روز میلاد علمدار حسین اسٺ
✨میلاد گل فاطمہ سردار حسین اسٺ
🌟لبخند بہ لبهاے مَلڪ، گل ڪند هر دم
✨زیرا همہ دم خنده بہ رخسار حسین اسٺ
میلاد با سعادت قمࢪ بنے هاشم
حضرت ابوالفضل العباس (؏)
برتمام شیعیان مبارڪ🍃🌺
#روزجانبازمبارک🌺
#اسعدالله_ایامکم 🌸
#اللهم_عجلـــ_لولیڪ_الفرجـ 🤲🌷
╭═━⊰🍃🌺🍃⊱━═╮
کپی باذکرصلوات
با سلام خدمت دوستان عزیز میلاد حضرت ابولفضل العباس علیه السلام را به پیشگاه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وبه رهبرکبیرانقلاب وبه همه شما دوستان عزیز وارادتمندان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام تبریک و تهنیت عرض نموده و آرزوی موفقیت برای همگی شما عزیزان از درگاه ایزد منان خواستارم وبه اطلاعتان می رسانم راس ساعت14درمسجد برنامه داریم لطفا تشریف بیاورید اجرکم عندالله
💚🌹💚🌹💚
🔴 ارادت امام زمان ارواحنا فداه به حضرت عباس علیه السلام
🔵 در عالم مکاشفه، پرسیده بود:
🔺 این نامه ها که بی وقفه می رسند و شما، پای آنها چیزی می نویسید! و این نامه هایی، که بعضی شان را می بوسید! قصه این نامه ها چیست؟!
🔺 امام زمان سلام الله علیه فرموده بود:
"این نامه ها، حوائج و توسلات مردم است به امام زاده ها است اما این نامه هایی که می بوسم حوائجی است که مردم از عمویم عباس طلب کرده اند ..."
🆔 eitaa.com/emame_zaman
#تلنگر
یہ چیز؎ بھت میگم
خوب بہش فڪر ڪن!
اگر نمےتونے لبخند بڪار؎
رو؎ لبا؎ مهد؎ فاطمہ
حداقل چشامشو گریون نڪن... :)
⚜@p_Mahdavi
🔶 با امام زمانت چه کردی؟
⭕️ سوال از حجت خدا در قبر...
🔸 ابوبکر حضرمی گوید: خدمت امام باقر علیهالسلام عرض کردم: خداوند امر شما را اصلاح کند، در قبر از چه کسانی سؤال میشود؟ فرمود: سؤال نمیشود مگر از کسانی که ایمان محض داشته و یا کافر محض بودند. عرض کردم: پس وضع دیگران چگونه است؟ فرمود: به خدا قسم به حال خود واگذار میشوند و به آنان توجهی نمیشود.گفتم: از چه چیز دیگری پرسش میشوند؟ فرمودند: از حجت خدا که در میان آنهاست. پس به مؤمن گفته میشود: دربارهٔ آن شخص (امام زمانت) چه میگویی؟ مؤمن میگوید: او امام من است. پس به او گفته میشود: بخواب، خدا خواب را بر تو گوارا گرداند، و دری از بهشت به روی او باز میشود و پیوسته تا قیامت نسیمی از آن بر او ارزانی داشته میشود. و به كافر گفته مىشود: چه مىگويى دربارۀ فلانى پسر فلانى؟مىگويد: دربارۀ او چيزهايى شنيدهام، اما نمىدانم كه او كيست؟به او گفته مىشود: و هرگز نخواهى دانست. سپس درى از دوزخ برايش گشوده مىشود كه همواره تا روز قيامت از گرمى آتش به او ارمغان مىدهد.
