eitaa logo
حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها)ارومیه
870 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
1هزار ویدیو
383 فایل
🌹به کانال حوزه علمیه الزهرا(س)ارومیه خوش آمدید. 🟢با مدیریت سرکار خانم دکتر پورحیدر 🌐سایت حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه 👇 https://alzahraurmia.com ⚪پایگاه الزهرا(س)ارومیه 🔴ارتباط با ادمین کانال @Kherabadi شماره تماس : 04432233445 و 32233446
مشاهده در ایتا
دانلود
کبوتر حرمم، آب و دانه می‌خواهم کنار صحن حرم آشیانه می‌خواهم 💠اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏💠 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَین ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
🏴 از کربلا تا ظهور قسمت ششم :رابطه قیام کربلا باظهور 🍁نقش آفرینی زنان در عرصة این دو قیام نیز، از دیگر موارد اشتراک است.نقش زنان و خصوصاً حضرت زینب علیها السلام در نهضت عاشورا، به حدّی روشن است که نیازی به تشریح آن نیست. 🍁جایگاه این نقش، به اندازه ای مهم است که اگر آگاهی بخشی‌ها و افشا گری‌های حضرت زینب علیها السلام، پس از حادثة عاشورا نبود، انقلاب امام حسین علیه السلام، ناتمام می‌ماند .🍁«طوعه» و «ماریه» و «زنان قبیلة بنی اسد» از جمله زنانی هستند که در صحنة قیام کربلا، جایگاه ممتازی دارند. 🍁زنان، در قیام حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز نقش آفرینی خواهند کرد. از آن جا که در طول تاریخ، بیشترین ظلم‌ها و اجحاف‌ها در حقّ زنان صورت گرفته است،قیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف به نوعی دل جویی از ایشان و جبران ستم‌های روا شده بر آنان نیز هست. 🍁 بنابراین، در راستای این هدف، عده ای از زنان به آن حضرت، یاری خواهند رساند. 🍁امام باقر علیه السلام، در این خصوص می‌فرمایند: «وَ یَجیئُ وَالله ثَلاثَ مِاَة و بِضعَةَ عَشَر رَجُلاً فیهم خَمسُونَ اِمرَاَه» (۱) ؛ «به خدا سوگند؛ همراه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف سیصد و سیزده نفر به پا می‌خیزند که پنجاه تن از آنان زن هستند» -- بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۲۲۳ ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️▪️◽️◾️◽️▪️▫️ 💠تفسیر زیارت عاشورا ⬅️قسمت ششم 👌این دعاهای زیر نسبت به بقیه ی زیارات و ادعیه از لحاظ سندی بسیار قوی و معتبر هستند که نمی شود بر اعتبار آنها خدشه ای وارد کرد مانند زیارت عاشورا، زیارت جامعه ی کبیره، زیارت امین الله، دعای کمیل.. زیارت عاشورا در کتاب مصباح شیخ طوسی و کتاب کامل الزیارات آمده، این دو سند در این کتاب ها بعضی الفاظشان با همدیگر فرق می کند، یعنی هر دو زیارت عاشورایشان یکی نیست یک خرده نه خیلی، اختلافاتی با همدیگر دارند. 🔹امام باقر به علقمه می گوید که وقتی می خواهی امام حسین (ع) را زیارت کنی به یک صحرا یا یک بلندی برو و اشاره به قبر امام حسین کن، سلام به امام حسین بده و لعنت بر دشمنان امام حسین کن، سپس دو رکعت نماز بخوان و پس از آن زیارت عاشورا را بخوان. 📜‌یک دعایی هست که علقمه از صفوان نقل می کند که معروف شد به دعای علقمه، که در اصل دعای صفوان هست نه دعای علقمه! چون صفوان این دعا را از امام صادق (ع) شنید و علقمه از صفوان نقل می کند پس این دعای صفوان می شود که اشتباهی دعای علقمه می نویسند. این دعایی که بعد از زیارت عاشورا هست جزء زیارت عاشورا نیست و اگر خوانده نشود اشکال خاصی ندارد یعنی اجبار نکردند که حتما آن دعا را هم بخوانید. ☝️شما اگر ثواب کامل زیارت عاشورا را می خواهید صد بار است یعنی با صد بار لعن و صد بار سلام است، یعنی بار یکبار خواندن شما یک درصد ثواب را می برید نه ثواب کامل! اما در کتاب ″مزار- ص۴۸۲″ یک زیارت عاشورای غیر معروفه آمده که در مفاتیح هم شیخ عباس قمی آورده. بعد از زیارت عاشورای اصلی دعای صفوان هست، بعد از دعای صفوان زیارت عاشورای غیر معروفه هست که متن آن با زیارت عاشورای اصلی فرق می کند. 