🔥شيطان و امام زمان(ع)❤️
در روايت آمده که: ابليس با وجود مقدس امام زمان (عج) نيز مقابله خواهد کرد. وقتي امام زمان (روحي له الفداء) ظهور نمايند، منادي، ندا خواهد داد که: «هذا بقيه الله فاتّبعوه» يعني اين شخص، بقيه الله است از او اطاعت کنيد. در مقابل اين منادي الهي، شيطان نيز بالاي سر سفياني که از دشمنان امام زمان(عج) است ندا مي دهد که اين شخص يعني سفياني بقيه الله است و مردم را به تبعيت از او دعوت مي کند و از قدرت شيطاني خود به او هم مي دهد.
💠اسحاق بن عمّار گويد:
روزي محضر شريف امام جعفر صادق(ع) شرفياب شدم و پيرامون آيه شريفه قرآن (ربِّ فانظرني الي يوم يبعثون، قال انّک من المنظرين، الي يوم الوقت المعلوم) سؤال کردم که آخرين روز مهلت حيات شيطان چه زماني است؟
حضرت فرمود: آيا فکر مي کني تا قيامت و صحراي محشر باشد؟! خير چنين نيست، بلکه منظور روز ظهور و قيام قائم آل محمد(ص) مي باشد؛ چون امام زمان(عج) ظاهر گردد و قيام کند، وارد مسجد کوفه خواهد شد و شيطان در مقابل حضرت دو زانو مي نشيند و مي گويد: واي از اين روز که چه روز سختي است. پس از آن امام زمان(ع) از موهاي جلو سر او مي گيرد و گردنش را مي زند و او را به قتل مي رساند. بنابراين، مهلت شيطان تا آن روزي خواهد بود که به دست پر توان حضرت صاحب الزمان(عج) به هلاکت ابدي خواهد رسيد.
📚داستانهای شیطان
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
💠گفتگوي الياس (ع) با امام باقر (ع)
بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ
(الياس (ع) از پيامبراني است كه طبق بعضي از روايات، هنوز زنده است، او در يكي از ملاقاتهاي خود با امام باقر (ع)، گفتگويي دارد كه خلاصه آن چنين است: )
امام صادق (ع) مي گويد: پدرم امام باقر (ع) در مكه بود و طواف كعبه اشتغال داشت، در اين هنگام مردي نقابدار ديده شد كه هفت شوط امام (ع) را قطع كرد و آن حضرت را به سوي محل صفا آورد، مرا نيز دعوت كرد، به صفا رفتم و با هم سه نفر (امام باقر، مرد نقابدار و من) شديم.
نقابدار به من گفت: خوش آمدي اي پسر پيغمبر! سپس دستش را بر سرم نهاد و گفت: (خير و بركت خدا بر تو باد اي امين خدا، بعد از پدرانش).
سپس آن مرد نقابدار متوجه پدرم (امام باقر) شد و گفت:
اي ابا جعفر! اگر مي خواهي تو به من خبر بده و اگر مي خواهي من به تو خبر دهم، اگر مي خواهي تو از من بپرس يا من از تو بپرسم، اگر مي خواهي تو مرا تصديق كن، يا من تو را تصديق نمايم.
امام باقر: همه اينها را مي خواهم و آمادگي براي همه دارم.
مرد نقابدار: بنابراين نبادا زبانت به سؤال من، غير از آن را كه در قلبت هست به من بگويد.
امام باقر: چنين كاري را كسي مي كند كه در دلش دو علم مختلف و متضاد باشد و خداوند از علمي كه در آن دوگانگي هست، امتناع دارد (يعني منشاء علم ما از ذات پاك خدا است، از اين رودر علم دوگانگي و تضاد نيست).
مرد نقابدار: سؤال من از همين جا آغاز مي گردد كه به قسمتي از آن پاسخ دادي، اكنون بفرمائيد: (چه كسي به علمي كه در آن دوگانگي و اختلاف نيست آگاه است؟).
امام باقر: تمام اين علم نزد خدا است، ولي آنچه براي بندگان لازم است نزد (اوصياء) است.
