eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
18.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1هزار ویدیو
34 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 حجاب و حقوق زنان در بابیت و بهائیت https://eitaa.com/bahaiyat/26 https://eitaa.com/bahaiyat/55 https://eitaa.com/bahaiyat/135 💀@bahaiyat💀
🕸مدعیان دروغین 🔸بخشی از توبه نامه باب 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 بهائیت و ایران https://eitaa.com/bahaiyat/27 https://eitaa.com/bahaiyat/122 https://eitaa.com/bahaiyat/162 https://eitaa.com/bahaiyat/248 https://eitaa.com/bahaiyat/296 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: با سلام. اگر همسایه بهایی داشته باشیم، و با توجه به اینکه امکان جابجایی برای ما نیست،ودر اسلام همسایهداری به ما خیلی تاکید شده باید چکار کنیم؟ ✍سلام منظور از همسایه داری الزاما ارتباط آن هم با اینگونه افراد نیست، از اذیت و آزار خودداری کنید.
🕸آموزه‌های باب(۱) 🔸دعاوی باب دعاوی خود را به تدریج، طی چند مرحله ظاهر می‌کند. در آغاز خود را باب یا واسطه امام غائب می‌خواند، بعد اعلام می‌کند که خود مهدی موعود است و در نهایت اظهار می‌دارد که پیامبری جدید است از جانب خداوند که دیانتی تازه آورده تا مردم را برای ظهور موعودی جهانی که از او با عنوان «مَن یُظهرُه الله» (کسی که خداوند او را ظاهر خواهد ساخت) یاد می‌کند، آماده کند. دلیل اینکه او از ابتدا ادعای نهائی خود را آشکار نکرد به گفته وی آماده کردن مردم برای پذیرش دعوتش بوده‌است تا به تدریج مردم با آموزه‌ها و دیانت جدید آشنا شوند و آن را بپذیرند، چه که گسست ناگهانی آئین جدید از اسلام می‌توانست منجر به اضطراب شدید مردم و روی گرداندن از آن شود. باب در آثار اولیه اش خود را باب (وسیله ارتباط) و نائب (نماینده) امام غایب شیعیان دوازده امامی می‌خواند. لقب دیگری که به کار می‌برد، ذکر یا ذکرالله الاعظم بود. در ابتدا ادعایش این بود که از طرف امام غایب فرستاده شده تا فرارسیدن ظهورش را اعلان کند. باب بعدتر در دوران زندانی بودنش در ماکو با صراحتی بیشتر ادعایش را فراتر از نیابت یا جانشینی امام اعلام می‌کند و خود را شخص مهدی موعود می‌خواند. در دادگاهی که کمی بعد از ورودش به چهریق در تبریز برگزار شد، همین ادعا را علنی می‌کند و از سوی شماری از علمای حاضر محکوم به مرگ می‌شود. در سال ۱۸۴۷ میلادی در مهم‌ترین اثر خود به نام بیان فارسی به پایان دوره اسلام اشاره می‌کند، خود را «مظهر الهی» و پیامبری جدید می‌خواند که احکام و تعالیم تازه ای به نام آئین بیان آورده‌است. در همین اثر به کرّات سخن از موعودی جهانی می‌راند که نتیجه و ثمره آئین جدیدِ بیان باید ایمان به وی باشد، وی از این موعود با عنوان «مَن یُظهرُه الله» یاد می‌کند. با اینکه باب دعوتش را بتدریج ظاهر کرد اما در عین حال از همان ابتدا می‌توان از لابلای آثارش دعوی رسالت و وحی را به وضوح دید. وی آثار خود را وحی از سوی خداوند و مترادف با قرآن می‌داند. در آثار محمد کریم خان کرمانی پیشوای مکتب شیخیه (شعبه رکنیه) که با باب مخالفت شدید می‌کرده، به این دعوی باب اشاره شده‌است. به نظر کریم خان از همان اثر نخستین باب به نام قیوم الاسماء برمی آید که باب ادعای رسالت داشته‌است. در همان زمان در کربلا نیز عده‌ای از علمای شیعی و سنی و شماری از پیشوایان شیخیه و اهل تصوف در فتوایی دست جمعی به همین نتیجه رسیده بودند. 📗کرمانی، محمد کریم (۱۸۴۵). ازهاق الباطل. کرمان، ایران: مکتبة السعادة. 💀@bahaiyat💀
🕸ادعاهای دروغین باب 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 مظلوم نمایی بهائیت https://eitaa.com/bahaiyat/39 https://eitaa.com/bahaiyat/62 https://eitaa.com/bahaiyat/76 https://eitaa.com/bahaiyat/98 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬 | متن پیام: سلام آیا این واقعیت دارد که انگلستان بنیانگذار وهابیت به عنوان سنی های تند رو بهائیت به عنوان شیعیان تند رو، را پایه گذاری کرده، من اینو شنیدم ولی با توجه به احکامی متل ازدواج با محارم و... در بهائیت وجه اشتراکی با شیعه نمیبینم ✍️سلام اینکه انگلستان و آمریکا و کلا استکبار در ساخت اینها دست دارد صحیح است. اما بهائیت اصلا در هیچ دین و مذهبی نمی گنجد. یک فرقه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: إِنَّ اَللَّهَ خِلْوٌ مِنْ خَلْقِهِ وَ خَلْقَهُ خِلْوٌ مِنْهُ وَ كُلُّ مَا وَقَعَ عَلَيْهِ اِسْمُ شَيْءٍ فَهُوَ مَخْلُوقٌ مَا خَلاَ اَللَّهَ. 📄 امام باقر عليه السّلام فرمودند: به راستى خداوند از آفريده‌هاى خود خالى و دور است و آفريده‌هاى او هم از وى تهى و بركنارند. هرچه بر آن نام چيز صادق آيد مخلوق باشد جز ذات يگانه خدا. ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ 📚 کافی شریف ج ۱، ص ۸۲ 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 کلیپ تصویری | اعتقادات مشترک یهودیان و بهائیان عبدالبهاء: تمام انسان‌ها حیوان هستند مگر بهائیان! بدایع الاثار، جلد ۲، صفحه ۱۲۷ یهودیان معتقدند خانه تمام غیریهودیان حکم طویله را دارد! 💀@bahaiyat💀
⭕️ رد پای بهائیت در حادثه تروریستی در حرم شاه چراغ شیراز 💢 بر اساس گزارشات مبتنی بر مستندات و قرائن موجود از دو حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) در شیراز، رد پای فرقه ضاله بهائیت در این اقدام تروریستی دیده می‌شود. 🔺جمع بندی داده های موجود از این اقدام تروریستی حاکی از آمریت و طراحی سازمان تروریستی سیا آمریکا مشترکاً با سازمان جنایتکار موساد و جمع آوری و ارسال اطلاعات توسط اعضای فرقه ضاله بهائیت، فردی به نام (م. ح) با دسترسی به نقشه های شهری و مشخصات مکانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ اقدام به ارسال اطلاعات به این سازمان کرده است که در نهایت به دليل دستگیری های گسترده شبکه تروریستی در کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات و ضربه های متوالی سازمان اطلاعات سپاه، ناچاراً این دو حادثه تروریستی توسط اعضای گروهک تروریستی داعش که به طور غیرقانونی وارد کشور شدند اجرایی شده است. 💀@bahaiyat💀
🔹لینک دست رسی به مطالب بابیت و بهائیت🔸 تاریخچه بابیت https://eitaa.com/bahaiyat/41 https://eitaa.com/bahaiyat/44 https://eitaa.com/bahaiyat/63 https://eitaa.com/bahaiyat/138 💀@bahaiyat💀
2_1152921504646891813.mp3
606K
🕸جانشین میرزا علی محمد 💀@bahaiyat💀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨ادعاهای مهدویت سیدعلی محمد باب رئیس فرقه ضاله و منحرفه بابیت و تشابه آن با ادعاهای دروغ رئیس مدعیان دروغین زمینه ساز ظهور مواظب باشیم و فریب این جماعت جاهل و فریب خورده و شیطان صفت را نخوریم. اینها به اسم تهذیب نفس و یاری امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) علیه اعتقادات مردم در زمینه‌ی انتظار و ظهور مانند سایر مدعیان دروغین ازجمله بابیت و بهائیت و .....، ایجاد شک و شبهه می‌کنند. 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: سلام وقتتون بخیر درمورد خرید از بهائیان سوال داشتم در شهر ما عینک فروشی هست بسیار منصف و کار درست و با احترام زیادی با مشتری برخورد میکنند ما حدود ۱۸ سال هست که از ایشون خرید میکنیم،هیچ حرکتی که نشان دهنده تبلیغ اعتقاداتشون باشه ندیدیم ،ولیکن حکم خرید از این شخص چی میتونه باشه؟ @bahaiyat ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ سلام علیکم معامله و معاشرت با بهایی ها چه حکمی دارد؟ آیا اقرار شخص بر بهایی نبودن کافی است یا باید تجسّس شود؟ 🔹پرسش ۱_معامله با کسانی که مذهبشان بهایی است، چگونه است؟ ۲_در صورتی که مسلمانی با بهایی وارد معامله شده، آیا جایز است ما در همان مورد معامله با آن مسلمان معامله کنیم؟ مثلاً شخص بهایی مالک می باشد و شیعه ای آن را اجاره می کند و در آن خشک شویی می زند، آیا امکان دارد که ما لباس هایمان را به این خشک شویی بدهیم؟ ۳_آیا اقرار شخص بر بهایی نبودن خودش کافیست یا حتماً می بایست ما تجسّس کنیم؟ 🔸پاسخ اجمالی دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی): ج۱) همه پیروان فرقه گمراه بهائیت محکوم به نجاست هستند و از هرگونه معاشرت و معامله با این فرقه ضالّه مضلّه، اجتناب نمائید. ج۲) فى نفسه مانعى ندارد. ج۳) کافى است و تحقیق لازم نیست. دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی): ۱و۳ـ معامله با اعضای فرقه ضالّه جایز نیست و اگر مشهور به بهائی بودن است، همان شهرت کافی است. ۲ـ در فرض سؤال اشکالی ندارد. 💀@bahaiyat💀
💬 | متن پیام: بسم الله الرحمن الرحيم سلام عليكم) باتشكر از مطالب منتشره در مورد بهائيت، نوشته شده كه (در سال ۱۷۹۰ میلادی در ایران، احمد احسایی مکتب جدیدی را بنیان نهاد که به شیخیه معروف است. پیروان او که شیخی نامیده می‌شدند)... اما طبق اطلاعاتى كه خواندم شيخ احمد احسائي ايران نبود بلكه مقيم كربلا بود، پس بنا بر این مکتب شیخیه در کربلا تاسیس شد، نه در ایران.. باتشکر. @bahaiyat ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ مخاطب گرامی سلام علیکم بله درست می فرمایید شیخ احمد کسائی ایرانی نبودند در این متن هم گفته نشده ایرانی بودند بلکه سفر به ایران داشتند و به مشهد یزد و تهران آمدند و در ایران سکونت داشتند و مذهب شیخیه را بنیانگذاری کردند در این زمینه کتاب و مقالات زیادی هست که از بحث این کانال خارج است می توانید به سراغ کتب و مقالات بروید و مطالعه کنید این لینک نیز به این امر اشاره دارد https://fa.wikifeqh.ir/%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87_%D8%B4%DB%8C%D8%AE%DB%8C%D9%87 💀@bahaiyat💀
🕸آموزه های باب(۲) 🔹خداوند و پیامبران نوشته‌های باب بر تعالی مطلق خداوند و رد هرگونه تصوری انسان گونه از او تأکید دارد. از نظر باب، از آنجایی که حقیقت خدا برای جهان غیرقابل دسترس است، خداوند از روی محبت خود، خود را از طریق پیامبران برای مخلوقاتش تعریف و توصیف می‌کند تا او را بشناسند. بنابراین پیامبران تجلی اعظم خداوند در جهان و خود-توصیفی الهی هستند و با شناخت آنهاست که خداوند شناخته می‌شود. به گفته باب همه پیامبران یکی هستند. آنها به آینه‌های صاف و پاکی می‌مانند که در عین گوناگونی، یک خورشید (استعاره از خداوند واحد) را در خود منعکس می‌کنند. به عقیده باب ظهور وحی، پیامبران و ادیان را پایانی نیست. تداوم و سیر تکاملی ادیان یکی از آموزه‌های اساسی باب تداوم و تکامل ادیان است. با پیشرفت انسان در طول تاریخ، تجلی الهی به تدریج در ادیان ظاهر می‌شود و جلوه ای کاملتر و جامعتر از خود به منصّه ظهور می‌گذارد. هر دینی در زمان خود و به نسبت به گذشته کامل است و در عین حال کمالِ بالقوه اش ظهور دیانتِ بعد است که شکوفایی کمالات بالقوه دیانت و مدنیت قبل در آن ممکن می‌شود. مثلاً کمالِ تورات، انجیل و کمالِ انجیل، قرآن است و اکنون کمالِ قرآن به صورت بیان و در آئینی که باب آورده، ظاهر شده‌است. بر اساس همین منطق، هیچ دینی به گفته باب آخرین دین نیست، بلکه برای نیازهای دوره ای محدود از تاریخ بشر ظهور یافته‌است. بر اساس همین اصلِ تکامل و شکوفایی ادیان، باب نتیجه می‌گیرد که نتیجه و ثمره آیین او باید شناخت و ایمان به «مَن یُظهره الله» موعود آئین بیان باشد. باب همچنین، عدل الهی را مستلزم اختیار بشر و نیز استمرار فیض هدایت الهی بر طبق تکامل وقفه ناپذیر انسان و جامعه می‌داند و در نتیجه اعتقاد به انتهای نبوت و رسالت نفی کامل عدل الهی است. در آثار باب دین تبدیل به یک پدیده دیالکتیکی می‌شود. دین تحمیل ابدی و الزام‌آور اراده خداوند بر انسانها نیست، بلکه محصول تعامل اراده خداوند با مرحله تاریخی تکامل بشریت است. از آنجایی که انسان‌ها تاریخی و در حال تغییر هستند، دین نیز یک واقعیت پویا و مترقی است. یکی از برجسته‌ترین و محوری‌ترین بیان این مفهوم دیالکتیکی و تاریخی، استفاده باب از اصطلاح «ارتفاع» است که هم معنای الغاء می‌دهد و هم معنای اعتلاء. از نظر باب، هر دین جدید، ارتفاع دین قبلی است. دین جدید از یک سو دین قبلی را نسخ و الغاء می‌کند و از سوی دیگر آن را اعتلاء می‌بخشد. دین جدید همان دین قبلی است که به شکلی والاتر و متعالی‌تر ظاهر شده‌است. از این رو باب ارتفاع را برای بیان وحدت دو معنای متضاد به کار می‌برد. اصطلاح «ارتفاع» همان مفهوم آف هه بونگ هگل را می‌رساند. از دیدگاه باب قیامت پایان تاریخ نیست بلکه روز بعثت پیامبر جدیدی است که مرحله جدیدی از توسعه تاریخ بشر را آغاز می‌کند. به گفتهٔ باب کلام الهی زنده و پویاست و می‌خواهد به موازات تکامل بشر آن هم به صورت نوین خود ظاهر گردد و از اینکه سّنت پرستان مذهبی از روی علاقه به کتاب آسمانی خود مانع تکامل همان کتاب شده و به طرد ظهور نوین همان کتاب می‌شوند عمیقاً تاسف می‌خورد. 📗Vahman, Farīdūn (2020). The Bab and the Babi community of Iran (1 ed.). Sūʼid: Nashr-i Bārān. p. 95. 💀@bahaiyat💀