6.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهمان برنامه “به اضافه یک” مزدک میرزایی گزارشگر سابق فوتبال در ایران رو ترکوند
درختهای بهشت، باغ، سایه و میوههای آن
در آنجا اهل بهشت هر میوهای که بخواهند برایشان مهیا میشود، چرا که در قرآن آمده: «وَ فَاکِهَةٍ مِمَّا یَتَخَیَّرُونَ - وَ لَحْمِ طَیْرٍ مِمَّا یَشْتَهُونَ» :الواقعه / 20-21
یعنی:
و «یَدْعُونَ فِیهَا بِکُلِّ فَاکِهَةٍ آَمِنِینَ» الدخان 55
یعنی:
و فرمود: «وَ فَاکِهَةٍ کَثِیرَةٍ؛ لَّا مَقْطُوعَةٍ وَ لَا مَمْنُوعَةٍ» :واقعه 32-33
یعنی:
و فرمود: «إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی ظِلَالٍ وَ عُیُونٍ - وَ فَوَاکِهَ مِمَّا یَشْتَهُونَ» مرسلات 40 -41
یعنی:
[عن سليم بن عامر:] أقبلَ أعرابيٌّ يومًا فقال: يا رسولَ اللهِ ! ذكرَ اللهُ في الجنَّةِ شجرةً مؤذيَةً وما كنتُ أرى أنَّ في الجنَّةِ شجرةً تؤذي صاحبَها ! قال رسولُ اللهِ وما هيَ.؟ قال: السِّدرُ؛ فإنَّ لهُ شَوكًا مؤذيًا قال رسولُ اللهِ: أليسَ اللهُ يقولُ (فِى سِدْرٍ مَخْضُودٍ) خضَّدَ اللهُ شَوكَهُ، فجعلَ مكانَ كلِّ شَوكةٍ ثمرةً؛ فإنَّها لتُنبتُ ثمرًا، تفتَّقُ الثَّمرةُ منها عن اثنَينِ وسبعينَ لَونًا من طعامٍ، ما فيها لَونٌ يُشْبِهُ الآخرَ.
الألباني (ت ١٤٢٠)، صحيح الترغيب ٣٧٤٢ • صحيح لغيره • أخرجه ابن المبارك في «الزهد» (٢/٧٤)
ابن ابیالدنیا از سلیم بن عامر روایت میکند که فرمود: اصحاب رسولالله صلی الله علیه و سلم میگفتند: خداوند در آمدن اعراب بادیهنشین و سؤالاتشان ما را مستفید میگرداند. روزی یکی از بادیهنشینان به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و سلم رسید و گفت: یا رسولالله صلی الله علیه و سلم! خداوند در بهشت درختی را عنوان کرده که آزاردهنده است و من فکر نمیکردم که درخت آزاردهندهای در بهشت وجود داشته باشد.
رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرمود: «آن چه درختی است؟» گفت: درخت سدر. این درخت، خار دارد و خارش مزاحم است. رسول خدا صلی الله علیه و سلم فرمود: «مگر نه این که خداوند فرموده است [فِی سِدْرٍ مَخْضُودٍ] {الواقعة:28} خداوند خار آن را برداشته و به جای هر خار ثمری رویانده است. ثمری از این درخت میروید که هر دانهاش به هفتاد و دو رنگ درآمده و هیچ کدام از رنگهایش شبیه دیگری نیستند».
و فرمود: «هُوَ الَّذِی أَنشَأَ جَنَّاتٍ مَّعْرُوشَاتٍ وَ غَیْرَ مَعْرُوشَاتٍ وَ النَّخْلَ وَ الزَّرْعَ مُخْتَلِفًا أُکُلُهُ وَ الزَّیْتُونَ وَ الرُّمَّانَ مُتَشَابِهًا وَ غَیْرَ مُتَشَابِهٍ»
انعام 141
یعنی: و اوست که باغهایی آفرید نیازمند به داربست و بینیاز از داربست، و درخت خرما و کشتزار، با طعمهای گوناگون، و درخت زیتون و انار، که از جهتی با هم شبیه، و از جهتی تفاوت دارند.
خلاصه اینکه در بهشت همه انواع میوه همچون سیب، خرما، انگور و انار و زیتون و غیره وجود دارد، تا چه رسد به انواع گلها و شکوفههای خوشبو و در یک کلمه در بهشت چیزهایی وجود دارد که هیچ چشمی آن را ندیده و هیچ گوشی آن را نشنیده و هیچ کدام از آن حتی بر فکر کسی نیز خطور نکرده است،خداوند ما را بینصیب نگرداند.