مرد نقابدار، نقاب خود را باز كرد و با چهره بر افروخته، راست، نشست و گفت: (من براي همين مقصود به اينجا آمده ام و اين گونه علمي مي خواستم)، سپس پرسيد:
اوصياء، آن علم بي اختلاف را چگونه مي دانند و تحصيل مي كنند؟
امام باقر: همانگونه كه رسول خدا مي دانست وتحصيل مي كرد (از راه وحي والهام) با اين فوق كه پيامبر (ص) آنچه را مي ديد اوصياء نمي بينند، زيرا او پيغمبر بود ولي اينها (محدث) (دريافت كننده خبر از فرشتگان) هستند، پيامبر (ص) بر خدا (در معراجها) وارد مي شد و وحي الهي را مي شنيد، ولي اينها آن را نمي شنوند …
تا اينكه امام باقر (ع) به آن مرد نقابدار فرمود: (دلم مي خواست با چشمت مهدي اين امت (حضرت ولي عصر - عج) را مي ديدي، در حالي كه فرشتگان، روح هاي كافران مرده و با شمشير آل داود (ع)، بين زمين و آسمان، عذاب مي كنند و همچنين ارواح زندگان كافران را كه در زمين هستند به آنها ملحق مي سازند.
مرد نقابدار در همين هنگام، شمشيري برآورد و گفت:
ها ان هذا منها: (هان! اين شمشير از همان شمشيرها است).
امام باقر: (آري، سوگند به كسي كه محمد (ص) را براي هدايت بشر برگزيد، چنين است).
در اين هنگام آن نقابدار، نقاب خود را كاملا كنار زد و خود را معرفي كرد و گفت: (من الياس هستم، سؤالات من به خاطر بي اطلاعي خودم نبود، بلكه مي خواستم اين گفتگو موجب قوت قلب اصحاب ت شود …
📚داستان اصول کافی
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
#داستان
🔥شیطان؟! روزى شيطان در گوشه مسجد الحرام ايستاده بود. حضرت رسول صلى الله عليه و آله هم سرگرم طواف خانه كعبه بودند. وقتى آن حضرت از طواف فارغ شد، ديد ابليس ضعيف و نزار و رنگ پريده ، كنارى ايستاده است ، فرمود:اى ملعون !
چرا اینچنين ضعيف و رنجورى ؟!
گفت : از دست امت تو به جان آمده و گداخته شدم . فرمود: مگر امت من با تو چه كرده اند؟ گفت : يا رسول الله ! چند خصلت نيكو در ايشان است ، من هر چه تلاش مى كنم اين خوى را از ايشان بگريم نمى توانم . فرمود: آن خصلت ها كه تو را ناراحت كرده كدام اند؟
1 هنگامیکه به هم می رسند سلام می کنند.
2 با هم مصافحه می کنند.
3 برای هر کاری که می خواهند انجام دهند ان شا الله می گویند.
4 از گناه استغفار می کنند.
5 تا نام حضرت محمد (ص) را می شنوند صلوات می فرستند.
6 ابتدای هرکاری بسم الله الرحمن الرحیم می گویند.
📚(منبع: انورالمجالس، ص40).
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
👌 مقتنم شمردن عمر💥
❤️ پيامبر(ص) می فرمود:
من تعجب از اولاد آدم دارم وقتي که سرمايه اش زياد می شود خرسند می گردد و اگر کم شود سخت محزون و ليکن شبانه روز بر او می گذرد و عمرش را کوتاه می کند غمگين نمی شود. بدانيد که بی نياز و راحت نمی گردد کسيکه مالش زياد شود و عمرش کوتاه باشد. مي فرمود«فرشته الهي هرشب به جوانان بيست ساله ندا مي دهد کوشش و جديت کنيد و براي نيل به کمال و سعادت خود مجاهده نماييد
👈و در ادامه حضرت مي فرمايد: درقيامت هيچ بنده اي قدم از قدم بر نمي دارد تا به چند پرسش پاسخ دهد:
1⃣ اينکه عمرش را در چه کاري به پايان رسانده است.
2⃣ جوانيش را چگونه و در چه راهي به سر آورده است.
3⃣ اينکه مالش را چگونه بدست آورده و چگونه خرج کرده است.