📖خواندن این زیارت ثواب زیارت عاشورای اصلی را دارد ولی بدون صد بار، دیگر صد بار گفتن نیاز نیست. یعنی شما می توانی پنج دقیقه ای زیارت عاشورای غیر معروفه را بخوانید و ثواب کامل زیارت عاشورای صد بار را ببرید. 📕در کتاب ″کیمیای وصل- ج۲، ص۳۸۷″ آیت الله بهجت صراحتا می گویند اگر کسی نمی تواند زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخواند زیارت عاشورای غیر معروفه را بخواند که همان ثواب زیارت عاشورای کامل را خدا به او می دهد. فقط در زیارت عاشورای غیر معروفه دو رکعت نماز قبل از زیارت باید بخوانید. به نیت زیارت امام حسین دو رکعت نماز بخوانید و سپس زیارت عاشورای غیر معروفه را. ✅یک شیوه ی دیگر هم هست اگر زیارت عاشورا را در همان روز عاشورا می خوانید باید در یک مجلس یعنی یک مکان صد بار را بگویید و تمام شود. اما اگر در روزهای غیر از روز عاشورا می خواهید زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید هیچ اشکالی ندارد شما در صبح، بعد از نماز هر زمانی که حال داشتید زیارت عاشورا را تا اول صد لعن بخوانید بعد صد لعن و صد سلام را تقسیم کنید و در طول روز بگویید. این شیوه ی بسیاری از بزرگان است. 🔅علامه طباطبایی می گوید: خوبی این کار این است که شما در طول روز به یاد امام حسین (ع) هستید و به این طریق تا غروب صد بار لعن و صد بار سلام را تمام می کنید و بعد سجده و بعد دو رکعت نماز را بخوانید. به این ترتیب زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام خوانید. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 6 ============== ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘هر شب یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم هدیه به محضر مبارک ابا عبدالله الحسین و ۷۲ یار با وفایشان 📖سپس قران را بر او نازل فرمود. قران نوری است که خاموشی ندارد، چراغی است که درخشندگی آن زوال نپذیرد، خطبه198 🌟 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به غنچه ای ... که شد از ضرب تیر چیده ... بیاااا .... سلام صاحبــ عزا .... ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_310226054725763504.mp3
3.13M
عزادار حقیقی (۱) 🎧 آنچه می شنوید؛👇 ✍ چرا دلمان برای عزای امام حسین علیه‌السلام، تنگ می شود؟ 🖤چرا برایش، گریه می کنیم؟ 🖤چرا برای اهل آسمان، عزاداران او، اينهمه می ارزند. ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گرفته‌ایم در آغوش تُربتش چون جان همیشه ملّت ما بوده در اَمانِ رضا(ع) 💠اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِ‏ وَ حُجَّتِكَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً كَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ‏💠 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَین ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ⬅️قسمت هفتم یک نکته: 👇 🔹نکته ای که بعضی از عزیزان می گویند نظر بعضی بزرگان هم هست ولی بعضی هم این نظریه را قبول ندارند. در زیارت عاشورا چند جا می گوید «و هذا يَوْمٌ» یعنی این روز، روز عاشورا را می گوید. ولی شما در ۳۶۴ روز سال غیر روز عاشورا زیارت عاشورا را می خوانید پس «هذا يَوْمٌ» آنچنان معنی ندارد چون غیر روز عاشورا هست. بعضی می گویند به جای «هذا يَوْمٌ» بخوانید «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» همانا روز قتل حسین (ع) یعنی می گویند جابه جا کنید. 👌اما بعضی از بزرگان این را به چند دلیل قانع کننده رد می کنند:👇 1⃣.در هیچ روایتی ما نداریم که گفته باشد اگر می خواهید غیر روز عاشورا این زیارت را بخوانید این لفظ «هذا يَوْمٌ» را تغییر دهید در هیچ روایتی چنین چیزی نداریم. 2⃣.حتی صفوان یا همان علقمه که این زیارت را نقل می کنند، صفوان در حرم امیرالمؤمنین (ع) در غیر روز عاشورا این زیارت را خواند جایی اشاره نکرد که من این لفظ را تغییر دادم یعنی به همین لفظ «هذا يَوْمٌ» خواند. همان چیزی که در زیارت عاشورا نوشته را به کار برد و تغییر نداد. 3⃣.دلیل سوم که این نظریه رد می شود دعاها و روایات به همان صورتی که وارد شده اند به همان صورت باید خوانده شوند و ما حتی حق تغییر یک کلمه را هم نداریم و اگر تغییر بدهیم خاصیت آن از بین می رود. یک چیزی هست در خواص حروف و اعداد، دقیقا این هم همین است. 