eitaa logo
👑بـا خـــدا بـاش پـادشـاهے ڪن👑
33.7هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
11.8هزار ویدیو
111 فایل
❤️تازمانیکه سلطان دلت خداست 💛کسی نمیتوانددلخوشیهایت را ویران کند. 💙با خـدا باش پادشاهـ👑ـــی ڪن 💚بی خـدا باش هرچہ خواهی ڪن تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/1898250367C031c8faa73
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر_ انوار القرآن 🍃🍃 🔹مدنی و ۲۸۶ آیه است🔹 (أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ) آيه‌ي ۲۳۲: سوره بقره وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النِّسَاء فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَلاَ تَعْضُلُوهُنَّ أَن يَنكِحْنَ أَزْوَاجَهُنَّ إِذَا تَرَاضَوْاْ بَيْنَهُم بِالْمَعْرُوفِ ذَلِكَ يُوعَظُ بِهِ مَن كَانَ مِنكُمْ يُؤْمِنُ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ ذَلِكُمْ أَزْكَى لَكُمْ وَأَطْهَرُ وَاللّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ ‏(232) و هنگامى که زنان را طلاق گفتيد و به پايان عدّه خود رسيدند ، شما خويشاوندانِ زنان ، نبايد آنان را از ازدواج مجدد با شوهران سابق خود ، چنانچه به طور پسنديده ميان خود به توافق رسند بازداريد . هر کس از شما به خدا و روز واپسين ايمان دارد ، به اين حکم پند داده مى شود . اين از نظر ارزش ها براى شما پربارتر و براى پاکى روانتان نيکوتر است ، و خدا میداند و شما نمى دانيد بخاري‌ و غير آن‌ در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ روايت‌ كرده‌اند: معقل‌بن‌ يسار رضی الله عنه، خواهرش‌ را به‌ عقد مردي‌ از مسلمانان‌ در آورده‌ بود، آن‌ مرد مدتي‌ با خواهرش‌ به ‌سر برد، آن ‌گاه‌ وي‌ را يك‌ طلاق‌ داد و به‌ او رجوع‌ نكرد تاعده‌اش‌ به‌پايان‌ رسيد، ليكن‌ هم‌ آن‌ مرد دوستدار زن‌ بود و هم‌ آن‌ زن‌ هوادار مرد، سرانجام‌، مرد عزمش‌ را جزم‌ كرده‌ به‌ همراه‌ جمعي‌ نزد معقل‌ برادرش‌ به‌خواستگاري‌ او آمد، ولي‌ معقل‌ به‌ وي‌ گفت: اي‌ ناكس‌! تو را با ازدواج‌ خواهرم‌ گرامي‌ داشتم، اما تو طلاقش‌ دادي‌؟! نه‌! به‌ خدا كه‌ ديگر هرگز زنت‌ نمي‌شود و به‌سويت‌ بر نمي‌گردد. همان‌ بود كه‌ خداوند متعال‌ - كه‌ نياز آن‌ دو را به‌ يك‌ديگرمي‌دانست‌ - نازل‌ فرمود: «و چون‌ زنان‌ را طلاق‌ داديد و عده‌ خود را به‌پايان‌ رساندند، آنان‌ را از ازدواج‌ با همسرانشان، چنانچه‌ به‌ خير و خوشي‌ به‌ توافق‌ رسيده‌ بودند، بازنداريد». چون‌ معقل‌ فرمان‌ پروردگارش‌ را شنيد، گفت: به‌ جان‌ و دل‌ فرمانبرم‌! آن‌گاه‌ شوهرخواهر سابقش‌ را فراخواند و به‌ او گفت: مرا ببخش‌؛ اينك‌ خواهرم ‌را مجددا برايت‌ تزويج‌ مي‌كنم‌ و گراميت‌ مي‌دارم‌! و همين‌كار را هم‌ كرد. بنابراين، خطاب‌ در آيه‌كريمه‌ متوجه‌ اولياي‌ زنان‌ است‌ كه‌ نبايد دختران‌ يا خواهران‌ مطلقه‌شان‌ را از رجوع‌ به‌ شوهران‌ سابقشان‌ در هنگام‌ عده، يا از ازدواج ‌مجدد با آنان‌ بعد از انقضاي‌ عده‌ - به‌ شرط رضايت‌ و توافق‌ كامل‌ جانبين‌ - منع‌نمايند. به‌ قولي: خطاب‌ متوجه‌ شوهران‌ سابق‌ است‌. يعني: شما شوهران‌ به‌ انگيزه ‌ننگ‌ و غيرت‌ جاهليت، زنان‌ سابق‌ خود را كه‌ عده‌شان‌ را گذرانده‌اند، از ازدواج ‌با فرد دلخواهشان‌ ممانعت‌ نكنيد، چنان‌ كه‌ بسياري‌ از سران‌ و سلاطين، از اين‌ كه‌زنان‌ سابقشان‌ همسر مرداني‌ ديگر شوند، به‌ انگيزه‌ نام‌ و ننگ‌ جلوگيري‌ مي‌كنند. والبته‌ «هر كس‌ از شما به‌ خدا و روز بازپسين‌ ايمان‌ داشته ‌باشد، به‌ اين‌» دستورها عمل‌كرده‌ و از آنها «پند مي‌گيرد» پس‌ رعايت‌ «اين‌ امر براي‌ شما پر بركت‌تر و پاكيزه‌تر است‌» از آلوده‌ شدن‌ به‌ پليديهاي‌ معنوي‌ و فساد ضمير «و خدا مي‌داند» آنچه‌ را كه ‌براي‌ شما از سود و صلاح‌ در اجراي‌ اين‌ احكام‌ نهفته‌ است‌ «و شما نمي‌دانيد» اين‌حقيقت‌ را، لذا از فرمان‌ وي‌ پيروي‌ كنيد. تفسیر انوارالقران (گزیده ی از سه تفسیر:فتح القدیر شوکانی.ابن کثیر.وتفسیرالمنیر) 🦋 ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
دیدار خداوند متعال تمام مؤمنين در بهشت خداوند را دیدار می‌کنند. دكتر زحيلى در تفسير منير مى‌نويسد: وأيدت الأحاديث المتواترة ما فهمه الجمهور من دلالة الآية على رؤية الله تعالى فقد ثبتت رؤية المومنين لله عزوجل فى الدار الآخرة فى الأحاديث الصحاح من طرق متواترة عند أئمة الحديث. سوره قيامة آيه٢٢.٢٣ درمعارف القرآن درتفسير لاتدركه الابصار وهويدرك الابصار" مى‌نويسد: دردنيا كسي نمی‌تواند خداوند تعالى را زيارت نمايد و در آخرت نصيب تمام اهل بهشت مى‌شود که خداوند را دیدار کنند. علامه سیوطی درالحاوی للفتاوی می‌نویسد: وأما الروية فى الجنة فأجمع أهل السنة أنها حاصلة للأنبياء، و الرسل، و الصديقين من كل أمة و رجال المومنين من البشر من هذه الأمة. ص٦٠٤ البته این دیدار براى برخی هفته‌ای يك بار و براى بعضى هر روز و براى بعضى هر وقت و براى بعضى سالى دوبار نصیب می‌شود. در تفسير مظهرى مى‌نويسد: ما ثبت بالأحاديث أن من الناس من يرى الله تعالى فى كل جمعة منهم من يرى الله تعالى فى كل جمعة أى أسبوع مرتين ومنهم من يرى ربه فى مقدار كل عيد لهم فى الدنيا يعنى فى كل سنة مرتين ومنهم من يرى فى كل يوم مرتين غدوة وعشية.ج٧ص٢٩٧ سوره قيامة آيه. ٢١ معارف القرآن اردو. ج٨ص ٦٢٧ در بهشت نعمات زیادی وجود دارد در این چند مطلب سعی شد به گزیده ای اشاره شود که زیبا ترین آن دیدار الله متعال هست از الله برای همه شما خواستارم که این لحظه زیبا را ببینید 🦋 ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهمان برنامه “به اضافه یک” مزدک میرزایی گزارشگر سابق فوتبال در ایران رو ترکوند
