حرام اعلام کردند.
مشکل تلگرام چیست و چرا مسئولان کشوری درصدد فیلترینگ این پیام رسان هستند؟
تلگرام متاسفانه فاقد نمایندگی رسمی در کشور است و به صورت انحصاری در اختیار موسس آن قرار دارد. با توجه به اینکه90درصد کاربران ایرانی عضو تلگرام هستند، این یک تهدید بزرگ برای کشور محسوب میشود. طبق آیین نامههای وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی، کلیه رسانههای با کاربری بیش 15 میلیون نفر موظفند یک متولی و نماینده رسمی معرفی کنند ولی پیام رسان تلگرام که بالغ بر40 میلیون نفر کاربر در کشور دارد، این موسسه هیچ نماینده رسمی را در کشور معرفی نکرده است. همچنین تلگرام در حوادث سال 1396، فرصت را برای اغتشاشگران و هدایت ناآرامی و آشوب ها که منجر به تخریب اموال عمومی شد را فراهم کرد. دلیل دوم اینکه انحصار هیچ موقع خوب نیست، باید فضای رقابت در بین کلیه پیام رسان ها ایجاد شده تا روز به روز شاهد افزایش کیفیت و کاهش هزینهها باشیم. به عنوان نمونه تا چند سال پیش، فناوری موبایل صرفا در انحصار مخابرات بود ولی بعد از تاسیس اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، تالیا و رایتل، شاهد ایجاد فضای رقابتی مثبت و در نتیجه آن افزایش بهتر خدمات و کاهش هزینهها هستیم. مشکل دیگر تلگرام این است که این پیامرسان به سوی اقتصادی شدن در حال حرکت است و این موضوع، مسئولان کشور را نگران کرده است. ارز دیجیتال گرام که از سوی موسس آن معرفی شده باعث خروج ارز از کشور میشود و تراز ارزی را منفی خواهد کرد و ضربه شدیدی به اقتصاد کلان کشور وارد خواهد شد. نکته دیگر اینکه تلگرام در کشور مادر و سازنده خود به دلیل عدم همکاری با نهادهای امنیتی روسیه فیلتر شده است و این بیانگر این است که تلگرام قابل اعتماد نیست. وجود کانال های غیر اخلاقی، شرط بندی و...تسهیل ارتباط بین گروههای تروریستی و اغتشاشگر و عدم رعایت قوانین کشوری، مسئولان را برآن داشت تا جایگزین مناسبی برای این پیام رسان فراهم کنند. البته به غیر روسیه، تلگرام در پاکستان و چین هم محدود است.
آیا شما با فیلترینگ تلگرام موافقید؟
درسته که تلگرام قابل اعتماد نیست ولی فیلترینگ مقطعی آن در حوادث و اغتشاشات سال 1396، اکثر کاربران را به سوی استفاده از فیلترشکنها سوق داد و این یک راهکار نادرست به شمار میرود. باید زمینه را فراهم کنیم تا کاربران به صورت آزادانه به سمت پیام رسانهای بومی گرایش پیدا کنند.
راهکار شما برای گرایش مردم به سمت پیام رسانهای داخلی چیست؟
باید مردم را ترغیب کرد که پیام رسانهای داخلی نیز همانند تلگرام از مزایای بسیار خوبی برخوردارند، همچنین خدمات کلیه ادارات و ارگانها باید بر روی بستر پیام رسانهای داخلی قرار گیرد. حتی برخی ویژگی های امور مالی از جمله پرداخت قبوض و ... که در برخی پیام رسان های داخلی قرار گرفته بسیار کامل تر از تلگرام است. حمایت دولت از شرکت های خصوصی پیام رسان داخلی، میتواند کمک شایانی به رشد و توسعه شبکه های مجازی داخلی باشد. اصحاب رسانه نیز می توانند در افزایش آگاهای مردم کمک فراوانی کنند.
گفتوگو از جلیل کاظمی پور
#روابط_عمومی
🆔 eitaa.com/azadbardsir
🆔 t.me/azadbardsir
☎️ 03433523301
🌏www.bardsiriau.ac.ir
📨info@bardsiriau.ac.ir
▶️ instagram.com/azadbardsir
📲SMS: 10001000123456
▪️بانهایت تاسف و تاثر،
در گذشت نابهنگام جوان ناکام «زنده یاد صائب کاکویی»، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر را به اطلاع دانشجویان، اساتید و کارمندان گرامی می رساند.
▪️ضمن عرض تسلیت به بازماندگان، مراسم تشییع پیکر آن عزیز سفر کرده، امروز یکشنبه 2 اردیبهشت، ساعت 9:30 صبح در شهر نگار، از بلوار امام خمینی(ره) به سمت امامزاده خواجه بدرالدین(س) برگزار خواهد شد.
حضور شما سروران گرامی در این مراسم، موجب تسلی خاطر بازماندگان و شادی روح آن عزیز سفر کرده خواهد بود.
#روابط_عمومی
🆔 t.me/azadbardsir
🆔 eitaa.com/azadbardsir
☎️ 03433523301
🌏www.bardsiriau.ac.ir
📨info@bardsiriau.ac.ir
▶️ instagram.com/azadbardsir
📲SMS: 10001000123456