eitaa logo
حقیقت بهائیت دویست سال خشونت خیانت خرافه
1.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
841 ویدیو
57 فایل
محیطی آرام بر پایه علم و عقل و به دور از تعصب در شناخت بهائیت ارتباط با شبکه حقیقت بهائیت: 👇👇👇 @ahomayoon 🌸شبکه حقیقت بهائیت وابسته به هیچ جا نیست🌸 🌺شبکه حقیقت بهائیت را در کانال های مرتبط و به علاقمندان به مباحث حوزه فرق و ادیان معرفی نمایید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺دیدار حضرت حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی با جمعی از مستبصرین 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در دیدار با جمعی از مستبصرین استان البرز که به‌همت مؤسسه بیداری در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: علمای اخلاق بحثی به‌نام واژه توفیق دارند. 🔹این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توفیق ابعاد گوناگونی دارد و فقط در امر خیر استفاده می‌شود، اضافه کرد: یک سلسله نعمت‌هایی است که خداوند شامل حال افرادی می‌کند که زمینه‌های مختلف دارند و یکی از آنها هدایت است که از سه راه شامل حال انسان می‌شود. 🔹وی با ابراز اینکه هدایت از طریق پیغمبر درون که به آن عقل می‌گویند و دیگری از راه پیامبران برون که سفرای الهی هستند و دیگری از راه مجاهدات نفسانی حاصل می‌شود، تصریح کرد: انسانهایی هستند که خودشان مشاهده دارند و کسی که بخواهد دنبال این موضوع را بگیرد موفق می‌شود. 🔹 راشد یزدی با تذکر اینکه انسان برای زندگی کردن آفریده شده است نه‌فقط برای زنده ماندن، گفت: حیوانات تمام تلاششان این است که زنده بمانند و یک راه افقی را طی کرده و خور و خواب و شهوت و تولید مثل می‌کنند و این مسیر افقی است. 🔹وی با یادآوری اینکه انسان برای زنده ماندن خلق نشده است، گفت: انسان برای زندگی کردن خلق شده و فرق زندگی کردن با زنده ماندن این است که انسان عمودی حرکت کند نه افقی، اگر افقی حرکت کند مانند حیوانات حرکت کرده اما عمودی حرکت کند به جایی می‌رسد که به‌جز خدا چیزی را نمی‌بیند. 🔹این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار اینکه از اول هم انسان تربیت‌پذیر بوده است، عنوان کرد: تمام آنچه در قالب تمدن وجود دارد چیزی است که انبیا آورده‌اند، بشر که چیزی بلد نبود. 🔹این استاد اخلاق با بیان اینکه مجموعه تجربیات قرون قبل در حال اجرا است، گفت: این انسان توانسته چیزهایی را درست کند که حتی فکر درست کردن آن هم قابل تصور نیست و هواپیمایی ساخته شده که 800 مسافر دارد و 150 هزار لیتر بنزین سوخت‌گیری می‌کند. 🔹وی با بیان اینکه این دستاوردها توفیقات الهی در هدایت است، گفت: نعمت هدایت که شامل حال شما عزیزان شده قدرت الآن بشر است و در حال حاضر بشر میان یک بصیرت و شعور خاصی قرار گرفته که همه آن شور نیست بلکه شعور هم در آن وجود دارد. 🔹وی با ابراز اینکه بین همه ادیان یک سلسله مبانی و مرام وجود دارد، گفت: آن مرامی می‌ماند که علمی و عقلی باشد، ما مدعی هستیم که اسلام دین علم است نه دین علمی، هر چیزی که معین شده به‌میزان وحی معین شده و وحی خطا ندارد. 🔹ایشان با تصریح به اینکه هرچه حرام کردند ضرر یا مفسده داشته است، اضافه کرد: هرچه حلال کردند مفید بوده و ضرر نداشته است و پیامبر خدا(ص) آمده که هر چه را پاکیزه است حلال کرده و هرچه را خوب است امر کند و آمده است که دین پاک و صاف را به‌عنوان اینکه بنیان ما را آباد کند در اختیار ما قرار دهد. eitaa.com/baharoom
