eitaa logo
العبد آیت الله بهجت (ره)
77.9هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
4.2هزار ویدیو
58 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 آیت الله بهجت داستان عجیب دو بودایی را تعریف میکند ❗️❗️ ✅ بسیار دیدنی و‌شنیدنی ✅ پیشنهاد ویژه ✳️ @bahjat_alabd
🔹خانمی از اهل محله آیة الله حاج آقا رحیم ارباب روزی به محضر ایشان آمد وگفت: دیشب در مجلس روضه ای آقایی می گفت: اگر شوهر نماز نخواند همسرش باید از او فاصله بگیرد و اطاعت او را نکند. اگر تشنه بود آب به او ندهد؛ اگر چنین کند گناه کرده در حدّی که همه پیامبران را کشته باشد. شوهر من نمازش را مرتّب نمی خواند وظیفه شرعی من چيست؟ 🔸 آیة الله ارباب چند بار فرمودند :عجب! خیلی عجیب است! من نمی دانم آن آقا این سخن را بر اساس چه مأخذ شرعی بیان کرده؟ البته شخص مسلمان موظف است تکالیف شرعیه واجب خود را حتماً انجام بدهد، ولی بیان آن آقا به نظر می رسد موهن و غیر مقبول است. ان شاء الله او نمازش را می خواند. 🔸زن گفت: حضرت آقا! او نمازش را نمی خواند. فرمودند که ان شاء الله می خواند. 🔹زن پرسيد: پس امر به معروف در کجاست؟ و من در اين باره چه تکلیفی دارم؟ 🔸 آقا فرمودند: یکی دو بار که شوهر سرحال است با زبان خوش به ایشان بگویید: من شما را دوست می دارم و اگر نمازتان را مرتب بخوانید خیلی بیشتر دوستتان دارم. همین و بس! 🔹زن نفس راحتی کشید و گفت: خدا عمرتان بدهد! نزدیک بود با بیانات آن آقا شیرازه زندگی ما گسسته شود. ✳️ @bahjat_alabd
آیت الله العظمی جوادی آملی: آن فرعون ـ بدبخت دنیا و آخرت ـ فقط ﴿یذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ﴾ بود؛ اما در این جریان غزه هم «یذبح الأبناء» هم «یذبح البنات» هم «یقتل الآباء» هم «یقتل الأمهات» است، این کجا و فرعون کجا؟! ۱۴۰۲/٨/١۶ ✳️ @bahjat_alabd
✅ العبد محمدتقی بهجت: 💠در هر فیضی، خصوصی باشد یا عمومی، داخلی باشد یا خارجی، جسمانی باشد یا روحانی، بلاکلام، واسطه [فیض] او است. ☘️ فقط از ناحیه همان یک فیض (امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) است و توجه به همه ائمه علیهم‌السلام هم به او راجع می‌شود. 📚 کتاب حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، ص٣١٣ ✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 این دنیا کم است! ✍🏻 عین‌صاد ❞ تمام دعوت انبياء اين است كه: «أَرَضِيتُمْ بِالْحَيوةِ الدُّنيا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَيوةِ الدُّنْيا فِى الْآخِرَةِ الّا قَلِيلٌ». به خدا قسم بهره ‏هاى زندگى دنيا خيلى كم است! همه انبياء الهى آمدند و ما را صدا زدند، فرياد زدند، شمشير زدند، زمين‏ گير و زندانى شدند و فرقشان شكافته شد كه به كم ‏ها قانع نشويد! اين دنيا كم است، آدمى براى زندگى هفتاد سال نيست! 📚 | ص ۹۳ ✳️ @bahjat_alabd
نکته هایی از کتاب شریف اقبال الاعمال سیدبن‌طاووس (مورد توصیه حضرت آیت‌الله بهجت) 🔸ای انسان، به این نکته توجه داشته باش که پیش از آنکه خدا را بشناسی و با انجام طاعات به سوی او تقرب بجویی، مسبوق به احسان خدا بوده‌ای؛ زیرا او بود که تمام نیازهای مهم تو را برآورد و حتی فرستاده‌ای را که سربلندترین آفریده‌های خویش است، به سوی تو گسیل داشت... 🔹تو را همچون سید فرستادگان و خاندان پاک و ویژه‌ او و مسلمانان صدر اسلام، مکلف به جهاد و تحمل خطر و ضرر نکرد، بلکه عبادات اسلامی با عافیت و نعمت خالص به دست تو رسید. 🔸بنابراین منت خدا را بر خود فراموش مکن و با دیده باطن‌بین، به آنان بنگر و شهیدانی را که برای صلاح و هدایت تو به دست کافران شهید شدند و کافرانی را که در این راستا کشته شدند و آبادی‌هایی را که مخروب گردید و امت‌های گذشته‌ای را که نابود شدند، به خاطر بیاور. 📚 اقبال‌الاعمال، ج٢، ص٢٦١ ✳️ @bahjat_alabd
‌‌ ☫بِسْـــــمِ‌الـلَّـهِ‌الرَّحْـمَنِ‌الرَّحِیـــــمِ☫ مراد از حشر با پیامبر چیست؟ غرض آن که مرحوم آقای شعرانی درباره حشر دربهشت ومحشور شدن با بهشتی ها می فرمود که محشور شدن با پیامبر (صلی الله علیه و آله) یعنی حشر با حقیقت رسول الله واین با حشری که عوام بر سر زبان دارند فرق دارد آن گاه مثال میزد و می فرمود : الان عده ای خدمت آیت الله بروجردی می روند. ودر محضرش مینشینند و حتی دستش را میبوسند و شاید شبانه روز در کنارش هم باشند ، چنین کسانی محشور با آقای بروجردی اند و ظاهرا با او حشر و نشر دارند آیا شما چنین حشری میخواهید یا حشر علمی و معنوی ؟ آن حشری که میگوییم خدایا مارا با محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) محشور بدار بدان معناست که ما را با صفات و حقیقت آنها محشور فرما، ما را بر اسرار قرآن و مقامات بهتر توفیق ارزانی دار، ما چنین حشری را میخواهیم ؛ منظور حشر جسمانی نیست  📔شرح اشارات و تنبیهات علامه ✳️ @bahjat_alabd
. ✅ چه با خودت آوردی ؟ ✍ حضرت آیت الله جوادی آملی : خداوند در قرآن می‌فرماید : «من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها»، نفرمود : کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد اهل نجات است، در هیچ جای قرآن نداریم که فرموده باشد «من فعل الحسنة» بلکه فرمود: «من جاء بالحسنة». این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را با خود ببرد. یعنی اعمالش در دستش نقد باشد. این‌طور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد گناه کند، غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد. این مصداق همان «من فعل الحسنة» است که مورد نظر قرآن نیست، بلکه انسان باید آن‌طور باشد که بتواند همه‌ی افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد. لذا در صحنه‌ء قیامت نمی‌گویند : تو در دنیا چه کردی؟ بلکه می‌گویند : چه با خودت آوردی؟ 📝 درس تفسیر ۹۳/۰۹/۰۳ ✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: مَن قامَ عَلى مَريضٍ يَوما و لَيلَةً بَعَثَهُ اللّهُ مَعَ ابراهيمَ الخَليلِ ؛ 🔹هر كس يك شبانه روز از بيمارى پرستارى كند، خداوند او را با ابراهيم خليل محشور مى‌كند . 📚 ثواب الأعمال ص ۳۴۱ ✳️ @bahjat_alabd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا