eitaa logo
بهانه
344 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
500 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
سخن سردبیر46.pdf
424.9K
واقعه کوی دانشگاه؛ نشانه‌ای از نبرد اعلام نشده آمریکا علیه ایران 🔴سالگرد فتنه 18تیر1378 گزیده‌ای از مقاله دکتر مظفر نامدار؛ سردبیر فصلنامه تخصصی پانزده خرداد: «...آتش‌افروزی‌هایی که سکولارهای بی‌پروایی چون ، ، ، ، و سایر همپالکی‌های این‌ها در درون دولت خاتمی ایجاد می‌کردند و در نهایت به ، واقعه ، واقعه و از همه مهم‌تر واقعه منجر شد، نشانه‌های همان نبردی بود که امریکایی‌ها در سند امنیت ملی خود بدان اشاره کرده بودند؛ نبرد اعلام نشده‌ای که رسمی و غیر رسمی علیه جمهوریت و اسلامیت نظام آغاز شد.»(مقاله روزنه‌های رخنه، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 46، زمستان 1394) 🖊ضمیمه یادداشت: متن کامل مقاله 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 همین عرفه پارسال با خانواده از مراسم دعای عرفه برمی‌گشتند و آن اتفاق ناگوار برای استاد و خانواده‌اش رخ داد. فرج‌نژاد مرد میدان جهاد تبیین و رزمنده مبارزه با صهیونیسم. جهادی بود جهادی زندگی کرد. برای کارِ انقلاب، شب و روز نمی‌شناخت. پول ماشین خود را برای چاپ کتاب خرج کرده و همچنان موتور سوار باقی ماند. مَرد بود، خیلی مَرد. خدایش رحمت کند. @bahaneee
🔴 امام خمینی و تبیین ظرفیت سیاسی-بین‌المللی روز عرفه مشکل مسلمین همین است که اختلاف‏‎ ‎‏انداخته‌اند بین‌شان. و بعد از جنگ عمومی این نقشه کشیده شد و قدرت اسلام را دیدند و‏‎ ‎‏نقشه کشیده شد و دولت‌های اسلامی را از هم جدا کردند و مسلمین را با هم مخالف کردند‏‎ ‎‏و دولت‌های اسلامی با هم دشمن شدند. این مشکلی است که حل باید بشود. این مشکلی‏‎ ‎‏است که در روز عید و در در پناه خانه خدا باید حل بشود. این مشکلی است که‏‎ ‎‏سران قوم مجتمع بشوند در مکه معظمه، امر خدای تبارک و تعالی را اطاعت کنند و با هم‏‎ ‎‏در آن‌جا اجتماع کنند و با هم مشکلات خودشان را در میان بگذارند و غلبه کنند بر‏‎ ‎‏مشکلات خودشان. (صحیفه امام، ج13، ص279) @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گنجشک گویند گنجشککی بر شاخه درخت تنومندی نشسته بود و هنگامی که می خواست پرواز کند به درخت گفت درخت جان! محکم باش که میخواهم بلند شوم مبادا بلرزی درخت هم با آرامش به گنجشک گفت گنجشک جان! من نفهمیدم تو کی آمدی که حالا میخواهی بروی... پ.ن: خط ونشان همسر تاجزاده پس از بازداشت مصطفی تاجزاده: من میدونم و شما... @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴نوشته ای برای دخترم میوه دلم فاطمه‌معصومه جان! ساعتی تا پایان هفدهم تیرماه 1399 مانده و تو در دومین سالگرد زمینی شدنَت، روز خوشی را گذراندی... روزی پر از شادی و بازیهای گوناگون. اطرافیان بیشتر از روزهای دیگر مراقبت بودند. لحظه‌ای تاب بی‌قراری ات را نداشته و در فراهم کردن علاقه مندی‌هایت درنگ نمی‌کردند. روز خوشی را گذرانده ای و به همین خاطر من هم ساعتِ شیرینی را در کنارت در جشن تولدت سپری کردم. شمع را که با شوق فوت کردی و برای خودت دست زدی، من هم آرزو کردم شمع ناملایمات و سختیها در زندگی‌ات برای همیشه خاموش بماند. لبخند و قاه‌قاهِ خنده‌ات، خنده بر لبانم آورد. آرزو کردم