eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 غبار کربلا مانع آتش 🖤فاضل کامل سید الواعظین مرحوم سید محمود امامی اصفهانی (رحمة اللّه علیه ) نقل نموده اند: یکی از خلفای بنی مروان اولاد دار نمی شد به مقتضای عقیده فاسد خود نذر کرد که اگر خدا پسری به او بدهد، او را بر سر راه زوّارهای حضرت سیدالشهدأ علیه السلام بفرستد، و آنها را به قتل برساند. اتفاقا بعد از مدّتی خداوند پسری به او عطاء می نماید، تا اینکه بزرگ میشود و به او وصیت می کند که باید بروی سر راه زوّارهای حسین علیه السلام و آنها را به قتل برسانی. پسر شبی در خواب دید قیامت است و ملائکه غلاض و شداد جمعی را می برند بسوی جهنّم، تا یک شخص را آوردند بکشند بسوی آتش، رسول خدا (صلوات الله علیه وآله) به ملائک فرمود: اگر چه این مرد گناه کار است لیکن شما نمی توانید او را به جهنّم ببرید زیرا روزی به زمین کربلا می گذشت غباری از آن زمین بر بدن او نشسته است. عرض کردند: غبار را از او می شوئیم، حضرت فرمود: غبار را میشوئید امّا چشم او که به بقعه و بارگاه فرزندم حسین علیه السلام افتاده نمی شود که بشوئید. پس ملائکه عذاب او را رها کردند و ملائکه رحمت آمدند و او را به بهشت بردند. آن پسر از خواب بیدار شد و از قصد فاسد خود بر گشت و توبه نمود و فورا به زیارت آن حضرت رفت و زوار را حرمت و نوازش می کرد. 📚پی نوشت: ثمرات الحیوة . کرامات الحسینیه ج ۲ ص ۲۰۲. 🚫@bahaiyat🚫
آیت الله العظمی جوادی آملی: در بخشی از زيارت‌های اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام مخصوصاً زيارت «وارث» و ساير زيارت‌هايی كه مربوط به شهداست مي‌خوانيم: «طِبتُم وَ طَابَتِ الأَرضُ الَّتِي فِيِها دُفِنتُم»به شهدا خطاب مي‌كنيم ما معتقديم، شهادت مي‌دهيم که شما خودتان طيّب و طاهر هستيد، سرزمينی كه شما دفن شديد آن سرزمين پاك شده است: «طِبتُم وَ طَابَتِ الأَرضُ الَّتِي فِيِها دُفِنتُم». اگر در مملكتی چند هزار شهيد آرميده‌اند و مكتب ما هم اين است كه درباره شهدا بگوييم كشوری كه شهيد داده است پاك است و پاك مي‌شود؛ يعنی چه؟ يعنی اين جمله‌ها، جمله‌های خبريه است؛ ولی به داعی انشا القا شده به قول اهل اصوليين؛ يعنی ما موظفيم اين را از اختلاس و كم‌كاری و بيكاری و اعتياد و بی حجابی تطهير كنيم. درس اخلاق ۹۴/٧/٢٣ ✍آیت الله العظمی 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل نخستین حاکم نهاد رهبری بهایی در حیفا، شخص بهاءاللّه بود. پس از وی، پسر ارشدش، عباس افندی که خود را عبدالبهاء لقب داده بود و نزد بهاییان به مرکز میثاق معروف بود، بر تخت قدرت تکیه زد. قرار بود پس از وی، برادرش محمدعلی ریاست بهاییان را بر عهده داشته باشد، ولی به دلیل پیدایش اختلاف‌های شدید میان دو برادر که به تکفیر و تفسیق آنان از سوی یکدیگر انجامید، چنین نشد. از آنجا که عبدالبهاء پسر نداشت، نوه دختری اش، شوقی افندی با عنوان ولی امرالله، رهبری بهاییان را بر عهده گرفت. تمام لوح‌ها و احکام را رهبران صادر می‌کردند و به بهاییان در سرتاسر جهان می-رساندند، ولی پس از درگذشت شوقی افندی، تا شش سال، سازمان بین المللی ایادی به عنوان جنین بیت العدل اعظم امور بهاییان جهان را اداره می‌کرد. از سال ۱۹۵۳ که بیت العدل اعظم شکل گرفت، نه گروه نه نفره که منتخب بهاییان سراسر جهانند، جامعه بهایی را رهبری می‌کنند. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قال الصادق علیه السلام: 🔹إنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لاَ يَسْتَجِيبُ دُعَاءً بِظَهْرِ قَلْبٍ سَاهٍ فَإِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ ثُمَّ اِسْتَيْقِنْ بِالْإِجَابَةِ. 🔸همانا خداوند اجابت نکند دعایی را که از دلِ غافل برخیزد. پس هرگاه خواستی دعا کنی با قلبت (به خداوند) روی بیاور و سپس دعا کن که یقینا مستجاب خواهد بود. 📚مکارم الاخلاق باب ادعیه جلد ۲ صفحه ۲۷۰ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار (كتاب بيان او محتوى است از جملات عربى و مسجع فارسى، با اين تفاوت كه جملات عربى آن مملو از اغلاط است. هنگامى كه او را از علت چنين غلط هائى پرسش كردند، جواب داد: حروف و كلمات در گذشته مرتكب معصيت شده بودند و به اين خاطر، خداوند جهت عقوبت گناهشان، آنان را به زنجير اعراب زندانى ساخت. چون من از جانب خدا برانگيخته شدم و بعثت من براى همه عالميان رحمت است. لذا خداوند گناهكاران حتى حروف و كلمات را عفو كرد و آنها از زندان اعراب آزاد شدند. تا بهر سوى كه مى خواهند رهسپار شوند. ) [۱] ---------- [۱]: احمد كسروى در اين خصوص مى نويسد: «اگر سيد باب عربيهاى غلط نبافتى و برخى سخنان معنى دار و سودمند گفتى بيگمان كارش پيش رفتى و به دولت چيره شده آنرا بر انداختى، ولى اين مرد بيكبار بى مايه مى بود و گذشته از آنكه آن غلط بافى‌ها را مى كرد و آبروى خود را در نزد باسوادان مى ريخت، برخى گفته هاى بسيار بى خردانه ازو سر مى زد. مثلًا چون درباره همان غلط بافى ايراد مى گرفتند چنين پاسخ مى داد: صرف و نحو گناهى كرده و تاكنون در بند مى بود. ولى من چون خواستم خدا گناهش را بخشيد و آزادش گردانيد». ببينيد در برابر غلط گوييهاى خود چه بهانه مى آورد. اين سخن يا از روى ريشخند بوده و يا گوينده اش جز ديوانه نمى بوده. آيا از اين پاسخ ايرادگيران چه توانستند فهميد؟! شگفت كه عبدالبهاء در كتاب مقاله سياح و ديگران از بهاييان و بابيان در كتابهاى ديگر گله كرده اند كه به سيد باب غلط نحوى گرفتند گويا چشم مى داشته اند كه نگيرند. چشم مى داشته اند كه يكى غلطبافى هائى كند و همان را دستاويز دعوى امامى يا پيغمبرى كند و مردم چشم پوشيده ايراد نگيرند. بهائيگرى، ص ۲۸. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۱ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۶) 🚫@bahaiyat🚫
خون سیدالشهداست که خون‌ملت‌ها را به جوش آورده است.mp3
974.6K
●━━━━━━─────── ⇆ㅤ   ◁ ㅤ❚❚ ㅤ▷ㅤ ↻ |⇦• خون سیدالشهداست که خون‌ملت‌ها را به جوش آورده است 👤 امام ره 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸الف) بیت العدل بنا بر نظریه بهاءاللّه و عبدالبهاء، قانون‌هایی که بیت العدل اعظم وضع می‌کند، همان اعتبار آثار آنان را دارد، با این تفاوت که این نهاد می‌تواند بنا بر شرایط و دگرگونی‌های زمان، آنچه را خود تشریع کرده است، تعدیل یا لغو کند، ولی قانون‌هایی که در آثار بهاءالله و عبدالبهاء آمده است، تغییرپذیر نیست. عبدالبهاء می‌گوید: هر امری که در آثار رهبران نخستین بهایی نباشد، به بیت العدل عمومی برمی گردد و آنچه به اتفاق یا به اکثریت آرای اعضای بیت العدل تحقق یابد، همان حق و مرادالله است. بنابراین، مهم ترین وظایف بیت العدل عبارتند از: ۱. تفسیر متون و آثار بهاءالله، عبدالبهاء و شوقی افندی و توضیح مسائل مبهم؛ ۲. وضع قوانین و احکام ثابت نشده، متناسب با هر زمان؛ ۳. اداره امور جامعه بهاییان در سراسر دنیا؛ ۴. ایجاد مؤسسه‌های تبلیغی و تبلیغ بهاییت و ترویج مصالح بهاییان؛ ۵. سرکوب اختلاف در جامعه بهایی. [۱] ---------- 📗[۱]: نک: ارکان نظم بدیع، صص ۳۲۰ و ۳۲۱. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۱ 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده از جمله صفات كماليه الهي محيط است يعني به تمام موجودات و مخلوقات خود احاطه دارد پس هر چيزي كه غير از الله باشد محاط است و الله محيط است هرگاه اين صفت در مربي باشد لازم مي آيد كه مربي هم محيط و محاط باشد و الله هم محيط و هم محاط باشد و اين عين تناقص است (اين تناقص از كجا است؟) [ صفحه 13] از جمله صفات كماليه الهي رازق است اگر اين صفت در مربي باشد خدا هم رازق است هم مرزوق و مربي هم رازق است و هم مرزوق. از جمله صفات كماليه ي الهي قيوم است يعني خدا بر هر موجودي تسلط و تدبر دارد اگر اين صفت در مربي باشد پس مربي هم قيوم و مقام عليه مي شود و خدا هم قيوم و هم مقام عليه مي شود. از جمله صفات كماليه ي الهي باقي است اگر اين صفت در مربي باشد پس بايد مربي هم باقي باشد و هم خدا. خلاصه صفات كماليه الهي كه لا (تعد و لا تحصي) اگر بخواهيم ذكر بكنيم اين مجلس گنجايش آن را ندارد بايد مختصر اكتفا بكنيم و عرض مي كنم اگر قائل بشويم كه صفات كماليه الهي در مخلوق ديگري مي شود آن مخلوق خالق مي شود زيرا كه خالق از جمله صفات الهي است و خدا واحد نمي شود زيرا كه واحد از جمله صفات او است و در مربي موجود است برحسب فرض اين ادعا گذشته از اينكه اين ادعا نفي توحيد مي كند به ذات خود متناقض است و امتياز اله را باطل مي نمايد 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، صص۱۴-۱۵ 🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع 🔹۶ - دیدگاه آیت‌الله نوری درباره بهاییت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه نیز حکم پیروان فرقه ضاله بهائیت از نظر طهارت و نجاست را نجس و ازدواج با افراد این فرقه منحرف را جایز نمی‌دانند.(۱)(۲) [۱] نوری همدانی، حسین، www. aviny. com [۲] به نقل از دفتر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی، بخش استفتائات. 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عمل مستحب 🔸 امام علی علیه السلام: عمل مستحب در صورتی که به واجب زیان رساند، انسان را به خدا نزدیک نمی کند. ✨ لَا قُرْبَةَ بِالنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِض 📚 نهج البلاغه/ح۳۹ ✍🏼 آیا عزاداری ای که باعث قضا شدن نماز صبح شود، مصداق این روایت نیست؟ آیا با ترک واجبات تربیت نفس ممکن است، هر چند مقید به عزاداری امام حسین علیه السلام باشیم؟ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار بيان «بستانى» از يك سوى مؤيد نويسندگان مسلمان در نقد آثار على محمد شيرازى بود و جواب على محمد شيرازى در متن مذكور، مؤيد عوارضى به نظر مى رسد كه مصدق خبط دماغ است. چنانچه ادوارد براون، تلوّن افكار و نوشته هاى بى مغز و بى اساس على محمد شيرازى را از جمله عوامل آن دانسته كه علماء را بر آن داشت تا به علت شبهه خبط دماغ بر اعدام وى رأى ندهند. S P. Religions Babi The ۹ بعدها كه به كتب على محمد شيرازى دسترسى پيدا كردند، توجه به اين نكته كه آثار على محمد شيرازى نه تنها فاقد ارزش هاى ادبى است، بلكه انشاء و نثرى را ارائه داده است كه مملو از اشتباهات است و چنين آثارى نه تنها حجت دعاوى وى نيست، بلكه از نظر عربيت حتى يك طلبه درس خوانده غير عرب نيز نمى تواند براى اثبات سواد عربى خود به آنها استنادى كند، يا مقبول صاحب فضلى غير عرب، و يا آشنا به مقدمات كتابت و قرائت افتد. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۶۲ 🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۱. نظام و تشکیلات اداری 🔸ب) محافل روحانی ملی و محلی در حال حاضر، بهاییان در صورت امکان، در هر شهری یک گروه نه نفره به نام «محفل روحانی محلی» انتخاب می‌کنند. انتخاب اعضای محافل با رأی پنهانی و آزاد انجام می‌شود و بدون کاندیدا و تبلیغات. بهاییان ساکن در هر شهر و روستا، چنانچه به حد نصاب نه نفر برسند، وظیفه دارند محفل محلی تشکیل دهند. این محفل، همانند محفل ملی، از نه نفر تشکیل شده و درواقع، زیرمجموعه محفل ملی است و تمامی اختیارات لازم برای اداره و کنترل بهاییان حوزه خود را دارد. نمایندگان این محافل در هر حوزه، اعضای «محفل روحانی ملی» را از میان تمام اعضای جامعه بهایی آن کشور انتخاب می‌کنند. محفل ملی، در واقع رابط جامعه بهایی هر کشور با بیت العدل، و اجراکننده سیاست‌ها و هدف-های بیت العدل در آن کشور است. پیروی از دستورهای این محفل، بر بهاییان آن کشور واجب است و سرپیچی از این دستورها، محرومیت‌های گسترده ای در پی دارد و قانون-شکنان به شدیدترین شکل مجازات می‌شوند (البته به تازگی بر اثر فشارهای موجود، در این مجازات‌ها تجدید نظر‌هایی شده است). بنابر وصیت‌های شوقی افندی، محفل‌های محلی و ملی در هر جامعه برقرار خواهند بود تا زمانی که این جوامع برای بر پا کردن بیت العدل‌های محلی و ملی آماده شوند. اعضای محافل می‌توانند مرد یا زن باشند. نکته دیگر آن است که بر اساس قوانین کتاب اقدس فقط مردان می‌توانند عضو بیت العدل اعظم باشند. بهاءالله در سال ۱۸۹۰م. در لوح کرمل، کوه کرمل را برای ساختمان مرقد و مدفن استخوان‌های باب و همچنین جایگاه بیت العدل برگزید. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، ص۱۶۲ 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده علاوه بر اين اله و خالق را مثل مالوه و مخلوق مي كند گذشته ي از اين اين خلاف واقع است زيرا كه ما مي بينيم از جمله ي صفات الهي لا يتغير است و مشاهده كرديم برأي العين مربي را هم هر كه فرض كنيم حمل بود بچه بود بزرگ شد بالاخره مرد و از اين دار منتقل شد و اين تغيير محسوس است. پس مربي هر كه باشد فاقد آن صفت كماليه است به اين مختصر خاتمه مي دهم جواب خود را و از حضرت سائل معذرت مي خواهم خدا گواه است اين تأثري كه از من مشاهد است مبني بر تعصب نيست فقط از نقطه ي نظر حب بشر و ميل مفرطي كه در سعادت و نجات تمام برادرهاي خود دارم و اگر حضرت سائل تحقيقي در اين مسئله دارند بفرمايند كه بنده مستفيض شوم و اگر به مناسبت طول مجلس [ صفحه 14] ميل دارند كه بعدها جواب بدهند باز بنده در خدمتشان هستم هر وقت كه تعيين مي فرمايند. و از خدا مسئلت مي نمايم كه من و ايشان در نتيجه اين تحقيق به راه سعادت و هدايت برسيم؛ عبدالله خان - در اين جمله قبل كه فرموديد جواب اين مطالب را بدهم بنده تا صبح وقت دارم و حاضرم جواب هر يك را با ادله (عقليه) كه منجر به بديهيات گردد جواب بگويم. آقاي خالصي - خيلي تشكر دارم بنده هم وقت دارم. سئوال اول مي گويم خالق كيست خدا است يا مربي؟ (كاتب كه آقاي مكرم السلطان است براي عذري برخاستند بروند زيرا كه كار داشتند ولي منصرف شدند و ماندند). 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۶ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۶۷) 🚫@bahaiyat🚫
🕸بهائیت در کلام مراجع 🔹۷ - دیدگاه آیت‌الله فاضل درباره بهاییت آیت الله فاضل لنکرانی در پاسخ به سؤالاتی درباره مسلمان یا کافر بودن بهائی‌ها، سلام کردن و دست دادن به آنها، خرید و فروش با آنها و نیز سرسفره بهائی‌ها حاضر شدن و از غذای آنها خوردن چنین فرموده‌اند: ۱ ـ بهائی‌ها مسلمان نمی‌باشند بلکه کافر و نجسند. ۲ ـ سلام ابتدایی به آنها جایز نیست و در دست دادن با آنها باید مراقب احکام نجس و پاکی باشید. ۳ ـ فی حد نفسه با آنها معامله کردن مانعی ندارد مگر اینکه باعث ترویج مذهب باطل آنها یا تضعیف مسلمانان باشد. ۴ ـ غذای آنها نجس است و خوردن آن حرام است.(۱) 📗[۱] دفتر حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان الله تعالی علیه، بخش استفتائات، ۷/ ۳/ ۸۶. دفتر حضرت آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی رضوان 🚫@bahaiyat🚫