4⃣ از امامش که او کيست. چنانکه خداي عزوجل فرموده است {يوم ندعوا کل اناس بامامهم} روزی که هر گروهی را به امامشان می خوانیم
❤️ رسول خدا (ص) مي فرمايد: هر که امروزش با گذشته او مساوی باشد زیانکار است و هر که فردایش بدتر از امروزش باشد از رحمت خدا به دور است و هر که در پی یافتن نقصان عملش و برطرف کردن آن نباشد عقلش ناقص است و هر که عمل و عقلش ناقص باشد مرگ برای او بهتر از زنده بودن است
📔 ارشاد القلوب، ابومحمد حسن دیلمی، جلد 2، ص 7
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸️ الهی
✨در اين شب زیبایت
🌸به حقِ تمامی اسماء و
✨️صفات بی انتهای خويش
🌸آرزوي همـه را
✨️به هدف اجابت بنشان
🌸آمين یا رَبَّ
شبتون پر از معجزه الهی 🌸
.
💫☄عالم ذر چيست؟
(قسمت اول)
🌱همه انسانها قبل از ورود به عالم دنيا، حداقل در دو عالم ديگر نيز زندگي کردهاند. اين دو عالم عبارتاند از:
🌿عالم ارواح
🌿 عالم ذر
👈خصوصيت اصلي عالم ذر (يا بهتر بگوييم عوالم ذرّ) اين است که روح انسان در آن عالم داراي بدني ذرّه اي بوده است. به همين دليل هم هست که به عالم ذرّ معروف شده است.
🌹علامه مجلسى(ره )، در جلد سوم بحارالانوار، اخبار زيادى راجع به طينت و عالم ذر و اخذ ميثاق نقل نموده و خلاصه مضمون آن اخبار اين است که: خداى تعالى از صلب حضرت آدم ابوالبشر ذرّيه او را تا روز قيامت به صورت ذرّ بيرون آورد؛ يعنى از خُردى و کوچکى مثل مورچه بودند، بعد ارواح آنها راتعلّق به اين اجساد داد و در آن حال، کمال عقل و شعور و اراده و اختيار داشتند، پس اخذ ميثاق به وحدانيت خود و رسالت انبياء(عليهم السّلام ) و ائمه هدى(عليهم السّلام) نمود و فرمود: (الست بربکم) عده اى که اصحاب يمين بودند از روى اطاعت و رغبت گفتند((بلى )) و اقرار و تصديق حق نمودند و مابقى که اصحاب شمال بودند، از روى کراهت و بى ميلى((بلى)) گفتند، سپس امتحان فرمود آنها را به اين که آتش ظاهر شد و امر شد داخل آتش شويد، اصحاب يمين داخل شدند و آتش بر آنها سرد گرديد و مابقى اعراض نمودند و اين امر امتحانى، تا سه مرتبه انجام گرفت .
در تحقيق معانى و بيان مراد از اخبار طينت و عالم ذر و اخذ ميثاق، علما را سه مسلک است:
1⃣اول: مسلک اخباريّين است و گويند اين اخبار از متشابهات است و ادراک حقيقت آنها از عقل و فهم ما دور و ايمان اجمالى به آنها کافى است و علم به آنها را بايد به اهل بيت (عليهم السّلام) رجوع داد.همه افراد بشر داراى روح توحيدند و پرسشى که خداوند از آنها فرمود به زبان تکوين و آفرينش است و پاسخى که آنها داده اند نيز به همين زبان است و خلاصه اين سؤ ال و جواب و پيمان مزبور، يک پيمان فطرى است که الا ن هم هرکس در درون جان خود آثار آن را مى يابد و حتى طبق تحقيقات روانشناسان اخير، حس مذهبى يکى از احساسات اصيل روان ناخودآگاه انسانى است و همين حس است که بشر را در طول تاريخ به سوى خداشناسى هدايت نموده و هر انسان عاقلى به وجدان خود که رجوع کند مى فهمد او را آفريننده و پرورش دهنده اى است
2⃣دوم: مسلک شيخ مفيد و سيدمرتضى و طبرسى صاحب مجمع البيان و مفسرين و اتباع ايشان عليهم الرحمه است و ايشان اخبار طينت و آيات و اخبار اخذ ميثاق را حمل بر کنايه و مجاز و استعاره نموده اند به تفصيلى که در بحار و شرح کافى ذکر شده است و نسبت به خصوص عالم ذر، شيخ مفيد عليه الرحمه مى فرمايد:
👌خبر صحيح آن اين است که خداوند تعالى خارج فرمود از پشت آدم ذرّيه او را مثل ذر و پر کرد افق را و آنها را سه قسم فرمود؛ بعضى نور بدون ظلمت و آنها برگزيدگان و پاکان از گناه از اولاد آدم بودند و بعضى ظلمت بدون نور و آنها کفارند که هيچ طاعتى ندارند. و بعضى نور و ظلمت و آنها اهل طاعت و معصيت اند از مؤمنين و غرض از اخراج ذريه آدم به صورت مزبور، براى اين بود که خداوند خواست به آدم، کثرت نسل او را بشناساند و قدرت و سلطنت و عجايب خلقت خود را و آنچه را که بعد واقع مى شود به او بفهماند و اما اخبارى که در آنهاست فرموده حق تعالى:(الست بربکم ) تا آخر و جواب آنها پس اخبار آحاد است و اعتبارى به آنها نيست بلکه مى فرمايد از مجعولات است.
✍ادامه دارد....
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
👑بـا خـــدا بـاش پـادشـاهے ڪن👑
💫☄عالم ذر چيست؟ (قسمت اول) 🌱همه انسانها قبل از ورود به عالم دنيا، حداقل در دو عالم ديگر ن
💫☄عالم ذر چيست؟
(قسمت دوم)
🍃سپس شيخ مفيد آيه شريفه:
☘(وَ اِذْاَخَذَ رَبُّکَ مِنْ بَنى آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ اَشْهَدَهُمْ عَلى اَنْفُسِهِمْ اَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى شَهِدْنا اَنْ تَقُولُوا يَوْمَ القِيمَةِ اِنّا کُنّا عَنْ هذا غافِلينَ.
🌱 ((به خاطر بياور زمانى را که پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خويشتن ساخت و فرمود: آيا من پروردگار شما نيستم؟ گفتند: آرى، گواهى مى دهيم چنين کرد براى اين که در روز رستاخيز نگوييد ما از اين يعنى توحيد غافل بوديم و از پيمان فطرى توحيد، بى خبر بوديم.))
شيخ مفيد فرموده اين پيمان الهى از ذريه آدم به اينکه اقرار کنند به ربوبيت حضرت آفريدگارو توحيدش، همه آنها پذيرفتند، پيمان لفظى و نطقى نبوده و نيز تنها در زمان آدم ابوالبشر نبوده بلکه پيمانى است تکوينى که همراه آفرينش هر فردى از بشر بوده و هست؛ يعنى حس خداجويى و خداشناسى و استعداد و آمادگى براى حقيقت توحيد در نهاد بشر همراه آفرينش او قرار داده است و اين سرّ الهى در عقل انسانى به صورت يک حقيقت خودآگاه وديعه گذاشته شده است .
بنابراين، همه افراد بشر داراى روح توحيدند و پرسشى
که خداوند از آنها فرمود به زبان تکوين و آفرينش است و پاسخى که آنها داده اند نيز به همين زبان است و خلاصه اين سؤ ال و جواب و پيمان مزبور، يک پيمان فطرى است که الا ن هم هر کس در درون جان خود آثار آن را مى يابد و حتى طبق تحقيقات روانشناسان اخير، حس مذهبى يکى از احساسات اصيل روان ناخودآگاه انسانى است و همين حس است که بشر را در طول تاريخ به سوى خداشناسى هدايت نموده و هر انسان عاقلى به وجدان خود که رجوع کند مى فهمد او را آفريننده و پرورش دهنده اى است و نيز مى فهمد که رب او و رب تمام اجزاى جهان آفرينش، يکى است .
