eitaa logo
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم
1.3هزار دنبال‌کننده
8.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
432 فایل
ارتباط با مرکز: @ostad_basiji
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تحلیل طرح حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب بخش سوم ❇️ ثانیا هنجارهای اجتماعی هنجار در لغت نامه فارسی به راه و روش٬ قاعده و قانون به کار رفته است (ن.ک عمید؛۱۳۸۹: ۱۰۷۱) هنجار حقوقی: هنجاری است که نیازی از نیازهای اجتماعی را تأمین کرده و اساسا به همین دلیل وضع و معتبر می باشد. مرحوم علامه طباطبایی(رض) به عنوان نظریه پرداز شاخص در حوزه اعتباریات٬ دلیل ایجاد نهادهای اعتباری توسط عقل را نیل به اهداف مطلوب زندگی می داند( طباطبایی؛ بی تا ۲: ۲۲۹) نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران زنجیره و سلسله مراتبی از قواعد و هنجارهای حقوقی را در قانون اساسی و قوانین دیگر از قبیل فقه اسلامی- قانون اساسی- سیاست های کلی نظام- مصوبات شورای عالی امنیت ملی – قوانین عادی- مقررات و قوانین دیگر ترسیم نموده که مهم ترین هنجار حقوقی اجتماعی در نظام حقوقی کشور است و با این بسیط و گسترده بودن وضعیت هنجارهای مدون٬جرم انگاری٬ با عنوان "نقض هنجارهای اجتماعی" مذکور در ماده یک لایحه؛ مبهم-کلی و غیر شفاف است، ضمن این که سایر مصادیق هنجارها مشخص نشده است. "بند ب" از ماده یک لایحه در صورت "برهنگی بخشی از بدن" و یا "پوشیدن لباس های نازک بدن" و یا "چسبان...." مرتبه اول مشمول جریمه و.... در این بند؛ "برهنگی بخشی از بدن" روشن و مشخص نیست. اگر فردی پائین تنه اش یعنی "بین ناف تا زانو" برهنه باشد را می توان بخشی از بدن دانست! آیا از نظر حرمت شکنی با برهنگی کامل مندرج در بند بعدی فرقی دارد؟ این واژه گویا نیست و باید صریح و همه فهم باشد. پوشیدن لباس های نازک بدن نما و یا چسبان چه تفاوتی با قسمت دوم بند ج همین ماده دارد که اشعار می دارد: «.... با پوششی ظاهر شوند که عرفا برهنگی کامل محسوب می شوند». آیا لباس چسبان یا لباس نازک بدن نما برهنگی محسوب نمی شود؟ در قداست شکنی و ارتکاب فعل حرام چه فرقی بین برهنگی بخشی از بدن که حساس است با برهنگی کامل می باشد آیا می توان در شرب خمر اندازه ای متصور بود که در این گناه تصور دیگری داشت؟ موضوع آن چنان روشن است که احتیاجی به توضیح بیشتر نیست. در تبصره یک، فرایند تعیین مجازات "توقیف خودرو به مدت ده روز" را پس از چهار مرتبه ارتکاب جرم اعلام کرده است، حال اگر پس از رفع توقیف، مجدد مرتکب جرم شود چه مجازاتی خواهد داشت؟ در این مورد تصمیمی اتخاذ نشده است. تبصره ۴- ده روز اعتراض برای مرتکب و حداکثر دو ماه فرصت برای قاضی هیئت به منظور بررسی نسبت به اعتراض و نهایتا اظهار نظر در نظر گرفته شده است که به نظر می رسد،فرایند طولانی است و به آثار سو‌ء آن؛ در این بخش توجهی نشده است. تدوین کنندگان لایحه فوق در موارد جریمه و حبس به امکان یا عدم امکان تعلیق مجازات ها اشاره ای نکرده که در اجرای صحیح و اثر گذار آن می تواند مفید باشد. ماده ۸ این لایحه هرچند به نظر می رسد متناظر با ماده ۷ تدوین شده ولی هیچ جایگاهی ندارد زیرا تجربه نشان داده کسانی که تقوا ندارند و اوامر الهی مانند حجاب را تعمدا زیر پا می گذارند و مرتکب حرام شرعی و حرام سیاسی می شوند، برای آزار آمران معروف و ناهیان از منکر و فرار از مجازات خود متوسل به دروغ و تهمت می شوند که موارد متعدد و کثیری در محاکم صالحه تجربه شده و وجود دارد. لذا ماده ۸ بایستی حذف شود. در پایان ضمن وجود ایراد شکلی از حیث وجود ۵ تبصره در ماده اول لایحه و عدم ذکر ماده 638 قانون مجازات اسلامی و تبصره آن که به نظر می رسد با این لایحه قصد نسخ آن را دارند؛به نظر می رسد تخلف دانستن گناه مسلّم شرعی و سیاسی و جرم زدایی از آن و متناسب نبودن جرم و مجازات و عدم بازدارندگی، اصولا در قانون نویسی به نکات اساسی نگارش توجه نشده است. امید است، نمایندگان انقلابی و فهیم مجلس شورای اسلامی با بهرمندی از قضات شریف، حقوقدانان و کارشناسان اهل فن آن چه مرضی خداوند متعال و مصلحت دین و دنیای مردم است را تدوین و تصویب نمایند. 