🔸 اگر جایگزین بیعدالتی را معرفی نکنیم مبارزه با بیعدالتی به نتیجه نمیرسد
🔸 گاهی یک مسئول، بیعدالتی و رانتخواری نمیکند اما هیچ کار مفیدی هم انجام نمیدهد!
📌 علیرضا پناهیان در نشست بسیج دانشجویی در حسینیه جماران:
🔘 چرا نیروهای متدیّن در جامعه ما، اثر لازم را روی بقیه افراد ندارند؟
🔘 الان بهترین راه برای تأثیرگذاری بر طیفهای مختلف جامعه چیست؟
🔘 شرایط امروز جامعه برای تأثیرگذاری بر افراد، سهلتر از دهههای قبل است
🔘 بعد از جنگ، درگیری اصلی با افکار لیبرالی و ضد اسلام انقلابی بود؛ الان مرز درگیری ما با چیست؟
____
برای اینکه آموزشهای دینی، بیشترین ثمر را در زندگی افراد جامعه داشته باشد باید چهکار کنیم. بعضی وقتها دیده میشود که آموزشهای دینی در جامعه هست و در دوره دبیرستان هم این آموزشها فراوان داده میشود، اما آنچنان ثمری در زندگی افراد ندارد. آیا در این آموزشها نقصی وجود دارد یا اینکه افراد، ایرادی دارند که این آموزشها در آنها اثر لازم را نمیگذارد؟
سؤال دیگر اینکه چرا نیروهای متدیّن اثر لازم را روی بقیه افراد جامعه ندارند؟ درحالیکه انتظار این است که وقتی نیروهای متدیّن آزادی عمل پیدا کنند، طیف تأثیرگذاری گستردهای داشته باشند و در محیط خودشان مؤثر واقع شوند.اصلاً فلسفه اینکه در طول تاریخ، متدیّنین را گرفتهاند و کشتهاند، برای این بوده که این تأثیرات را نگذارند.
تصور بنده این بود که وقتی دفاع مقدس تمام شود بچههای رزمنده از جبهه به شهر بر میگردند و چه غوغایی خواهند کرد! اما این اتفاق نیفتاد و بعضاً در فرهنگ عامه هضم شدند، بعضاً منحرف شدند، بعضاً هم غصه خوردند و البته بعضاً هم کم تأثیرگذار بودند...
وقتی گفته میشود که ولایت اصل دین ما است، یکی از معنانیاش این است که ولایت تأثیرگذارترین عامل در گسترش دینداری در جامعه است. ولایت اصل دین ما است؛ یعنی ارزشمندترین است و وقتی آن را خرج کنید بیشترین درآمد و منافع را کسب میکنید. این همه در جامعه ما از ولایت حرف زده میشود و کمتر هم مخالفت با آن هست؛ لااقل کسی با ولایت رسولخدا(ص) و ائمه(ع) مخالفتی ندارد، اما چرا تأکید بر این مفهوم کلیدی، بر روی افراد جامعه ما، کم تأثیر بوده است؟
مسئلۀ بعد این است که بهترین راه برای تأثیرگذاری بر طیفهای مختلف جامعه چیست؟ به ویژه در این شرایط که شرایط بسیار سهلی برای تأثیرگذاری بر دیگران است
یک زمانی در این کشور، وقتی میخواستیم از دین حرف بزنیم، میگفتند جای این حرفها در دانشگاه نیست. شهید مطهری اصرار داشت اثبات کند که دین خرافات نیست.
امام(ره) وقتی میخواست از دستههای عزاداری پیش انقلابیون دفاع کند، میفرمود که خود دستههای عزاداری، تظاهرات سیاسی است. یعنی انقلابیونی که اهل تظاهرات سیاسی بودند، با دسته عزاداری مخالفت داشتند.
آن افکار غلط دربارۀ روضه و عزاداری، با دفاع مقدس از بین رفت. هرکس بیشتر اهل روضه بود، بیشتر جبهه رفت و به شهادت رسید.
