eitaa logo
به کانال دفاع از خوبان بپیوندید ...
162 دنبال‌کننده
108 عکس
40 ویدیو
0 فایل
خداوندرحمن و رحیم است،اهل مهرورزی مهربانیِ همیشگی است.او اَعمال مِهرمندانه بندگان رامحبوب ومقبول،وافعال قَهرورزانه ایشان رامطرود ومغبون دانسته است.همواره بایداز حقوق کسانی که رفتار وگفتارخوب دارندویا اشتهاربخوبی دارند،دفاع کرد.چه در پشت سر وچه در پیش رو.
مشاهده در ایتا
دانلود
این کتاب چکیده پایان نامه دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی ایران) می باشد که در سال ۱۳۹۱- توسط انتشارات دهسرا به چا پ رسیده است.
سلام بر زنده دلان: این کتاب چکیده پایان نامه دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی (دانشگاه ملی ایران) می باشد که در سال ۱۳۹۱- توسط انتشارات دهسرا به چا پ رسیده است.
به نام خالق یکتا آشنایی با قانون تفاوت بین انفساخ و تفاسخ وفسخ چیست؟ ۱-انفساخ:انحلال قهری عقداست بدون نیاز به عمل حقوقی اضافی، خود به خود از بین می‌رود و حق انتخاب برای طرفین یا دادگاه باقی‌ نمی‌ماند. یعنی بدون اراده ی طرفین عقد منحل می‌شود. پس قهری بودن انحلال، منافاتی با ارادی بودن سبب آن ندارد، مثلاً ممکن است طرفین قبلاً تراضی کنند که سه ماه بعد عقد خود به خود منفسخ شود. ۲-اقسام انفساخ:انفساخ عقد را به اعتبار نقشی که اراده در آن دارد به سه گروه تقسیم می‌کنند. (1) انفساخی که به طور مستقیم ناشی از اراده صریح طرفین عقد است، مانند اجاره‌ای که پس از پایان مدت یک سال خود به خود از بین برود. (2) انفساخی که ناشی از حکم قانون گذار است، اما به گونه‌ای است که قانون گذار، اراده ضمنی و مفروض طرفین عقد را اجرا می‌کند، مثل تلف مبیع قبل از قبض، موضوع ماده 387 قانون مدنی که اگر مبیع قبل از قبض تلف شود عقد فسخ می‌شود، این فسخ– انفساخ ناشی از اراده ضمنی طرفین است که اگر مبیع از بین رفت، دیگر تعهد از بین می‌رود. (3) انفساخی که ناشی از حکم قانون گذار است، اما هدف آن تأمین پایگاه اراده و تراضی است، مانند انحلال همه قراردادهای جایز در صورت فوت یا حجر یکی از متعاقدین. ۳-تفاسخ(اقاله):اقاله در اصطلاح برانداختن و به هم زدن معامله است. با تراضی و سازش طرفین معامله و به جهت این که رضایت طرفین در آن شرط است از آن به تفاسخ و تقایل نیز تعبیر شده است. اقاله فقط در عقود لازم قابل اجراست. عقد لازم عقدی است لازم الاجرا که طرفین نمی توانند به دلخواه خود آن را فسخ و از بین ببرند. در واقع اقاله را برای عقد جایز نمی توان اجرا کرد. عقد جایز عقدی است که طرفین هر وقت بخواهند می‌توانند آن را منحل کنند. اقاله راه حلی است برای انحلال ناپذیری عقود لازم، در تعریف اقاله قانونگذار عنوان داشته اقاله(تراضی دو طرف عقد لازم برای انحلال آن) یا بر هم زدن عقد لازم با توافق طرفین است. ۴-فسخ:فسخ که به آن انحلال ارادی قرارداد نیز گفته می‌شود، در اصطلاح حقوقی عبارت است از پایان دادن حقوقی به قرار داد به وسیله یکی از دو طرف قرارداد یا شخص ثالث،فسخ یا انحلال ارادی قرارداد از حیث جایگاه حقوقی یکی از مباحث اسباب سقوط تعهدات و قراردادها است. بحث فسخ قرارداد، اختصاص به عقود لازم دارد، چراکه در عقود جایز هر کدام از طرفین می‌تواند هر زمان که اراده کند، عقد را بر هم زند،فسخ، انشای یک طرفه انحلال قرارداد و تعهد است و مانند ابراء نوعی ایقاع است، یعنی این که یک طرف به طور مستقل می‌تواند حق فسخ خود را اعمال کند، بدون این که نیازی به رضایت طرف دیگر باشد که به این عمل ایقاع گفته می‌شود. مبنای فسخ قرارداد ممکن است، متفاوت باشد، یعنی این که فسخ قرارداد مبتنی بر حقی است که یا به وسیله توافق طرفین ایجاد شده است یا به وسیله حکم مستقیم قانون به وجود آمده است و این حق برای یکی از طرفین یا هر دو یا شخص ثالث است. (الف) توافق طرفین: طرفین قرارداد می‌توانند ضمن عقد یا خارج از آن برای یک یا هر دو طرف معامله یا شخص ثالث، حق فسخ قرار دهند، مثل این که شخصی ماشینی را به دیگری بفروشد و در آن شرط شود که هر کدام از طرفین یا شخص ثالث هر وقت مایل باشند، بتوانند ظرف یک ماه آن معامله را فسخ کنند، به این حق اصطلاحاً خیار شرط گفته می‌شود. همان طوری که در مواد 399 و 400 قانون مدنی به آن اشاره شده است. (ب) حکم مستقیم قانون: قانون در مواردی برای جلوگیری از ضرری که به طور ناخواسته از قرارداد، متوجه یکی از دو طرف معامله است، به طور مستقیم به او حق می‌دهد که بتواند با فسخ قرارداد، از ضرر مذکور جلوگیری کند مثل این که کسی خانه‌ای را اجاره کند و پس از مدتی متوجه شود که سکونت در آن میسر نیست، که در این جا به استناد مواد 478 و 479 قانون مدنی حق دارد عقد اجاره را فسخ کند. احترام به قانون احترام به جامعه است تدوین:علی منصوری استان گیلان : شهرستان آستانه اشرفیه شب پنچشنبه ۱دی ۱۴۰۱خورشیدی مقارن با ۲۷جمادی الاول۱۴۴۴ قمری یلدا آغاززمستان است ان شـاءالله شب یلدادرکنارخانواده بشادی خوشی
فردی پرتلاش و تحصیل کرده و خانواده نمایندگی با تقوا و دوست داشتنی و خوش اخلاق از خداوند برایش آرزوی سلامتی برای خودش وخانواده محترم ایشان خواستارم ف.م.رشت
🍉یلدا چیست؟ 🔸یلدا واژه‌ای سُریانی(Syriac)، از خانواده زبان‌های سامی و هم‌تبار زبان عربی است. واژه یلدا ابداً ریشه آریایی ندارد و اطلاق واژه یلدا به این شب، اصطلاحی‌ست که طی ۳۰ سال اخیر رواج پیدا کرد و ماهیت آن چیزی که به فرهنگ ایرانی مربوط است، «شب چله» است. یلدا به معنی تولّد و زایش است. همانطور که در زبان عربیِ شمال جزیرة العرب، یَلدَة و یِلدَة به معنی تولّد و در زبان عربی حجازی هم وِلدَة (که اصل آن یِلدَة بوده) به معنی «زاییدن» است. 🔸در قرآن نیز از صفات خداوند، «لَم یَلِد» است، بدین معنی که خداوند هیچگاه زایش نکرده. به هر روی یلدا در باور باستانی، شب ولادت که بود؟ پاسخ: میثرَه (miƟra) یا همان میترا (mitra) که یکی از خدایانِ مذکر (نرینه) در میان مردمان جهان باستان بود. 🎊جشن شب یلدا، ارتباطی با دیانت زرتشتی ندارد! 🔸طبق اسناد تاریخی، زرتشت، علیه خدایانِ آریایی و غیرآریایی عَلَم مخالفت برداشت و پرستش خدای اهورامزدا را تعلیم داد. قابل توجه اینکه یکی از این خدایان، که زرتشت ضد او قیام کرد، همین میثره (میترا) بود. چگونه ممکن است که شب یلدا (شب ولادت میترا که بعداً مِهر هم نامیده شد) وابسته به دیانت زرتشتی باشد، در حالی‌که زرتشت با مولود آن شب، دشمن بود؟! 🔸آیا می‌توان جشن شب تولد ابولهب را از مناسک مسلمانی به حساب آورد؟! پاسخ بدیهی است. هرچند بعدها، موبدان زرتشتی برای جذبِ میترائیست‌ها (همان میثره‌پرستان) از مواضع خود کوتاه آمده، میترایی که زرتشت با آن دشمنی می‌کرد را به عنوان پسرِ اهورامزدا و یکی از معبودانِ زرتشت به حساب آوردند. فی الواقع، جشن شب یلدا، نه ریشه زرتشتی دارد و نه مُهر تأییدی از سوی زرتشت. بلکه این شب، توسط بسیاری از مردمان غیرآریایی (و ایضاً آریایی) گرامی داشته می‌شد. 🧝‍♀️میترا، خدا؟ فرشته؟ یا جن؟! 🔸جای پرسش است که آیا میترا، همان خداست؟ یا فرشته است؟ یا چیزی دیگر؟! اگر نگاهی به متون باستانی (از جمله اَوِستای زرتشتی و وداهای هندوییزم) بیاندازیم، درمی‌یابیم که میترا، در نقش یک مَلِک (فرشته یا هر چیز دیگری) ظاهر می‌شود. زمین و زمان را بر هم می‌زند تا به مقصود برسد. هر که به او فدیه تقدیم نکند، گرفتار نفرین می‌شود. میترا بین مردمان جنگ برمی‌افروزد، سرها از تن‌ جدا، خانه‌ها را ویران و غارت می‌کند، و هر که در خدمت به او کوتاهی کند را بی‌پسر و موی کَنده در خاک می‌غلتاند. 🔸ایران‌شناسان غربی مدعی هستند که میترا، در فرهنگ ایران باستانی، در جایگاه ملائکه بود. ولی اگر از قرآن بپرسیم، خواهیم شنید که میترا نه ملک، بلکه جن بوده است: « وَيَوْمَ يَحْشُرُهُمْ جَمِيعًا ثُمَّ يَقُولُ لِلْمَلَائِكَةِ أَهَـٰؤُلَاءِ إِيَّاكُمْ كَانُوا يَعْبُدُونَ قَالُوا سُبْحَانَكَ أَنتَ وَلِيُّنَا مِن دُونِهِم بَلْ كَانُوا يَعْبُدُونَ الْجِنَّ اَكْثَرُهُم بِهِم مُّؤْمِنُونَ.[سوره سبأ: آیه ۴۰،۴۱] و (یاد کن) روزى را که خداوند، آنان را محشور مى‌كند، آنگاه به ملائکه می‌گويد: «آيا اين‌ها (بندگی من را کنار گذاشته و) شما را مى‌پرستيدند؟» ملائکه در پاسخ مى‌گويند: «خداوندا! تو پاک و منزّهى، ولیّ ما تويى، آن‌ها ما را پرستش نمی‌کردند، بلكه جنّيان را مى‌پرستيدند و اکثر ایشان به آنان اعتقاد داشتند.» 🌙 شب یلدا در تلألو طریقت مسلمانی 🔸پس از ورود اسلام به ایران، بخش عظیمی از مؤلفه‌های هویتی ایرانیان، جامه توحید به تن کرده و تاروپود این آب و خاک، رنگ و بویِ عشق و عرفان به خود گرفت. یلدا و سُرور آن نیز از این امر مستثنی نشد. امروز دیگر عامه ایرانیان، در جشن این شب، سخنی از میترا و پرستش آن به میان نمی‌آورند بلکه؛ صله‌ ارحام، به رکن این شب مبدّل شده. شب چله در پرتو طریقت مسلمانی، آن پوستین پیشین را از تن بیرون آورده و رخت محبت و رنگ دوستی با خدا به خود گرفت. 🎉 یلدا تبریک ندارد! 