#قیامت
🦋
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
تفسیر_ انوار القرآن
🍃#تفسير_سورهی_بقره🍃
🔹مدنی و ۲۸۶ آیه است🔹
(أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ)
آيهي ۲۳۱: سوره بقره
وَإِذَا طَلَّقْتُمُ النَّسَاء فَبَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ أَوْ سَرِّحُوهُنَّ بِمَعْرُوفٍ وَلاَ تُمْسِكُوهُنَّ ضِرَاراً لَّتَعْتَدُواْ وَمَن يَفْعَلْ ذَلِكَ فَقَدْ ظَلَمَ نَفْسَهُ وَلاَ تَتَّخِذُوَاْ آيَاتِ اللّهِ هُزُواً وَاذْكُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَيْكُمْ وَمَا أَنزَلَ عَلَيْكُمْ مِّنَ الْكِتَابِ وَالْحِكْمَةِ يَعِظُكُم بِهِ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ (231)
و هنگامى که زنان را طلاق گفتيد ، و به پايان عدّه خويش نزديک شدند ، يا با رجوع خود ، آنان را به طور پسنديده در همسرى خود نگاه داريد و يا به طور پسنديده رهايشان کنيد ; و آنان را براى اين که زيانى به ايشان برسانيد نگاه مداريد تا ]بدين وسيله به حقوق آنان و حدود الهى[ تجاوز کنيد . و هر کس چنين کند ، به خود ستم کرده و احکام خدا را به مسخره گرفته است . پس مبادا احکام الهى را با اين کار به مسخره گيريد . و نعمت خدا را که به شما ارزانى داشته و کتاب و حکمتى را که بر شما فرو فرستاده و شما را به آن پند مى دهد به ياد آوريد ، و از حسابرسى خدا و عذاب او پروا کنيد و بدانيد که خدا به هر چيزى داناست
«و چون زنان را طلاق داديد و به پايان عده خويش رسيدند» يعني: به پايان عده خويش نزديك شدند
«آنگاه، يا آنان را به نيكي نگاهداريد» بدون قصد رساندن آزار و زيان به آنها «يا به نيكي رهايشان كنيد»
يعني: آنان را به حال خودشان واگذاريد تا عدهشان سپري شود و آنگاه با آزادي از حيطه نكاح شما، زندگيجديدي را از سر بگيرند
«ولي آنان را براي آزار و زيان رساندن نگاه نداريد تا به آنانستم كنيد»
يعني: درصورتي كه نه به آنان نيازي داريد و نه هم محبتي، پس نبايد به قصد طولاني ساختن عده و مدت انتظار آنان - كه هدف از آن آزار وزيان رساندن به آنهاست - به آنان رجوع كنيد.
در بيان سبب نزول آيه كريمه آمده است: در جاهليت رسم بر آن بود كه مردان به قصد آزار رساندن و بلاتكليف نگاهداشتن زنان، آنان را طلاق داده و در پايان عده به آنان رجوع ميكردند و تا نزديك بود كه عدهشان بهسرآيد، باز مجددا همين كار را تكرار ميكردند، پس نه با آنان به نيكي معاشرت ميكردند و نه رهايشان ميساختند تا زندگي جديدي را از سر بگيرند. بعد از اسلام نيز برخي از مسلمانان همينگونه عمل كردند، اين بود كه آيه كريمه در نهي از اين كار نازلشد.
«و هر كس چنين كند، قطعا بر خود ستم نمودهاست» زيرا خود را در معرض عذاب وجدان و عذاب الهي - هردو - قرار داده است
«و آيات خدا را به تمسخر نگيريد» زيرا همه آيات الهي جدي است و هر كس در آنها به شوخي برخورد كند، حكم آنها قطعا بر وي لازم ميشود، لذا از اعمال رايج در جاهليت بپرهيزيد.
در بيان سبب نزول اين بخش اخير از آيه كريمه آمده است: در جاهليت رسم بر آن بود كه مرد زنش را طلاق ميداد، يا زني را به نكاح ميگرفت، يا بردهاش را آزاد ميساخت، سپس ميگفت: من شوخي كردم! پس اسلام، شوخي با احكام شرعي را مردود اعلام كرد.
بنابراين، اگر مردي زنش را طلاق داد و گفت: شوخيكردم؛ مسلما طلاق واقع ميشود،
چنانكه در حديث شريف آمده است: «سه چيزاست كه جدي گرفتن آنها جدي و شوخيكردن در آنها هم جدي است، نكاح، طلاق و رجعت».
«و نعمت خدا را بر خود بهياد آوريد» كه عبارت از: اسلام وقوانين و برنامههاي آن است، پس از آن كه در جاهليتي كور و تاريكيهاي انبوه تو در تو قرار داشتيد «و» بهياد آوريد «آنچه را كه» حق تعالي «از كتاب» يعني: قرآن «و حكمت» يعني: سنت نبوي صلّی الله علیه و آله و سلّم «بر شما نازل كرده و بدان پندتان ميدهد» يعني: شما را با آنها تعليم داده و بهوسيله آنها بيدار و هوشيارتان ميگرداند، پسنعمتهاي عظماي كتاب و سنت را - با عمل به آنها - شكر گزاريد
«و از خدا پرواداشته باشيد و بدانيد كه خدا به هرچيزي داناست» و از جمله به چگونگي عملكرد شما در قبال اوامر و حدود مقرر خويش، پس يقينا شما را در برابر اعمالتان جزاميدهد.
#قیامت
تفسیر انوارالقران (گزیده ی از سه تفسیر:فتح القدیر شوکانی.ابن کثیر.وتفسیرالمنیر)
🦋
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
بالاخانه و خیمههای بهشت
[عن أبي مالك الأشعري:] إنَّ في الجنَّةِ غُرفًا يُرى ظاهرُها مِن باطنِها وباطنُها مِن ظاهرِها أعدَّها اللهُ لِمَن أطعَم الطَّعامَ وأفشى السَّلامَ وصلّى باللَّيلِ والنّاسُ نيامٌ
شعيب الأرنؤوط (ت ١٤٣٨)، تخريج صحيح ابن حبان ٥٠٩ • إسناده قوي
ترجمه: در بهشت اتاقهای است که از درون، بیرون آنها و از بیرون، درون [داخل] آنها نمایان است؛ خداوند آنها را برای کسی آماده کرده است که [به فقراء] طعام میدهد، و به نرمی سخن میگوید، و شبانگاهان درحالی که مردم در خوابند نماز میخواند.
#قیامت
🦋
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
اللهم يا جبار؛ يا قادر
اللهم يا قهار؛ يا منتقم
انصر إخواننا في فلسطين و أهزم أعدائهم.
اللهم ألقي الرعب في قلوب المحاربين
اللهم نور قلوب المجاهدين بالقرآن
اللهم أنت عزيز
العزيز الذي له ما في السماوات والأرض
العزيز الذي هو صاحب العرش العظيم
اللهم أعز إخواننا المستضعفين في فلسطين و في كل مكان.
يا إلهي أنت تسمع
أنت مجيب الدعوات
فانصرنا علي أعدائك يا رحمن
اللهم آمین یا اله العالمین🤲
به وقت اجابت
در بین دعاهایتان مارا هم فراموش نکنید لطفا
بارک الله فیکم 🌱
|قیامت
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازگشت میخواهم. برای ناامیدان بازگشت امید
و برای رنج کشیدگان بازگشت مهربانی و برای همه آنها که نگرانند بازگشت آرامش و امنیت
و برای هر کس دلسرد است بازگشت انگیزه و اراده
و برای هر که زانوی اندوه بغل
گرفته شادی
و برای چشمهای نمناک بازگشت لبخند
و برای دل های پر از ترس بازگشت پروا
و برای آدمهای تنها بازگشت دوست
و برای سوگواران بازگشت دلِ خوش.
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
10.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
الهی
نوازنده غریبان تویی ومن غریبم دردم دوا کن که تویی طبیبم
الهی
اگر به گفتار است بر سر تاکم
و اگر به کردار است به موری محتاجم
الهی
اگر دوستی نکردم دشمنی هم نکردم
اگر بر گناه مصرم ، اما بریگانگی مقرم
الهی
چه کنم تا ترا شایم و از خون دل بپالایم ...
.
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
10.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدای مهربانم
من تو زندگیم فقط یه فرصت جبران میخوام
کمکم کن
تو بزرگی نجاتم بده
که جز تو پناهی ندارم ...
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مقطع جاودانه از استاد مصطفی اسماعيل، همراه باتصاویر زیبای خلقت الهی
پیشنهاددانلود👌
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
داستان زنی كه سفيده تخم مرغ را بر جامه خود ريخت تا معشوق خود را متهم كند!
داوری حضرت علی (ع) در باره زنی که سفیده تخم مرغ بر جامه خود ریخت و مردی انصاری را تهمت رسوایی زد.
در کتاب عجایب احکام امیر المومنین (ع) است که حدیث کرده مرا پدرم محمد بن ابی عمیر از عمربن یزید از ابی المعلیاازحضرت ابی عبدالله صادق (ع) که آن حضرت فرمود: زنی را نزد عمر بن الخطاب آوردند که دامن مردی از انصار گرفته بود و آن زن به آن مرد انصاری مایل و خاطر خواه بود ..و حیله و چاره ای نداشت..پس تخم مرغ گرفت و زرده آن را بیرون آورده سفیده را بر جامعه های خود و بین .....ریخت پس از آن به نزد عمر شد و گفت ای امیر این مرد من را در فلان موضع چنین و چنان گرفت و مرا رسوا کرد ..عمر خواست آن مرد انصاری را عقوبت کند ولی علی (ع)در آنجا نشسته بود...
آن مرد انصاری گفت ای امیر (خطاب به خلیفه دوم)در کار من عجله روا مدار تا روشن شود..عمر به امیر المومنین رو کرده و گفت:یا ابلحسن شما چه می بینید در این باره؟
امام علی (ع) سفیدی در جامعه آن زن مشاهده کرد..فرمود شاید این زن در این مورد حیله کرده باشد سپس فرمود : آب جوشیده بسیار داغ برای من بیاورید..آب داغ و جوشیده برای آن حضرت آماده کردندپس حضرت امر کردند که آب جوشیده و داغ را بر روی آن سفیدی جامعه زن بریزند..پس آب جوش را بر موضع ریختند.
آن سفیدی جامه مستوی شد و خود را بگرفت و بسته شد..پس امیر المومنین آن سفیده بسته شده را بر گرفت و در دهان خود انداخت و چون طعم آن را دریافت و چشید از دهان خود بیرون انداخت ..بعد از آن به آن زن رو کرد تا آنکه زن اقرار کرد و اعتراف نمود به این تزویر و حیله..
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
🍎از خیاطی پرسیدند:
زندگی یعنی چه ؟
گفت : دوختن پارگی های
روح با نخ توبه !
🍎از باغبانی پرسیدند :
زندگی یعنی چه ؟
گفت: کاشت بذر عشق
در زمین دلها، زیر نور ایمان
🍎از باستان شناسی پرسیدند :
زندگی یعنی چه ؟
گفت : کاویدن جانها برای
استخراج گوهر درون
🍎از آیینه فروشی پرسیدند :
زندگی یعنی چه ؟
گفت : زدودن غبار آیینه دل
با شیشه پاک کن توکل
🍎از میوه فروشی پرسیدند :
زندگی یعنی چه ؟
گفت : دست چین خوبی ها
در صندوقچه دل !
🍎بهترین تعبیر زندگی را برایتان آرزومندیم
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨
💫تلنگری از قرآن
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
▫️ بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ وَاسْتَمِعْ يَوْمَ يُنَادِ الْمُنَادِ مِنْ مَكَانٍ قَرِيبٍ؛ يَوْمَ يَسْمَعُونَ الصَّيْحَةَ بِالْحَقِّ ۚ ذَٰلِكَ يَوْمُ الْخُرُوجِ؛ إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي وَنُمِيتُ وَإِلَيْنَا الْمَصِيرُ؛ يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِرَاعًا ۚ ذَٰلِكَ حَشْرٌ عَلَيْنَا يَسِيرٌ؛ نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ ۖ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ ۖ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ
💥و گوش فرا ده و منتظر روزی باش که منادی از مکانی نزدیک ندا میدهد، روزی که همگان صیحه رستاخیز را بحق میشنوند؛ آن روز، روز خروج (از قبرها) است! ماییم که زنده میکنیم و میمیرانیم، و بازگشت تنها بسوی ماست! روزی که زمین به سرعت از روی آنها شکافته میشود و (از قبرها) خارج میگردند؛ و این جمع کردن برای ما آسان است! ما به آنچه آنها میگویند آگاهتریم، و تو مأمور به اجبار آنها (به ایمان) نیستی؛ پس بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من میترسند متذکّر ساز (وظیفه تو همین است)!
--------------------
👈 قرآن کریم؛ سوره ق ، آیه ۴۱ تا ۴۵
💠(اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم)
.
✨✨✨
@ba_khodabash1
✨✨✨