آقای نوریزاد، اگه گفتین چرا در آمریکا می تونن روز ۷ آبان را روز گربه نامگذاری کنند اما درایران اوضاع اینجوریه؟ واسه اینکه در آمریکا خِرَد هست‌و در ایران امثال نوریزاد. 7 آبان روز جهانی گربه گرامی باد
🌱علی محمد شیرازی خطاب به پیروانش می گوید که تمام کتب غیر بابی را بسوزانند. 📘کتاب بیان صفحه 198 @baharoom
نوریزاد از هیبت و شکوه قبر کورش در زمان پهلوی سخن ها می گوید. گشتیم و سندی از این شکوهی که ملی گراها ساخته بودند پیدا کردیم. حق دارند چرا که نظام علفهای دور بنا را جمع کرده. @baharoom حضورتان مستدام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های جالب یکی از اهالی پاسارگاد خطاب به هنجار شکنان در سال 95 - انتشار برای نخستین بار @baharoom کاش امثال نوریزاد یک دهم این آقا فهم و شعور داشتند
دختر بَدر الدُجی امشب سه جا دارد عزا گاه میگوید پدر، گاهی حسن، گاهی رضا ایام سوگواری حضرت ختمی مرتبت(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و ثامن الحجج(ع) تسلیت باد 🆔 @baharoom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگه جهان مریم میرزاخانی نابغه ریاضی رو از دست داد، عوضش یه نابغه دیگه پا به عرصه ریاضیات گذاشته که ثابت کرده ۲۰+۳۹ میشه ۵۷!!! @baharoom
پیک آدینه هفته دوم بعضی از دبستانهای پردیسان قم عوض پرداختن به رحلت پیامبر(ص) به روز کوروش و تمرین هایی در این خصوص پرداخته قبلا نیز یکی از معضلات زیست محیطی را ظروف غذای نذری اعلام کرده بود @baharoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی داشتم استدلال های بهائیت در مواجهه با مخالفینشون را مرور می کردم یاد کارگردانای هندی افتادم که کلا اعتقادی به شعور مخاطب ندارن 🆔 @baharoom 💯
در حالی که نزدیک به یک ماه از دعوت به مناظره ای علمی و منطقی می گذرد، بالاخره عجز و درماندگی خود را بدین گونه فریاد زد. پاسخ کامل بنده در👇 https://eitaa.com/baharoom/501
https://eitaa.com/baharoom/499 پاسخ شبکه حقیقت بهائیت به فرافکنی ، عجز و فرار از مناظره ای علمی و منطقی 👇 ✨جناب نوریراد بنده هیچ کینه شخصی با بهائیان ندارم و از قضا زیادی دارم که به دنبال حقیقت با بنده ارتباط گرفته و هم اکنون نیز همچون دوستانی صمیمی هستیم ، کسانی که نور حقیقت را یافته اند و یا در مسیر هدایت و دستیابی به آن نور هستند . مشکل بنده با و ابزارهای در دست تشکیلات مثل شما هست . ✨و انتظار مناظره شما با مثل ، مادر جوان مرده را به خنده وا می دارد . 💫 شما از جواب دادن به طلبه ساده ای همچون بنده درمانده اید . ✨ و اما شما به دنبال حقیقت هستید و یا کسب شهرت ؟ 💫 اگر به دنبال حقیقت بودید نباید برایتان فرق کند آیت الله و یا طلبه ای مثل بنده ✨ خدا را شاکرم که سید شهیدان اهل قلم شهید آوینی نیست تا این قلم سخیف و به دور از ادب شما را امروز به نظاره نشیند . ✨ بنده را متهم به تعصب و ضدیت با بهائیت می کنید در حالی که خود سراپا تعصب هستید . و باز هم می گویم شما هستم . ✨ به عنوان طلبه ای که بیست سال از عمر خود را در حوزه علوم دینی گذرانده و دست کم ۱۳ سال با خط به خطِ آثار و افراد بهائی حشر و نشر داشته است به شما عرض می کنم راهی که می روید به هست . ✨ افراط دیروزتان شما را به این تفریط واداشته است و اینکه فردا چه خواهید کرد الله اعلم .