درخت‌های بهشت، باغ، سایه و میوه‌های آن در آنجا اهل بهشت هر میوه‌ای که بخواهند برایشان ‏مهیا می‌شود، چرا که در قرآن آمده:‏ ‏«وَ فَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ - وَ لَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ» :الواقعه / 20-21 یعنی: و «یَدْعُونَ فِیهَا بِکُلِّ فَاکِهَةٍ آَمِنِینَ» الدخان 55 یعنی: و فرمود: «وَ فَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ؛ لَّا مَقْطُوعَةٍ وَ لَا مَمْنُوعَةٍ» :واقعه 32-33 یعنی: و فرمود: «إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی ظِلَالٍ وَ عُیُونٍ - وَ فَوَاکِهَ مِمَّا یَشْتَهُونَ» مرسلات 40 -41 یعنی: [عن سليم بن عامر:] أقبلَ أعرابيٌّ يومًا فقال: يا رسولَ اللهِ ! ذكرَ اللهُ في الجنَّةِ شجرةً مؤذيَةً وما كنتُ أرى أنَّ في الجنَّةِ شجرةً تؤذي صاحبَها ! قال رسولُ اللهِ وما هيَ.؟ قال: السِّدرُ؛ فإنَّ لهُ شَوكًا مؤذيًا قال رسولُ اللهِ: أليسَ اللهُ يقولُ (فِى سِدْرٍ مَخْضُودٍ) خضَّدَ اللهُ شَوكَهُ، فجعلَ مكانَ كلِّ شَوكةٍ ثمرةً؛ فإنَّها لتُنبتُ ثمرًا، تفتَّقُ الثَّمرةُ منها عن اثنَينِ وسبعينَ لَونًا من طعامٍ، ما فيها لَونٌ يُشْبِهُ الآخرَ. الألباني (ت ١٤٢٠)، صحيح الترغيب ٣٧٤٢ • صحيح لغيره • أخرجه ابن المبارك في «الزهد» (٢/٧٤) ابن ابی‌الدنیا از سلیم‌ بن عامر روایت می‌کند که فرمود: اصحاب رسول‌الله صلی الله علیه و سلم ‏می‌گفتند: خداوند در آمدن اعراب بادیه‌نشین و سؤالاتشان ما را مستفید می‌گرداند. روزی یکی از ‏بادیه‌نشینان به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و سلم رسید و گفت: یا رسول‌الله صلی الله علیه ‏و سلم! خداوند در بهشت درختی را عنوان کرده که آزاردهنده است و من فکر نمی‌کردم که ‏درخت آزاردهنده‌ای در بهشت وجود داشته باشد. رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرمود: «آن ‏چه درختی است؟» گفت: درخت سدر. این درخت، خار دارد و خارش مزاحم است. رسول خدا ‏صلی الله علیه و سلم فرمود: «مگر نه این که خداوند فرموده است [فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ] ‌‏{الواقعة:28} خداوند خار آن را برداشته و به جای هر خار ثمری رویانده است. ثمری از این ‏درخت می‌روید که هر دانه‌اش به هفتاد و دو رنگ درآمده و هیچ کدام از رنگ‌هایش شبیه ‏دیگری نیستند». ‏ و فرمود: «هُوَ الَّذِی أَنشَأَ جَنَّاتٍ مَّعْرُوشَاتٍ وَ غَیْرَ مَعْرُوشَاتٍ وَ النَّخْلَ وَ الزَّرْعَ مُخْتَلِفًا أُکُلُهُ ‏وَ الزَّیْتُونَ وَ الرُّمَّانَ مُتَشَابِهًا وَ غَیْرَ مُتَشَابِهٍ» انعام 141 یعنی: و اوست که باغ‌هایی آفرید نیازمند به داربست و بی‌نیاز از داربست، و درخت خرما ‏و کشتزار، با طعم‌های گوناگون، و درخت زیتون و انار، که از جهتی با هم شبیه، و از جهتی ‏تفاوت دارند.‏ خلاصه اینکه در بهشت همه انواع میوه همچون سیب، خرما، انگور و انار و زیتون و غیره ‏وجود دارد، تا چه رسد به انواع گل‌ها و شکوفه‌های خوشبو و در یک کلمه در بهشت چیزهایی ‏وجود دارد که هیچ چشمی آن را ندیده و هیچ گوشی آن را نشنیده و هیچ کدام از آن حتی بر فکر ‏کسی نیز خطور نکرده است،خداوند ما را بی‌نصیب نگرداند. 🦋 ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