📗بحارالأنوار، ج ۶، ص۲۶۲
📗إثبات الهداة، ج ۱، ص۱۱۹
📗 الکافی، ج۳، ص۲۳۷
#امام_زمان
⚜@p_Mahdavi
:
⭕️ معمای پر رمز و راز «رجفۀ» در فتنه شام قبل از ظهور
✍️مصطفی امیری
▪️آیا زلزله سوریه زلزله با بیش از صد هزار کشته در سوریه قبل ظهور، صحت دارد⁉️
▪️بخش #دوم
✅ «رجفه» در لغت عربی
▪️رجفه و مشتقات آن در معنای مختلف و گوناگون استعمال شده است. اصل معنای رجفۀ در لغت، به معنی اضطراب و لرزش شدید میباشد: (الرجفة: الاضطراب الشدید)[1]
▪️اگر در زمین رخ دهد به معنای زلزله است: (رَجَفَت الأرض، تزلزلت)[2]؛ و از این جهت به رجفۀ الارض، زلزله میگویند که زمین دچار اضطراب و حرکت میشود: (الرجف و الرجوف التحرك و الاضطراب و منه سميت الزلزلة رجفة لاضطراب الارض بها)[3]
▪️اگر از آسمان رخ دهد همچون صاعقه ای که در میقات بر قوم موسی فرود آمد[4]، به معنای عذاب آسمانی خواهد بود: (كل عذاب أنزل فأخذ قوما فهو رَجْفَة)[5]
▪️رجفۀ به معنای جنگ بر سر مُلک و حکومت نیز میباشد: (رَجَفَ القومُ إذا تَهَيَّؤُوا للحرب[6]، تناوُلُ بعضهم بعضاً بالعِصِيّ و السُّيُوف[7]، اذا تقاتلوا علی الملک[8])
▪️با جستجوی واژه «رجفۀ» و «مشتقات رجف» در قرآن و کتب حدیثی، به اثبات میرسد که رجفۀ، فقط همراه با قرینه واضح و آشکار، به معنای زلزله، استعمال شده است و از اینرو در میراث حدیثی، هیچ تعبدی به «انحصار» معنای رجفۀ در زلزله وجود ندارد. و ترجمه «رجفه الشام» به زلزله و انحصار آن در این معنا، قرینه واضح میخواهد
✅ دیدگاه اول: رجفه، زلزله با بیش از صدهزار کشته در سوریه قبل ظهور
▪️از دیدگاه مشهور کارشناسان آینده پژوهی مهدوی، «رجفۀ» به معنای زلزله میباشد[9] که شمار فراوانی در سوریه بیشتر از 100 هزار نفر در این زلزله قبل از ظهور، کشته خواهند شد
▪️و اگر استناد قائلین به عبارت «آیة من آیات الله» است، به تفصیل در مقاله «علمی پژوهشی» منتشره در فصلنامه علوم حدیث به آن اشاره شده است
▪️دیدگاه قائلین به «انحصار» معنای رجفۀ در زلزله، هرچند ممکن است در عالم واقعیت، صحیح باشد اما برای اثبات آن و دفاع در مجامع علمی، دلایل و قرائن را ذکر نکردند
✅ تفسیر جدید از دیدگاه اول
▪️البته بیان میشود: در مراحل پایانی فتنه شام و بعد از جنگ طولانی (اختلف الرمحان)، به زلزله در سوریه (رجفة الشام)، منتهی میشود (لم تنجل) و بیش از صدهزار نفر کشته میشوند که رحمت برای مومنین و عذاب برای کافران است (به عنوان مثال، زلزله در مناطقی، رخ میدهد که از محل سکونت شیعیان به دور است)، سپس پرچم های زردرنگ نظامیان غربی (الرایات الصفر من المغرب) با سلاحها و ادوات نظامی (البراذین الشهب المحذوفه) وارد تحولات فتنه شام میشوند سپس خسف حرستا در دمشق رخ میدهد و بعد از آن منتظر خروج سفیانی باشید:
▪️إِذَا اخْتَلَفَ الرُّمْحَانِ بِالشَّامِ لَمْ تَنْجَلِ إِلَّا عَنْ آيَةٍ مِنْ آيَاتِ اللَّهِ قِيلَ وَ مَا هِيَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ رَجْفَةٌ تَكُونُ بِالشَّامِ يَهْلِكُ فِيهَا أَكْثَرُ مِنْ مِائَةِ أَلْفٍ يَجْعَلُهَا اللَّهُ رَحْمَةً لِلْمُؤْمِنِينَ وَ عَذَاباً عَلَى الْكَافِرِينَ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا إِلَى أَصْحَابِ الْبَرَاذِينِ الشُّهْبِ الْمَحْذُوفَةِ وَ الرَّايَاتِ الصُّفْرِ تُقْبِلُ مِنَ الْمَغْرِبِ حَتَّى تَحُلَّ بِالشَّامِ وَ ذَلِكَ عِنْدَ الْجَزَعِ الْأَكْبَرِ وَ الْمَوْتِ الْأَحْمَرِ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَانْظُرُوا خَسْفَ قَرْيَةٍ مِنْ دِمَشْقَ يُقَالُ لَهَا حَرَسْتَا فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ خَرَجَ ابْنُ آكِلَةِ الْأَكْبَادِ مِنَ الْوَادِي الْيَابِسِ حَتَّى يَسْتَوِيَ عَلَى مِنْبَرِ دِمَشْق[10]
▪️این دیدگاه شواهدی هم دارد و با حدیث دیگری نیز مطابقت دارد:
▪️يدخل أوائل أهل المغرب مسجد دمشق، فبينا هم ينظرون فى أعاجيبه إذ رجفت الأرض فانقعر غربى مسجدها و يخسف بقرية يقال لها حرستا، ثم يخرج عند ذلك السفيانى فيقتلهم حتى يدخلهم مصر، ثم يرجع فيقاتل أهل المشرق حتى يردهم إلى العراق[11]
▪️در ادامه به بیان دیدگاههای دیگر خواهیم پرداخت
✅پینوشت:
1. راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن، ص ۳۴۴ ابن فارس، معجم مقایس اللغۀ، ج۲، ص۴۹۱
2. ابن عباد، المحیط فی اللغۀ، ج۷، ص۸۹
3. صالح مازندرانی، شرح الکافی، ج۱۱، ص۲۶۷
4. زمخشری، تفسیر الکشاف، ج۲، ص۱۶۴
5. فراهیدی، العین، ج۶، ص۱۰۹
6. ابن منظور، لسان العرب، ج۹، ص۱۱۳
7. ابن فارس، معجم مقایس اللغۀ، ج۱، ص۴۲۸ ابن منظور، لسان العرب، ج۹، ص۲۱
8. ابن اثیر، النهایۀ فی غریب الحدیث و الاثر، ج۱، ص۲۴۱
9. کورانی، عصر الظهور، ص۷۸. غفاری، متن و ترجمه غیبت نعمانی، ص۴۲۴ دوانی، مهدی موعود، ص۱۰۳۵ مهدیپور، روزگار رهایی، ج۲، ص۵۳ خراسانی، مهدی منتظر، ص۱۸۶ مطهرینیا، شش ماه پایانی، ص۷۶ آیتی، تاملی در نشانههای حتمی ظهور، ص۱۹۶ ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۳۱۵
10. نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵
11. ابن حماد، الفتن، ص۱۸۱
ادامه دارد
➖➖➖➖➖➖➖
امـــــامـ زمـــانـــے شــــو
زیارتنامه سیدالاساجدین ،امام سجاد علیهالسلام
السَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْعابِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا زَیْنَ الْمُتَهَجّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ الْمُتَّقِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِیَّ الْمُسْلِمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا قُرَّهَ عَیْنِ النّاظِرِینَ الْعارِفِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَصِیَّ الْوَصِیّـِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خازِنَ وَصایَا الْمُرْسَلِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ضَوْءَ الْمُسْتَوْحِشِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا نُورَ الْمُجْتَهِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سِراجَ الْمُرْتاضِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یا ذَخِیرَهَ الْمُتَعَبّـِدِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِصْباحَ الْعالَمِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْعِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَکِینَهَ الْحِلْمِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مِیزانَ الْقِصاصِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا سَفِینَهَ الْخَلاصِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَحْرَ النَّدى، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا بَدْرَالدُّجى،اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الاَوّاهُ الْحَلِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الصّابِرُ الْحَکِیمُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا رَئِیسَ الْبَکّائِینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یامِصْباحَ الْمُؤْمِنِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ یا أَبا مُحَمَّد، أَشْهَدُ أَنَّکَ حُجَّهُ اللهِ وَابْنُ حُجَّتِهِ وَأَبُو حُجَجِهِ، وَابْنُ أَمِینِهِ وَابْنُ اُمَنائِهِ، وَأَنَّکَ ناصَحْتَ فِی عِبادَهِ رَبِّکَ، وَسارَعْتَ فِی مَرْضاتِهِ، وَخَیَّبْتَ أَعْداءَهُ، وَسَرَرْتَ أَوْلِیاءَهُ،
أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ عَبَدْتَ اللهَ حَقَّ عِبادَتِهِ، وَاتَّقَیْتَهُ حَقَّ تُقاتِهِ، وَأَطَعْتَهُ حَقَّ طاعَتِهِ، حَتّى اَتیکَ الْیَقِینُ، فَعَلَیْکَ یا مَوْلایَ یَاابْنَ رَسُولِ اللهِ أَفْضَلَ التَّحِیَّهِ، وَالسَّلامُ عَلَیْکَ وَرَحْمَهُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ
#اللٰهُمَعَجِّلْلِوَلیِکَالفَرَجْبِهحَقِزینب۰س۰