پیام یکی از دوستان عزیز و همراهان شبکه حقیقت بهائیت در مورد محمد نوریزاد ‌. دوست گرامیم ، بهترین راه وقتی راهی برای فرار نداری قانون هوچی گری است و این را نوریزاد خوب می داند ‌. @baharoom
🔺تلاش فرقه«بهائیت»برای ضربه به نظام اقتصادی/یک عنصربهائی دستگیر شد 📣روشنگر به نقل از مهر/ یک عضو به دلیل بحران آفرینی در کشور و تمرکز بر و کالا دستگیر شد. در مقطعی که کشور به سبب اعمال فشارهای مختلف، درگیر  تمام عیار بوده و تمامی تلاش‌ها در راستای تقلیل آسیب‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی متمرکز شده، تشکیلات «بهائیت» با اقدامات تخریبی خود به طرق مختلف، به این بحران دامن زده و می‌زند.    در این راستا باید به نقش عناصر و مهره‌های اخلالگر اقتصادی اشاره کرد. یکی از این عناصر، « » است که با تمرکز بر قاچاق و احتکار کالا، در روند طبیعی بازار خلل وارد می‌ساخت. این عضو که در زمینه قاچاق کالاهایی چون «اسپیلت» و عرضه آن‌ها با لیبل‌های تقلبی به بازار، ‌همچنین احتکار کالا در ایام فشار اقتصادی، فعالیت‌های گسترده‌ای در یکی از استان‌های غربی کشور داشت، با افشای این تخلفات و تحرکات، در نهایت بازداشت شد.    از دیگر اتهامات این اخلالگر اقتصادی عضو فرقه بهائیت، می‌توان به گسترده و  از طریق تهیه تصاویر از سوژه‌های مختلف، اشاره کرد.   نکته‌ قابل‌تأمل، تلاش گسترده تشکیلات و محافل بهائی برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی و عدم افشای خبر دستگیری او و تعلقش به فرقه بهائیت است. پیش از این نیز اخبار مربوط به نفوذ و تأثیر منفی یکی از عناصر بهائی بر ارز و سکه در رسانه‌ها منتشر شد.  شایان ذکر است، و تلاش برای ضربه به نظام اسلامی، سابقه‌ای دیرینه در فرقه بهائیت دارد و تاکنون موارد متعددی از تحرکات فرقه مزبور در بازار قاچاق برخی کالاها و تلاش برای نفوذ در عرصه اقتصادی، افشا شده‌ است. @feraghvaadyan 🆔 https://t.me/baharoom
صوت در پایین زیارت السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللَّهِ الَّذِي يَهْتَدِي بِهِ الْمُهْتَدُونَ وَ يُفَرَّجُ بِهِ عَنِ المؤمنين. السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخَائِفُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْوَلِيُّ النَّاصِحُ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا سَفِينَةَ النَّجَاةِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ الْحَيَاةِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ‏ السَّلاَمُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللَّهُ لَكَ مَا وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَ ظُهُورِ الْأَمْرِ السَّلاَمُ عَلَيْكَ يَا مَوْلاَيَ أَنَا مَوْلاَكَ عَارِفٌ بِأُولاَكَ وَ أُخْرَاكَ‏ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى بِكَ وَ بِآلِ بَيْتِكَ وَ أَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ وَ ظُهُورَ الْحَقِّ عَلَى يَدَيْكَ‏ وَ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ يُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ يَجْعَلَنِي مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ لَكَ وَ التَّابِعِينَ وَ النَّاصِرِينَ لَكَ عَلَى أَعْدَائِكَ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْكَ فِي جُمْلَةِ أَوْلِيَائِكَ‏ يَا مَوْلاَيَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ‏ هَذَا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَ هُوَ يَوْمُكَ الْمُتَوَقَّعُ فِيهِ ظُهُورُكَ وَ الْفَرَجُ فِيهِ لِلْمُؤْمِنِينَ عَلَى يَدَيْكَ وَ قَتْلُ الْكَافِرِينَ بِسَيْفِكَ‏ وَ أَنَا يَا مَوْلاَيَ فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ وَ أَنْتَ يَا مَوْلاَيَ كَرِيمٌ مِنْ أَوْلاَدِ الْكِرَامِ وَ مَأْمُورٌ بِالضِّيَافَةِ وَ الْإِجَارَةِ فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ وَ عَلَى أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ‏ 👇👇👇 https://eitaa.com/baharoom/509 @baharoom
مروری بر یکی از مهمترین تیترهای خبری مربوط به بهائیت 💫 قبل از ورود در بحث یک اصل را فراموش نخواهیم کرد که این اتفاق دقیقا مشخص نیست از جانب کدام شخص و یا چه گروهی صورت گرفته است . همانقدر که بهائیان دیگران را متهم می کنند ، شبکه حقیقت بهائیت ، انجام اینگونه اقدامات را از سوی تشکیلات بهائیت و با هدف شانتاژ و مظلوم نمایی امری بعید نمی داند eitaa.com/baharoom خبر نبش قبر یک بهائی به نام خانم شمسی اقدسی اعظمیان در گیلاوند از توابع شهرستان دماوند و درخواست از خانواده متوفی برای دفن جنازه در گورستان خاوران تهران بود. هرانا و بسیاری دیگر از خبرگزاری‌های بهائی با پوشش گسترده‌ی این خبر، آن را نوعی اهانت به عواطف و احساسات خانواده دانستند و توهین به جنازه فردی بی دفاع و مرده را محکوم کردند. برخی روشنفکران ایرانی ساکن غرب نیز در پیامی، این اقدام را محکوم کردند. بی‌بی‌سی فارسی ضمن پوشش خبری این ماجرا و بیانیه‌ی این روشنفکران، با یاسر میردامادی و حسن فرشتیان در همین زمینه مصاحبه کرد. نظر به ابعاد رسانه‌ای این موضوع، لازم است قبل از قضاوت قطعی، به نکات ذیل توجه کرد: 1-آن چنان که کسری ناجی، مجری خبر بی‌بی‌سی در ضمن مصاحبه با فرشتیان اعلام کرد و در زیرنویس این شبکه به عنوان بخشی از این خبر منتشر شد، نیروهای امنیتی پیش از این اتفاق، بهائیان دماوند را از دفن اموات در گورستان گیلاوند منع کرده بودند. اهمیت موضوع از آن جهت است که بهائیان در تعالیم رهبران خود، به کرات لزوم تبعیت از حکومت و اولیاء امور را مشاهده کرده اند. جمله‌ی ذیل از بهاءالله در کتاب اقتدارات حاوی همین مطلب است: «حق جلّ و عزّ، مملکت ظاهره را به ملوک عنایت فرموده، بر احدی جایز نه که ارتکاب نماید امری را که مخالف رأی رؤسای مملکت باشد.» (اقتدارات، ص 324) اشراق خاوری نیز در کتاب گنجینه حدود و احکام به همین مطلب پرداخته و این جملات کلیدی را از عباس افندی در همین زمینه نقل کرده