eitaa logo
بهانه
332 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
509 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بيانیه آية الله العظمى سيد حسين البرجردي قدس سره در اعتراض به اشغال فلسطین/ سال ۲۷ شمسی 🔶حاشیه برخی که در ظاهر مدعی پیروی از مرام و مسلک زعمای سلف هستند، سابقه‌ای در دفاع از و دفاع از مردم مظلوم فلسطین ندارند! با وجود اینهمه تفاوت فاحش، اینان نسبتی با آن بزرگان ندارند و این معنا امروز برای بدنه حوزه و عموم متدینان مشهود است. @rozaneebefarda @bahaneee
🔴 بيان صادر عن جماعة العلماء و المدرسین فی الحوزة العلمية بقم المقدسة، فی یوم القدس : بسم الله الرحمن الرحیم "ان يوم القدس ليس يوم فلسطين فحسب ، بل هو يوم الإسلام، إنه يوم الحكومة الإسلامية". الامام الخميني (قدس سره الشریف) في اللحظة التي نستعد فيها هذا العام لاستقبال واحياء يوم القدس نجد ان بطش وظلم العدو الصهيوني في القدس الشريف قد احزن واغضب المحبين للقضية الفلسطينية . وإن النظام الاسرائيلي القاتل للأطفال یحاول من خلال مواصلته لنهجه في جرائمه و إراقة الدماء لتدنيس المسجد الأقصى وقتل الشعب الفلسطيني المظلوم ان یتستر على هزائمه واندحاره ، الا ان تلك المحاولات العقیمة لن تثني من النضال الواعِي والدؤؤب للشعب الفلسطيني. ان "جماعة المدرسين في الحوزه العلمیة بقم المقدسة "اذ تدعو الأمة الإسلامية الى المشاركة الفاعلة في مسيرة يوم القدس العالمی تعلن ما یلي : 1- ان يوم القدس العالمي ، ذلك المیراث القیم للإمام الراحل العظيم، هو يوم صرخة الرافضین للظلم وتحقیق شعار" كونا للظالم خصما و للمظلوم عونا "لشعبنا المومن و الثوری. إن الشعوب الإسلامية هی الاخرى اليوم حاضرة ومتواجدة إلى جانب القدس الشریف والشعب الفلسطينی المظلوم، ولن تسمح ان تنطفئ شعلة المقاومة ونيران غضب الأمة الإسلامية ضد إسرائيل بحیل الاستکبار وخیانة العملاء في المنطقة . لقد استطاعت قدرات المقاومة في التغلغل وزعزعة استقرار المستوطنات الصهيونية ان تزرع حالة من الخوف والرعب لدى المغتصبين المتعطشين للدماء، لدرجة أنهم يخافون من ظلهم ويطلقون النار على أنفسهم بسلوكيات جنونية.ان هذه الاستعراضات الکبیرة لقدرات المجاهدین الفلسطینین قد أسقطت شعار" من النیل الی الفرات" للمغتصبين المتعطشين للدماء المحاصرین وراء لجدار الحائل الذی بنوه حول انفسهم. ان مصير فلسطين ومستقبلها مع وجود النصر الإلهي واستمرار الجهاد فی سبیل الله هو فی حالة التحقق والصیرورة في الوقت الحاضر ، وان النصر على النظام الصهيوني المجرم هو المستقبل الحتمي للمقاومة والنضال في سبيل الله ". «أُذِنَ لِلَّذينَ يُقاتَلونَ بِأَنَّهُم ظُلِموا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ علی نَصرِهِم لَقَديرٌ» 4-على الدول الإسلامية مسؤلية المسارعة في دعم الشعب الفلسطيني المظلوم والاهتمام بقضية فلسطين باعتبارها القضية الرئيسية للعالم الإسلامي، وان سياسة تطبيع العلاقات مع الكيان الصهيوني الضعيف والمزیف لن تجلب لهم سوى الذل والهوان ، وان المستقبل للمقاومة «و للّه العزّة و لرسوله و للمؤمنین و لکنّ المنافقین لایعلمون». 27 / رمضان / 1443 روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶؛ 👈 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی سخن خواهند گفت. 🕰 این سخنرانی ساعت ۱۶ روز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ از رسانه KHAMENEI.IR و شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی رسانه ملی پخش خواهد شد. 🌙 @Khamenei_ir
سخنان امروز حضرت آقا، سخنرانی معمولی نبود، خطبه‌خوانی بود، از آن جنس خطبه‌هایی که امیرالمومنین یاران را به جنگ با خائنان فرامی‌خواند، هر چقدر که آن روز امیرالمومنین احساس تنهایی می‌کرد، امروز به لطف جوانان انقلابی راه برای پیش‌برد اهداف باز است و نباید نشست. خطبه‌های امروز تهاجمی بود، رو به جلو بود، ایستاده بود، لبریز از امید به آینده بود. @ponezs @bahaneee
عروج نادر طالب‌زاده در روز قدس مؤید آن جمله‌ی مشهور حاج قاسم است که «باید شهید باشی تا شهید شوی.» او که یک عمر در جهاد فرهنگی به مبارزه با امپریالیزم و صهیونیزم سپری کند در روز جهانی این مبارزه یاران شهیدش را ملاقات می‌کند. هنیئا له... @sm_naghibpour @bahaneee
🔴رفتار نگران کننده شبکه ۴ در وجاهت‌بخشی رسانه‌ای به مرجع خودخوانده رفته رفته ماجرای اعلام مرجعیت جناب آقای علوی بروجردی جدی شده است. تبلیغات و رپرتاژ های غیر طبیعی زیادی هم برای آن انجام گرفته که عیان بوده و حاجت به بیان نیست. قرار گرفتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی در میان تبلیغ کنندگان و وجهه‌سازهای چنین شخصیتی بیشتر از بقیه سوال برانگیز است. این شبکه اخیرا با پخش برنامه با موضوع معرفی زندگانی مرحوم آیت‌الله یکی از محورهای انعکاس سیره مرحوم خوانساری را و قرار داده بود. مطرح شدن علوی بروجردی بعنوان نوه آیت الله بروجردی و یکی از بزرگان حوزه به عموم مردم و مخاطبین سیما آن هم بعد از سخنان رادیکال وی در نفی که مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب از حوزویان است و تلاشهای وی برای کسب وجهه برای مرجعیت، یکی از این اقدامات نگران کننده است. سخن در باب اظهارات اخیر و تهمت به علمای بزرگ شیعه توسط محقق داماد هم بسیار است. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
🔴 قابل توجه سخنرانان، منبری‌ها و مداحان انقلابی عزیز بارها پای منبرهای شما عزیزان از ائمه اطهار (ع) شنیدیم و جان را با ذکر مصیبتهای پایان منبر شما شست و شو دادیم. خوب است یکبار هم شما به حرف این کوچک توجه کنید. بزرگواران عزیز خوب است تحقیق بیشتری برای حضور در برخی مراسمات و مجالسی که از طرف برخی افراد برگزار می‌شود انجام دهید. حضور شما در بیوت و مراسمات افرادی که دارند و اتفاقا اختلاف فکری آنان با انقلاب اسلامی کاملا عیان است، موجب بیشتر برای این افراد خواهد شد. هنگامی که برخی از دلسوزان انقلابی هم به روشنگری و اظهار نگرانی در باب اتفاق مرجعیت خودخوانده که خود نوعی روی‌گردانی از محسوب می‌شود می‌پردازند، بعضا با چنین پاسخ‌‌هایی که در ضمیمه مشاهده می‌کنید مواجه می‌شوند. پناه می‌بریم بر خدا از آن روزی که عملکرد نسنجیده ما، موجب اختلاط حق و باطل شود. @bahaneee
🔴 معرفی مرجع تقلید به سبک شفقنا کسانی که معرفی مراجع تقلید توسط جامعه مدرسین را زیر سوال می‌بردند، معرفی مرجعیت‌شان توسط چند خبرنگار اصلاح‌طلب انجام می‌گیرد. @bahaneee
دقیقه‌نودی‌ها می‌دانند که یک دقیقه وقت اضافه چقدر مهم و راهگشاست. @bahaneee
🔴 مباحث اقتصادی و بررسی و در مصاحبه جناب ! بازنشر به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری میثم عبداللهی تاریخ پژوه انقلاب اسلامی/ دانش آموخته سطوح عالیه حوزه قم [ص 1 از 5] مقدمه 🔹جنای آقای علوی در مصاحبه اخیر خود، را نسبت به و مطرح کرده که با حقیقت منطبق نیست و از این جهت، واقعا تاسف بار است. این مصاحبه پر از شبهات و اشکالات تاریخی است و بخشهای مختلف آن به صورت مجزا نیاز پاسخ گویی علمی دارد. طبعا در این یادداشت برای پاسخگویی به همه آن ایرادات قطعی مجالی نیست و فعلا تنها به بخش کوچکی از آن ادعاها پرداخته میشود. او بزرگان انقلاب اسلامی را در مباحث اقتصادی متهم به سوسیال مسلکی کرده است! ◾آقای علوی، اندیشه های اقتصادی شهید آیت الله مطهری را متاثر از سوسیالیسم دانسته و در تایید این ادعا، در بخشی از این مصاحبه، درباره ، چنین میگوید: 🔻«... خود ایشان یک کتابی نوشته بودند اقتصادی، چاپ نشد، و نشده هنوز! یک وقتی [روزنامه] اطلاعات شروع کرد تکه هایی را چاپ کردن. زمان امام بود، که امام مطلع شد، جلویش را گرفت و اطلاعات توقیف شد، چند روز. ... میخواستند امام نفهمد، آن روزنامه ای که برای امام می فرستادند، آن صفحه اش را در آورده بودند. این را من قصه اش را از احمد آقای خمینی شنیدم. ... مرحوم آقای مطهری هم این جور بود.» ⚫در اینجا این روایت آقای علوی مورد نقد قرار می گیرد تا میزان آگاهی او نسبت به تاریخ تحولات معاصر و تاریخ جمهوری اسلامی روشن شود. وقتی عیار سخنان مصاحبه شونده محترم در همین موضوع خاص و یک بخش از مصاحبه مورد و قرار گرفت و میزان مطابقت آن با واقع مشخص شد، باقی ادعاهای این فرد هم از همین قبیل خواهد بود و میزان اعتنایی که به ادعاهای او خواهد شد، در همین حد و اندازه خواهد بود. ▫با مرور سخنان آقای علوی در مورد مباحث اقتصادی شهید مطهری، آشکار می شود که جناب ایشان، یادداشتهای اقتصادی شهید مطهری را مطالعه نکرده و نه از ابعاد ماجرا مطلع هست! و تنها منبعی که بیان میکند، یک خاطره به نقل از مرحوم حاج سید احمد آقای خمینی است که تمام مدعیاتش درباره انحراف در آرای اقتصادی شهید مطهری را از همین یک خاطره استنبط کرده است! 🔹درباره آرای اقتصادی شهید مطهری، در خوشبینانه ترین حالت باید گفت که ایشان مطلع نیست، اگرچه برخی ممکن است با نگاه سختگیرانه، احتمالات دیگری را العیاذبالله در ذهن آورند. جناب علوی چند مطلب مجزا و واقعه تاریخی را با هم کرده که شبیه همان ماجرای «خسن و خسین دختران معاویه ...» است. با این مقدمه اجمالا نکاتی را با تکیه بر شواهد تاریخی، در نقد ایشان عرض میکنم. اشکالات ⚪اولین اشکال اینکه شهید مطهری کتابی درباره اندیشه اقتصادی اسلام ننوشته بود، بلکه چند سخنرانی پراکنده داشت که درباره موضوعات اقتصادی بود و هیچ وقت ایشان آنها را کتاب نکرد بلکه چند سال بعد از شهادت ایشان، آن سخنرانیها گرداوری و تدوین و کتاب شد. 🔹اشکال بعدی مربوط به این ادعاست که: «یک کتابی نوشته بودند اقتصادی، چاپ نشد، و نشده هنوز.» این ادعا است و کتاب حاوی نظرات شهید مطهری به طور علنی منتشر شده و بارها تجدید چاپ شده است و الان هم در بازار موجود است و به زودی معرفی خواهیم کرد. پس اینکه شهید مطهری کتاب غیر قابل چاپ، در زمینه اقتصادی داشته، یک ادعای نادرستی است و تمام محتویات اقتصادی شهید مطهری منتشر شده است. لینک صفحه دوم: https://eitaa.com/bahaneee/2124 لینک صفحه سوم: https://eitaa.com/bahaneee/2125 لینک صفحه چهارم: https://eitaa.com/bahaneee/2126 لینک صفحه پنجم: https://eitaa.com/bahaneee/2127 @rozaneebefarda @bahaneee
🔴 مباحث اقتصادی و بررسی و در مصاحبه جناب ! [صفحه 2از 5] ⭕️اشکال دیگر آنکه وی، شهید بزرگوار آیت‌الله مطهری را نیز آلوده و التقاطی و متأثر از اقتصاد چپ، معرفی می‌کند. این از عجایب روزگار ماست؛ شهید مطهری در حالی متهم به چپگرایی شده که در صراط مستقیم اسلام بود و تمام عمرش را وقف مبارزه با اندیشه های انحرافی و التقاطی کرده بود و آثار متعددی در نقد مارکسیسم و سوسیالیسم دارد، و در نهایت جانش را بر سر همین راه مبارزه با التقاط گذاشت و توسط گروهی منحرف به شهادت رسید و از این رو او به حق، قهرمان مبارزه با التقاط بود. 🔻مقام معظم رهبری درباره شهید مطهری، در روز 6 اردیبهشت 1383، چنین می فرمایند: 🔹«ایشان[شهید مطهری] با قوت فكری و اندیشه صائب خود در دهه‌های ۱۳۴۰-۵۰ وارد میدان‌هایی شد كه تا آن زمان هیچ كس در زمینه مسائل اسلامی وارد آن نشده بود و با تفكرات وارداتی غربی و شرقی به چالش علمی عمیق، وسیع و تمام نشدنی پرداخت و در جبهه مقابله با ماركسیسم و تفكرات غربی و لیبرالیسم دست به یك جهاد هوشمندانه زد و با توان علمی و ایمان راسخ و اعتماد به نفس، موفقیت‌های بزرگی به دست آورد و با قدرت اجتهاد و انصاف و ادب علمی، روشی متقن و بدور از تحجر و التقاط برای معرفی اسلام و مقابله با كج‌اندیشی و انحراف ایجاد كرد و پایه‌های افكار مورد نیاز جامعه اسلامی و انقلابی را تأسیس نمود و نقش مؤثری بر جریان فكری اسلامی و شكل‌گیری نظام اسلامی بر جای گذاشت و بصورت سنگری امن برای جوانان طالب و علاقمند فكر اسلامی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها درآمد.» (سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبری) 🔻مدعی، ادعاهای مخدوش خود را مطرح می‌کند اما بر اهل تحقیق روشن است که این شهید، منتقد جدی اقتصاد مارکسیستی و سوسیالیستی بوده اند. در واقع آتهام التقاط و چپگرایی به شهید مطهری، در بین محققین منصف، محلی از اعراب ندارد! کتاب اقتصادی منسوب به شهید مطهری‌ ◼ در موضوع آثار اقتصادی شهید مطهری، مسئله دیگری وجود دارد که در مصاحبه آقای علوی، با چند موضوع دیگر خلط شده و موجب خطای تاریخی شده است. 🔻 یک شخصی در سال 1361، در تهران کتابی با عنوان «بررسی اجمالی مبانی اقتصاد اسلامی» در ۴۱۶ص توسط نشر حکمت منتشر کرد و بود که است. نویسنده ی کتاب، نام خودش را درج نکرده بود و صرفا نام شهید مطهری را به عنوان «نویسنده» نوشته بود. این کتاب اشکالات متعددی داشت و نشر آن، بازتاب های بدی در کشور داشت. 🔹در این کتاب، از برخی سخنرانیها و یادداشتهای پراکنده و فیش های شهید مطهری در زمینه مسائل اقتصادی استفاده کرده بود. اشکالات این کتاب آن بود: 1. نویسنده، باید نام خودش را درج میکرد تا مسئولیت این فاجعه را خودش به عهده بگیرد و پاسخگو باشد، نه اینکه زرنگی کند و آن را به نام شهید مطهری منتشر سازد، که در قید حیات نبود تا از خودش دفاع کند. 2. وقتی نویسنده از برخی فیشهای منتشر نشده و غیرنهایی اقتصادی شهید مطهری در این کتاب استفاده کرد، باید گوشزد میکرد اینها نظرات تحقیقی و نهایی شهید مطهری نیست. ولی این کار را نکرد بلکه به عکس عمل کرد و اینها را به عنوان نظرات قطعی و نهایی شهید مطهری مطرح نمود. 3. انتساب برخی از مطالب به شهید مطهری، زیر سوال بود. 4. تحقیقات و حواشی ای که گرداورنده حول این کتاب صورت گرفت به جای اینکه روشن کننده موضوع باشد و ابهامات را رفع کند، بیشتر انحرافی بود و به اشکالات و ابهامات بسیاری به کتاب افزود. 5. در این کتاب اشکالات و انحرافاتی وجود داشت که تا آن زمان چنین مواردی در آثار آن متفکر بزرگ، سابقه نداشت. لینک صفحه اول: https://eitaa.com/bahaneee/2123 @bahaneee