بچه سه - چهار ساله اگر به طورى که نفهمد چيزى جلويش بگذاريد، پيش از آنکه دست به آن بزند به آورنده اش متوجه مى شود و به فطرت خود مى فهمد که هر پديده اى، پديدآورنده دارد. و براى پرسش و پاسخ فطرى، تکوينى، استعدادى و حالى در قرآن مجيد و غير آن مواردى است که نقل آنها براى محل مناسب ترى واگذار مى شود.مى گويند در عالم ذرّ، ارواح قبول سعادت و شقاوت نمودند چنانچه اضطرارى بوده، ظلم است و هر گاه اختيارى بوده اگر عقل
سوم: مسلک کثيرى از علماى متقدمين و متاخرين است که تمام اخبار وارده در باب طينت و عالم ذر و اخذ ميثاق صحيح است و ظاهر آنها هم مراد است و منافات با هيچ اصلى و قاعده اى از اصول دين و قواعد عقلى ندارد.
اگر کسى بگويد لازمه اين اخبار، تاييد مذهب جبر است؛ زيرا در عالم ذر، آنچه را شخص قبول کرده، اضطرارا بوده، در جواب گوييم:
اولا: هر کس در آن عالم هرچه قبول نموده از روى اختيار و شعور بوده چنانکه قبلا ذکر شد، بلکه بعضى فرموده اند شعور و عقل براى هر کس در آن عالم بيشتر بوده تا اين عالم .
و ثانيا: مفاد عده اى از اخبار وارده در مقام، اين است که هر کس در عالم ذر هرچه قبول کرده مجبور و مضطر نيست که در اين عالم مثل همان را قبول و عمل نمايد، بلکه ممکن است در اين عالم تغيير نمايد؛
چنانچه در ذيل حديثى که از حضرت اميرالمؤمنين(عليه السّلام) مروى است مى فرمايد:
(و شرط فى ذلک البداء فيهم)؛ يعنى: (شرط فرمود پروردگار عالم بداء را در اصحاب شمال.)
يعنى کسانى که در آن عالم به سوء اختيار خود سرکشى و طغيان ورزيدند و جزء اصحاب شمال شدند، اگر در اين عالم توبه و انابه نمايند و در تبعيت انبيا سعى نمايند، خداوند تغيير مى دهد و آنها را از اصحاب يمين قرار خواهد داد و چون قابل تغيير است در دعاهاى ماه مبارک رمضان و غير آن وارد است:
(و ان کنت من الاشقياء فامحنى من الاشقياء واکتبنى من السعداء فانک قلت و قولک حق:
(يَمْحُواللّهُ ما يَشاءُ وَ يُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ اُمُّ الْکِتابِ).
و اما استعجاب از اينکه اگر عاقل بودند چگونه اقدام به زيان خود نمودند، گوييم اين استعجاب بى مورد است، مشاهده مى شود که بسيارى از عقلا در بسيارى از موارد با کمال شعور و اختيار، اقدام به زيان خود نموده اند و بعد پشيمان شده اند و نيز شيطان ملعون با کمال شعور و اختيار، ترک نمود امر حق را و از سجده تمرد کرد.
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘ دو گناه هست که انسانها در همین دنیا مجازات می شوند...
📚با سخنرانی دکتر محمد العریفی
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
زمر 61 تا آخر- قاریان و فنون تلاوت - @quran114telavat.mp3
10.91M
🌸تلاوتی زیبا ومجلسی(سوره مبارکه زمر)
👌پیشنهاد دانلود
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸تلاوتی کوتاه🌸
🌿سوره اسراء (آیه ۳۱-۳۳)
وَلَا تَقْتُلُوٓا أَوْلَادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلَاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُمْ إِنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْئًا كَبِيرًا (٣١)
و #فرزندانتان را از ترس فقر، نكشید! ما آنها و شما را روزی میدهیم؛ مسلماً كشتن آنها گناه #بزرگی است!
وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَآ إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَآءَ سَبِيلًا (٣٢)
و #نزدیك زنا نشوید، كه كار بسیار زشت، و بد #راهی است!
وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنْصُورًا (٣٣)
و كسی را كه #خداوند خونش را حرام شمرده، نكشید، جز بحق! و آن كس كه #مظلوم كشته شده، برای ولیش سلطه (و حق قصاص) قرار دادیم؛ اما در #قتل اسراف نكند، چرا كه او مورد #حمایت است!
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید | امروز چرا بعضی دختران #بیارزش شدن...
#رائفیپور
🔺خواهرم شما #داف نیستی!!!
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