است: «حضرت عبدالبهاء... می‌فرمایند قوله تعالی، باری به نصّ قاطع جمال مبارک روحی‌لاحبّائه‌ الفداء ابداً بدون اذن و اجازه حکومت جزئی و کلّی نباید حرکتی کرد و هر کس بدون اذن حکومت ادنی حرکتی نماید، مخالفت به امر مبارک کرده است و هیچ عذری از او مقبول نیست... امر قطعی الهی این است که باید اطاعت حکومت نمود. این هیچ تأویل بر نمی‌دارد و تفسیر نمی‌خواهد، از جمله اطاعت این است: کلمه بدون اذن و اجازه حکومت نباید طبع گردد... تکلیف احبّای الهی اطاعت و انقیاد حکومت است خواه استقلال و خواه مشروطه.» (گنجینه حدود و احکام، 463) پس بهائیان بر طبق نصوص خود، حق ندارند بر خلاف اوامر حکومتی، حرکت و اقدامی نمایند. هنگامی که پیشتر به این هم‌وطنان اعلام کرده اند که نباید مردگان خود را در قبرستان مسلمانان دفن کنند، خانواده متوفی با کدامین توجیه، به دفن جسد خانم اقدسی در قبرستان مسلمانان اقدام کرده‌اند. ملاحظه می‌شود که اصل اقدام برای دفن کردن جنازه در آن محل، با تعالیم بهائی در تعارض است. 2-در توجیه این رفتار خانواده اقدسی، برخی سایت‌ها و کانال‌های بهائی حکمی از آیین بهائی را در مورد دفن جنازه مطرح کرده اند که بر اساس این حکم، بهائیان موظفند جنازه را به گونه ای دفن کنند که از محل مرگ فرد تا محل دفن او، بیش از یک ساعت جنازه طی مسیر نکند. صرف نظر از چرایی چنین حکمی، توجه به نکات ذیل در مورد این حکم و ماجرای خانم اقدسی قابل توجه است: *این حکم استثنائات بزرگی در میان رهبران بهائی دارد که نشان می‌دهد که از قدیم، قابل نقض بوده است. به عنوان نمونه، باب را در تبریز اعدام کردند و جنازه اش را به تهران آوردند و پس از سال‌ها، بقایای آن را به فلسطین حمل کردند و در حیفا به خاک سپردند. مشخص است که مسیر حرکت جنازه‌ی باب با وسایل و اسباب آن روز، روزها و بلکه ماه‌ها به طول انجامیده است. وقتی بهائیان می‌توانند برای دفن جنازه‌ی باب در حیفا، این حکم را تغییر دهند و آن را به گونه‌ای دیگر اجرا کنند، چرا نتوانند در مورد جنازه‌های افراد معمولی، این قانون را زیر پا بگذارند؟ **بهائیان از طرفی با این حکم قطعی مواجهند که باید از حاکمان تبعیت مطلق کنند و بنابراین نباید اعتراضی به ممنوعیت دفن مردگان در گیلاوند یا هر جای دیگر این سرزمین داشته باشند. به باور بهائیان، مخالفت با حکومت، مخالفت با دین خودشان است. از طرف دیگر با این قانون مواجهند که نباید مردگان خود را در فاصله ای بیش از یک ساعت از محل مرگ دفن نمایند. این دو حکم در مورد برخی از مردگان بهائی با یکدیگر در تعارض قرار می‌گیرد. بهائیان در برخی شهرهای ایران مانند تبریز، راه نخست یعنی تمکین به نظر حکومت و دفن اموات در قبرستان مخصوص بهائیان در میاندوآب را پذیرفته اند و آن را اجرا می‌کنند. حال آن که فاصله‌ی میاندوآب و تبریز،بیش از یک ساعت است. ادامه👇 https://eitaa.com/baharoom/514