بعد از جنگ رسیدیم به افکاری که ضد اسلام انقلابی بود و جریاناتی مثل آیتالله مصباح با تفکرات لیبرالی التقاطی مبارزه کردند و الآن دیگر کسی جامعه آمریکایی را جامعه الگو نمیداند و آمریکایی بودن برای او افتخار نیست. از ابتدای انقلاب، مبارزه با گرایشهای غربزدگی و لیبرالی طولانیترین مبارزۀ ما بوده است، ولی باید ببینیم که الآن مرز درگیری ما با چیست؟
بنده همیشه در مبارزه با بیعدالتی یک ملاحظه داشتم؛ آنهم این است که اگر با مارکسیستها مبارزه کردیم مکتب جایگزینش را گذاشتیم، اگر با معنویت دینی غیر انقلابی مبارزه میکردیم معنویت ولایی انقلابی که مشی رزمندهها بود را جلوی آن گذاشتیم. وقتی با بیعدالتی مبارزه میکنیم اگر جایگزینش را نگذاریم، این مبارزه سیاهنمایی میشود.
مبارزه با بیعدالتی لازم است اما با چه چیزی میخواهید به مبارزه با بیعدالتی بپردازید؟ جایگزین بیعدالتی چیست؟ الآن بیعدالتی یکی از مشکلات ما است ولی با بیعرضگی مسئولین و انواع ناتوانیها هم مواجه هستیم. مثلاً یک مسئولی میگوید که من بیعدالتی نمیکنم، یعنی «رانتخواری نمیکنم» اما میبینید که او هیچ کار مفیدی هم انجام نمیدهد. اینطوری نمیشود با بیعدالتی مبارزه کرد. اصلاً چرا باید یک آدم بیعرضه مسئول بشود؟
جواب همۀ این سؤالها و سؤالهای فراوان دیگر یک چیز است؛ ما باید حرفهای اعتقادی را از آسمان به زمین بیاوریم. چهکار کنیم که عقیده تبدیل به تکنولوژی و پیشرفت بشود؟ مخالفان ما هم مطالب اخلاقی را بلد هستند؛ این مطالب اخلاقی و اعتقادی، کجا باید در زمین محک بخورد و عملیاتی بشود؟
📢 باب شهادت در همدان همچنان گشوده است
✏️ رهبر انقلاب: در فاصلهی آن همایش قبلی و این همایش کنونیتان، مردان بزرگ دیگری از شهر همدان و استان همدان به خیل آن ستارگان روشنگر پیوستند:
شهید سردار حسین همدانی؛
شهید علی خوشلفظ؛
شهید میرزامحمّد سلگی؛
شهدای مدافع حرم که از این استان رفتند؛
شهید امنیّت در سال گذشته، شهید علی نظری؛
یعنی باب شهادت در این استان همچنان گشوده است، شخصیّتها یکی پس از دیگری خودشان را نشان میدهند و برجسته [میکنند].
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دستاندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان همدان. ۱۴۰۲/۷/۵
🖼 #سخن_نگاشت
💞اگر مربی یا معلم قرآن هستید
💞اگر از حافظین جزء یا کل قرآن هستید
💞اگراز معلمین( زن ومرد) آموزش و پرورش هستید که تدریس کتاب قرآن باشماست
💞اگراز طلبه های حوزه علمیه خواهران وبرادران هستید
💞اگر دانشجوی دانشگاه علوم قرآنی هستید
💞اگر از اساتید قرآنی هستید
💞اگر معلم طرح امین مدارس هستید
💞اگر معلم طرح صالحین هستید
🌹حتما در دوره آموزش نوین قرآن باعنوان طرح کشوری بشری شرکت کنید.🌹
فرصتی استثنایی برای ساده کردن
آموزش قرآن با علم قرائت!!
