eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹لاَ تَنْظُرُوا إِلَى طُولِ رُكُوعِ اَلرَّجُلِ وَ سُجُودِهِ فَإِنَّ ذَلِكَ شَيْءٌ اِعْتَادَهُ فَلَوْ تَرَكَهُ اِسْتَوْحَشَ لِذَلِكَ وَ لَكِنِ اُنْظُرُوا إِلَى صِدْقِ حَدِيثِهِ وَ أَدَاءِ أَمَانَتِهِ. 🔸(برای شناخت مردم) به طولانی بودن ركوع و سجود اشخاص نگاه نكنيد زيرا شاید به آن عادت كرده باشند و اگر آن را ترک کنند وحشت کنند، بلکه به راستگوئى و امانت داری آنها بنگرید. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۱۰۵ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی 🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان 🔸ج) درگیری فقیهان با بهاییان این سلسله سخنرانی ها، مردم ایران را نسبت به جریان انحرافی بهاییت روشن کرد و سبب گردید حضرت آیت الله بروجردی نامه ای برای آقای فلسفی بنویسد. در بخشی از آن نامه آمده بود: «... این گروه، شبکه و تشکیلات خطرناکی است. بهاییت، از دیگر گروه-های ضد دین، خطرش برای اسلام و مسلمین بیشتر می‌باشد؛ زیرا این گروه با حربه دین به جنگ دین آمده اند. پس باید به طور جدی با آنان برخورد کرد». این نامه را جناب آقای فلسفی روی منبر خواند. چند روز بعد، در تأیید مبارزات آیت الله العظمی بروجردی علیه بهاییت، آیت الله سیدعبد الهادی شیرازی، نامه ای از نجف برای ایشان فرستادند. این نامه را هم آقای فلسفی روی منبر خواندند و از رادیو پخش شد. مردم ایران از مبارزات آیت الله بروجردی و از سخنان آقای فلسفی خیلی عالی پشتیبانی کردند. طومارهای زیادی از سرتاسر ایران برای آقای فلسفی می‌فرستادند. از کرمانشاه طوماری رسیده بود که شصت - هفتاد هزار نفر امضا کرده بودند. به خاطر دارم روزی آقای فلسفی در منبر مطرح کردند: «برای من، یک اطاق پر از طومار از سرتاسر کشور ارسال شده است. » این حرکت و مبارزات، تا به آنجا رسید که سرلشکری به اتفاق آقای فلسفی رفتند و معبد بهاییت را خراب کردند و تلویزیون هم این صحنه را نشان داد. مدتی این مبارزات گرم و پی گیر ادامه یافت که ورق برگشت و دستگاه مانع تبلیغات شد. حضرت آیت الله بروجردی در انزوا قرار گرفتند. برخی از روحانیون و فضلایی که در اطراف و اکناف ایران علیه بهاییت تبلیغ می‌کردند، دستگیر شدند.... [۱] 🔸پایان ---------- 📗[۱]: محمد واعظ زاده خراسانی، زندگی نامه آیت الله العظمی بروجردی، تهران، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ۱۳۸۵، چ ۲، صص ۳۰۶ و ۳۰۷. 📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۵ 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت تبرئه و تکیه به شاه (۷) به گفته آقای سید حسین سجادی، آقای حلبی به آیت الله بروجردی [ سال ۱۳۳۴] چنین گفته بود: " ... بهاییان او [ شاه] را قبضه کرده اند و به مسیری می برند که اگر هم بخواهد مانع آنان شود، قادر به این کار نباشد. ... من به سهم خود برای مبارزه علمی با بهاییان نیرو تربیت کرده ام... نه پول داریم و نه قدرت... من جنبه علمی و فرهنگی را تدارک می کنم ... اما خنثی سازی این توطئه، قدرت سیاسی و پشتوانه نیاز دارد... حاج شیخ در مذاکره با آقای فلسفی وی را کاملا توجیه کرده و گفته بودند: ... برای شاه پیام نفرست شخصا با او ملاقات و او را توجیه کن و به او بفهمان که این تهدید نه فقط برای مذهب و مملکت، بلکه متوجه شخص شما نیز هست." (در سایه خورشید ...، خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، صص: ۲۶-۲۷) این در حالیست که به سال ۱۳۲۸ آیت الله بروجردی در نامه ای به آقای فلسفی نوشت در خصوص بهاییت از شاه نا امید است چون «اقدام دولت در تقويت اين فرقه از روی عمد و قصد است.» حالا پس از شش سال ( ۱۳۳۴) آقای حلبی از بی گناهی شاه و محاصره ی او توسط بهاییان می گوید. چنانچه مشاهده می شود آقای حلبی قدرت مرجعیت ( آن هم در آن ایام) را نادیده می انگارد و همچنین نمی خواهد از ظرفیت های مردم در مبارزه با یهاییت بهره گیرد و گویی در صدد تفهیم این معنا به آیت الله بروجردی ره است که تنها راه چاره تکیه به قدرت سیاسی است. نتیجه یکی از بزرگترین خطاهای انجمن در همین بینش نهفته بود و اتفاقا به تکیه به قدرت سیاسی نیز منتهی شد و مآلا به رشد و گسترش تصاعدی بهایبت در ایران و دیگر کشورها انجامید. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌آشنایی با فرقه ها ✍در این ویدئو بسیار عالی ، با برخی فرقه های موجود بیشتر آشنا می شویم... 📽 بخش سوم 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عرفان ثابتی و نظامی سازی جامعه 🔺عرفان ثابتی بهائی مدعی شد جمهوری اسلامی به دنبال نظامی‌سازی جامعه ایرانه و هزینه‌های سنگینی برای ساخت سلاح می‌کنه! 🔻اما آیا جمهوری اسلامی به دنبال نظامی‌سازی هست؟ و آیا بهائیت واقعاً با نظامی‌سازی و نظامی‌گری مخالفت داره؟ 📎 📎 📎 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده به مقصد نائل نمي شوم هر چه سئوال مي كنم از حضرت عالي مي فرمائيد جوابش قبلا با ادله عقليه داده شده است فراموش نفرمائيد كه اين مجلس اول مجلس ما است قبلي نداشته در اين مجلس هم هيچ جوابي از هيچ سئوالي نداديد هر چه هست [ صفحه 18] الفاظ بوده معني نداشته يا من نفهميدم من و شما بياني كرديم كه حقيقت را بجوئيم و بياييم من هر چه ساده مي گويم شما الفاظ مي گوئيد تعجب در اين است كه هيچ يك از اين مسائل را جواب نداديد و مي فرمائيد اگر صد سال و سئوال هم باشد جواب مي دهم ولي من سئوال هاي زيادي كردم كدام يك از اين ها را جواب داده ايد كه دوباره سئوال مي كنم خواهش دارم ساده بفرمائيد مي گويم مظهر نيست و مربي مخلوق است يا نه؟ جواب اين دو سئوال را ساده و واضح بفرمائيد. (عبدالله خان - عرايضات قبل خودم را حكم قرار مي دهم به علاوه از مطالعه كنندگان محترم تقاضا مي نمايم از نقطه نظر بي طرفي ثالث در صحت و سقم اظهار فوق بنده گردند آنچه را كه عرض كردم به چه دليل غير معلوم است اگر غير معلوم است پس آنچه را كه غير معلوم است كدام است مستدعي معلوم را معين فرمائيد آنچه را كه بنده عرض كردم متضمن برهان بود تعجب از اين دارم كه مطالب برهاني بنده را چطور ملتفت نشديد دليل بر اثبات مدعاي من مكاتبه است كه در ذيل سئوال و جواب معروض گرديد و كاتب سئوال وجواب شاهدي است ناطق آنچه را كه عرض كردم... 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار به هر حال علوم مورد توجه على محمد شيرازى در برگيرنده غالب نوشتجات اوست. به نحوى كه مى بايست تأليفات او را با توجه به «طلسمات، كيميا، سيميا، و علوم حروف و... » مورد رسيدگى قرار داد. با اين همه توجه بر اين مسئله در آثار على محمد شيرازى ضرورى است كه كتب ايشان در زمينه هاى ديگر از اشتباهات زيادى برخوردار است كه اهل تحقيق در آثار خود به آنها اشاره هاى دقيق و ظريفى كرده اند كه لايحصى است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹 منْ لاَ يُعِدَّ اَلصَّبْرَ لِنَوَائِبِ اَلدَّهْرِ يَعْجِزْ . 🔸كسى كه صبر را براى مصيبت‌هاى روزگار آماده نكند، ناتوان گردد. 📚 وسائل الشیعه (باب الثالث) جلد ۳ صفحه ۲۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️تعطیلی اجباری به دستور بیت‌العدل بهائی؛ سندی از نقض آزادی‌ و حقوق فردی در فرقه بهائیت 🔺بر اساس یکی از دستورالعمل‌های بیت‌العدل و لازم‌الاجرا برای تمام بهائیان، اعضای این فرقه باید در ایام خاصی (به‌اصطلاح متبرکه در مسلک بهائیت)، تابع تعطیلی اجباری بوده و از هرگونه کار و فعالیت در این ایام اجتناب ورزند وگرنه با اقدامات قهری لجنه‌های بهائی مواجه خواهندبود. 🔺این دستورالعمل، بدون هرگونه توضیح و تفسیری، سندی است واضح از زیر پا نهادن حقوق‌فردی و حدود اختیارات و آزادی شهروندی در بهایئت؛‌ همان چیزی که سنگ آن را بر سینه زده و همواره با علم کردن آن، از یک‌سو ادعای مترقی و پیشرو بودن در حقوق‌ بشر دارند و از سوی دیگر، سایرین به ویژه نظام جمهوری اسلامی را به نقض این حقوق متهم می‌سازند. حال آنکه اقلیت‌های دینی و قومی در ایران از حقوق و آزادی و اختیارات مشخصی برخوردار بوده که کمترین آن، برخورداری از آزادی در انجام مناسک دینی، زیست بر اساس مبانی اعتقادی خود، مدارس مستقل، نماینده مجزا در مجلس و... می‌باشد. 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت وظیفه و علاقه شاه (۸) شاه هم مشتاق و هم متعهد به رشد بهاییت بود و بنا نبود رشد بهاییت کوچکترین خلل و یا خدشه ای ببیند. چرا که براساس دیکته سفارت امریکا مکلف به تامین زمینه های گسترش و رشد بهاییت شده بود( خاطرات آقای سلطانی طباطبایی سایت جماران) و طبق نقشه های ده ساله، نه ساله و ... بهایی، تسخیر نیابتی کانون ها و گلوگاه های قدرت و ثروت ایران از اهداف غایی بهاییت بود.( گزارش آقای حسن ارشاد) البته به اقتضا از سرعت رشد بهاییت گاهی کاسته و یا گهگاه در دوره ای کوتاه متوقف می شد. ( روندی که موجب تردید جدی مرحوم آقای علی اکبر پرورش و سبب جدایی اش از انجمن گردید) پس انجمن مجاز نبود ضربه ای استراتژیک به فرقه وارد آورد و چنانچه گفتم از انجمن اساسا بر نمی آمد چون لازمه آن، اقتداری بود همه جانبه از جمله در حوزه بسیج اجتماعی که در اختیار مرجعیت شیعه و روحانیت قرار داشت و شاه با حذف مرجعیت و روحانیت از گردونه مبارزه با بهاییت می خواست هم رشد بهاییت را بیمه کند و هم مشروعیت دینی خودش نیز خدشه نبیند. آقای حلبی البته به شاه شیعه و سلطنت اسلامی علاقه و بلکه اعتقاد داشت. این اندیشه را در سخنرانی های سال های ۳۰ -۳۱ هنگامی که در نهضت ملی نفت در مشهد فعالیت می نمود بیان نموده است و پس از آن عدول وی از این اندیشه دیده و یا گزارش نشده است. مخالفت ایشان با نهضت امام خمینی ره و انقلاب اسلامی و دعای برای سلامتی نیروهای امنیتی بر منبر و سخنرانی معروفش به سال ۱۳۵۶ در مخالفت با انقلاب نیز قرائنی است موید مدعای اینجانب. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۵) 🚫@bahaiyat🚫
🔻عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بررسی کرد: ❇️ جایگاه تقابلی امام رضا (علیه السلام) با نظریه سکولاریسم دینی و اخلاقی ◻️ دستگاه خلافت عباسی مبتنی بر نظریه جدایی دین و اخلاق از سیاست و حکمرانی تلاش می‌کرد که خود را ملزم به اخلاقیات نکند و از آن به عنوان اهرم فشاری برای کنترل اجتماعی و بدنه عمومی جامعه استفاده کند. اما امام رضا (علیه السلام) در ولایتعهدی نشان داد که اخلاق از سیاست، وزارت و صدارت جدا نیست و حاکم و والی همانند دیگر افراد و آحاد جامعه اسلامی ملزم به رعایت اخلاق هستند. بنابراین نمی‌توان و نباید احادیث امام رضا (علیه السلام) را بریده از جامعه روزگار آن حضرت خواند، تعبیر و تفسیر کرد. https://hawzahnews.com/xd3pD 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثاراز اين رو به خاطر رعايت اختصار در كلام، ذيلًا به چند نمونه اشاره مى كنيم و از موضوع مى گذريم: ۱- مرحوم اعتضاد السلطنه در كتاب: فتنه باب مى نويسد: «وقتى كتابى از كتب وى كه به دست مريدانش بود در مجلس مرحوم ميرزا آقا خان نورى كه صدراعظم بود آوردند و به اين چاكر آستان خسرو عجم دادند. چون لختى ملاحظه كردم ديدم نوشته است: قوام عالم بروجود هيجده تن باشد: اول خود من كه سيد على محمد بابم، پس مطلب را به صدر اعظم گفتم زياده مايه تعجب و اسباب خنده شد. » 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸ 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده موقوف به زمينه قبل است كه مكاتبه آن در حضور شخص كاتب دلالت مي كند بر صدق قول بنده معني كه مقصود شخص سائل و مسئول است ناگزيرم كه در قالب الفاظ افراغ كنم تا معني مبرهن آيد پس آنچه كه الفاظ گفته شد مقصود معني است اگر راه ديگر غير از اين راهي كه بنده عرض كردم در نظر مبارك باشد بيان بفرمائيد تا سبب تنبه بنده گردد اين عين مقصود و منظور نظر بنده است و آنچه را كه تاكنون عرض كردم مبني بر اين پايه است جواب اين مسئله در قبل مكرر در مكرر معروض شد در اين صورت تكرار سئوال از نقطه نظر ادب گمان نمي كنم مورد داشته باشد آنچه را كه عرض كردم به چه دليل جواب نيست اگر جواب است صد سئوال ديگر هم كه بنده متذكر شدم بعون الله تعالي عرض [ صفحه 19] خواهم كرد آنچه را كه بنده جواب عرض كردم برهانا جواب جميع سئوالات حضرت بندگان عالي است و تعجب از اين است كه دو ساعت تمام بلكه بيشتر در حضور يك عده آنچه را كه عرض شد جواب سئوالات حضرت مستطاب بندگان عالي بوده است و جواب اين مسئله مكرر در مكرر در قبل كاملا معروض گرديد جواب اين مسئله مكرر از قبل برهانا مكرر در مكرر معروض گرديد لذا اين سئوال مورد ندارد. آقاي خالصي - جواب قبلا هيچ نداديد اگر داده باشيد محذور ندارد كه دوباره بفرمائيد مي گويم فرموديد مظهر داراي صفات خدا است گفتيم يكي از صفات خدا خالق است مظهر هم داراي اين صفات باشد بنابر فرمايش شما پس مظهر خالق است لازم مي آيد كه خدا مخلوق باشد ... 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۲ 🚫@bahaiyat🚫
هدایت شده از  طریق المهدی
📣 اطلاعیه | 🌸پیاده روی طریق المهدی با حضور عاشقان حضرت بقیة الله الاعظم"عجّل الله تعالی فرجه الشّریف" و همزمان با هفته وحدت و ایام ولادت با سعادت پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله و امام صادق سلام الله علیه برگزار می گردد: 🚏آغاز پیاده روی: ۱۶:۳۰ 🌸از عمود شماره دوازده¹² 🤝مشارکت در هزینه های برنامه طریق المهدی شامل هزینه های آب، یخ، فضاسازی و... کل مسیر 💳|
5892 1070 4515 1308
روی شماره بزنید کپی می‌شود. تا جان در بدن داریم؛ هستیم بر آن عهد که بستیم✊ 🌸 🌸اللَّهُمَّ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَ أَظْهِرْهُمْ وَ أَعِنَّا عَلَی اتِّبَاعِهِمْ وَ وِلاَیَتِهِمْ. 👈 قرار عاشقان بقیة الله الاعظم، سه‌شنبه ها عصر، بلوار پیامبراعظم قم 💠 @tariq_almahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹ثلاَثٌ مِنْ مَكَارِمِ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ تَعْفُو عَمَّنْ ظَلَمَكَ وَ تَصِلُ مَنْ قَطَعَكَ وَ تَحْلُمُ إِذَا جُهِلَ عَلَيْكَ . 🔸سه چيز از صفات خوب دنيا و آخرتند: بخشیدن کسی که به تو ستم کرده، پیوستن به کسی که با تو قطع رابطه کرده و بردباری در برابر کسی که از روی جهل با تو رفتار کرده است. 📚 اصول کافی (باب الایمان و الکفر) جلد ۲ صفحه ۱۰۷ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت تنگناهای روحانیت (۹) پس از کودتای ۲۸ مرداد مرجعیت و روحانیت از هرگونه مبارزه مستقل با بهاییت ممنوع و معاقب بودند مگر اینکه در چارچوب فعالیت انجمن کاری به عهده می گرفتند. چنانکه می دانیم شاه تصمیمات تهاجمی پیاپی در موضوعات دینی اتخاذ می کرد، مانند تشکیل سازمان مروجین مذهبی، سپاه دین، تغییر لباس روحانیت، تاسیس دانشکده های اسلامی و ... روحانیت و مرجعیت تقریبا یکپارچه با این تصمیمات شاه مقابله کردند و نگداشتند اهداف شاه تحقق یابد. هدف غایی شاه دین زدایی، تضعیف روحانیت و حوزه ها و پدیده آوردن نهادهای دینی تحت کنترل بود و علما نیز این هدف را دیکته شده صهیونیسم و نظام سلطه می دیدند و اطمینان داشتند که بهاییت به نحوی از انحا پشت این نوع تصمیمات قرار دارد. به رغم تمام تنگناها سرانجام از نیمه دوم دهه ۵۰ که روشن شد بهاییت به شکل تصاعد هندسی در حال گسترش تشکیلات و ساخت و ساز مراکز بهاییگریست و علی الخصوص زمانی که ولع سیری ناپذیر هژبر یزدانی سبب شد تا بانک صادرات را نیز با نیرنگ و اعمال زور تصاحب کند؛ لذا از سال ۱۳۵۶، روحانیت و بازاریان متدین در استان های مختلف به مبارزه منفی پرداختند. از جمله دسته دسته در شهرهای ایران حساب بانک صادرات خود را بستند و رژیم پهلوی آن حرکت هماهنگ و سراسری را مبارزه با بهاییت تلقی کرد و بسیار کوشید که این پدیده سیاسی نشود ولی دیگر دیر شده بود. امام ره تا اردیبهشت ۱۳۴۲ بارها از رشد بهایبت و حمایت شاه از این فرقه گفتند و هشدار دادند اما از آن پس رژیم غاصب اسراییل را هدف حمات خود قرار دادند و بهاییت را مزدور و حزب جاسوسی آن رژیم نامیدند. پیداست مبارزه با بهاییت از نظر روحانیت هم اهمیت داشت ولی دستشان را بسته بودند. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