آیت الله #مجتهدی_تهرانی ره: انسان هر کاری که میخواهد بکند، خود را سر دوراهی می بیند. یک طرف دنیاست و طرف دیگر آخرت است. او باید به سمت آخرت برود. این معنای مراقبه است.
در تمام کارها مراقبه داشته باشید که این کاری را که می کنید برای خداست یا برای غیر خدا. همه کارهایی که انجام می دهید باید برای خدا باشد.
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
🔻آیتالله بهجت ره:
اگر برای خدا کسی انفاق کرد، ولو یک [مقدار اندک] پول باشد و برای خدا انفاق نکرد هزارها طلا و نقره باشد. اینها فانیات هستند و آنها باقیات هستند.
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
✅زهد امیرالمؤمنین علیهالسلام
آیتالله بهجت قدسسره:
✏️حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام لباس خود را درحالیکه بر بالای منبر نشسته بود، تکان میداد، از امام حسن علیهالسلام علت آن را سؤال کردند، فرمود: پدرم پیراهن دیگری نداشت، همین پیراهن را شسته و پوشیده، لذا تکان میدهد تا خشک شود.
✏️حلوای آن حضرت این بود که خرما را در ماست میزد و میخورد، و خوراکش، نان جو خشک بود، و در تقسیم بیتالمال مانند دیگران بهصورت مساوی بر میداشت.
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
#برای_مومنین_دعا_کنید_ملائکه_برای
#شما_دعا_میکنند❗️
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
هر چه برای خودتان میخواهید برای مؤمنانی دعا كنید كه گرفتار آن مورد هستند؛ در این صورت خدا برای شما #دعا میكند، ملائکه برای شما دعا میكنند.
📚 برگی از دفتر آفتاب، ص١٨۴
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
🌷اعتدال و میانهروى
بسمه تعالی
🍃آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه:
هر چیز از حد میانه و وسط به طرف افراط یا تفریط تمایل پیدا كند، عكس نتیجهى مطلوب را خواهد داشت.
💯 "کل شىء جاوز حده، انقلب الى ضده" هر چیز از حدش بگذرد، به ضد آن تبدیل مىگردد.
بنابراین، میانهروى در غضب، شهوت، خواب، خوراك و هر كار دیگر، منجى و نافع است، و دو طرف زیاده و نقیصهى آن مضر و مهلك. مگر امرى كه "لا حد له." که ذکر و یاد خداست .(۱)
۱. ر.ك: اصول كافى، ج، ص498؛ وسائل الشیعة، ج7، ص154
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
#شیرین_ترین_ذکر_چیست❓
آیتالله بهجت قدسسره:❤
📝 معیار اصلی، نماز است. این نماز بالاترین ذکر است، شیرینترین ذکر است، برترین چیز است.حال، برخی به دنبال ذکرهای ویژهای میگردند که کسی نشنیده باشد!
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
آیت الله بهجت میفرمایند🌺
مقربین از شوق بهشت جان سپرده اند و ما...
خداوند، در قرآن و غیر آن ( ) به حدی بهشت و بهشتیان را در توصیف بالا برده که اگر کسی از شوق شنیدن آن، وفات کند، استبعاد ندارد! آیات جهنم نیز این گونه است، قرآن می فرماید:
(و لهم مقمع من حدید)
گرزهای آهنین برای [ زدن ] آنان فراهم است.
که اگر انسان معاصی خود را در نظر بگیرد و بمیرد، مستبعد نیست!
البته ما با منکرین کار نداریم، ولی برخی از مقربین از شوق لقای بهشت مرده اند؛ زیرا شنیدن آیات رحمت و نعمت و یا عذاب و نقمت، در انسان موحد تکوینا اثر می گذارد، و او از مشوقات یا مخوفات جان می سپارد، با این همه این آیات در ما هیچ اثر نمی کند!
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
💠 کفار اول دین ما را گرفتند و بعد دنیای ما را
آیتاللهالعظمی بهجت)ره:(🌺
به ما گفتند با کفّار اختلاط و اتّحاد و هو هویّت پیدا نکنید: «لَا تَتَّخِذُوا الکَفِرِینَ أولِیاءَ؛ کفار را دوست خود نگیرید.)نساء، 144( ولی ما با آنها اختلاط پیدا کردیم و آنها اول دین ما را گرفتند که دنیا به ما بدهند، و بعد دنیا را هم از ما گرفتند. بین ما مسلمانها و کفّار سدّ آهنین بود، چطور شد که این سدّ را شکستند؟! آنها برای تسلط بر بلاد اسلامی اینگونه تبلیغ نمودند که انبیا ـ علیهم السّلام ـ آمدند تا شما را از دنیا دور کنند، ولی ما برای شما وسایل راحتی )لوازم ماشینی، هواپیما و...( آوردهایم.
🌹در محضر بهجت ، ج 3، ص 138،
آیت الله بهجت👇👇
✅✅ @bahjat88 ✅✅
#علے_ولے_اللہ💚♥️
این سلطنتِ عشق فقط لایقِ #مولاست
جز #آل_علے هیچ امامے نشناسیم
ما نسلِ #غدیریم و پس از رحلت احمد
جز #حیدر_کرار امامے نشناسیم
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است💚