لبخند از لبان هیچ‌کدام از هم سن و سالانت سفر نکند... اما به همگان میگویم. به دنیا به روزگار به اطرافیان به خودم به مادرَت به همه میگویم: به دخترم نگویید مستکبرین دنیا سر صلح با او دارند. نگذارید تصور کند همیشه باید لبخند بزند و کف و سوت. بگذارید بفهمد خیلی از هم‌سالانش سایه پدر بر سر ندارند. بگذارید بفهمد خیلی از دوستانش هم فرزند شهید هستند و هم حُرمتشان حفظ نمی‌شود. بگذارید بداند عصر پنج‌شنبه‌ها در ، هم‌سالانِ افغانی‌اش به جای در آغوش گرفتن پدر، مزار شهیدشان را در آغوش میگیرند. نمیگویم غمگین باش. نمیگویم شادی نکن. میگویم شادی ات تو را از دور نسازد. شادی‌ات ت را نپوشاند. به دخترم را بگویید: بگویید نظام استکبار جهانی از تو میخواهد بنده‌اش باشی، برده‌اش باشی ... از تو میخواهد حسین و زینب و رقیه را فراموش کنی. اگر برایشان ممکن نبود که آن ذوات مقدسه را از تو بگیرند، حسین و زینب و رقیه‌ای را به تو معرفی کنند که تا حقیقتشان فرسخ‌ها دارد. حسینی که : از پدرَت نمی‌سازد که تو یش شوی. از پدرت نمی‌سازد که تو یادگارش باشی. از پدرت نمیسازد که تو زینبَش باشی. زینبی که «اسکتوا» نمیگوید. رقیه‌ای بدون گریه‌های گوشه خرابه و روضه‌های بابایی‌اش. رقیه ای که دودمان کفر و استکبار را به هم نمی‌ریزد. اگر روزی با چنین «امام حسین»ی مواجه شدی، بدان از این امام حسین تا «امام حسین واقعی» یک فاصله است. (علیهم‌السلام) به دخترم را بگویید... دوستَت دارم پاره تنم. پدرَت: علی. @bahaneee
🔹زمانه‌ای شده است؛ کانالی که با نام معرفی اساتید اخلاق و عرفان بنا شده، در سالروز «کشف حجاب» توسط رضاخان ملعون، با سوءاستفاده از مطلب آیت‌الله شبیری زنجانی(دم ظله)، میخواهد چهره‌ای متفاوت و نر‌م‌تر از رضاخان ارائه نماید. 🔹در حالیکه: ۱. اگر اصل ماجرا هم صحیح باشد که مقصود از کشف حجاب، کشف حجاب کامل نبود، باز هم در شنائت و دنائت اقدام رضاخان تغییری ایجاد نمی‌کند. او با این اقدام، اقامه فحشاء نمود، زمینه گناهان کوی و برزن را فراهم آورد، زمینه اختلاط حرام را فراهم ساخت، حیا و عفت را _ولو به اندازه روبنده و چادر_ گرفت و.... ۲. کانالی که داعی بر اخلاق و عرفان دارد، میخواهد با نقل این مطلب _که صرفا خاصیتی تاریخی دارد_ به چه مقصد و مقصودی برسد؟ آیا صرفا میخواهد تصحیح تاریخ نماید؟ یا اینکه، زاویه‌ای دارد و می‌خواهد هر اقدامی را که حکومت اسلامی در راستای اقامه احکام الهی برمیدارد تضعیف نماید؟ @bahaneee
🔴دارالتبلیغ و دارالترویج از سوی بنا شد و زمینه دیگری برای رژیم در راه رخنه در حوزه قم و به دست آوردن پایگاهی در مرکز روحانیت فراهم آورد. در اینکه آیا دارالتبلیغ بنا بر نقشه رژیم در قم بنیاد شد و یا در گام نخست طرح آن از خود شریعتمداری بود و در مرحله دوم رژیم درصدد بهره گیری از آن برآمد، به بررسی جداگانه ای نیاز دارد، لیکن در این نکته جای تردید نیست که اگر موضع هوشیارانه امام در برابر این موسسه نبود شاید رژیم به آسانی می‌توانست از راه آن زمینه چیرگی خود بر حوزه قم را فراهم سازد و به یکی از آرزو های دیرینه استعمار جامه عمل بپوشاند لیکن چون امام نسبت به دارالتبلیغ نظر خوشبینانه‌ای از خود نشان نداد مایه بدبینی و بدگمانی ملت ایران و عالمان اسلامی و محصلین علوم دینی نسبت به آن گردید بیشتر روحانیان پیرو راه