ادامه تحلیل خبر مربوط به eitaa.com/baharoom بخش قبلی را از اینجا مطالعه کنید 👇 https://eitaa.com/baharoom/513 ***با دقتی در نقشه در می‌یابیم که فاصله‌ی میان گورستان بهائیان در بزرگراه خاوران تا گیلاوند، حدود 75 تا 80 کیلومتر است. مسافتی که اگر در ساعات شب یا اوایل صبح و قبل از شروع ترافیک طی شود، با توجه به بزرگراهی بودن تمام مسیر، قابل طی شدن در یک ساعت هست. به نظر می‌رسد خانواده‌ی خانم اقدسی اعظمیان، در این مسأله لجبازی کرده‌اند و توجیه سایت‌های بهائی و آقای فرشتیان در تلویزیون بی‌بی‌سی درباره‌ی چرایی اصرار خانواده‌ی وی برای دفنش در گیلاوند، مسموع نباشد. 3-بهائیان در ایران و سراسر دنیا به دنبال تبلیغ تهاجمی در مورد باورها و عقاید خویش هستند. از گذشته تا کنون، همواره یکی از ابزارهای تبلیغ، نمادسازی بوده است. قبرستان مخصوص به یک آیین در یک شهر بسیار کوچک و دورافتاده نظیر گیلاوند، می‌تواند نمادی برای بهائیت محسوب شود و از رهگذر آن، تبلیغ بهائیت در آن مکان صورت پذیرد. با ذکر این مقدمه لازم است، تحلیلی آماری از تعداد مردگان بهائی در ایران در طول یک سال انجام شود. اگر فرض کنیم که تعداد بهائیان ایران دست بالا رقمی حدود 70 تا 80 هزار نفر باشد و باز اگر فرض کنیم که متوسط امید به زندگی در ایران حدود 75 سال باشد، تعداد مردگان بهائی از تقسیم این دو عدد بر یکدیگر، به رقمی حدود 1000 نفر در سال خواهد رسید. باز اگر فرض کنیم که توزیع بهائیان در کشور، متناسب با جمعیت باشد –که البته این گونه نیست و در استان‌هایی مانند فارس، البرز و مازندران، نسبت بهائیان به سایر استان‌ها قدری بیشتر است- تعداد مردگان بهائی در استان تهران، دست بالا حدود 175 تا 200 نفر در سال خواهد بود. به نظر می‌رسد که برای 200 مرده در سال، اختصاص یک گورستان کافی باشد. این در حالی است که استان تهران بالاترین جمعیت بهائیان ایران را داراست و جمعیت بهائیان در تمام استانهای کشور، کمتر از استان تهران است. لذا به نظر می‌رسد تدبیر مسئولین حکومتی برای اختصاص یک گورستان در استان تهران و برخی استان‌های دیگر بر اساس آمار تعداد مردگان، تدبیر درستی باشد. اقدامی که می‌تواند از ازدیاد نمادهای بهائی و ایجاد مکان‌هایی برای تبلیغ بهائیت جلوگیری کند و امکان تمایز بهائیت با مسلمانان جامعه و تبلیغ از این رهگذر را فرو بکاهد. چرا که تمایز، اساساً بهترین مدخل برای تبلیغ است. هنگامی که یک اقلیت، تمایزهایی میان سلوک خود با اکثریت مطلق ایجاد می‌کند، به چشم می‌آید و هنگامی که به چشم آمد، زمینه‌ی شروع تبلیغ، فراهم می‌شود. لذا اقدام نهادهای امنیتی در ایجاد محدودیت در دفن بهائیان در گورستان‌های مشخص شده در هر استان را نباید اقدامی در جهت بهائی آزاری و یا بی احترامی به دگراندیشان ارزیابی کرد. بلکه این اقدامات، صرفاً به منظور ممانعت از ایجاد جایگاه‌های تبلیغی برای بهائیان قابل ارزیابی است. 4-هر چند که با عنایت به موارد پیش گفته، اقدام بهائیان دماوند در دفن خانم اقدسی اعظمیان در گورستان گیلاوند، اقدامی محرک و بر خلاف تعالیم بهائی بوده است، اما اقدام افراد خودسر، در نبش قبر و بیرون آوردن جنازه‌ی متوفی ( از سوی هر کس باشد بهائی یا مسلمان ) کار صحیحی به نظر نمی‌رسد. چرا که خانواده‌ی متوفی، احساس می‌کنند به عزیزشان توهین شده است.