💫شما یادبگیرید تا بتوانید به سادگی به دیگران یاددهید.💫
🌹جهت کسب اطلاعات بیشتر وثبت نام
از طریق ارسال پیام به پیام رسان ایتا
شماره 09187068449 اقدام کنید.
🔴🔴🔴📣📣📣اطلاعیه ضروری و فوری
با سلام و احترام
به اطلاع کلیه همکاران محترم می رساند طرح ملی و قرآنی بشری در شهرستان ملایر از ۲۷ مهر ماه لغایت ۲۹ مهر ماه زیر نظر واحد قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایرو پیگیری های موسسه فرهنگی قرآن و عترت ستاره های یاسین و با همکاری تمامی نهاد های قرآنی ادارات شهرستان و با حضور اساتید کشوری و بین المللی برگزار خواهد شد.
لذا از همه همکاران محترم علاقه مند به آموزش نوین قرآن و بهره مندی از آن در کلاسها و پیشبرد اهداف قرآنی _ تربیتی دانش آموزان و فراگیران قرآنی در همه سنین و همه اقشار جامعه، دعوت به عمل می آید در این دوره که به صورت حضوری برگزار می گردد، حضور به عمل رسانند.
ضمنا یادآوری می گردد با همکاری واحد قرآن، عترت و نماز و ضمن خدمت و فناوری اداره آ. پ یک دوره ۳۶ ساعته ضمن خدمت قرآنی برای همه حاضرین در جلسه ثبت خواهد شد و
همکاران در صورتی شامل ضمن خدمت می شوند که در روز های پنجشنبه و جمعه حتما به طور کامل و روز شنبه حداقل ۳ ساعت(صبح یا بعدازظهر در زمان غیرازساعت حضور درمدرسه) در کلاس حضور یابند و پس از پایان کلاس ها، در آزمون دوره ضمن خدمت در سایت ltms که متعاقبا زمانش اعلام خواهد شد، شرکت نمایند.
از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان هم نامه تاییدیه حضور در دوره به فعالین حاضر در جلسه اهدا خواهد شد.
از همه همکاران در خواست می شود اطلاع رسانی کافی و کامل را مبذول فرمایند.
این طرح شامل تمامی همکاران فرهنگی در همه قسمت های اداری و مدارس می باشد.
جزئیات مکان و زمان دوره متعاقبا اعلام خواهد گردید.👆👆👆🔴🔴🔴🔔🔔🔔
⭕️ شیخ زکزاکی در کمتر از ۲۰ سال تونسته ۲۵ میلیون نفر را شیعه کند که ۹۰ درصد آنها مقلد آیتالله خامنهای هستند
جُرم کمی نیست!
شش فرزندش را شهید کردندو خودش هم شکنجه شده و حبس کشیده
و بعضی از ما هم با بالا پایین شدن قیمت تخم مرغ اعتقاداتمون بالا پایین میشه!
سرباز واقعی #امام_زمان اینگونه تلاش می کنند.
