IRSJ_Volume 8_Issue 2_Pages 11-29.pdf
587.1K
🔴 اتهام عملگرایی بر امام (ره) توسط برخی دکتر حجتالاسلامهای طرفدار برجام
جناب رنجبر که خود را دارای نگاه کلان نگر و بینش راهبردی معرفی میکند و از قضا تأویل ناروای تصریحات امام و رهبری را در کارنامه خود دارد، بار دیگر در یادداشتهایی از جمله یادداشت اخیرش برداشتهای غلطی در ماجرای قطعنامه ارائه کرده و از جمله تلویحا امام (ره) را به عملگرایی در ماجرای قطعنامه متهم کرده.
مطالعه روند پذیرش قطعنامه و ارائه تحلیل منطقی و عقلانی از آن، نیازمند بازکاوی دیدگاه های موافق و مخالف و همچنین نقش برخی مسئولین موثر در این باب است.
در صورت عدم ارائه تحلیل متقن در این باب ممکن است برخی نویسندگان براثر بی اطلاعی با تفسیر به رای، پذیرش قطعنامه را نشأت گرفته از نوعی عملگرایی در سیره سیاسی امام قلمداد کنند که اتهامی بی ریشه و اجحافی بزرگ است.
حال آنکه نسبت دادن رویکرد عملگرایی به امام خمینی نسبتی با مبانی و سیره سیاسی امام ندارد و امام بر اساس تکلیف شرعی و تشخیص مصالح عالیه اسلام و تشیع و نظام و مردم، به این تصمیم رسیده اند و اساسا این قبیل معانی سکولار، در قاموس سیاسی امام جای ندارد. لحاظ اقتضائات و شرایط و احیانا نتیجه گرایی برآمده از تکلیف مداری با عملگرایی پراگماتیستی که اساسا بر مدار منافع شکل میگیرد و مبانی دینی در آن محلی از اعراب ندارد، نسبتی ندارد.
ضمیمه: مقالهای درباب «روندپژوهی قبول قطعنامه 598 توسط امام خمینی (ره)»
یادداشتهای مرتبط:
https://eitaa.com/bahaneee/2469
https://eitaa.com/bahaneee/3096
https://eitaa.com/bahaneee/3113
@bahaneee
🔴 گر نگاهی به ما کند زهرا
مرحوم استاد سیدرضا مؤید
گر نگاهی به ما كند زهرا
دردها را دوا كند زهرا
بر دل و جان ما صفا بخشد
گر نگاهی به ما كند زهرا
كم مخواه از عطای بسیارش
كآنچه خواهی، عطا كند زهرا
بضعۀ مصطفی بُوَد زآنرو
جلوه چون مصطفی كند زهرا
خانۀ وحی را، ز رخسارش،
رشكِ غار حَرا كند زهرا
نه عجب گر به شأن او گویند،
خاك را كیمیا كند زهرا
این مقام كنیز او باشد
تا دگر خود، چهها كند زهرا!
چهره پوشد ز مرد نابینا
تا بدین حد، حیا كند زهرا
در طرفداری از خدا و رسول
به علی اقتدا كند زهرا
روز محشر -كه از شفاعت خویش
حشر دیگر به پا كند زهرا-
همچو مرغی كه دانه بر چیند،
دوستان را جدا كند زهرا
چه شود گر زِ رحمت بسیار
حاجت ما روا كند زهرا؟
چه شود گر که بر «مؤید» هم
نظری از وفا کند زهرا
@bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 انتشار نخستینبار
📹 ببینید | آیتالله العظمی گلپایگانی تضعیف نظام را حرام میدانست
🔻 روایت حضرت آیتالله خامنهای از پیامی که آیتالله العظمی گلپایگانی برای ایشان فرستاده بودند
🗓 انتشار به مناسبت سالگرد رحلت این مرجع عظیمالشان
💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 سخنرانی مسئول فرهنگی حشد الشعبی عراق و دبیر کل جنبش عهدالله عراق
#سید_هاشم_الحیدری
📅 زمان شنبه ۱۹ آذر ساعت ۹ صبح
🔹مکان ۴۵ متری عمار یاسر انتهای کوچه شش مدرسه علمیه آل یاسین
@bahaneee
🔴 جزییات مراسمات تشییع پیکر مطهر طلبه شهید حسن مختارزاده
تشییع در تهران: فردا یکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴ از میدان شهید تهرانی مقدم واقع در سعادت آباد به سمت مزار شهدای گمنام سعادت آباد
تشییع در قم: روز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱
مشروح خبر در خبرگزاری حوزه:
https://hawzahnews.com/xbZW6
@bahaneee
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز در راه رسیدن به کلاسها و فعالیت های روزانه با شنیدن این مداحی زیبا،حماسی و دشمن شکن جدید حاج میثم مطیعی جان تازهای گرفتم.
برخیز ای برادر
دیگر زمان نداریم...
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انالله و انا الیه راجعون
روح بلند عالم اخلاقی و ولایتمدار، ابوالشهید آیتالله سید مجتبی معصومی لاری به ملکوت اعلی پیوست.
@bahaneee
🔴 تقاضای مناظره حقوقی یا حمایت محارب
بسم الله الرحمن الرحیم
🔸پاسخ حقوقی به محسن برهانی:
1.طبق ماده 279ق.م.ا: محاربه عبارت از کشیدن سلاح به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها است، به نحوی که موجب ناامنی در محیط گردد.
2.محاربه در رکن مادی مقید به نتیجه (ناامنی در محیط) و در رکن روانی مقید به سوء نیت خاص (به قصد جان، مال یا ناموس مردم یا ارعاب آنها) می باشد.
3.طبق ماده 144 ق.م.ا در جرایمی که وقوع آنها منوط به تحقق نتیجه است علم به وقوع نتیجه هم عرض قصد نتیجه است.یعنی قصد نتیجه(ایجاد ناامنی در محیط) لازم نیست بلکه علم به وقوع آن کافی است.بنابراین حتی اگر قصداولیه مجرم ترساندن یا کشتن یا زخمی کردن مامور نیروی انتظامی بوده باشد ولی می داند که این کارموجب ناامنی درمحیط میشود محارب است. چنانکه عادتاً تجرید سلاح برمامورین نیز موجب ارعاب عمومی میشود. پس قصد تبعی وجود دارد.
4.منظوراز«ایجاد قوت قلب و تشجیع مردم»چیست؟آیا«مردم»فقط شامل «اغتشاشگران» میشود؟!!بر فرض که عده ای از این کار قوت قلب بگیرند ولی در مقابل عدهای دیگر از مردم از آن بترسند،دراین صورت نیز«ارعاب مردم» صدق میکند و محاربه محسوب می شود.
5.قانون با جرم محاربه سختگیرانه تر برخورد کرده است وحتی به صرف وجود شبهه یا تردید و بدون نیاز به تحصیل دلیل، قاعده درأ را جاری نمی داند(ماده 121 ق.م.ا)
#جمعیازحقوقدانان/ 19/9/1401
🔸توئیت برهانی مصداق حمایت محارب
توئیت برهانی مصداق کامل حمایت از اغتشاش گران، جانیان، قاتلان، فواحش واراذل اوباش ونوعی فرماندهیمحاربه گران زیرا: 1=از نظر حقوقی ایشان هیچ سمتی در پرونده ندارد.نه شاکی است ونهمتشاکی و نهوکیلانتخابی و نهوکیلتسخیری ونه نماینده دادستان و نه نماینده ناظران قانونی کشور. 2=اما سمت ایشان بعنوان یک شهروند میتواند؛با ارائه مدارک واَدلّه، نقدرسمی برحکم صادره نوشته و تحویل چندین مرجع ذیصلاححقوقی،قضائی ونظارتی کشور بدهد.اما درهیچ کجای دنیا،دستگاه قضاء را مامور به اطاعت ازاینگونه مخالفتها نکرده، بلکه صاحبان سمت در پرونده ونهادهای بالادستیقضائی، در صورت قانع شدن، حق حقوقی بلکه تکلیف حقوقی و اخلاقی برای تغییر دارند و درصورت عدم قانع شدن، هیچ الزام حقوقی و فقهی و اخلاقی ندارند. 3= آخرین مرحله تکلیف و حق شهروندی محسنبرهانی تلاش برایاقناع نمایندگان جهت تهیه طرح و یامدیران ارشددستگاه قضاو وزارت دادگستری،جهت تهیه لایحه، برای تغییر تعریف مصداق محاربه و تصویب آن درمجلس است، در این موردنیزمخاطبان ایشان،مثل موردقبلی؛ در صورت قانع شدن،باید اقدام به تصویب تغییر کنند والا در صورت عدم اقناع،هیچ تکلیفی به اطاعت غیرعلمی و اطاعت احساسی از ایشان نیستند. #نتیجه:با توجه به مطالب فوق،ازآنجا که محسن برهانی بجای رفتار عقلانی و علمی و قانونیمذکور؛ با رجزخوانی، اقدام به رفتار احساسی، غیر عقلانی و تشویق اراذل و اوباش و فواحش و غداره بندها به مقابله با حکم عالیترین مرجع قضائی کشور نموده است.زیرااین حکم،توسط دیوانعالیکشور تائیدنهائی شده است، لذا ایشان خود مصداق حامی محارب می باشد.از این رو خواستار محاکمه ایشان و به اعمال اشد مجازات قانونی بر ایشان توسط دستگاه قضا هستم، محسن برهانی الآن با این توئیت، فردی است که سمت فرماندهی فواحش و غداره بندها را بعهدهگرفته است.
@tammoly
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پسرم فدای نظام اسلامی شد که همه اهلبیت میخواستند مثل آن را تشکیل دهند.
برای ما مایه افتخار است.
گوشهای از سخنان پدر شهید مدافع امنیت طلبه بسیجی «حسن مختارزاده» در وداع با پیکر فرزندش
@bahaneee
📌تغییر مکان مراسم تشییع پیکر شهید مختارزاده/ مراسم در مصلی قدس برگزار میشود
@hawzahnews
🔴 لینک کتاب یک سال خدمات دولت
بسیار قابل استفاده
https://www.president.ir/fa/book
@bahaneee
🔴 بیوتروریسم در زیر عبای منتظری
🔹 چند سال پیش در مراسم یادبود آیت الله ربانی املشی در تهران، مرحوم طالب زاده و استاد موسی حقانی سخنان دقیقی درباره بیوتروریسم بیان کردند. بنده هم برای دقایقی پشت میکروفون رفته و لابلای عرایضم، این خاطره را بیان کردم را از کتاب احمد سالک نقل کردم:
🔻 آقای سالک درباره لحظات آخر عمر آیت الله املشی می گوید: تا من وارد مجلس شورای اسلامی شدم، دیدم آقای ربانی املشی می لرزد! من ایشان را در بغل گرفتم. می لرزید! به من گفت آقای سالک، #مهدی_هاشمی من را کشت! این جمله آقای ربانی املشی به من هست. بعد از این هم فوت کرد. کشتن همیشه با طناب نبود. توی چاه کردن شیخ قنبرو... از این کارهاهم می کردند. سم می ریزند در استکان افراد، غذایی را آلوده می کنند. آقای ربانی املشی... من را در بغل گرفته بود و می لرزید، به من گفت آقای سالک، شاهد باش، مهدی هاشمی من را کشت!
پ.ن: بیت منتظری کانون چنین جلادهای جنایتکاری بود و متاسفانه آقای منتظری هرگز از این قماش دور نشد و بعکس، با راه انداختن هیئت عفو، بسیاری از منافقین را آزاد کرد و آنها در عملیات مرصاد و در ترور شهید صیاد نشان دادند که منتظری را فریب داده بودند. در این باره، کتاب روزگار قائم مقامی، هنوز بهترین کتاب است.
@darseenghelab
@bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الرحیل، الرحیل
دلبسته عشق بسته دنیا نیست
زندگی زندگی
ختم به شهادت نشود زیبا نیست...
@bahaneee
فاطمیه امسال با رنگ و بوی شهدا عجیب بوی #حمایت_از_ولی میدهد.
هیئتی که یادی از شهدای این روزهای انقلاب فاطمیمان نمیکند، هیئتی که دم فروبندد و چشمش را بر روضههایی که این روزها در کوچه و خیابانهای این مملکت توسط داعشیان و اغشتشاش گران اتفاق افتاد ببندد؛ بیشتر مشغول تخلیه احساس است... نه روضه فاطمیه.