📜مانند حدیث معروف که شخصی نزد امام صادق (ع) رفت و دعای غریق را یاد گرفت و گفت؛ «يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ والابصار» امام صادق به او گفت: "والابصار" را اضافه نکن دعا را همانطور که من به تو یاد دادم به همان صورت بخوان، چیزی کم و زیاد نخوان. یا در دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» بعضی ها در آخرش «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» را می گویند اما دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» در آخر دعا «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» ندارد. وقتی ندارد ما حق اضافه کردن چیزی به آن را نداریم. ⁉️بعضی ها می گویند چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که این کم کم باب می شود و بعد هر چیزی به قرآن و احادیث اضافه می کنند و می گویند چه اشکالی دارد، و اینطوری باب تحریف راحت آغاز می شود. پس چون زیارت عاشورای اصلی ″هذا يَوْمٌ" دارد و هیچ روایتی هم نداریم که در روزهای غیر عاشورا تغییر به «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» بدهید، پس ما حق این تغيیر را نداریم. این سه نظری است که علامه تهرانی در کتاب شفاء الصدور خودش آورده این نظریات را نقل کردیم. 📃زیارت عاشورا، از زبان دو امام نقل شده است امام باقر (ع) و امام صادق (ع). علقمه از امام باقر نقل می کند صفوان از امام صادق نقل می کند. آن سندی که به صفوان می رسد یعنی از امام صادق نقل می کند در این سند اینطور ختم می شود که امام می گوید: ای صفوان! من این زیارت را یافتم با همین.. (چون امام صادق قبلش اینطور می گوید من ضامن هستم که هر کس زیارت عاشورا را به این شیوه بخواند خدا حاجتش را می دهد و دست خالی رد نمی کند و فردای قیامت شفاعتش می کند) 👈ضمانت از پدرم، پدرم از پدرش.. تا رسول الله، رسول الله از جبرئیل و او از خدا گرفت. و خدا قسم خورد به ذات خودش که هر کس حسین را با این زیارت از دور یا نزدیک زیارت کند قبول می کنم زیارت او را، مطلب و خواست هایش به هر اندازه که باشد برآورده می کنم و نمی گذارم هیچ کس نا امید از در خانه من بیرون رود. پس آن سندی که از صفوان به امام صادق می رسد آنجا بحث حدیث قدسی بودن زیارت عاشورا اشاره شده. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 7 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘هر شب یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم هدیه به محضر مبارک ابا عبدالله الحسین و ۷۲ یار با وفایشان ✓قران هرگز سخن نمیگوید، ولی من امیرالمومنین شمارا از معارف آن خبر میدهم⏬ امیرالمومنین علیه السلام مفسرواقعی قران هستند،وبه تبع ایشان امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف: 🔺حضرت مهدی(عج)زنده کننده قران: 📖(حضرت مهدي (عجل الله تعالي فرجه الشريف)..... كتاب خدا و سنت پيامبر (ص) را كه تا آن روز متروك ماندند، زنده مي كند، خطبه138 🌹 🍃 ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْقائِمُ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که تمام حق های بر زمین مانده، قیام تو را انتظار می کشند... و دل های غمدیده به امید قیام تو می تپند. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 از کربلا تا ظهور قسمت هفتم: رابطه قیام کربلا باظهور 🍁رابطه ی عاشورا ومهدویت در قرآن آيه اي داريم که امام حسين(ع) به امام مهدي(عج) تاويل کرده است. در مورد آيه «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحیها» امام حسين(علیه السلام) میفرماید: «شمس» وجود نازنين پيامبر(ص) است. «والقمر إذا تلاها» بعد از خورشيد، قمر است که حضرت علي(ع) است . 🍁و مقصود از نهار در«وَ النَّهارِ إِذا جَلّیها» روز ظهور امام مهدي(عج) است و زماني که امام زمان(عج) ظهور مي کند جهان را از تيرگي و تاريکي ها نجات مي دهد. ┏━━━🍃🖤🍃━━━┓ @azzahraa_urmi ┗━━━🖤━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا