eitaa logo
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
3هزار دنبال‌کننده
239 عکس
43 ویدیو
5 فایل
کانال معرفی بازی های کودک، نوجوان و بزرگسال @babazi_to ارتباط با ما: @babazi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 7⃣ موانع بازارپردازی کاراکترهای انیمیشن در حوزه اسباب‌بازی 🔸حامد تاملی ، پژوهشگر، طراح و تولیدکننده اسباب بازی 🔷 دختر بچه‌ای را تصور کنید که در مغازه کفش‌فروشی مدام به مادرش اصرار می‌کند تا برایش دمپایی‌ای را بخرد که تصویر اِلسا بر روی آن نقش بسته است و هر چه مادر به او می‌گوید که قبل‌تر برایش کفش آن را خریده است، گوشش بدهکار نیست، چون می‌خواهد مجموعه لوازمش را تکمیل کند. وارد اتاقش که شوی اِلسا همه جا هست، روی پرده اتاق، ملحفه و لحاف، کاسه و بشقاب، کیف و کفش و لباس‌هایش و از همه مهمتر عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌هایی است که ریز و درشت چیده است توی اتاقش و ساعت‌های زیادی با آنها مشغول می‌شود به بازی، با او غذا می‌خورد و حتی شب با عروسک‌اش می‌خوابد. حال جای اِلسا بگذارید مرد عنکبوتی، باب‌اسفنجی، لاک‌پشت‌های نینجا، بن‌تن و هزاران شخصیت سینمایی و انیمیشنی که صرفا در قاب تلویزیون و روی پرده سینما باقی نمی‌مانند و جاری می‌شوند توی زندگی کودکان، با آنها زندگی می‌کنند، رفتارهایشان را تقلید می‌کنند و از آنها یاد می‌گیرند. کودکان ناخودآگاه از شخصیت‌های محبوبشان الگوهایی می‌سازنند که در فرآیند همانندسازی، خود را مابه‌ازای حقیقی آن‌ها تصور می‌کنند و رفتارهای او را هر چند نتوانند در دنیای واقعی اجرا کنند اما تخیل می‌کنند. 🔻ادامه 👇👇👇 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما : ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
💢 #دنیای_بازی 7⃣ موانع بازارپردازی کاراکترهای انیمیشن در حوزه اسباب‌بازی 🔸حامد تاملی ، پژوهشگر، ط
✅ تاثیرات فرهنگی و اجتماعی شخصیت‌های سینمایی 🔶تاثیرات فرهنگی و اجتماعی شخصیت‌های سینمایی و انیمیشنی که دامنه نفوذ وسیعی بر کودکان دارند از یک‌سو و از سوی دیگر گردش مالی هنگفتی که حول این شخصیت‌ها شکل می‌گیرد مقوله «بازارپردازی شخصیت» و کسب‌وکارهای مرتبط با آن را اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد. بازارپردازی به طور عمومی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که جهت ترویج یک کالا برای فروش بیشتر در خرده‌فروشی ها اتخاذ می‌شود. فعالیت‌هایی مانند چیدمان کالاها در قفسه‌ها، تخفیفات ویژه، معرفی مناسب محصول، تهیه بروشور و کاتالوگ، تست محصول و غیره. معنای خاص‌تر بازارپردازی که در اصل اشاره به «بازارپردازی شخصیت» دارد، جواز استفاده از یک برند، شخصیت یا رویداد برای ترویج فروش یک کالاست. حال می‌تواند این شخصیت، یک شخصیت حقیقی باشد یا یک شخصیت تخیلی برگرفته از یک داستان یا فیلم. بطور مثال یک تولیدکننده کالا اعم از اسباب‌بازی، نوشت‌افزار، پوشاک، لوازم اتاق‌خواب، لوازم‌آرایشی و غیره با استفاده از ویژگی‌های بصری و حسی یک شخصیت شناخته شده و به کار بردن آن در محصول خود، فروش کالایش را بالا ببرد. ✅ بازار پردازی شخصیت 🔶البته موضوع بازارپردازی صرفا شخصیت نیست؛ از یک رویداد نیز می‌توان در بازارپردازی استفاده کرد که از مشهورترین آنها کالاهای مربوط به رویدادهای ورزشی مانند المپیک یا جام جهانی است. 