روزهای آینده هم که سالگرد حاج قاسم را در پیش داریم، انشاالله بساط فتنه بار دیگر به دست این شهید عزیز جمع خواهد شد.
@bahaneee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بیانات آیتالله تحریری پیرامون شخصیت و کارنامه سیاسی مرجع شهید آیتالله #شیخ_فضلالله_نوری
🔻 ایشان یکی از صالحان است که هم در زمان خودش هم بعد از آن، تاکنون، مظلوم واقع شده است.
🔻 پشتوانه انقلاب اسلامی
🔻ولایت فقیه در طول ولایت اهلبیت است.
🔻 لزوم عبرت آموزی از عرصههای تبلیغی دشمنان در مشروطه
🔻وقتی غربزدهها وارد شدند و حرکت از مسیر قانون اسلام و دین خارج شد؛ مرحوم شیخ فضلالله نوری اعلام کردند مشروطیت باید مشروعیت داشته باشد.
🔻 شیخ فضلالله نوری، میرزا ملکمها را بهعنوان طرفدار استبداد و حکومت قاجاریه که مجری استبداد بود، معرفی کرد.
🔻 شهادت شیخ فضلالله نوری، یکی از مصیبتهای بزرگ عالم اسلام است.
🔻 جامعیت علمی مرجع شهید؛ تعداد کمی از علمای حوزوی داشتیم که این جامعیت را داشته باشند.
🔻 ورود به تهران به نمایندگی از میرزای شیرازی برای دفاع از مکتب اهلبیت و جلوگیری از نفوذ بیگانگان و غربزدهها
🔻 از آثار قلمی ایشان؛ کتاب سیاسی تذکره الغافل و ارشاد الجاهل – شرح مقاصد که مجموعه مقالات و اعلامیههای ایشان است.
🔻 آنچه را که نجاتبخش جامعه ماست، حاکمیت فقیه است و ایشان این معنا را با شهادتش نشان داد.
🔻 به بنبست رسیدن نهضت مشروطه در نظر شیخ فضلالله نوری بهخاطر زمامدار شدن غربزدهها بود.
🔻 نتیجه زمامدار شدن غربزدهها، بر سر کار آمدن رضاخان شد.
نسخه با کیفیت:
http://aparat.com/v/dS8KW
#مرجع_شهید
@bahaneee
🔴 درباره بیانیه اخیر گروهک موسوم به #مجمع_محققین
#اختصاصی
1/2
۲۰ آذر ۱۴۰۱، مجموعهای با نام «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» متشکل از افرادی که بارها در بزنگاههای مختلف در تضعیف نظام اسلامی قلم زده و یا سخن راندهاند، بیانیهای در باب محکومیت اعدامهای اخیر بیرون داد. این بیانیه با فرمایشی از امیرالمؤمنین(ع) آغاز شده که بر حرمت سفک دماء در موضع غیر حق تاکید کرده و این گونه، نظام را به سفک دماء به غیر حق متهم میکند. اتهامی بزرگ آن هم در شرایطی که سنگینترین جنگ ترکیبی علیه ایران اسلامی در طول تاریخ بشریت شکل گرفت و امالقرای کنونی جهان اسلام در خطر تجزیه و کشتارهای وحشیانه موجوداتی بدتر از دواعش قرار گرفت که کمر به هدم دین و اسلامیت بسته بودند.