🔸یلدا تبریک ندارد، این روز در نجوم ایران باستان نحس بوده و هر کسی به دنبال دفع نحوستش کاری میکرده از جمله تجمع و دورهم نشینی برای دفع نحسی آن. آن چنان آن را نحس می‌دانستند که کتبی مثل روضة المنجمین (قرن پنج) خورشید در جدی را حتی اگر خورشید نیک حال باشد نحس می‌دانستند و تحویل یا طالع استقبال آن را نمایانگر کل آن ماه شمسی می‌دانستند (شب یلدا). 🔸از نظر مردم ایران تحویل سال از شروع بهار است و از نظر آیین‌های شیطانی میترائی شروع سال از شروع زمستان. از نظر نجومی این باور و تبریک آن به علّت تربیع آن دو نوعی تضاد و دشمنی با سنّت‌های ایرانیان محسوب می‌شود. میلاد مسیح در شب یلدا نیست و این اختراع پاپ گرگوری بود که تقویم میلادی گریگوری را ساخت و عجیب‌تر آنکه در اروپا آیین مسیحیت با آیین‌های شیطانی چون میترائیسم تضاد و رقابت شدیدی داشتند و این احتمال وجود دارد پاپ گریگوری از نفوذی‌های میترائیسم در کلیساها باشد. .🕊🍃🌹
❄️چله بزرگ⛄️ ☃چله کوچک❄️ ❄️زمستان به دو بخش : چله بزرگ(چله کلان) و چله کوچک (چله خرد) تقسیم می‌شده است . که چله بزرگ از ( اول دی ماه تا دهم بهمن ماه) می باشد وچهل روز کامل و چله کوچک از ( یازدهم بهمن تا پایان بهمن ماه  ) ۲۰روز کامل وبه همین دلیل چون ۲۰روز کمتر است چله کوچک نامیده شده است . غروب آخرین روز چله بزرگ جشن سده برگزار می شد، مردم دور هم جمع می‌شدند واز این جشن لذت می‌بردند و در نهایت با برپایی آتش و خواندن شعر و پایکوپی بدور آتش، سده را جشن می گرفتند. این دو برادر (چله بزرگ وچله کوچک) در هشت روز در کنار همدیگر هستند که آن ۸روز را (چار چار) می‌نامند . به چهار روز آخر چله بزرگ و چهار روز اول چله کوچک گفته چارچار می شود . پس از چارچار نوبت به اهمن و بهمن پسران پیرزن (ننه سرما) می‌رسد که خودی نشان دهند ۱۰روز اول اسفند را اهمن و۱۰روز دوم اسفند را بهمن می‌گویند و این ۲۰روز ممکن است آنقدر بارندگی باشد که این دو برادر به دو چله طعنه بزنند، با توجه به شعری که قدیمی‌های نازنین می‌خواندند (اهمن وبهمن ،آرد كن صدمن ،روغن بیار ده من، هیزم بکن خرمن عهده همه بامن) تا اینجا ۲۰روز از اسفند به نام اهمن و بهمن نامگذاری شده‌اند و می‌ماند ۱۰روز آخر اسفند ماه که ۵روز اول سیاه بهار نام گرفته و شعری هم که قدیمی‌ها میخوانند : سیاه بهار شب ببار و روز بکار از این شعر هم مشخص می‌شود در این ایام شبها بارندگی فراوان بوده و روزها کشاورزان مشغول کشت و زراعت بوده‌اند، ۵روز آخر هم سرماپیرزن نام گرفته است که در این روزها آسمان گاهی ابری گاهی آفتابی، گاهی همراه با باد و اکثر اوقات از آسمان تگرگ می‌بارد که قدیمی‌های دل پاک بر این باور بودند که گردنبند پیرزن پاره شده و مُهره‌های آن به زمین میريزد.🕊🍃🌹  
به کانال دفاع از خوبان بپیوندید ...
فردی پرتلاش و تحصیل کرده و خانواده نمایندگی با تقوا و دوست داشتنی و خوش اخلاق از خداوند برایش آرزوی
متشکرم،برادر بزرگوارم،جناب آقای مهر دوست - یکی از دوست داشتنی ترین افراد دوران خدمت و از اساتید خیلی خوب آ.ع.س.س. قدس استان گیلان. بنده و امثالهم همیشه شاگرد حضرتعالی بوده ایم.- عزیزی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به کانال دفاع از خوبان بپیوندید ...