🔹برگزاری حلقه صالحین فرهنگیان مدرسه ایتدایی اسلام شهر آق گل
🖇موضوع: لزوم حمایت از جبهه مقاومت و رزمندگان فلسطین
🗓 ۱۸مهر ماه ۱۴۰۲
─ ✾࿐༅🍃🌸🇮🇷🌸🍃༅࿐✾ ─
با 🌸⃟اًّلًّلًّهًّمًّ عًّجًّلًّ لًّوًّلًّیًّکًّ اًّلًّفًّرًّجًّ🌸⃟
▫️راه های ارتباطی ما👇👇
ایتا👇👇
🆔@b_f_mallayer
روبیکا👇👇
🆔https://rubika.ir/basij_farhangian_malayer
⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━ فرهنگیانصالحوانقلابیشهرستانملایر ━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱
#کانون_بسیج_فرهنگیان_شهرستان_ملایر
🔹برگزاری مجمع صالحین مهرماه بسیج فرهنگیان
🗓 ۲۰مهر ماه ۱۴۰۲
─ ✾࿐༅🍃🌸🇮🇷🌸🍃༅࿐✾ ─
با 🌸⃟اًّلًّلًّهًّمًّ عًّجًّلًّ لًّوًّلًّیًّکًّ اًّلًّفًّرًّجًّ🌸⃟
▫️راه های ارتباطی ما👇👇
ایتا👇👇
🆔@b_f_mallayer
روبیکا👇👇
🆔https://rubika.ir/basij_farhangian_malayer
⊰✾✿✾⊱━━━─━━━━━ فرهنگیانصالحوانقلابیشهرستانملایر ━━─━━━━━━⊰✾✿✾⊱
#کانون_بسیج_فرهنگیان_شهرستان_ملایر
🇮🇷معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر خبر داد:
♦️راهپیمایی مردم شهیدپرور ملایر در حمایت از مردم مظلوم غزه بعد از نماز جمعه
🔰"حسین فارسی" معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲، اظهار داشت:
🔰مردم غیور و ولایتمدار شهرستان ملایر فردا جمعه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ بعد از نماز دشمنشکن جمعه، در حمایت از گروههای مقاومت فلسطین و مردم مظلوم غزه راهپیمایی میکنند.
🔰مسیر راهپیمایی از مصلی حضرت ابوالفضل(ع) تا میدان امام حسین(ع) است.
🔰از آحاد مردم شهیدپرور ملایر، خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران، ادارات و نهادها و تمامی تشکلها و گروهها دعوت میکنیم در این راهپیمایی شرکت کنند.
🔰مردم ولایتمدار ملایر با محکومیت جنایتهای رژیم اشغالی، با حضور در راهپیمایی روز جمعه، خشم و انزجار خود را از جنایات ددمنشانه رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی و همدلی و همبستگی با مردم مظلوم و بیدفاع فلسطین به نمایش میگذارند.
💢عدالت دقیق خداوند
روزی حضرت موسی (علیهالسّلام) از کنار کوهی عبور میکرد، چشمهای در آنجا دید، از آب آن وضوگرفت، به بالای کوه رفت، و مشغول نماز شد. در این هنگام دید اسبسواری کنار چشمه آمد و از آب آن نوشید، و کیسهاش را که پر از درهم بود از روی فراموشی در آنجا گذاشت و رفت. پس از رفتن او، چوپانی کنار چشمه آمد (تا از آب چشمه بنوشد) چشمش به کیسه پول افتاد، آن را برداشت و رفت. سپس پیرمردی خسته، که بار هیزمی برسر نهاده بود کنار چشمه آمد، بار هیزمش را بر زمین گذاشت و به استراحت پرداخت.
در این هنگام، اسبسوار در جستجوی کیسه پول خود به کنار چشمه بازگشت و چون کیسهاش را نیافت به سراغ پیرمرد که خوابیده بود رفته و گفت: کیسه مرا تو برداشتهای، چون غیر از تو کسی اینجا نیست. پیرمرد گفت: من از کیسه تو خبر ندارم. گفتگو بین اسبسوار و پیرمرد شدید شد و منجر به درگیری گردید. اسبسوار، پیرمرد را کشت و از آنجا دور شد. موسی (علیهالسّلام) (که ظاهر حادثه را عجیب و برخلاف عدالت میدید) عرض کرد: «یا ربّ کیف العدل فی هذه الامور؛ پروردگارا! عدالت در این امور چگونه است.»
خداوند به موسی (علیهالسّلام) وحی کرد: آن پیرمرد هیزمشکن، پدر اسبسوار را کشته بود. (امروز توسط پسر مقتول قصاص شد) و پدر اسبسوار به هماناندازه پولی که در کیسه بود به پدرچوپان بدهکار بود، امروز چوپان به حقّ خود رسید. به این ترتیب قصاص و ادای دین انجام شد، «و انا حکمٌ عدلٌ؛ و من داور عادل هستم»