eitaa logo
مدیران مدارس
3هزار دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
11.9هزار فایل
اقدام پژوهی،درس پژوهی،مقاله،رتبه بندی،مدیریت مدرسه،مای مدیو،شاد،حسابداری،امتحانات،روش تدریس،جزوات و فیلم آموزشی،ضمن خدمت،گواهی کارگاه،کنکور،طرح درس،سامانه فاینال و فارغ التحصیلان،آیین نامه،بخشنامه و... 09169908460 @bahramkiani
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5879754595512618069.pdf
7.66M
معنای شعرهای فارسی پایه پنجم مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
15.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سکانس شعب ابی طالب و مصائبی که بر مسلمانان روا داشتند. اثر جاودان مصطفی عقاد مناسب مطالعات اجتماعی پنجم درس۱۵ مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
56642663220271.pdf
5.98M
فایل کامل تکالیف خلاق پایه پنجم مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
مـراحـل حـل مـسـئـلـه: ۱-شـنـاسـایـی و تـعـریـف: مـشـکـل چـیـسـت؟ و چـرا بـه بـهـبـود نـیـاز اسـت؟ ۲-ارزیـابـی: دلـیـل ایـنـکـه ایـن مـشـکـل وجـود دارد،چـیـسـت؟ ۳-ارائـه راه حـل‌ هـا: شـنـاسـایـی و ارزیـابـی راه‌حـل‌ هـای احـتـمـالـی بـرای آزمـایـش کـردن ۴-آزمـایـش راه حـل‌ هـا: آزمـایـش کـردن مـیـزان اثـرگـذاری راه حـل‌ هـا بـر روی مـشـکـل کـلـی ۵-بـه اشـتـراک‌ گـذاری و بـهـبـود پـیـوسـتـه: بـه اشـتـراک گـذاری مـوفـقـیـت و اطـمـیـنـان از حـل مـشـکـل. مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ انواع اهرم علوم پنجم درس۸ کارها آسان می شود ۱ مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
@kelaspanj کانال (2).exe
5.38M
محتوای الکترونیک ریاضی پنجم فصل۵ اعداد اعشاری مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
animation.gif
61K
انیمیشن اهرم نوع دوم علوم پنجم درس۸ کارها آسان می شود ۱ مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
روش تولید درس آزاد فارسی چهارم،پنجم و ششم مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
الف تا مستندات بصورت فشرده در قالب فایل زیپ و رَر ارسال گردد. 📬 در بخش تک تجربه ها: گام اول:انتخاب محور و موضوعات تجربه گام دوم:توصیف تجربه و تکمیل فرم ثبت تجربه گام سوم:بارگزاری مستندات شامل یک ویدئو یا صوت ۵دقیقه ای برای توضیح و شرح تجربیات خود توجه:محدودیتی در ارسال اثر توسط هر هر فرد وجود ندارد. 📬 در بخش روش های نوین تدریس: گام اول:انتخاب مقطع و دوره تحصیلی : ۱-الفبای یاددهی و یادگیری(ویژه معلمان دوره اول و دوم ابتدایی) ۲-نوآوری در فرایند آموزش و یادگیری(ویژه معلمان دوره اول متوسطه) ۳-الگوهای برتر تدریس(ویژه معلمان دوره دوم متوسط نظری) گام دوم:تکمیل فرم ثبت اثر گام سوم:بارگذاری فیلم تدریس در پایان امیدوارم همکاران از این فرصت پیش آمده که برای اولین بار در کشور به آموزش و پرورش کشور همچین فرصتی در بالاترین سطح حاکمیتی داده شده است و البته اولین رویداد قوی و معتبر بین المللی آموزش و پرورش است،استفاده کنند. نسبت به پرورش ایده های خودتان اقدام کنید و در این رویداد بین المللی ثبت نام کنید تا ان شا الله شاهد حضور فرهنگیان بزرگوار در بخش نمایشگاه،غرفه ها،همایش تک تجربه های کشوری و بخش روش های نوین تدریس باشیم و ان شا الله کسب نشان ملی کشوری الف تا ایده های خودتان را نیز در این موارد برایم ارسال کنید تا در نمایشگاه هفته معلم از حضورتان استفاده کنیم این نمایشگاه نیز در استان در بالاترین سطح با حضور مقامات استانی برگزار خواهد شد. مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
✅در مورد رویداد الف تا 🎙مهدی نمکین مشاور مدیرکل توضیح می دهد: 📝 الف تا به مانند(برنامه عصر جدید که به معرفی نوابغ در عرصه های مختلف می پرداخت)رویدادی است که با شناسایی و با اشتراک گذاری تجربیات خلاقانه و الهام‌بخش به دنبال: 1️⃣زمینه سازی تعامل و هم افزایی میان معلمان،مدیران و عوامل تربیتی و آموزشی مدارس سراسر کشور است. 2️⃣قله سازی:سالیان سال است زحمات و تلاش های فرهنگیان بزرگوار آن طور که باید و شاید دیده نشده است. این رویداد بین المللی بوده و نمایندگان آموزش و پرورش سراسر کشور ها در این همایش شرکت خواهند داشت.تکثیر تجربیات برتر و تعامل و هم افزایی معلمان سراسر کشور و تشکیل شبکه معلمین تحول خواه و ارتباط گیری بین المللی در این همایش از اهداف بعدی رویداد می باشد. الف‌تا در تلاش است فرهنگیان سرآمد را سلبریتی کند و فضایی ایجاد کند که این زحمات دیده شود. اولین دوره رویداد بین المللی الف تا،تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد. نواقص بسیاری وجود داشت در سراسر استان ها اعم از اینکه فرهنگیان ثبت نام کننده در این رویداد و راه یافته به مرحله کشوری با هزینه های خودشان اعزام شدند به این رویداد و سرجمع بی نظمی زیادی در استان ها وجود داشت از هماهنگی اعزام این بزرگواران تا موارد دیگر...که حقیقتا در شان و منزلت همکاران بزرگوار نبود. اما امسال با تاکید مقام معظم رهبری و مقام عالی وزارت این موارد برطرف شده و هر استان مسئول خاص خودش در این رویداد را خواهد داشت که وظیفه اش تسهیل برگزاری این رویداد و هماهنگی های لازم در ستاد خواهد بود و با توجه به حضور مسئولین ارشد کشوری و لشگری در همایش نظم و انضباط امسال رویداد سرلوحه کارها قرار می باشد. از ۲۲ فروردین ماه تا  ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت برای شرکت در این رویداد وجود دارد که احتمال زیاد تمدید نیز بشود. از ویژگی های شرکت در این رویداد علاوه بر منفعت مادی آن و تقدیر نامه های وزارتی و استانی و البته در راس آن کسب نشان ملی《الف‌تا》برای راه یافتگان به مرحله کشوری از استان ها زحمات و تجارب شما بزرگواران قرار است تحت عنوان یک نمایشگاه و همایش های یک هفته ای در استان(احتمالا در هفته معلم در سالن) و کشوری طی تابستان ۱۴۰۳(اواخر تیرماه) به نمایش مقامات کشوری و استانی و بین المللی برسد. عالی ترین مقامات کشور در این رویداد شرکت خواهند کرد و از غرفه های استانی بازدید خواهند داشت. در کنار غرفه های نمایشگاه،مجموعه همایش های الف تا در محل برگزاری رویداد کمک خواهد کرد برای شناخته تر شدن شما برای قله سازی اقدامات ارزشمند شما همکاران بزرگوار 🔴 و اما نحوه شرکت در الف تا: 🧕👨‍🎓 مخاطبین رویداد:تمامی معلمان،مربیان،مدیران مدارس،معاونین آموزشی و پرورشی و هنر آموزان(اعم از رسمی یا غیررسمی) و حتی همکاران مراکز آموزشی غیردولتی ✅بخش های رویداد 1️⃣مدارس پیشتاز تحول: در این بخش،تجارب و اقدامات تحول آفرینی ثبت می شوند که از سوی مجموعه مدیر و معلمان و مربیان و کادر آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول درکل مدرسه شده است و در سایت رویداد نسبت به تکمیل بوم مدرسه اقدام خواهید کرد. شایان ذکر است که مدارس پیشتاز تحول،خود دو دسته اند:یک دسته،دارای الگوی آموزشی،پرورشی و مدیریتی اختصاصی هستند که خود ابداع نموده اند و یک دسته نیز دارای الگوی آموزشی،پرورشی و مدیریتی الهام بخش هستند که خود ابداع نکرده اند و از دیگر مدارس اخذ نموده اند. هر دو گروه می توانند در بخش مدارس پیشتاز تحول شرکت کنند. 2️⃣تک تجربه ها: در این بخش،تک تجربه ها و تک اقدامات تحول آفرینی ثبت می شوند که از سوی معلمان،مربیان،مدیران،معاونین آموزشی و پرورشی،هنرآموزان و کادر آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در بخشی از مدرسه شده است، به نحوی که می تواند برای کادر مدیریتی،آموزشی و پرورشی سایر مدارس کشور نیز الهام بخش باشد. محدودیتی برای تعداد تجارب ثبت شده در این بخش وجود ندارد. 3️⃣بخش ویژه روش های نوین تدریس: این بخش با هدف ترویج و تشویق معلمان به استفاده از روش های نوین تدریس طراحی شده است.در این بخش معلمان دوره های تحصیلی می توانند فیلم تدریس خود را همراه با مستندات لازم به سایت ارسال نمایند. 👈تذکر:آن دسته از تجارب خلاقانه ای که در روند آموزش و تربیت صورت گرفته است و در بخش روش های نوین تدریس نمی باشد،باید در بخش تک تجربه ها ارسال شود. 📮 شیوه ارسال تجربیات 📬 در بخش مدارس پیشتاز تحول: گام اول:تکمیل اطلاعات مدرسه گام دوم:تکمیل بوم مدرسه گام سوم:بارگذاری مستندات شامل یک ویدئو یا صوت ۵دقیقه ای برای توضیح به همراه مستنداتی مانند عکس مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
197_58469502598195.mp3
28.58M
فایل صوتی جلسه ی توجیهی رویداد الف تا مدرس:جناب آقای دکتر نظریان ۱۹ فروردین۱۴۰۳ مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
235_58494524895016.pdf
1.19M
معرفی و مراحل رویداد الف تا مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
باسلام و احترام 🛑 سوال:نحوه رسیدگی به آثار تک تجربه،در جشنواره الف تا،چگونه است؟ ✅جواب:افراد معترض پس از اعلام نتایج حداکثر تا ۳روز پس از اعلام نتایج،از طریق پنل کاربری خود نسبت به ثبت اعتراض اقدام نمایید.اعتراضات در مرحله استانی توسط گروه داوری استانی، در مرحله کشوری،توسط دبیرخانه کشوری بررسی خواهد شد. 🌹🌼🌹🌼🌼🌹🌹🌼 باسلام و احترام 🛑 سوال:برای ثبت آثار جشنواره الف تا چه مراحلی را باید طی کنیم؟ ✅جواب: 1⃣ورود به وبگاه رویداد، www.alefta.ir 2⃣انتخاب گزینه ثبت تجربیات 3⃣عضویت در وبگاه و تکمیل اطلاعات 4⃣انتخاب گزینه لیست تجربه در حساب(پنل)کاربری 5⃣انتخاب و تکمیل فرم های مربوط به هر بخش 🌹🌼🌹🌼🌹🌼 🇮🇷 باسلام و احترام 🛑 سوال:مهلت ارسال آثار و ثبت تجربیات جشنواره الف تا،در چه بازه زمانی است؟ ✅جواب:مهلت ارسال اثر از تاریخ ۲۲/ ۱۲/ ۱۴۰۲ تا ۳۱/ ۱/ ۱۴۰۳ می باشد. 🌹🌼🌹🌼🌹🌹🌼 ✅نکات اجرایی جشنواره الگوهای نوین یاددهی و یادگیری دوره ابتدایی: ✅محور های جشنواره: الف-طراحی آموزشی و اجرای تدریس ب-گفتمان آموزشی ✅عنوان دروس قابل پذیرش در جشنواره: ✅آموزگاران دوره اول ابتدایی:(فارسی،ریاضی،تربیت بدنی،هدیه های آسمان و شایستگی فناورانه) ✅آموزگاران دوره دوم ابتدایی(علوم،قرآن،ریاضی،هنر،شایستگی فناورانه) ✅آموزگاران چند پایه:(مطالعات اجتماعی و علوم تجربی) 📅زمان بندی اجرای جشنواره: هفته سوم فروردین ۱۴۰۳: ثبت نام داوطلبان جهت شرکت در جشنواره و بارگذاری آثار در وبگاه الف تا ✅هفته چهارم فروردین تا هفته دوم اردیبهشت: برگزاری جشنواره منطقه ای ✅هفته سوم اردیبهشت تا هفته اول خرداد: برگزاری جشنواره استانی ✅داوطلبان می توانند در هفته سوم فروردین ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به وبگاه https://alefta.ir جهت شرکت در جشنواره ثبت نام نمایند. 🔸 حجم فایل های ارسالی:حداکثر 200MB با فرمت MP4 🔸مدت زمان فیلم تدریس: ۳۰دقیقه ✅  معاونت آموزش ابتدایی استان آذربایجان شرقی 📚 اداره تکنولوژی،گروه های آموزشی و بررسی محتوا مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
روزنامه دیواری درس 16.pptx
285.9K
پاورپوینت درس ۱۶ هدیه های آسمان پایه پنجم روزنامه های دیواری مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
مدارک لازم جهت دریافت کمک هزینه ازدواج ۱۴۰۳ اصل عقدنامه+کپی صفحه 2 تا 5 عقدنامه اصل و تصویر صفحات شناسنامه(صفحه اول و دوم)+تصویر کارت ملی تصویر آخرین حکم کارگزینی برای شاغلین و تصویر آخرین حکم یا فیش بازنشستگی برای بازنشستگان و ورثه بگیران(یا فیش حقوقی) سایر مدارک حسب درخواست اداره لازم بذکر است پرداخت کمک هزینه فوت و کمک هزینه ازدواج ١٣٩٩و١۴۰۰و ۱۴۰۱ و ١۴۰٢ به ادارات ابلاغ شد. مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
⁉️شرایط ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم سمپاد چیست؟ ✅ پاسخ 1- اشتغال به تحصيل در پايه نهم در سال تحصيلی 1403-1402 2- پذیرش دانش آموز در دبیرستان های دوره دوم استعدادهای درخشان (صرفاً برای ورود به پایه دهم) برای تکمیل ظرفیت این مدارس، از طریق برگزاری آزمون ورودی متمرکز کشوری از بین دو گروه از دانش آموزان زیر انجام می شود: ⬅️توجه 1: دانش آموزان سمپاد چنانچه معدل خرداد پایه هشتم و نیم سال اول پایه نهم کمتر از 18 کسب کرده باشند اجازه ثبت نام در آزمون ورودی را دارند. ⬅️توجه2: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان که معدل کل خردادماه پایه هشتم و نوبت اول پایه نهم آنان حداقل 18 باشد، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی پایه دهم، مجاز به ادامه تحصیل در دبیرستان های دوره دوم استعدادهای درخشان خواهند بود. پذیرش قطعی این قبیل دانش آموزان، منوط به احراز شرایط ماده 16 آئین نامة مدارس استعدادهای درخشان است. مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
🌷🌼🌷🌼🌷 تخم مرغ یک رنگ است، اما وقتی شکستیش، دو رنگ می شود، پس انتظار نداشته باش آدمی را که شکستی، با تو یکرنگ باشد. ﺍنگشتان ﺩﺳﺘﻤﺎﻥ ﯾﮑﯽ ﮐﻮﭼﮏ،ﯾﮑﯽ ﺑﺰﺭﮒ، ﯾﮑﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﯾﮑﯽ ﮐﻮﺗﺎﻩ، ﯾﮑﯽ ﻗﻮﯼ ﻭ ﯾﮑﯽ ﺿﻌﯿﻒ، ﺍﻣﺎ ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ نمی کند. ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺭﺍ ﻟﻪ نمی کند. ﻭ ﻫﯿﭽﮑﺪﺍﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺗﻌﻈﯿﻢ نمی کند. ﺁﻧﻬﺎ ﮐﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺩﺳﺖ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ ﻭ ﮐﺎﺭ می کنند، ﮔﺎﻩ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺑاشیم،ﻟﻬﺶ می کنیم ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﮐﺴﯽ پایین تر ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ می پرستیم، ﯾﺎﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ: ﻧﻪ انسانی ﺑﻨﺪﻩ ﻣﺎﺳﺖ، ﻧﻪ انسانی ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺎ مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
اختلافات شیعه و سنی اگر بخواهيم به تمام تفاوت های شيعه و سنی اعم از فقهی، کلامی، حديثی، تاريخی و...بپردازيم وقت و صفحات فراوانی را به خود اختصاص می دهد که مجال آن نيست. لذا تنها به تفاوتهای اصلی اشاره می شود. 1) اختلاف اساسي شيعه و سني برسر خلافت اسلامي و مرجعيت ديني است. اهل سنت امامت را به عنوان رهبري اجتماع قبول دارند، ولي امامت به معناي مرجعيت ديني و به معني ولايت را نمي پذيرند. اهل تسنن برای هيچ كس حتی برای ابوبكر و عمر و عثمان چنين منصبی را قائل نيستند، از اين رو عصمت را در امام و خليفه لازم نمی دانند، ولی شيعه امامان خود را معصوم از خطا می دانند. از اين رو مرحوم استاد مطهری اختلاف سنی و شيعه را در بحث امامت ريشه ای می داند و می گويد: آن چه اهل تسنن به نام امامت معتقدند، يك شأن دنيايی امامت معتقدند. امام همان حاكم ميان مسلمين، فردی از افرادی مسلمين كه بايد او را براي حكومت انتخاب كنند. آن ها بيش از حكومت بالا نرفتند، ولی امامت در شيعه مسئله ای است تالی تلو نبوت و بلكه از بعضی از درجات نبوت بالاتر است". در هر صورت امامت نزد سنی يك مسئلة فرعی مثل نماز خواهد بود، اما امامت در شيعه مفهومی است نظير نبوت. ازاين رو بايد در كنار نبوت به عنوان یکی از صول دین قرار می گیرد. شيعيان پيرو حضرت علی معتقد به جانشينی بيی واسطة آن حضرت بعد از پيامبر نص تصريح ولايت آن حضرت در غديرخم از طرف پیامبر اكرم‌ مي‌باشند كه در پی آن پيامبر ص مردم را در صحرای گرم و سوزان "خُم‌ْ" متوقف كرد و با بيان خطبه‌ای از جمله فرمود: "من كنت مولاه فهذا علی مولاه‌ هر كس من مولا و ولی او بوده‌ام‌، علي‌ مولا و ولي او است‌..." و به همين مناسبت آية 62، سورة مائده نازل شد.(الكافی) حديث مذكور در منابع و كتاب‌های معتبر اهل تسنن نيز نقل شده است‌.( جلال الدين السيوطيی، ج 3، ص 98، داراحيأ التراث ال4) همچنان كه اشاره شد اهل سنت چون به امامت و عصمت اعتقاد ندارند درنتيجه كليه مسائل اعتقادی و احكام و ساير آموزه های مذهب خود را از افراد و غير معصوم گرفته اند و اما شيعه كليه آموزه های دينی را از امامان معصوم فراگرفته اند . شيعه تحت تعليم امامان است و اهل سنت عمده مبانی اعتقادی و فرعی را از اشخاص حداقل قرن بعد از پيامبر مثل ابو حنيفه - احمدبن حنبل - مالك - شافعی می گيرند لذا از همين رهگذر اختلافاتی در فروعات فقهی و اصول اعتقادی بوجود آمد. ضمن اينكه در اصل توحيد - نبوت - معاد اصل نماز روزه و مسائل ديگر اشتراكاتی وجودارد، اما مواردی هم مثلاً در صفات خدا - شرائط نبی و مباحثی مثل رجعت و چگونگی نماز وروزه و . . . اختلافاتی هست . ‌5) با ارتحال پيامبر ص و قطع ارتباط مسلمانان با غيب و وحی دراثر استفاده از رأي و اجتهاد شخصيی، اختلاف‌های فراوانی بين مسلمانان بوجود آمد. 6) اختلاف ديگر در رحلت پيامبر ص اين بود که ‌به اين معنا كه آيا آن حضرت می ميرد و يا مثل حضرت عيسی به آسمان برده می شود که عمر بن خطاب منکر رحلت آن حضرت بود! 7) اختلاف در محل دفن آن حضرت. ‌8) اختلاف در فدك كه متعلق به حضرت زهرا( سلام الله عليها) بود و... هر كدام از اختلاف‌های مذكور برای اسلام و مسلمانان زيان‌هايی را در بر داشت‌، ولی مهمترين و برجسته‌ترين اين اختلافها بحث امامت و جانشينی پيامبر بود كه ساير اختلاف‌ها را تحت الشعاع خود قرار داد. منبع:راسخونعربي‌، بيروت‌.) به اعتقاد شيعيان ولايت و امامت حضرت علي بن ابيطالب‌ در قرآن كريم نيز مورد تأكيد قرار گرفته و شأن نزول آية 55، سورة مائده كه به آيه ولايت معروف است ـ و نيز بسياری ديگر از آيات قرآن كريم دربارة حضرت علی می باشد.( تفسير مجمع البيان‌، مرحوم طبرسی، ج 2، ص 126ـ129، منشورات دارمكتبة الحياة‌، بيروت‌.) شيعه معتقد است كه پس از حضرت علی امام معصوم‌: يكی پس از ديگری جانشين پيامبرص و بيان كننده قرآن و احكام الهی هستند و معتقدند كه تمام وظايف و شئوون پيامبر به جز دريافت وحی تشريعيی، برای آنان ثابت است‌، به همين جهت احكام و معارف اسلامی را از آنان دريافت نموده و پيرو مكتب اهل بيت‌ س باشند. شيعيان همچنين معتقدند كه پيشواس مسلمانان بايد عادل‌، عالم و معصوم باشد و چنين كسی منصوب شده از ناحيه خداوند متعال است و شخص غيرمعصوم نمی تواند امامت و ولايت مسلمانان را بر عهده بگيرد و میگویند آيه تطهير(احزاب‌،33) دليل روشنی بر عصمت امامان ع .(ر.ك‌: تفسير نمونه‌، آيت الله مكارم شيرازي و ديگران‌، ج 17، ص 297ـ306، دارالكتب الاسلامية‌، تهران‌.) ولی اهل تسنن چنين اعتقادی را ندارند و جانشينی پيامبر ص را به بيعت جمعی از مسلمانان با فردی و يا وصيت يك خليفه نسبت به خليفة بعد از خود و... مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
معتبر می دانند و اعتقاد دارند كه برای خلافت و رهبری مسلمانان عصمت شرط نيست و مردم هر كس را برگزيدند گر چه عادل هم نباشد،كفايت می كند!آنان بعد از رحلت پيامبر(ص)به خلافت ابوبكر،عمر و عثمان معتقد هستند و حضرت علی را خليفة چهارم‌ می دانند. آنان منصبی را كه شيعيان برای امامان معصوم‌: قائلند، قبول ندارند و اغلب آنان در احكام و معارف اسلامی از فتاوای چهار امام معروف خود و احاديثی كه در كتاب‌های روايی خود مانند "صحاح ستة‌" و... جمع آوری شده‌، پيروی ميیكنند. شيعيان براساس دلايل نقلی مانند:حديث "ثقلين‌" و دلايل ديگر در احكام و معارف اسلامی پيرو مكتب اهل‌بيت‌:(قرآن و عترت‌)می باشد ولی اهل سنت از آنان پيروی نمی كنند به همين جهت بين شيعه و اهل سنت در معارف اسلامی و احكام شرعيه مانند: وضو، نماز و... تفاوت‌هایی وجود دارد كه در اين باره کتابهایی نوشته شده كه كتاب "الخلاف‌" مرحوم شيخ طوسی بحوث في الملل والنحل‌، آية الله جعفر سبحانيی الفقه المقارن للاحوال الشخصية بين المذاهب الاربعه السنية والمذهب الجعفري‌،بدران ابوالعينين بدران‌ و... از جمله آن‌ها است‌. ۱-اختلاف ديگر سنی و شيعه در مورد صحابه رسول الله است.اهل سنت معتقدند همه صحابه عادل اند. ابن حجر می گويد:اهل سنت اجماع دارند بر اين كه همه ی صحابه عادل اند. اما شيعه معتقد است در صحابه منافق نيز وجود داشته از طرفی در منابع شيعه و سنی پيامبر اكرم(ص) ملاك جدايی مؤمن و منافق را محبت امام علی و بغض آن حضرت قرار داده اند. از اين رو هر كس بغض علی(ع)را داشته باشد و با او بجنگد ،منافق خواهد بود و در اين جهت فرقی بين صحابه و غير صحابه نيست. شايان ياد آوری است كه امروزه برخی از اهل سنت،عدالت صحابه را قبول ندارند. ۳-اختلاف اصلی ديگر در منابع استنباط احكام اسلامی است.اهل سنت در كنار كتاب و سنت و اجماع،قياس،استحسان واجتهاد صحابه و... را نيز به عنوان يكی ازمنابع اصلی شناخت و تعيين احكام بر شمرده‌اند كه منظور از اجتهاد،عمل به رأی است.نزد شيعه و اهل بيت ع ، قرآن و سنت دو منبع اساسی برای احكام الهی است و قياس و عمل به رأی و اجتهاد جايگاهی ندارد.اهل بيت(ع)خود نيز حكمشان را مستند به قرآن و سنت رسول خدا ص می كردند. بصورت كلی به اعتقاد شيعه اماميه،هيچ كس جز نبی اكرم(ص)حق تشريع،تفسير و تبيين احكام الهی را ندارد. پيامبر اكرم(ص)از طريق اتصال به منبع غيب،از احكام الهی مطلع می شدند و مأمور به تبليغ اين احكام بودند.پس از پيامبر اسلام طبق نص و تصريح ايشان،ائمه(ع)براط تبيين احكام الهی(و نه تشريع آن)منصوب شده اند. البته اختلافات ديگری نيز در مسائل جزئی و امور عبادی وجود دارد،مانند نحوه وضو گرفتن،نحوه نماز خواندن كه همه به مبنای كلامی واعتقادی برمی گردد كه توضيح داده شد. البته شباهت های سنی و شيعه زياد است. در اصل اعتقاد به توحيد،نبوت،معاد،قرآن،كعبه،وجوب نماز و روزه و زكات و بقيه فروع دين بسياری از احكام و محرمات مانند حرمت قمار،شراب،دروغ،غيبت و... وحدت نظر وجود دارد. ۴-همچنان كه اشاره شد اهل سنت چون به امامت و عصمت اعتقاد ندارند درنتيجه كليه مسائل اعتقادی و احكام و ساير آموزه های مذهب خود را از افراد و غيرمعصوم گرفته اند و اما شيعه كليه آموزه های دينی را از امامان معصوم فراگرفته اند. شيعه تحت تعليم امامان معصوم است و اهل سنت عمده مبانی اعتقادی و فرعی را از اشخاص حداقل قرن بعد از پيامبر مثل ابو حنيفه،احمدبن حنبل،مالك،شافعی می گيرند لذا از همين رهگذر اختلافاتی در فروعات فقهی و اصول اعتقادی داريم ضمن اينكه در اصل توحيد،نبوت،معاد اصل نماز روزه و مسائل ديگر اشتراكاتی داريم اما مواردی هم مثلاً در صفات خدا،شرائط نبی و مباحثی مثل رجعت،امامت و چگونگی نماز وروزه و...اختلافات داريم. ‌۵-با رحلت پيامبر اسلام‌ و قطع ارتباط مسلمانان با غيب و وحی دراثر استفاده از رأی و اجتهاد شخصی،اختلاف‌های فراوانی بين مسلمانان بوجود آمد. ۶-اختلاف ديگر در رحلت پيامبر گرامي اين بود که ‌به اين معنا كه آيا آن حضرت می ميرد و يا مثل حضرت عيسی به آسمان برده می شود! ۷-اختلاف در محل دفن آن حضرت ‌ ۸-اختلاف در فدك كه متعلق به حضرت زهرا(س)بود و... هر كدام از اختلاف‌های مذكور برای اسلام و مسلمانان زيان‌هايی را در بر داشت‌،ولی مهمترين و برجسته‌ترين اين اختلاف ها بحث امامت و جانشينی پيامبر بود كه ساير اختلاف‌ها را تحت الشعاع خود قرار داد. منبع:راسخون مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
✅چه کسانی باید برای ترمیم نمره اقدام کنند؟ ✅ایجاد سابقه تحصیلی یا ترمیم نمره بدون مراجعه حضوری به مدرسه و بصورت الکترونیک از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش www.my.medu.ir از اول اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌ شود. ✅داوطلبان کنکور که فارغ‌التحصیل قبل از سال ۱۳۸۴ هستند باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند. همچنین فارغ‌التحصیلان سال ۸۴ به بعد که سوابق تحصیلی ناقص دارند باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند. ▫️چگونه دانش‌‌آموزان پایه دوازدهم که تصمیم دارند در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود کنکور بدهند باید در دروسی که مشترک نیست،سابقه تحصیلی ایجاد کنند. ✅هنرجویان هنرستان‌ ها  که متقاضی شرکت در رشته های نظری هستند برای دروس عمومی باید سابقه تحصیلی ایجاد کنند. ✅داوطلبانی که سابقه تحصیلی دارند اما می‌خواهند نمره بهتری کسب کنند می‌توانند برای ترمیم نمره ثبت‌نام کنند. ✅اگر دانش‌آموزان در کنکور ۱۴۰۳ پذیرفته نشوند و پشت کنکور بمانند برای شرکت در کنکور ۱۴۰۴ نیاز است در پایه یازدهم سوابق تحصیلی ایجاد کنند. مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
نشانه های کمبود ویتامین در بدن: ۱- درد در انگشت ها،پشت ساق پا وکف پا (کلسیم،پتاسیم منیزیم) ۲-شکاف در گوشه لب ها(گروه ویتامین B) ۳-احساس خستگی(B2) ۴-خواب رفتن و کرخی دست و پا(B6و B12) ۵-جوش های قرمز در بازوها و گونه ها(AوD) ۶-افسردگی(D) ۷-ریزش موی شدید(B) ۸-اختلالات دید شبانه(A) ۹-بی اشتهایی(B) ۱۰-حالت تهوع،یبوست و نفخ(B12) ۱۱-خونریزی لثه و زخم هایی که دیر خوب می شوند(C) ۱۲-سردرد و سر گیجه(B3) ۱۳-اسهال(B9) ۱۴-بی خوابی(B5) ۱۵-خشکی پوست(A وB) مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
سرخ‌ پوستان یک ضرب‌ المثل خیلی معروف دارند که می‌ گوید«وقتی دیدی اسبت مرده،پیاده شو.» این مثل آنقدر معروف شد که در ادبیات مدیریت به آن «تئوری اسب مرده» می‌ گویند. شاید فکر کنید این جمله خیلی بدیهی است،ولی اینطوری هم نیست. همه ما «اسب مرده» زیادی داریم بگذارید چند مثال بزنم: شرکت و سازمان‌ های زیادی را می‌ بینید که رسما ورشکسته هستند یا محصولی می‌ فروشند که دیگر تقاضایی برایش وجود ندارد یا خودمان سهمی را در بورس می‌ خریم که ضرر کردیم و امیدی به سود کردن از آن نداریم.در این حالت‌ ها به جای پیاده شدن از «اسب مرده» کارهای عجیب غریب می‌ کنیم،چه کاری؟ ویژگی کسانی که «اسب مرده» دارند،چیست؟ ✅شلاق جدید می‌ خرند. معتقدند اگر اسب حرکت نمی‌ کند به خاطر شلاق ما است و شلاق را باید عوض کرد و محکم‌تر بر اسب زد تا اسب مرده حرکت کند.مثلا روی سهمی که قرار نیست رشد کند دائم خرید می‌ زنیم یا برای محصولی که بازاری برای فروش ندارد،تولید را مجهزتر می‌ کنیم. ✅سوارکار را عوض می‌ کنیم. کسانی که «اسب مرده» دارند معتقدند ما همیشه از این روش استفاده می‌ کردیم و جواب می‌ گرفتیم،پس الان باید سوارکار عوض شود.در شرکت کارمندها را اخراج می‌ کنند یا مثلا در بورس می‌ روند در کانال‌های vip و وقتی ضرر کردند،سراغ یک کانال vip دیگر می‌ روند. ✅کمیته‌ تشکیل می دهند. برای بررسی نحوه بهبود عملکرد اسب مرده،کمیته تعیین می‌ کنند.