(باز تاکید می شود اگر کار خود بهائیان نباشد و در اصل تاکتیکی برای مظلوم نمایی نبوده باشد ) مطابق دستورات اسلامی زشتی نبش قبر (جز در موارد مجاز) چنان بزرگ است که در روایتی آمده است کسی که به این کار مشغول است، به بهشت وارد نمی شود. بحش سوم اين تحلیل در ادامه 👇 https://eitaa.com/baharoom/515
بخش پایانی تحلیلی پیرامون 💫 eitaa.com/baharoom 5-در اینجا بد نیست به کار مشابهی هم که توسط مرکز رهبری بهائیان در حیفا، بیت العدل، انجام شد، اشاره‌ای شود. سال ها پیش خبری را بهائیان منتشر کردند که در آن بیت العدل با افتخار از بیرون آوردن بقایای جسد یک نفر یاد کرده بود. آن شخص، نه شیعه بود که بهائیان وی را مشرک قلمداد کنند، نه مسلمان بود، و نه حتی دگر اندیش. آن شخص بهائی بود؛ آن هم نه یک بهائی معمول و بی اصل و نسب، بلکه فرزند شخصی که بهائیان به اصطلاح او را می پرستند. او فرزند بهاءالله، مؤسس آیین بهائی، بود. او میرزا ضیاءالله، کوچکترین فرزند بهاالله، ملقب به غصن انور بود. غصن انور از همسر دوم بهاالله، فاطمه خانم (مهد علیا، دختر عمه ایشان)، به دنیا آمد. وی در پانزدهم آگوست ۱۸۶۲ میلادی در ادرنه به دنیا آمد. در چهار سالگی به عکا و سجن اعظم وارد شد. یک سال بعد از فوت بهاءالله، به دستور عبدالبها با ثریا ازدواج کرد. در حدود ۳۵ سالگی در گذشت و در عکا در جوار قبر بهاالله دفن شد. او گرچه مطیع محض عبدالبها نبود، ولی ایشان در موردش گفته بود: من از  او راضی هستم. در سال ۱۳۴۴ شمسی مجله اخبار امری خبری عجیب را منتشر کرد: مقام مصون از خطای الهی، بیت العدل، پیام مسرت بخش ذیل را اعلام کرد: «یاران عزیز بهایی، به عالم بهایی اعلام نمایید بقایای جسد میرزا ضیا الله (پسر بهاءالله یا همان غصن انور) ... از جوار روضه مبارکه‌ی حضرت بهاالله به نقطه‌ی دیگری منتقل گردید ... این اقدام در سبیل تطهیر اماکن متبرکه امرالله در بهجی از لوث وجود آنها صورت گرفته» (حسامی، حبیب الله، آل الله، ص ۴۳۷ تا ۴۴۰) حال جای سؤال دارد که وقتی بیت العدل خبر نبش قبر میرزا ضیا الله، غصن انور، را اعلام کرد و مسئولیت این کار را هم به عهده گرفت، چرا هیچ صدایی در اعتراض به آن  از تشکیلات بهایی بلند نشد؟ چگونه مجله اخبار امری به خودش اجازه داد و این خبر را، خبری مسرت بخش و مژده‌ای به بهاییان اعلام کرد؟ چطور هیچ‌یک از بهاییان این عمل زشت بیت العدل را محکوم نکرده و نمی‌کنند؟ بخش اول👇 https://eitaa.com/baharoom/513 بخش دوم 👇 https://eitaa.com/baharoom/514
پاسخی به این دوست بهائی و در ضمن آن گفتاری دوستانه با هموطنان بهائیم 👇👇 https://eitaa.com/baharoom/523
4_6051123112018183471.mp3
16.87M
⏪ نظر بهائیان در مورد چیست⁉️ 💠 استاد: حجت‌الاسلام 🔰🌺 با ما همراه باشید 🌺🔰 🆔 @baharoom
4_5776017696361547175.mp3
10.84M
⏪ نظر بهائیت در مورد مسئه چیست⁉️ 💠 استاد: حجت‌الاسلام 🔰🌺 با ما همراه باشید 🌺🔰 🆔 @baharoom