به نام خالق یکتا آشنایی با قانون تفاوت بین انفساخ و تفاسخ وفسخ چیست؟ ۱-انفساخ:انحلال قهری عقداست
سلام و درود خدا بر شما،جمال آقای علی منصوری از جوار بارگاه حضرت سلطان جاال الدبن اشرف برادر امام رضا علیه السلام از آستانه اشرفیه استان گیلان- ✍🌹از بابت مطالب حقوقی کاملاً تخصصی که در اختیار کانال و گروه و مخاطبان در فضای مجازی می گذارید بی نهایت سپاسگزاریم بنده خادم کانال و گروه ولایتمداران بدون مرز- رسول عزیزی نژاد
. 🍁🕊.|| . الهی , 🤲 در انتظار رحمتت نشسته ام 🪴بدهی        کریمی ، 🪴 ندهی           حکیمی 🪴بخوانی          شاکرم ، 🪴برانی          صابرم الهی🤲 احوالم چنانست           که می دانی؟ 🪴و اعمالم چنین است            که می بینی.؟ 🪴نه پای گریز دارم و نه زبان ستیز،            یا ارحم الراحمین بحق کبریایی خود🤲 تمام اهل زمین را بهشت فردوس نصیب بفرما آمیـــن یارب العالمیــــــــــــــن ⚡️ ❖┈••✾🌸✿🎀✿🌸•✾••┈❖
خدایا شکرت: 🌼🍃نظر ۱۰ فیلسوف درباره ے قرآن👇 ❣ 🌼گوته ، شاعر و نویسنده معروف آلمانے میگوید: سالیان دراز ڪشیشان از خدا بے خبر ، ما را از پے بردن به حقایق قرآن مقدس و عظمت آورنده آن دور نگه داشتند; اما هر قدر ڪه ما قدم در جاده علم و دانش نهادیم و پرده تعصب را دریدیم ، عظمت احڪام مقدس قرآن ، بهت و حیرت عجیبے در ما ایجاد نمود . به زودے این ڪتاب توصیف ناپذیر ، محور افڪار مردم جهان مے گردد! ❣🌼آلبرت انیشتاین ڪه نیازے به معرفے ندارد ، میگوید: قرآن ڪتاب جبر یا هندسه نیست; مجموعه اے از قوانین است ڪه بشر را به راه صحیح ، راهے ڪه بزرگترین فلاسفه و دانشمندان دنیا از تعریف و تعیین آن عاجزند ، هدایت مے ڪند . ❣🌼 وےل دورانت ، دانشمند امریڪایے شرق شناس ، میگوید: در قرآن ، قانون و اخلاق یڪے است . رفتار دینے در قرآن ، شامل رفتار دنیوے هم میشود و همه امور آن از جانب خداوند و بطریق وحے آمده است . قرآن در جانهاے ساده عقایدے آسان و دور از ابهام پدید مے آورد ڪه از رسوم و تشریفات ناروا آزاد است . ❣🌼 پروفسور آرتور آربرے ڪه یڪے از مترجمان مشهور قرآن به زبان انگلیسے است ، میگوید: زمانیڪه به پایان ترجمه قرآن نزدیک میشدم ، سخت در پریشانے به سر مے بردم; اما قرآن آنچنان آرامش خاطرے به من مے بخشید ڪه براے همیشه بخاطر خواهم داشت . من در حالے ڪه مسلمان نیستم ، قرآن را خواندم تا آن را درک ڪنم و به تلاوت آن گوش دادم تا مجذوب آهنگهاے نافذ و مرتعش ڪننده اش شوم و تحت تاثیر آهنگش قرار گیرم و به ڪیفیتے ڪه مسلمانان واقعے و نخستین داشتند ، نزدیک گردم تا آن را بفهمم . ❣🌼 لئوتولستوے ، نویسنده معروف روسے میگوید: هر ڪس ڪه بخواهد سادگے و بے پیرایگے اسلام را دریابد ، باید قرآن مجید را مورد مطالعه قرار دهد . در قرآن قوانین و تعلیمات حقیقے و احڪام آسان و ساده براے عموم بیان شده است . آیات قرآن به خوبے بر مقام عالے اسلام و پاڪے روح آورنده اش گواهے مے دهد . ❣🌼 دڪتر هانرے ڪربن ، اسلام شناس معروف فرانسوے ، سخن جالبے در باره قرآن دارد . وے میگوید: اگر قرآن خرافے بود و از جانب خداوند نبود ، هرگز جرات نمیڪرد ڪه بشر را به علم و تعقل و تفڪر دعوت ڪند . هیچ اندیشه اے به اندازه قرآن محمد (ص) انسان را به دانش فرا نخوانده است تاآنجا ڪه نزدیک به نه صد و پنجاه بار در قرآن ، از علم و عقل و فڪر سخن رفته است . ❣🌼ارنست رنان ، فیلسوف معروف فرانسوے میگوید: در ڪتابخانه من هزاران جلد ڪتاب سیاسے ، اجتماعے ، ادبے و ... وجود دارد ڪه هر ڪدام را بیش از یک بار نخوانده ام; اما یک جلد ڪتاب هست ڪه همیشه مونس من است و هر وقت خسته میشوم و میخواهم درهایے از معانے و ڪمال به رویم باز شود ، آن را مطالعه میڪنم . این ڪتاب ، قرآن - ڪتاب آسمانے مسلمانان - است . ❣🌼 ناپلئون بناپارت ، امپراطور فرانسه میگوید: امیدوارم آن زمان دور نباشد ڪه من بتوانم همه دانشمندان جهان را با یڪدیگر متحد ڪنم تا نظامے یڪنواخت ، فقط براساس اصول قرآن مجید ڪه اصالت و حقیقت دارد و میتواند مردم را به سعادت برساند ، ترسیم ڪنم . قرآن به تنهایے عهده دار سعادت بشر است . ❣🌼مهاتما گاندے ، رهبر فقید هند هم اعتقاد داشت: از راه آموختن علم قرآنے ، هر ڪس به اسرار وحے و حڪمتهاے دین ، بدون داشتن هیچ خصوصیت ساختگے دیگرے پے مے برد . در قرآن هیچ اجبارے براے تغییر دین و مذهب انسانها دیده نمیشود . قرآن به راحتے میگوید: هیچ زور و اڪراهے در دین وجود ندارد . ❣🌼 ژان ژاک روسو ، متفڪر و روان شناس مشهور فرانسوے ، برداشت منحصر به فردے از قرآن دارد; او میگوید: بعضے از مردم بعد از آنڪه مقدار ڪمے عربے یاد گرفتند ، قرآن را خوانده ، اما درست درک نمیڪنند . اگر مے شنیدند ڪ محمد (ص) با آن ڪلام فصیح و آهنگ رساے عربے آن را میخواند ، هر آینه به سجده مے افتادند و ندا میڪردند: اے محمد عظیم! دست ما را بگیر و به محل شرف و افتخار برسان . ما بخاطر یارے تو حاضریم ڪه جان خویش را فدا سازیم! حسبی الله ❤️: ☆°•....🌺🍃🌺🍃🌺....•°☆ قرآنی " یا اَیُّهَا الَّذین امَنوا عَلَیکم اَنفُسَکُم " ای اهل ایمان ! مراقبِ خودتون باشید... ☆°•....🌺🍃🌺🍃🌺....•°☆
*میگن قدیما حیاطها درب نداشت، اگر درب داشت هیچوقت قفل نبود...* *میدونید چرا قدیمیا اینقدر مخلص بودند؟* *چرا اينقدر شاد بودن؟* چرا اينقدر احساس تنهايی نميكردند؟ چرا زندگيها بركت داشت؟ چرا عمرشون طولانی بود؟ چون تو کتاب ها دنبال ثواب نمیگشتند که چی بخونند ثواب داره، دنبال عمل کردن بودند. فقط یک کلام میگفتند: خدایا به داده‌هایت شکر  نمیگفتند تشنه رو آب بدید ثواب داره، میگفتند آب بدید به بچه که طاقت نداره. موقعی که غذا میپختند، نمیگفتند بدیم به همسایه ثواب داره، میگفتند بو بلند شده همسایه میلش میکشه ببریم اونا هم بخورن. موقعی که یکی مریض میشد، نمیگفتن این دعا رو بخونی خوب میشی، میرفتن خونه طرف، ظرفاشو می‌شستن، جارو میزدن، غذاشو می‌پختن که بچه هایش غصه نخورن *اول و آخر کلامشون رحم و مهربانی بود.* به بچه عیدی می‌دادند، میگفتن دلشون شاد میشه، به همسایه میرسیدن میگفتن همسایه از خواهر و برادر به آدم نزدیکتره... خدایا قلب ما را جلا بده که تو کتاب ها دنبال ثواب نگردیم،  خودمان را اصلاح کنیم و با عمل کردن به ثواب برسی نه فقط با خواندن دعا مهربان باشیم، محبت کنیم بی منت،.. *خدایا عاقبت بخیرمان کن*🌺🌹🌺🌹