تفسیر_ انوار القرآن 🍃🍃 🔹مدنی و ۲۸۶ آیه است🔹 (أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ) آيه‌ي ۲۳۱: سوره بقره وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النَّسَاء فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ سَرِّحُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَلاَ تُمْسِكُوهُنَّ ضِرَاراً لَّتَعْتَدُواْ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ وَلاَ تَتَّخِذُوَاْ آيَاتِ اللّهِ هُزُواً وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَمَا أَنزَلَ عَلَيْكُمْ مِّنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُم بِهِ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ‏(231) و هنگامى که زنان را طلاق گفتيد ، و به پايان عدّه خويش نزديک شدند ، يا با رجوع خود ، آنان را به طور پسنديده در همسرى خود نگاه داريد و يا به طور پسنديده رهايشان کنيد ; و آنان را براى اين که زيانى به ايشان برسانيد نگاه مداريد تا ]بدين وسيله به حقوق آنان و حدود الهى[ تجاوز کنيد . و هر کس چنين کند ، به خود ستم کرده و احکام خدا را به مسخره گرفته است . پس مبادا احکام الهى را با اين کار به مسخره گيريد . و نعمت خدا را که به شما ارزانى داشته و کتاب و حکمتى را که بر شما فرو فرستاده و شما را به آن پند مى دهد به ياد آوريد ، و از حسابرسى خدا و عذاب او پروا کنيد و بدانيد که خدا به هر چيزى داناست «و چون‌ زنان‌ را طلاق‌ داديد و به‌ پايان‌ عده‌ خويش‌ رسيدند» يعني: به‌ پايان‌ عده‌ خويش‌ نزديك‌ شدند «آن‌گاه، يا آنان‌ را به‌ نيكي‌ نگاه‌داريد» بدون‌ قصد رساندن ‌آزار و زيان‌ به‌ آنها «يا به‌ نيكي‌ رهايشان‌ كنيد» يعني: آنان‌ را به‌ حال‌ خودشان ‌واگذاريد تا عده‌شان‌ سپري‌ شود و آن‌گاه‌ با آزادي‌ از حيطه‌ نكاح‌ شما، زندگي‌جديدي‌ را از سر بگيرند «ولي‌ آنان‌ را براي‌ آزار و زيان‌ رساندن‌ نگاه‌ نداريد تا به‌ آنان‌ستم‌ كنيد» يعني: درصورتي‌ كه‌ نه‌ به‌ آنان‌ نيازي‌ داريد و نه‌ هم‌ محبتي، پس‌ نبايد به ‌قصد طولاني ‌ساختن‌ عده‌ و مدت‌ انتظار آنان‌ - كه‌ هدف‌ از آن‌ آزار وزيان ‌رساندن‌ به‌ آنهاست‌ - به‌ آنان‌ رجوع‌ كنيد. در بيان‌ سبب‌ نزول‌ آيه‌ كريمه‌ آمده‌ است: در جاهليت‌ رسم‌ بر آن‌ بود كه‌ مردان ‌به‌ قصد آزار رساندن‌ و بلاتكليف‌ نگاه‌داشتن‌ زنان، آنان‌ را طلاق‌ داده‌ و در پايان ‌عده‌ به‌ آنان‌ رجوع‌ مي‌كردند و تا نزديك‌ بود كه‌ عده‌شان‌ به‌سرآيد، باز مجددا همين‌ كار را تكرار مي‌كردند، پس‌ نه‌ با آنان‌ به‌ نيكي‌ معاشرت‌ مي‌كردند و نه‌ رهايشان‌ مي‌ساختند تا زندگي‌ جديدي‌ را از سر بگيرند. بعد از اسلام‌ نيز برخي‌ از مسلمانان‌ همين‌گونه‌ عمل‌ كردند، اين‌ بود كه‌ آيه‌ كريمه‌ در نهي‌ از اين‌ كار نازل‌شد. «و هر كس‌ چنين‌ كند، قطعا بر خود ستم‌ نموده‌است‌» زيرا خود را در معرض‌ عذاب‌ وجدان‌ و عذاب‌ الهي‌ - هردو - قرار داده‌ است‌ «و آيات‌ خدا