🔷 بازارپردازی شخصیت‌های سینمایی و انیمیشنی به خاطر بُعد فرهنگی و رسانه‌ای که دارد سهم ویژه‌ای را در این کسب‌وکار بازی می‌کند. در خیلی از مواقع درآمد حاصل از بازارپردازی، از فروش گیشه‌ای و غیرگیشه‌ای فیلم‌ها نیز فراتر می‌رود. 🔷مجموعه هشت‌گانه فیلم‌های «جنگ‌ستارگان» حدود ۸ میلیارد دلار فروش گیشه و حدود ۸ میلیارد فروش غیر گیشه داشته است. محصولات جانبی این مجموعه، شامل اسباب‌بازی، کتاب، بازی‌های ویدئویی، نوشت‌افزار و غیره در مجموع ۲۶.۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که ۱۲.۵ میلیارد آن اسباب‌بازی بوده است. سهم حدودا ۳۰ درصدی اسباب بازی از درآمد کل ۴۲.۵ میلیاردی این مجموعه نشان از جایگاه ویژه اسباب بازی در بازارپردازی دارد. 🔶 در حوزه فیلم‌های انیمیشنی که مخاطب ویژه کودک و نوجوان دارد، این نسبت به مراتب بالاتر می‌رود. درآمد ۱۰ میلیاردی مجموعه انیمیشن‌های «ماشین‌ها» از بازارپردازی و مجوزهای مرتبط به آن موید این ماجراست. ✅ تاثیر بازار پردازی شخصیت های کارتونی خارجی تاثیر بازارپردازی شخصیت‌های کارتونی خارجی در ایران به خاطر واردات گسترده محصولات کودک و نوجوان به‌ویژه اسباب‌بازی در فروش کالاها بسیار مشهود و عیان است به گونه‌ای که تولیدکنندگان داخلی نیز از این امکان بی‌بهره نبوده و انبوه تولیداتی را در بازار شاهد هستیم که تصاویر شخصیت‌های خارجی بر روی آنها نقش بسته است و اقبال خوبی هم نسبت به آنها از سوی مخاطبان وجود دارد. فیلم‌ها، سریال‌ها و انیمیشن‌های با کیفیت روز دنیا به علت عدم التزام ایران به قوانین کپی‌رایت بین‌المللی و به مدد دسترسی به اینترنت به راحتی در دسترس عموم مردم قرار داشته، با کمترین هزینه‌ها می‌توانند به تماشای آنها بنشینند. در این میان معدود شخصیت‌های بومی ایرانی مانند کلاه‌قرمزی، پسرخاله، جناب‌خان، شخصیت‌های شهر موش‌ها و مجموعه شکرستان توانسته‌اند از ظرفیت‌های بازارپردازی استفاده کنند که اغلب به علت مشکلات عدیده‌ای که پیش آمده است، چندان با موفیقت روبرو نشده‌اند. ⭕️ مشکلات بازار پردازی شخصیت های ایرانی 🔶 بطور کلی می‌توان مشکلات پیش روی بازارپردازی شخصیت‌های ایرانی را موارد زیر دانست که رفع آنها می تواند راهکارهای مناسبی را برای گسترش کسب‌وکارهای این حوزه پیش رو قرار دهد: 1⃣ جذابیت انیمیشن‌های خارجی نسبت به ایرانی: انبوه تولیدات سینمایی و انیمیشنی با کیفیت خارجی با مخاطب جهانی و هزینه‌کردهای عظیم، جذابیت‌های داستانی و بصری ویژه‌ای را به بینندگان ایرانی ارائه می‌کند. در برابر این حجم از تولیدات جهانی، تولیدات وطنی هنوز کیفیت مناسب در تعداد مطلوب را عرضه نکرده است که قاعدتا در فروش محصولات جانبی آن نقش به‌سزایی را ایفا کند. 🔻ادامه 👇👇👇
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
✅ تاثیرات فرهنگی و اجتماعی شخصیت‌های سینمایی 🔶تاثیرات فرهنگی و اجتماعی شخصیت‌های سینمایی و انیمیشنی