این بیانیه در ادامه میگوید: «اجرای حکم اعدام یکی از معترضان که اقتضا میکند حکومت با شنیدن صدای اعتراض مردم در راه آرام کردن اوضاع گام بردارد، بخش عظیمی از جامعه به ویژه فرهیختگان و دلسوزان کشور را شگفتزده و وجدان عمومی را جریحهدارتر کرد.» یا للعجب! آیا کسی که قمه بر دست مانع تردد مردم و موجب ارعاب آنها شده، به مأموران امنیت حمله کرده و آنها را مجروح ساخته و در خدمت دشمنان اسلام، به ایران اسلامی خیانت کرده است، یک معترض است؟ آیا این مشروعیت بخشی به مبارزه مسلحانه علیه نظام اسلامی و جرمی نابخشودنی از سوی عدهای فقیهنما نیست؟
آنها در مورد کدام بخش عظیم از مردم سخن میگویند؟ ۸۵ میلیون نفری که اساسا به هیچ کدام از این اغتشاشات نپیوستهاند؟ همانانی که میلیونها نفرشان در ۱۳ آبان به خیابان آمده و علیه آنها موضع گرفتهاند؟ آنهایی که کسب و کارشان به واسطه اقدامات وحشیانه این جماعت در خطر قرار گرفته بود و خواستار برخورد شدید و قاطع نظام با این اراذل بودند؟ کدام فرهیختگان و دلسوزان؟ بله حتماً سرمایههای بزرگ و ارزشمند صهیونیستها در ایران نگران از دست دادن نیروهای خود به سبب مجازات دستگاه عدلیه در برابر وحشیگریهای بی حد و حصر و اهانتها و یورشهای بزرگ علیه دین، مذهب، یکپارچگی و تمامیت ارضی ایران اسلامی است!
در بخشی از بیانیه جملهای عجیب آمده : «اساساً اعدام راهکاری درست برای تأمین امنیت و کاستن از التهاب نیست»! اساتید و دلباختگان حوزه علمیه، این بخش از این بیانیه را در مقابل آیه قرآن کریم که میفرماید« و لکم فی القصاص حیاة» و لازمه اصلی آن یعنی ایجاد و برقراری امنیت به منظور حفظ حیات، چگونه تفسیر میکنند؟ آیا عنوان فقهی خاصی برای کسی که به نوعی این فقره را زیر سؤال ببرد به ذهن آقایان در حوزه علمیه قم نمیرسد و آنها وظیفه ندارند در برابر فقیهنمایانی که این گونه با آیات الهی بازی کرده و آن را انکار میکنند و در جهت ناامنی و مشروعیت بخشی به دواعش داخلی اقدام بر میدارند، موضعگیری کنند؟
نویسندگان این بیانیه دستگاه قضایی را به عدم طی روال عادلانه حقوقی و قانونی متهم کرده و حکم اعدام برای افرادی که توسط دادگاهها محارب تشخیص دادهاند را به شدت محکوم میکنند. این هم ظلم و بهتان بسیار بزرگی است که این جماعت بدکار به یکی از دستگاههای اصلی ایجاد امنیت در جامعه با اجرای احکام الهی وارد میکنند. باید به آنها گفت که اساساً قرار نیست نظرات سخیف آنها مبنای قانونگذاری باشد و ثانیا به چه حقی مبنای فقهی مستحکم اعدام محاربینی که ولو کسی را نکشتهاند، زیر سؤال میبرند؟ مگر قرار است مراجع معظم تقلید در گذشته و حال تابع و مقلد آنها باشند؟!
ما میدانیم که این افراد و توابعشان، وزنی در حوزه علمیه قم نداشته و اساساً محلی از اعراب ندارند اما آیا عملههای استکبار در فضای رسانهای کشور، در صورت عدم محکومیت شدید این بیانیه توسط اعضای به نام حوزه علمیه، آن را به نام این حوزه مقدسه جعل نخواهند کرد؟!
کجایند مرحوم آیت الله مصباح و مرحوم آیت الله محمد یزدی تا غیرتمندانه علیه این ظلم آشکار به فقه و نظام اسلامی، سینهسپر کنند و از حریم فقه امام باقر و امام صادق علیهما السلام دفاع کنند؟!
آیا حوزه علمیه نباید در خط مقدم دفاع از اجرای احکام الهی در حق کسانی باشد که وحشیانه بر مدافعان امنیت تاخته و بدون هیچ رحمی آنان را به شهادت رسانده و علیه نظام و حتی دین و نمادهای مذهبی فعالیت مسلحانه و تخریبی کردهاند؟ حمایت از قوه قضاییه در برخورد قاطع با مسببان نا امنی در سراسر کشور، یک وظیفه بدیهی بر عهده تمامی اقشار جامعه خصوصاً علمای بزرگواری است که قوام دین به کنش فعالانه آنها در برخورد با دشمنیهای شیاطین و طواغیت بستگی دارد.
قسمت دوم:
https://eitaa.com/bahaneee/3145
@bahaneee