را به‌ تمسخر نگيريد» زيرا همه‌ آيات‌ الهي‌ جدي‌ است‌ و هر كس‌ در آنها به‌ شوخي‌ برخورد كند، حكم‌ آنها قطعا بر وي‌ لازم‌ مي‌شود، لذا از اعمال‌ رايج‌ در جاهليت‌ بپرهيزيد. در بيان‌ سبب‌ نزول‌ اين‌ بخش‌ اخير از آيه‌ كريمه‌ آمده‌ است: در جاهليت‌ رسم‌ بر آن‌ بود كه‌ مرد زنش‌ را طلاق‌ مي‌داد، يا زني‌ را به‌ نكاح‌ مي‌گرفت، يا برده‌اش‌ را آزاد مي‌ساخت، سپس‌ مي‌گفت: من‌ شوخي‌ كردم‌! پس‌ اسلام‌، شوخي‌ با احكام‌ شرعي‌ را مردود اعلام‌ كرد. بنابراين، اگر مردي‌ زنش‌ را طلاق‌ داد و گفت: شوخي‌كردم‌؛ مسلما طلاق‌ واقع‌ مي‌شود، چنان‌كه‌ در حديث‌ شريف‌ آمده‌ است: «سه‌ چيزاست‌ كه‌ جدي‌ گرفتن‌ آنها جدي‌ و شوخي‌كردن‌ در آنها هم‌ جدي‌ است، نكاح‌، طلاق‌ و رجعت‌». «و نعمت‌ خدا را بر خود به‌ياد آوريد» كه‌ عبارت‌ از: اسلام‌ وقوانين‌ و برنامه‌هاي‌ آن‌ است، پس‌ از آن‌ كه‌ در جاهليتي‌ كور و تاريكي‌هاي‌ انبوه ‌تو در تو قرار داشتيد «و» به‌ياد آوريد «آنچه‌ را كه‌» حق‌ تعالي‌ «از كتاب‌» يعني: قرآن‌ «و حكمت‌» يعني: سنت‌ نبوي صلّی الله علیه و آله و سلّم ‌ «بر شما نازل‌ كرده‌ و بدان‌ پندتان‌ مي‌دهد» يعني: شما را با آنها تعليم‌ داده‌ و به‌وسيله‌ آنها بيدار و هوشيارتان‌ مي‌گرداند، پس‌نعمت‌هاي‌ عظماي‌ كتاب‌ و سنت‌ را - با عمل‌ به‌ آنها - شكر گزاريد «و از خدا پرواداشته‌ باشيد و بدانيد كه‌ خدا به‌ هرچيزي‌ داناست‌» و از جمله‌ به‌ چگونگي‌ عملكرد شما در قبال‌ اوامر و حدود مقرر خويش، پس‌ يقينا شما را در برابر اعمالتان‌ جزامي‌دهد. تفسیر انوارالقران (گزیده ی از سه تفسیر:فتح القدیر شوکانی.ابن کثیر.وتفسیرالمنیر) 🦋 ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
بالاخانه و خیمه‌های بهشت [عن أبي مالك الأشعري:] إنَّ في الجنَّةِ غُرفًا يُرى ظاهرُها مِن باطنِها وباطنُها مِن ظاهرِها أعدَّها اللهُ لِمَن أطعَم الطَّعامَ وأفشى السَّلامَ وصلّى باللَّيلِ والنّاسُ نيامٌ شعيب الأرنؤوط (ت ١٤٣٨)، تخريج صحيح ابن حبان ٥٠٩ • إسناده قوي ترجمه: در بهشت اتاق‌های است که از درون، بیرون آنها و از بیرون، درون [داخل] آنها نمایان است؛ خداوند آنها را برای کسی آماده کرده است که [به فقراء] طعام می‌دهد، و به نرمی سخن می‌گوید، و شبانگاهان درحالی که مردم در خوابند نماز می‌خواند. 🦋 ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
اللهم يا جبار؛ يا قادر اللهم يا قهار؛ يا منتقم انصر إخواننا في فلسطين و أهزم أعدائهم. اللهم ألقي الرعب في قلوب المحاربين اللهم نور قلوب المجاهدين بالقرآن اللهم أنت عزيز العزيز الذي له ما في السماوات والأرض العزيز الذي هو صاحب العرش العظيم اللهم أعز إخواننا المستضعفين في فلسطين و في كل مكان. يا إلهي أنت تسمع أنت مجيب الدعوات فانصرنا علي أعدائك يا رحمن اللهم آمین یا اله العالمین🤲 به وقت اجابت در بین دعاهایتان مارا هم فراموش نکنید لطفا بارک الله فیکم 🌱 |قیامت ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازگشت میخواهم. برای ناامیدان بازگشت امید و برای رنج کشیدگان بازگشت مهربانی و برای همه آنها که نگرانند بازگشت آرامش و امنیت و برای هر کس دلسرد است بازگشت انگیزه و اراده و برای هر که زانوی اندوه بغل گرفته شادی و برای چشمهای نمناک بازگشت لبخند و برای دل های پر از ترس بازگشت پروا و برای آدمهای تنها بازگشت دوست و برای سوگواران بازگشت دلِ خوش. ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الهی نوازنده غریبان تویی ومن غریبم دردم دوا کن که تویی طبیبم الهی اگر به گفتار است بر سر تاکم و اگر به کردار است به موری محتاجم الهی اگر دوستی نکردم دشمنی هم نکردم اگر بر گناه مصرم ، اما بریگانگی مقرم الهی چه کنم تا ترا شایم و از خون دل بپالایم ... . ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
10.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدای مهربانم من تو زندگیم فقط یه فرصت جبران میخوام کمکم کن تو بزرگی نجاتم بده که جز تو پناهی ندارم ... ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مقطع جاودانه از استاد مصطفی اسماعيل، همراه باتصاویر زیبای خلقت الهی پیشنهاددانلود👌 ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨
داستان زنی كه سفيده تخم مرغ را بر جامه خود ريخت تا معشوق خود را متهم كند! داوری حضرت علی (ع) در باره زنی که سفیده تخم مرغ بر جامه خود ریخت و مردی انصاری را تهمت رسوایی زد. در کتاب عجایب احکام امیر المومنین (ع) است که حدیث کرده مرا پدرم محمد بن ابی عمیر از عمربن یزید از ابی المعلیاازحضرت ابی عبدالله صادق (ع) که آن حضرت فرمود: زنی را نزد عمر بن الخطاب آوردند که دامن مردی از انصار گرفته بود و آن زن به آن مرد انصاری مایل و خاطر خواه بود ..و حیله و چاره ای نداشت..پس تخم مرغ گرفت و زرده آن را بیرون آورده سفیده را بر جامعه های خود و بین .....ریخت پس از آن به نزد عمر شد و گفت ای امیر این مرد من را در فلان موضع چنین و چنان گرفت و مرا رسوا کرد ..عمر خواست آن مرد انصاری را عقوبت کند ولی علی (ع)در آنجا نشسته بود... آن مرد انصاری گفت ای امیر (خطاب به خلیفه دوم)در کار من عجله روا مدار تا روشن شود..عمر به امیر المومنین رو کرده و گفت:یا ابلحسن شما چه می بینید در این باره؟ امام علی (ع) سفیدی در جامعه آن زن مشاهده کرد..فرمود شاید این زن در این مورد حیله کرده باشد سپس فرمود : آب جوشیده بسیار داغ برای من بیاورید..آب داغ و جوشیده برای آن حضرت آماده کردندپس حضرت امر کردند که آب جوشیده و داغ را بر روی آن سفیدی جامعه زن بریزند..پس آب جوش را بر موضع ریختند. آن سفیدی جامه مستوی شد و خود را بگرفت و بسته شد..پس امیر المومنین آن سفیده بسته شده را بر گرفت و در دهان خود انداخت و چون طعم آن را دریافت و چشید از دهان خود بیرون انداخت ..بعد از آن به آن زن رو کرد تا آنکه زن اقرار کرد و اعتراف نمود به این تزویر و حیله.. ✨✨✨ @ba_khodabash1 ✨✨✨