2⃣ عدم رعایت مالکیت معنوی شخصیت‌های خارجی: گرفتن جواز استفاده از یک شخصیت برای تولید کالا در دنیا هزینه‌های گزافی دارد که بخش اعظمی از درآمدهای شرکت‌های سینمایی دنیا از حق امتیازی است که در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند تا در قالب انواع محصولات از شخصیت‌های آنها استفاده کنند. برای صیانت از حقوق صاحبان شخصیت‌ها نیز قوانین و آیین‌نامه‌های مشخصی از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری تدوین و اجرا شده است. از آنجایی که ایران متعهد به این قوانین نیست، در نتیجه استفاده از انبوه شخصیت‌های جذاب تولیدات انیمیشنی بدون حتی یک ریال هزینه‌کرد، می‌تواند در تولید محصولات به کار رود؛ در صورتی که تولیدکننده برای بهره‌مندی از یک شخصیت ایرانی باید هزینه‌ای را پرداخت کند یا در سود حاصل از فروش با وی شریک شود. 3⃣ سازوکارهای مبهم برای ثبت شخصیت: ثبت شخصیت و حفاظت از مالکیت معنوی آن، چندان جدی گرفته نمی‌شود و متولی مشخصی برای آن مشخص نشده است معمولا به صورت موردی و متناسب با هر شخصیت هنگامی که منازعات حقوقی و قضایی رخ می‌دهد، راه حلی مختص آن به کار گرفته می‌شود. ایجاد سازوکاری مشخص با آیین‌نامه‌هایی که خالق و صاحب یک شخصیت بتواند از آن طریق شخصیت خود را ثبت کند و در صورت نقض کپی‌رایت از حقوق وی دفاع شود، از ملزومات پایداری کسب‌وکارهای بازارپردازی است. 4⃣ تُنک بودن سبد کالایی مربوط به شخصیت: تنوع محصولات مرتبط با شخصیت و ارائه یک سبد وسیع از کالاها به مخاطبان علاقه‌مند به شخصیت می‌تواند ارزش افزوده به مراتب بیشتری را ایجاد کند. معمولا بازارپردازی در ایران بیشتر به نوشت‌افزار و اسباب‌بازی توجه می‌شود در صورتیکه پوشاک، خوراک، لوازم اتاق خواب، لوازم آرایشی و بهداشتی در برخی موارد گردش مالی بیشتری را ایجاد می‌کنند. 5⃣ نبود کسب و کارهای بازارپردازی : ایجاد سبد کالایی گسترده برای شخصیت و اتخاذ استراتژی‌ها و تکنیک‌های درست بازارپردازی یک کار تخصصی است که نیاز به راه‌اندازی کسب‌وکارهای ویژه این حوزه دارد. شرکت‌هایی در دنیا هستند که جواز استفاده از شخصیت را از صاحب برند گرفته و در قالب قراردادهای حقوقی مشخص به بازارپردازی شخصیت می‌پردازد. ارتباط گیری با انبوه تولیدکنندگان محصولات متنوع، انتخاب محصولات مناسب برای تولید، انتخاب تولیدکننده برای محصول مورد نظر، ایجاد ظرفیت‌های جدید بازارپرداز ی، ارائه مشاوره به شرکت‌های صاحب برند از وظایفی است که این شرکت‌ها ایفا می‌کنند. اغلب مواقع مشاوران و متخصصان این شرکت‌ها در فرآیند پیش‌تولید فیلم‌های سینمایی و انیمیشنی حضور دارند تا نظراتشان جهت افزایش درآمد بازارپردازی ملاحظه شود. 💢 موانع متعدد دیگری را نیز می‌توان برشمرد که غالبا زیرمجموعه‌ای از موارد فوق خواهند بود. آنچه که در این موضوع حایز اهمیت است، وضعیت موجود بازار محصولات کودک و نوجوان است که مغلوب شخصیت‌های خارجی هستند. به وضوح شخصیت کودکان و نوجوانان تحت‌الشعاع شخصیت‌هایی شده که در اکثر مواقع با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و سبک زندگی بومی‌مان نه تنها تناسب ندارد بلکه تعارضات مشهودی هم دارند. برای غلبه بر شرایط موجود باید عزمی جدی‌تر برای عبور از موانع در نظر گرفت و راهکارهای مناسبی اندیشید و آن‌ها را عملی کرد، واگرنه آینده کودکان و نوجوان این مرز و بوم را دیگرانی خارج از این مرز و بوم رقم خواهند زد. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما : ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 7️⃣2️⃣گروه بازی سازی چیدا 🔷 تولید کننده های می باشد که موضوع تولیداتش را _اسلامی قرار داده است. 🔶 ، موسس و مدیر گروه چیدا، تحصیلاتش ارشد مهندسی مکانیک است. او درباره انگیزه اش از ورود به عرصه اسباب بازی می گوید: «سال ۹۳رهبری در مورد اسباب بازی فرمودند:"... من چقدر سر قضیه‌ی تولید اسباب‌بازی داخلىِ معنادار و جذاب حرص خوردم..."همین جمله در ذهنم جرقه ای زد تا وارد این حوزه بشوم، ما در تولید اسباب بازی هایمان سعی کردیم که مؤلفه‌های مدنظر رهبری ازجمله بودن و را رعایت کنیم. در حوزه اسباب بازی اینکه شما مفهومی که دارای باشد به منتقل کنید ارزشمند است تا اینکه بخواهید صرفا به ابزارآلات جنگی یا سازه های بی هویت یا با هویت غربی بپردازید. محصولات چیدا دارای هویتی کاملا متناسب با مردم مسلمان ایرانی است.» 🔷 از بلوک های چوبی سه بعدی و دارای اشکال هندسی تشکیل شده است که کودک با قرار دادن این قطعات چوبی کنار و بر روی‌هم می‌تواند تک بناهای شهری و یا فضاهایی همچون اتاق، خانه، بازار، محله، پارک و ... بسازد و با ذهن و کودکانه خود، شهری چوبی با معماری ایرانی_اسلامی طراحی کند. 🔶 فائزی درباره ی معناداری و جذابیت اسباب بازی های چیدا معتقد است:« در اسباب‌بازی‌های ما مفاهیم و معانی پنهانی نیز وجود دارد مثلا مجموعه‌ای از چوبی است که یک خانواده ایرانی را به نمایش درآورده است و کودک در بازی با نشانه های یک ایرانی اسلامی آشنا می شود. این اسباب‌بازی‌ها موجب ارتقای خلاقیت و کودک می‌شود و او را تشویق به مشاهده و کاوش در محیط پیرامون خود می‌کند. عمدۀ کارهای ما معماری و است و والدین دوست دارند که بچه‌هایشان با این فضا آشنا شوند.» 🔷 گروه تولیدی چیدا متشکل از ۵ نیروی جوان با تخصص مهندسی مکانیک ،طراحی صنعتی ،معماری و شهرسازی می باشد که از سال ۹۶ در شهر به صورت رسمی در حوزه اسباب بازی فعالیت خود را آغاز کرده است. بسته های تولیدی چیدا از نوع اسباب بازی های سازه ای در تعداد قطعات متفاوت (بین ۳۰ تا ۲۲۰ قطعه ) برای گروه سنی بالای ۳ سال تولید و عرضه می گردد. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما : ✅ @babazi_admin
🔷 نشست ارائه تجربه نوآوران بازی محور آموزشی و تربیتی 🔸 🔸 🔻ویژه و ✅ همرا با کارگاه های آموزشی 💢 جزئیات بیشتر را در پوستر بخوانید. ثبت نام : Yk8.ir/rbazi 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما : ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔆 8⃣2⃣ بازی و طراحی مفاهیم درسی 🔶 بسیاری از دانش آموزان را یکی از دروس سخت و دشوار می دانند و خانواده ها نیز اغلب اوقات نگران نمرات فرزند شان در این درس هستند. اما با استفاده از بازی توانسته ریاضی را برای شیرین و دلچسب کند. خانم محمدزاده دانشجوی دکتری درسی است که دغدغه دارد و در دانشگاه نیز همین موضوع را تدریس می کند. او درباره انگیزه و برنامه هایش می گوید: 🔹«دانشجویانی داشتم که در رشته های علوم تربیتی دغدغه اشتغال داشتند، اما جز جذب در آموزش و پرورش مسیرهای دیگری را برای اشتغال و کارآمدی خود نمی دیدند و ناامیدانه به بحث های تئوری و حافظه محور در دانشگاه تن داده بودند. از آنجا که خودم دغدغه ی را داشتم، بهترین راه برای احیای داشجو را کاهش فاصله بین تئوری و عمل از طریق ورود مستقیم به بحث های و می دانستم. 