🖋علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوانعالی کشور ۵خرداد ۱۴۰۲ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
🔻نشست تبیین شخصیت و جلوگیری از تحریف امام راحل در قم 🔸نشست تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام به همت معاونت سیاسی مرکز بسیج مدیران٬ اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با حضور اساتید بسیجی و سخنرانی آیت‌الله حسینی قزوینی در سالن همایش‌های این مرکز برگزار شد. ◀️لینک خبر 🔹خبرگزاری بسیج استان قم🔹 🆔https://eitaa.com/joinchat/865206465Cafebe35a6f 🔺 🔻
📸 در آستانه سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، نشست بصیرتی با موضوع "تبیین شخصیت امام خمینی (ره) و جلوگیری از تحریف امام" در مرکز بسیج اساتید، مدیران و نحبگان حوزه علمیه قم برگزار گردید. •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
استاد قرائتی خطاب به طلاب بسیجی: 💢جهاد تبیین را بر اساس مفاهیم قرآنی بیان کنید/ از تعطیلات هفتگی بکاهید 💠 استاد محسن قرائتی در دیدار با مسئول سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور و هیأت همراه تصریح کرد: محور کار‌های تان را قرآن و تفسیر آن قرار دهید و تا می‌توانید کار‌های خود را بر اساس قرآن جلو ببرید تا اثرگذاری و عمق آن بیشتر شود. 🔸رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه دین از سیاست جدا نیست گفت: در قرآن حدود ۵۰۰ آیه سیاسی وجود دارد که جا دارد در کنار معارف دینی به این موضوع هم توجه شود و اگر ریشه‌های جهاد تبیین و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب که حدود ۷۰ نکته قرآنی در آن نهفته است با استفاده از آیات قرآن شرح داده شود تاثیر و ماندگاری آن در بین مردم بیشتر می‌شود. 🔸وی با اشاره به ضرورت کاهش تعطیلات هفتگی در حوزه‌ها افزود: با کم کردن حدود سه ساعت از تعطیلات آخر هفته خود در روز‌های پنجشنبه و جمعه، در کنار آیت الله مکارم شیرازی، توانستیم تفسیر" نمونه" را به رشته تحریر در آوریم. متن کامل خبر را مطالعه کنید+عکس🔻 🔗basijtollab.ir/node/9224 🔗basijnews.ir/00dvwz 🔗hawzahnews.com/xch5g 🔗rasanews.ir/0035L0 •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
بمناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تعدادی از مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با خانواده شهیدان صادقی، لونی و مالامیری دیدار کردند. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
📸 بمناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، مسئولین مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با خانواده طلاب شهید مالامیری، صادقی و لونی دیدار کردند. •┈┈••✾••┈┈• "سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور" 💠 @basijtollab_online
هدایت شده از خبرگزاری رسا
بمناسبت سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تعدادی از مسئولین مرکز بسیج اساتید مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با خانواده شهیدان صادقی، لونی و مالامیری دیدار کردند. 💯 🆔 @rasanewsagency