امام از هر گونه همکاری با آن خودداری ورزیدند و بدین گونه آن مرکز نوبنیاد نیز کامیابی برای رژیم به همراه نداشت با این وجود باید دانست که رژیم از دارالتبلیغ بهره برداری فراوانی کرد و از این راه آسب هایی به حوزه قم و عالمان مبارز وارد ساخت همزمان با بنیاد دارالتبلیغ مرکز دیگری از سوی ساواک به نام دارالترویج در قم پدید آمد و یکی از روحانی نما های وابسته به نام در راس این مرکز قرار گرفت و کوشید که شماری از نسل جوان روحانی را به سوی خود کشاند و بدین گونه جای پایی در حوزه قم برای رژیم پدید آورد. تفاوت در این بود که دارالتبلیغ راه رخنه غیر مستقیم و پنهانی رژیم در حوزه قم را در دراز مدت می توانست هموار کند لیکن دارالترویج به شکل آشکار و مستقیم به رژیم وابستگی داشت و بر آن بود که از راه نوید و فریب محصلین علوم اسلامی را به این جریان موازی کشاند و جیره خوار زورمداران سازد. (نهضت امام خمینی، ج۳، ص۹۱۶-۹۱۷) @bahaneee
🔴 بزرگداشت غدیر یا وجاهت‌بخشی به یک سکولار حوزوی!؟ 🔻در آستانه عید غدیر بر در و دیوارهای شهر بنرهای کاروان شادی «حضرت آیت الله علوی بروجردی» نصب گردیده است. 🔻گفتنی است این چهره پیامبر را صرفا میداند و به هیئات مذهبی، عدم دخالت در سیاست را توصیه نموده است درحالیکه غدیر خم نشانه عظمت و جامعیت اسلام است. در واقع «غدیر» سیاسی‌ترین اقدام پیامبر اکرم محسوب میشود و پاسخی است به افراد سکولاری که اسلام را در مسائل شخصی و خصوصی منحصر میدانند. 🔻رسالت و نحوه برخورد نهادهای ذی ربط و مسئول همچون دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه در مواجهه با چنین اقدامات و ترویج آنتی تز انقلاب اسلامی در قم به چه نحو خواهد بود؟ @bahaneee
بهانه
🔴دارالتبلیغ و دارالترویج از سوی #سید_کاظم_شریعتمداری بنا شد و زمینه دیگری برای رژیم در راه رخنه در
به مناسبت 22 تیرماه در پی مصاحبه آقای شریعتمداری در سال 57 با خبرنگار بی‌بی‌سی و موضع‌گیری نسبت به اصلاحات سیاسی (ونه تغییر نظام)، آیت‌الله صدوقی نامه‌ای به آیت‌الله محلاتی نوشت و شایعه مصالحه روحانیت با رژیم شاه را نادرست خواند. منبع: روزهای حماسه و نور: ج1، ص364 @bahaneee
بهانه
🔴 بزرگداشت غدیر یا وجاهت‌بخشی به یک سکولار حوزوی!؟ 🔻در آستانه عید غدیر بر در و دیوارهای شهر بنرهای
اقدام جالب توجه کانال «هیئت کجا بریم قم» در واکنش به در پوستری به بهانه در این کانال تمامی پوسترهای هیئات، به صورت کامل و تمام صفحه بارگزاری می‌شود که این بار با حذف بخشی از پوستر واکنش معناداری به طراحی پوستر خاص که همراه با ترویج یک فرد بود، انجام گرفته است. @bahaneee
هدایت شده از بهانه
🔴 بیایید دست‌به‌عصا کنیم! (مواردی که خیلی زود به احساس تکلیف منجر شد و جا داشت بیشتر در آنها تأمل شود) خوب است از اینجا شروع کنیم: 🔸تشکلی بزرگ از اساتید حوزه علمیه تاسیس کنیم و در عرض و تضعیف این نهاد مهم و اساسی، احساس تکلیف کنیم. 🔸 تقسیمی‌ها و واریزهایی برای اساتید سطوح عالی، آن‌هم با ضمیمه ی پیامکِ هم لابد خودش نوعی احساس دَین و تکلیف شرعی‌ست. 🔸بعدش هم مصاحبه کنیم که : ما در مجموعه این هنر را داشتیم که به احترام بزرگان و که الان هستند، از نشست اساتید، یک هم بیرون نیامده؛ نه به احترام! ما به این عمل کردیم. نمیدانیم چه می‌شود که دیگر ضرورت احترام به پیرمردها عن تفقهٍ و با احساس تکلیف (!) از بین میرود و ناگهان رویه حوزوی می‌شود و رساله‌ای چاپ و منتشر می‌شود. 