🔹سال ۹۴ ابتدا تحقیقات زیادی روی «یادگیری از طریق بازی» و «بازی وارسازی» در آموزش انجام دادم و بعد با کمک خواهرانم اکرم، ملیحه و زهرا سعی کردیم بر اساس مفاهیم پایه ریاضی و تحلیل محتوای کتاب های ریاضی و با توجه به هماهنگی با سایر عناصر برنامه درسی نظیر، ارزشیابی، گروه بندی، زمان، مکان، تکالیف یاددهی و یادگیری و ... با عنصر روش تدریس، مبتنی بر رویکرد طراحی کنیم. 🔹در مقطع ابتدایی بازی یک ظرفیت فوق العاده ای برای آموزش است. جزئی از زندگی کودکان است و وقتی ما بازی را از کودکان میگیریم جزء اساسی زندگی آنها را گرفته ایم.» 🔶 اعظم محمدزاده به دلیل تسلط کارشناسی بر آموزش و پرورش، در طراحی بازی های آموزشی توجه ویژه ای به انواع ساحت های تربیتی دارد، به همین دلیل او و همکارانش رویکرد را در طراحی بازی ها دنبال می کنند. 🔸«شروع کار ما با درس ریاضی بود اما بعد از مدتی فارسی و علوم هم اضافه شد و در طراحی بازی بر رویکرد تلفیقی توجه داشتیم، به این معنا که بازی هایی طراحی می کردیم که مفهوم ریاضی و فارسی را شامل شود و حتی مفهوم هدیه های آسمانی هم در آن بازی باشد و در عین حال به صفات خاص و مهارت های مختلف منجر شود.» 🔷 خانم محمدزاده فعالیت هایش را از سال ۹۴ آغاز کرد. او در حال حاضر توانسته ۴۰ دانشجوی علوم تربیتی را در همین حوزه مشغول به کار کند و خدمات مورد نیازی به مدارس مشهد ارائه کند. تلفیق یادگیری و بازی نه تنها برای دانش آموزان خوشایند و لذت بخش بوده است بلکه مدیران و معلمان هم از این طرح استقبال کرده اند و خانم محمدزاده تاکنون دوره های آموزشی زیادی نیز برای مربیان و معلمان برگزار کرده است خانم محمدزاده و همکارانش عضو کارگروه بازی و تربیت دانشگاه فردوسی مشهد هستند و در جشنواره «بازی و یادگیری » در سال ۹۷ مورد تقدیر قرار گرفته اند. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
❇️ 8⃣ سرزمین اسباب بازی 🔶 در نگاه اول ممکن است فکر کنیم یک اسباب‌بازی یا یک فضای بزرگ است اما درواقع در این سرزمین صدها شرکت اسباب‌بازی ایرانی، محصولات خود را در یک فضای بزرگ به نمایش گذاشته‌اند و اهالی ، اینجا را به نام می شناسند. 🔷 سرزمین اسباب بازی، یک نمایشگاه دائمی با اسباب بازی های تولید است. این نمایشگاه در سال ۹۸در مجتمع فرهنگی با مساحتی نزدیک به ۵۰۰ متر با مشارکت مجموعه زندگی بهشتی، مجموعه سرچشمه (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی) و مجموعه با حمایت شورای نظارت بر اسباب بازی در راه اندازی شده است. 