مثلا در شرکت اتاق فکرهای بی‌جهت تشکیل می‌ دهند یا فامیل می‌ بینند فلانی کارهای غیراخلاقی زیاد انجام می‌دهد،جمع می‌ شوند دور هم تصمیم می‌ گیرند ازدواج کند تا به راه راست هدایت شود،نه تنها درست نمی‌ شود یک نفر دیگر را هم بدبخت می‌ کند. ✅استانداردها را پایین می‌ آوریم. استاندارد پایین می آید تا «اسب مرده» را هم شامل شود و اسب مرده در طبقه «زنده بی‌تحرک» دسته‌ بندی می‌ شود.مثلا در بورس برای سهم زیانده می‌ گویند این سهم را به دید بلند‌مدت خریدم یا برای توجیه عملکرد ضعیف یک مورد بدتر از خودمان پیدا می‌ کنیم و می‌ گوییم ببین بدبخت تر از من هم وجود دارد. ✅عادی سازی عملکرد «اسب مرده» را عادی و عملکرد بقیه اسب‌ ها را ایده‌ال تصور می‌ کنیم،پس چرا باید تغییر کنیم؟ ✅افزایش هزینه حقوق هیات مدیره اسب مرده را زیاد می‌ کنیم تا انگیزه مدیران را حفظ کنیم یا مثلا بچه‌ مان را به زور می‌ فرستیم پزشکی بخواند و وقتی به خاطر عدم علاقه درس نمی‌ خواند به او جایزه می‌ دهیم که انگیزه بگیرد. ✅اسب مرده را کنار بگذارید. توجیه‌ گری را کنار بگذاریم و واقع‌ گرا باشیم،اسبی که مرده دیگر زنده نمی‌ شود،هزینه نگهداری «اسب مرده» خیلی زیاد است،نه تنها سواری بهمان نمی‌ دهد،بلکه کلی هم ما را عقب می‌ اندازد. در شرکت‌ها یک نگاه کنید ببیند چند واحد اسب مرده در شرکت هستند،در زندگیمان هم همینطور «اسب مرده» را کنار بگذاریم. مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
﷽ پیر مردی دو کوزه آب داشت که آنها را آویزان بر یک تیرک چوبی بر دوش خود حمل می‌کرد.یکی از کوزه‌ ها ترك داشت و مقدارى از آب آن به زمين مى‌ ريخت،درصورتیکه کوزه دیگر سالم بود و همیشه آب داخل آن به طور کامل به مقصد‌ می‌ رسید. به مدت طولانی هر روز این اتفاق تکرار می شد و پیرمرد همیشه یک کوزه را نیم آب به خانه می‌ برد. ولی کوزه شکسته از مشکلی که داشت، بسیار شرمگین بود که فقط می توانست نیمی از وظیفه‌ اش را انجام دهد. پس از دو سال،سرانجام کوزه شکسته به‌ ستوه آمد و با پیر مرد سخن گفت. پیر مرد لبخندی زد و گفت: هیچ توجه کرده‌ ای که گل های زیبای این جاده در سمت تو روییده‌ اند،نه در سمت کوزه سالم؟!! اگر تو اینگونه نبودی این زیبايی ها طروات‌ بخش خانه من نبود. طی این دو سال این گل ها را می‌ چیدم و با آنها خانه‌ ام را تزیین می‌ کردم.! هر یک از ما شکستگی خاص خود را داریم ولی همین خصوصیات است که زندگی ما را در کنار هم لذت‌ بخش و دلپذیر می کند. باید در هر کسی خوبی‌ هایش را جستجو کنیم و بیاموزیم. پس به دنبال شکستگی‌ ها نباشیم که همه به گونه‌ ای شکستگی داریم،فقط نوع آن متفاوت است. تقدیم به شما که نیک می اندیشید. 🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼 مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
✅فرآیند نقل و انتقال دانش آموزان در سال تحصیلی ١۴٠٣_١۴٠٢ ✅انتقال داخل منطقه(ناحیه) 1⃣ورود به سامانه My.medu.ir با کاربری دانش آموز 2⃣ماژول نقل و انتقال 3⃣انتخاب گزینه عادی 4⃣انتخاب مدرسه مقصد و ارسال درخواست 5⃣تایید ورود در مدرسه مقصد 6⃣تایید خروج در مدرسه مبدا ✅انتقال خارج منطقه(ناحیه) 1⃣ورود به سامانه my medu ir با کاربری دانش آموز 2⃣ماژول نقل و انتقال 3⃣انتخاب گزینه عادی 4⃣انتخاب مدرسه مقصد و ارسال درخواست 5⃣تایید ورود در کاربری سنجش منطقه مقصد 6⃣تایید ورود در مدرسه مقصد 7⃣تایید خروج دانش آموز در کاربری سنجش منطقه مبدا 8⃣تایید خروج از مدرسه مبدا ✅ ثبت وضعیت انتقال رفته برای دانش آموز انتقالی در مدرسه مبدأ ❌ عدم خروج دانش آموز انتقال رفته از لیست کلاسی و عدم حذف واحدهای درسی ❇️ دانش آموزان انتقال رفته بایستی در مدرسه مبدأ دارای کارنامه انتقالی باشند و در بخش دفتر نتایج ارزشیابی سالتحصیلی هم در لیست باشند با وضعیت انتقال رفته مدیران مدارس https://Telegram.me/Amoozgarghalesard https://eitaa.com/bahramkiani54
فعال کردن رمز پویا بدون مراجعه به بانک