امام(ره) از نگاه امام یکی از خصوصیات انسان‌های بزرگی مانند امام این است که به علت ابعاد شخصیتی بزرگ و ذوالوجوهی که دارند توصیف‌شان جامع و کامل نیست. اما رهبر معظم انقلاب در سال 1395 و در سالگرد ارتحال امام تعریفی جامع از شخصیت ایشان ارائه دادند که محل تأمل و مرجعی برای تحلیل امام خمینی(ره) است. ایشان در سال 1395 فرمودند: «یکی از عناوین و اوصافی که درباره‌ امام راحل عظیم‌الشأن ما، کمتر به ‌کار رفته است و کمتر از این عنوان استفاده کرده‌ایم، عبارت است از یک عنوان جامع که من این‌جور تعبیر می‌کنم: مؤمن متعبد انقلابی. ما امام را با صفات متعددی همواره توصیف می‌کنیم اما این صفت‌ـ که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم‌ـ یک صفت جامع است؛ مؤمن است، متعبد است، انقلابی است.» ❇️ گزاره‌های تحلیلی: عبارت رهبر معظم انقلاب متشکل از سه بخش است: 1ـ مؤمن: رهبر معظم انقلاب در تفسیر عبارت مؤمن پیرامون امام راحل(ره) پا را فراتر از تفاسیر عامه جامعه گذاشته که ایمان را صرفا در عمل و اعتقاد به مسائل دنیوی می‌دانند و چهار حوزه برای ایمان امام بر می‌شمرند؛ مؤمن به خدا، مؤمن به هدف، مؤمن به راه و مؤمن به مردم. 2ـ متعبد: کلمه عبد در نص اسلامی جایگاهی رفیع دارد چنانچه انسان به مصداق «وما خلقت الجن والانس الا لیعبدون» جز برای عبد شدن و عبادت کردن آفریده نشده و در تشهد نماز برای توصیف بزرگ‌ترین بنده خدا از این عبارت استفاده می‌شود. رهبر معظم انقلاب در ادامه می‌فرمایند: «امام دارای این صفت بود، صفت عبودیت؛ اهل خشوع بود، اهل تضرع بود، اهل دعا بود؛ مؤمن متعبد.» 3ـ اما توصیف سوم رهبر معظم انقلاب نسبت به امام راحل انقلابی بودن ایشان است. رهبر معظم انقلاب عامل دشمنی‌ها و کینه‌های دشمنان را در همین اصل انقلابی‌گری دانسته و می‌فرمایند: «دشمنی با انقلاب به ‌خاطر این است؛ انقلاب آنها را راند. علاوه بر این، الهام‌بخش دیگران هم شد. انقلاب اسلامی ایران که به ‌وسیله‌ مردم این کشور به وجود آمد و ادامه پیدا کرد، الهام‌بخش ملت‌های دیگر شد؛ که این در جای خود بحث مفصلی است و دلایل بی‌شماری هم بر آن وجود دارد. مسئله این است که انقلاب اسلامی آمد این کشور را از منجلاب‌ها نجات داد؛ از منجلاب وابستگی، از منجلاب عقب‌ماندگی، از منجلاب فساد سیاسی، از منجلاب فساد اخلاقی، از منجلاب حقارت بین‌المللی. ما گرفتار این‌ چیزها بودیم؛ ما، هم وابسته بودیم، هم تحقیر شده بودیم، هم عقب‌افتاده و عقب نگه داشته شده بودیم؛ در علم، در اقتصاد، در فناوری، در حضور بین‌المللی.» لذا علت شیفتگی جوامع نسبت به شخصیت امام(ره) از یک‌سو و دشمنی دشمنان از سوی دیگر را باید در این چارچوب تفسیر کرد که این سه اصل موجب عزت‌دهی به مستضعفان و خارج کردن ایران از یوغ مستکبران شده است. امری که تا به امروز کینه‌اش از سوی دشمن هویدا و آشکار است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir
💠 هیچ کس را مثل امام سراغ نداریم 🔰 🔸 حقیقتاً در بین علمای دین -تا آن‌جایی که ما شناخته‌ایم- از عصر اول، از دوران بعد از غیبت صغری تا امروز، ما هیچ‌کس را مثل امام، به این برازندگی و به این برجستگی سراغ نداریم. همه‌ی آنهایی که بودند، انصافاً از ایشان کوچکتر بودند. 🔹 البته از لحاظ علمی، مؤسسان و مجتهدان بزرگ هستند؛ اما ، آن چیزی که یک شخصیت را به وجود می‌آورد، از شیخ مفید و سیّد مرتضی و محقق و علامه و دیگران و دیگران، تا برسد به میرزای شیرازی و بقیه‌ی علما، انصافاً هیچکدام با این بزرگوار قابل مقایسه نبودند. 🔸 ایشان یک عالَم دیگری بود؛ یک دریای عمیق و یک اقیانوس ناشناخته بود. خدای متعال میدانست که او چه‌قدر عمیق و حاوی غرایب است. ۷٠/۵/۳٠ ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ 📱کانال مرکز بسیج اساتید @bahqom 🖥 سایت مرکز بسیج اساتید 🌐 http://asatideqom.ir