🔷 ، تولیدکننده، طراح اسباب‌بازی، مدیر و ایده پرداز این نمایشگاه می گوید: «در کشور نمایشگاه هایی وجود دارد که فقط اسباب بازی های تولید داخلی شان را عرضه می کنند. ایده ایجاد از همانجا به ذهنم رسید و هدفم این بود که جایی باشد که تمام تولیدکنندگان اسباب بازی دورهم جمع بشوند و تولیدات خود را ارائه کنند. این نمایشگاه بستری مناسب برای مشتریانی مثل ، ، اسباب بازی خارجی، ، ها و است که بتوانند محصولات ایرانی را با دسته بندی های متفاوت و به تفکیک تولید کننده از نزدیک ببینند، در کنار هر محصول، آن و یک نمونه باز شده اسباب بازی موجود است تا مشتریان با شناخت و آگاهی بیشتر ثبت سفارش خود را انجام دهند.» 🔶 در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ اسباب بازی از ۱۹۰ تولیده کننده داخلی در سرزمین اسباب بازی عرضه می شود. این اسباب بازی ها در دسته بندی های مختلفی از قبیل؛ اسباب بازی های چوبی، بازی های فکری، بازی های رومیزی، ماشین ها، عروسک ها، اسباب بازی های حرکتی_مهارتی و ... چیده شده است. 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin
💢 تفریح برای همه ✅ طرحی که دولت آقای توان اجرای آن را دارد. 🔷 سال های ۹۷ و ۹۸ در مجموعه اردوهای زیادی با هدف تقویت روابط و انس بیشتر اعضای خانواده برگزار می کردیم. اردوهایی که باعث گرم تر شدن روابط و می شد. با این که اجرای این اردوها، کاری زمان بر وپرهزینه بود اما از هر نفر برای شرکت در اردوی یک روزه فقط ۲۰ تا ۲۵هزار تومان می گرفتیم، اما همین هزینه حداقلی هم برای بسیاری از خانواده های با دو یا سه فرزند هزینه زیادی به حساب می آمد. برای حل این مسئله بارها با مسئولین مختلف درباره هزینه های بالای که مانع تقویت خانوادگی است گفتگو کردم اما هیچ کدام به نتیجه نرسید. 🔶این دغدغه بی نتیجه ماند تا اینکه در اوج مناظرات امسال، اهمیت تفریحات خانوادگی را در سطح کلان تری مطرح و راهکار کارشناسی هم برایش ارائه کرد. 🔷 محورهای اصلی طرح دکتر جلیلی : 1⃣ به جای هزینه های هنگفت مقابله با آسیب های مانند و... ، تفریحات خانوادگی را تقویت کنیم تا انس و سرزندگی در خانواده ها بیشتر شود. 2⃣ و ها، اقامتگاه ها و های زیادی در شهرها دارند که در خوشبینانه ترین حالت، تنها یک سوم این ظرفیت ها استفاده می شود.اگر این ظرفیت ها به طور کامل در خدمت آحاد قرار بگیرد، سالی ۶۰ میلیون نفر می توانند به مدت ۳روز خانوادگی را تجربه کنند و همچنین سالی ۵۰۰هزار نفر از زوجین جوان می توانند سفر ۵روزه بروند. 3⃣ اجرای این طرح نیازمند بودجه خاصی نیست بلکه نیازمند و دولت است. 4⃣ تمامی اردوگاه ها و اقامتگاه های دولت و شهرداری ها در یک ثبت شود تا آحاد مردم از شهرها و روستاهای مختلف بتوانند برای سفر ۳ روزه تفریحی ثبت نام کنند. 🔶 با توجه به تجربه هایی که در حوزه تفریح بدست آورده ام، یکی از طرح های تفریحی که در همین شرایط تحریمی دولت آقای رئیسی می تواند اجرا کند همین طرح است. ناگفته نماند که این رویکرد در زمان تولیت آیت الله رئیسی در هم اجرا شد، با این تفاوت که بخشی از باغهای خاص آستان قدس به اردوگاه های و ویژه تبدیل شد اما واقعیت این است که امکانات تفریحی دولت غیرقابل تصور است و اگر سازماندهی درستی با «محوریت خانواده» صورت گیرد شاید بتوانیم بستر کسب و را برای همه مردم فراهم کنیم. 📝 یادداشتی از حسن سلطانی مدیر موسسه بابازی 🔆بابازی،باشگاه نوآوران بازی 🆔 t.me/babaziclub 🆔 instagram.com/babaziclub 💢 @babaziclub ارتباط با ما: ✅ @babazi_admin