🔸در همان گیر و دار همان فرد صاحب رساله کاملا بر خلاف سیره علمای سلف و مقدسین حوزه که اصل را بر میگذاشتند، مصاحبه میکند که : «مرجعیت در شیعه آزاد است. یعنی هر کسی خودش را دارای صلاحیت می‌داند ورود پیدا می‌کند...» حال آنکه اصالتهای حوزوی در تاریخ روحانیت شیعه، به گونه‌ای دیگر بود. مرجعیت گریزی، تلاش برای مطرح کردن دیگران بجای تمهید مقدمات مرجعیت شخصی، خط ممتد مرجعیت عامه و زعامت و رئاست دینیه در ادوار مختلفه، ظرفیت نقد پذیری و تلاش برای جبران، حفظ اقتدار مرجعیت شیعه با پرهیز از تشتت و انشقاق، پرهیز از هر نوع تزاحم راهبردی با فقیه حاکم و زعیم و حتی مرجع عام شیعه، برخی از این اصالت هاست. 🔸 از هیئت‌ها و سبکهای عزاداری که قم به راه افتاده هم که بگذریم. برهنگی در عزاداری در شبستان اصلی (در ایام قبل از کرونا) و دعوت از برخی مداحان بنام با جهت‌گیری‌های خاص، همه و همه نوعی احساس تکلیف شرعی‌ست. اصلا همان سبکهای زننده برخی از این مداحان در مسجدی که تولیت آن را بر عهده داریم هم، احساس تکلیف است. (ایجاد طرفدارانی از قشر هیئتی هم همینطور) 🔸 رفته رفته با آزادی بیشتری آراء شاذی را فریاد میزنیم. مثلا مجددا شبهات مربوط به مسلمانان و حمله به ایران را مطرح کنیم. همان مواردی که سالهای سال است در کتب مختلف از جمله «خدمات متقابل اسلام و ایران» شهید مطهری پاسخ داده شده. 🔸در این میان رسانه‌های بیگانه همچون تعریف و تمجیدهای خوبی همچون «فقیه روشن‌اندیش» و «تحت فشار و مضیقه حکومت» از ما داشته باشد و چپ گراهای داخلی هم مدام موضع‌گیریهایمان را تیتر کنند و سخنان‌مان خوراک پستهای فضای مجازیِ این جماعت باشد. اما دریغ از سخنی علیه این رسانه‌چی‌های دروغگو و ضد اسلام. 🔹حالا این سیر به نفی کامل اقتصاد اسلامی رسیده. مقابل دوربین یک نشریه نئولیبرال نشسته و سخنمان این باشد که ، تا فرمایشاتمان دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما. ✅ پ.ن: حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اشکال ماجرا کجاست؟ برای کدام مراسم دسته شادی یا عزاداری نام و عکس فردی از شرکت‌کنندگان یا برگزار کنندگان آن را بزرگ بنر کرده و برای آن کلیپ آن چنانی از زوایای مختلف بسازند؟ آیا علمای بزرگ شیعه همواره از و بر حذر نبودند؟ حوزه مقدسه شیعی یک نهاد است که تربیت انسان‌های از بزرگترین کارکردهای آن است اما از یاد نبریم که در تشخیص وظیفه برای پذیرش مسئولیت های خطیر چون مرجعیت، همواره با وسواس و احتیاطی عجیب قرین بوده است. لذا بزرگان شیعه اولا خود را از معرض ریاست دینیه دور نگه می داشتند، ثانیا بدون تعاضد قرائن و حجج متکثره، هرگز به تکلیف نمی رسیدند! جدا از موارد صرف تکلیف برای ورود به عرصه مرجعیت منطق ندارد و منطبق با سیره بزرگان تشیع نیست. @bahaneee
بهانه
🔹زمانه‌ای شده است؛ کانالی که با نام معرفی اساتید اخلاق و عرفان بنا شده، در سالروز «کشف حجاب» توسط ر
کانال‌هایی که خط و خطوط مشخصی نداشته و با نام اخلاق و معنویت به برجسته‌ سازی و ترویج عناصر زاویه‌دار می‌پردازند را بشناسیم. @bahaneee
🔴 ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست. ولایة‌الله هم که گفته شده و شنیدید؛ ولایت الهی یا گاهی گفته می‌شود ولایت ائمۀ اطهار، اینها همه‌اش یکی است؛ یعنی ولایت خدا و ولایت ائمه دوتا نیست. ولایت ائمه با ولایت پیغمبر دو چیز نیست، همه‌اش یک چیز است. و این ولایت یعنی همان پیوند؛ یعنی ارتباط و اتصال دو چیز به‌طوری‌که به‌آسانی آن دو چیز را نتوان از هم جدا کرد. ۱۳۶۱/۲/۷ @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 روایت درست اگر حوادث بزرگ عالم درست روایت نشود یا مکتوم می‌ماند یا تحریف می‌شود. اشاره به حادثه غدیر و عاشورا @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه باید بیدار باشند تز اسلام منهای روحانیت یعنی لا اسلام... @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش خبری شبکه خبر از مراسم افتتاحیه مدرسه استاد محمدحسین فرج نژاد رحمة الله علیه @bahaneee
🔴 گرامیداشت حقیقی عید غدیر خم بی‌تفاوت بودن نسبت به بزرگداشت این عید سعید، بسیار زیان‌بار است امّا همانطور که هدف ائمه اطهار (علیهم السلام) از بزرگداشت عاشورا، صرفاً عزاداری و گریه نبوده بلکه هدف اصلی بزرگداشت برای حفظ اصالت پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله) بوده است، بزرگداشت این عید نیز برای بزرگداشت مسئله و و پرهیز از پذیرش در هر زمان است. غفلت از هدف اصلی بزرگداشت این عید و بسنده کردن به امور مهم و تأثیرگذاری همچون شاد کردن کودکان و نوجوانان، شرح ماجرای ابلاغ ولایت، بیان فضائل مولی الموحدین(علیه السلام) و اطعام و... اشتباه است. چه برسد که عید غدیر -این محور وحدت- ابزار گردد. @hamim1 @bahaneee
🔴 جشن غدیر و اجرای سرود به مناسبت این عید سعید حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به مسأله مراقبت کردن از اینکه امام زمان(عج) در زندگی انسان حضور داشته و شاهد و ناظر اعمال روزمره ما در زندگی هستند، گفت: بر محور امام حرکت کردن مهم ترین پیام غدیر است. حضرت امیرالمؤمنین(ع) امام بود اما مردم آن زمان، امام را مأموم و خود را امام کردند. @bahaneee
🔴 استوری حجت الاسلام محمد قمی و واکنش ابطحی ✍مهدی جمشیدی آقای ابطحی: ۱. اتفاقی که افتاده، "نهی از منکر" نام دارد، نه "رویارویی"! روایت تخریبی از "فعل ارزشی" نسازید! ۲. این کار "بنام دین" نبود، بلکه "خود دین"، تصریح میکند که اولا حجاب، ضروری است و ثانیا باید نهی از منکر کرد! ۳. "کشف حجاب" را "کم حجابی" نام نگذارید! ۴. دغدغه ما، "جامعه سازی اسلامی" است، نه "دوگانه سازی". ۵. دیگری حجاب در جامعه ایران، یعنی بی حجابها، آنقدر "اندک" هستند که قدرت ایجاد شکاف اجتماعی را ندارند. تصویرسازی مبالغه آمیز از این اقلیت محض، شرط صداقت نیست. ۶. اگر شما که "جامه پیامبر" بر تن دارید، جانب "دین پیامبر" را بگیرید - نه اینکه در "میانه" بنشینید و "بیطرف" باشید - نه فقط هیچ گسل و گسستی شکل نخواهد گرفت، بلکه بی حجابها مجبور به تغییر پوشش خواهند شد. مساله اصلی، سوگیری تشدیدکننده طیف شماست. ۷. "فاجعه" از زمانی شکل گرفت که در "دولت اصلاحات"، سیاست تساهل و تسامح (تلرانس) مستقر شد و "اباحیگری در جامعه" تشویق شد. ۸. منطق جوان مومن حزب اللهی، "گفتن" و "بازگفتن" و "روشنگری" و "جهاد تبیین" است، نه "درگیری"! آنکه "الفاظ رکیک" گفت و "کتک کاری" کرد، عمله مصی اصلاحطلب بود! جای جلاد و شهید را عوض نکنید! @bahaneee