eitaa logo
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
2.8هزار دنبال‌کننده
239 عکس
43 ویدیو
5 فایل
کانال معرفی بازی های کودک، نوجوان و بزرگسال @babazi_to ارتباط با ما: @babazi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📌گفتگو با دخترهای کلاس هفتمی ❓اول از بچه ها پرسیدیم که از وضعیت این روزهای چقدر مطلع هستند؟ ❗️و بعد پرسیدیم که کدام بیشتر بهشون چسبید و چی یاد گرفتن؟ 📍اگه شما هم تمایل دارید بازی های مقاومت فلسطین رو انجام بدید از طریق لینک زیر اقدام کنید. 🔗 https://eitaa.com/babazi_to/197 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
❇️ ۱۹ آذر ۹۲ برای فعالان یک روز مهمه، از اون روز مهم ۱۰ سال گذشته، در برخی از جلسات بعضی از مسئولین به صحبت های ۱۹ آذر استناد می کنند اما مثل اینکه همچنان این حرف‌ها به گوش خیلی از متولیان کار نرسیده است. ❇️ ۱۹ آذر ۹۲ ، در جمع اعضای و با حضور رئیس جمهور وقت، صحبت مهمی در حوزه بازی داشتند و اولویت ها و مسیر حرکت در این موضوع را تعیین کردند، در این ۱۰ سال کم و بیش کارهای خوبی انجام شده و حوزه بازی و پیشرفت های زیادی داشته اما هنوز تا رسیدن به وضع مطلوب خیلی راه داریم. 📌 حتما وقتی بگذارید و گزیده بیانات ۱۹ آذر ۹۲ رو بخونید و اگه تونستین نشر بدین.👆 متن کامل بیانات : 🔗 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=24721 🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
❇️ 🔹 پرداختن به مسئله دختران و مادران یکی از مهمترین کارهاست، به خصوص که شهرستان کوچکی در ۱۷۰ کیلومتری باشی و امکانات کمی هم داشته باشی. 🔶این بار رفته ایم به سراغ یک ، مسجدی که مسئولینش برای نیاز تفریحی دختران آستین همت بالا زده اند و با کمترین امکانات توانسته آند با همکاری پایگاه یک هسته بازی محور تشکیل دهند. 🔻 خانم مدینه جمال باشی ساکن و مدیر است. او در این مصاحبه به معرفی فعالیت های بازی محور مسجد صاحب الزمان (عج) پرداخته است. 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub
❇️ رویداد از کتاب تا بازی 🔻 وقتی از موضوع در صحبت می کنیم، ذهن ها به سمت بازی و می رود اما کتابخانه عمومی «شهدای سرخرود» استان ، بازی را در خدمت معرفی کتاب و کتابخانه گرفته و برای هفته کتاب رویداد بازی محوری با عنوان «از کتاب تا بازی» برگزار کرده است. در اصطلاح تخصصی به انتقال محتوا از طریق بازی می گویند. 📌 در این پست کوتاه به معرفی رویداد «از کتاب تا بازی» از زبان کتابدار کتابخانه، سرکار خانم سمانه گلی می پردازیم. 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub
✨با سلام✨ 🔻به اطلاع می‌رسانیم فعالیت مجموعه بابازی، در دو محور «به اشتراک‌گذاری بازی» و «الگونمایی تجربه‌های فعالان حوزه بازی» صورت می‌پذیرد. 🔸شما می‌توانید معرفی بازی را از کانال بابازی به آدرس 🆔https://eitaa.com/babazi_to دنبال کنید 🔸و همچنین تجربه‌های موفق فعالان حوزه بازی را در کانال الگونمایی مجموعه به آدرس 🆔https://eitaa.com/babaziclub مشاهده کنید. 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
🔰اینجا دانش‌آموزان بازی‌سازی می‌کنند. ❇️هنگامی که صحبت از اجرای فعالیت‌های بازی محور در مدرسه می‌شود، معمولا همه نگاه‌ها به سمت معلمان و مربیان می‌رود اما در مدرسه ، دانش‌آموزان نقش را برعهده دارند و مسئولان مدرسه فقط نقش نظارتی دارند. 🔹آقای محمد زاهدیان، جوان دهه هفتادی اهل بابل و مسئول پایه متوسط دوم مدرسه اشراق و از مبتکران ایده تشکیل کارگروه دانش آموزی در خصوص هدف تشکیل این کارگروه می‌گوید: «کارگروه بازی مدرسه اشراق از سال ۹۶ تشکیل شد و مهم‌ترین هدف آن، این است که بچه‌ها در حوزه بازی از فرهنگ و دور بشوند و‌ خودشان بازی تولید کنند یا بازی‌های موجود را کنند، در همین راستای اعضای این کارگروه که متشکل از حدود ۷ نفر از دانش‌آموزان از هر پایه هستند، جلسات متعدد برگزار می‌کنند، بازی‌ها را آسیب‌شناسی می‌کنند، می‌کنند، بازی می‌کنند و در نهایت مصوبات جلسه و بازی‌های نهایی را برای پایه‌ی خودشان ارائه و می‌کنند.» 🔸آقای زاهدیان معتقد است فعالیت در این کارگروه برای جذاب و پر از فایده است، آن‌ها در حین تغییر یا طراحی بازی را یاد می‌گیرند، دیده می‌شوند، مستقلاً فکر می‌کنند، کار تیمی را یاد می‌گیرند، عزت نفس‌شان تقویت شده و نبوغ‌شان شکوفا می‌شود در حدی که اگر یک بازی را امروز به آن‌ها ارائه کنی هفته بعد آن‌قدر همان بازی را به بهترین شکل تغییر داده‌‌اند و به جذابیت‌های بازی اضافه کرده‌اند که متوجه نخواهید شد این همان بازی هفته قبل است، مثلا در بازی دزد و پلیس در یک آن ماهیت تیم‌ها باهم عوض میشود و به جذابیت بازی‌ ضریب می‌دهد. 🔻کارگروه‌های بازی مدرسه اشراق در اجرای و لیگ‌های بازی درون مدرسه هم دستی بر آتش دارند و با نظارت مربی‌ها، معمولا هر فصل یک برنامه این چنینی اجرا می‌کند که اتاق فکر برنامه، عوامل اجرایی و تصمیم گیرندگان اصلی خود دانش‌آموزان هستند. 🔻هراز چندگاهی هم مسئولین مدرسه با اعضای کارگروه‌ها ارتباط می‌گیرند تا از مشکلات و کمبود‌های بچه‌ها مثل کمبود ابزار بازی اطلاع یابند و برای حل آن‌ها بچه‌ها را راهنمایی می‌کنند یا درخواست فعالیت بازی‌محور جدید از کارگروه داشته باشند. 🔻گفتنی است "مدرسه اشراق" ذیل موسسه فرهنگی پژوهشی اشراق، از اوایل دهه هشتاد در پایه‌های دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم دبیرستان شکل گرفت که فعالیت‌های بازی‌محور در دوره ابتدایی با معلم‌ها و مربی‌ها اجرا می‌شود و کارگروه‌‌های بازی از دانش‌آموزان پایه هفتم به بعد شکل گرفته‌اند. 🔆بابازی، باشگاه نوآوران بازی 🆔 http://eitaa.com/babaziclub