اگر کسی برای #رضای_خدا کار کند و سیر و سلوک باطنی داشته باشد #چشم_دلش باز می شود و رضای خدا وقتی است که #حضرت_بقیۀ_الله_عجل_الله_فرجه از ما راضی باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب سوم - قسمت ششم کلیپ سخنرانی #آران و بیدگل
شخص فقیر و گدایی در حال جان دادن به فرزندان خویش می گفت: اگر می خواهید بیچاره نشوید دست از گدایی برندارید.» و این زبان حال حضرت آدم است که به ما می فرماید: فرزندان من اگر می خواهید بیچاره نشوید دست از #گدایی در خانه #علی_و_آل_علی علیهم السلام برندارید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب چهارم #آران و بیدگل - قسمت اول
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
#آیه_نور حکایت از این حقیقت می کند که نور تکوینی که همان وجود و هستی می باشد و نو تشریعی که همان هدایت و سعادت می باشد ، یک تجلی از خورشید #نور_حضرت_امیرالمومنین علیه السلام است
نور سماوات و زمین خود علی است
غیر علی ، نور علی نور کیست
روشنی دیده اهل شهود
آیینه حق به کمال وجود
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
هر کار خیری که انجام می دهید نگویید من کرده ام بلکه بگویید #لطف_امام_زمان علیه السلام شامل حال من شده و من را وسیله کار خیر نمود چرا که همه #خیرات_تکوینی و #خیرات_تشریعی به #امام_زمان علیه السلام برمی گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب چهارم #آران و بیدگل _کلیپ سخنرانی - قسمت دوم
نتیجه #معرفت_نفس ، #معرفت_امام_زمان علیه السلام است و به نظر بنده منظور از کلمه «رب» در حدیث «من عرف نفسه فقد عرف ربه» آن حضرت می باشند نه ذات خداوند.
در باب #عزاداری بر #حضرت_اباعبدالله_الحسین علیه السلام
خطاب به آنها که #اربعین #کربلا نرفتند عرض می کنم مادرها همیشه اول سهم غذای فرزندشان که سر سفره نیست را کنار گذاشتند پس اگر #با_ادب باشی #حضرت_زهره_زهرا علیهاالسلام سهمت در #کربلا را برایت ذخیره کردند و باادب بودن یعنی #تولایی و #تبرایی باش.
در ابراز #عشق و #اطاعت خدمت حُسن الله یعنی #امام_حسن و عشق الله یعنی #امام_حسین علیهماالسلام جدی باش.
حرکت #عزاداران در #اربعین_حسینی علاوه بر فوائد ظاهری و اجتماعی ، دارای برکات معنوی و ملکوتی است و از این جهت همه ائمه معصومین علیهم السلام و علمای ربانی شیعه به این شعار الهی اهمیت می دادند.
انکار #عزاداری #حضرت_اباعبدالله علیه السلام در راستای انکار #غدیر و سپس #نبوت_رسول_اکرم صلی الله علیه و آله و اصل اسلام است چرا که #عزاداری_حسینی علت بقاء اسلام است.
#گریه بر #شهادت_حضرت_اباعبدالله الحسین علیه السلام #معیار_ایمان می باشد چنانچه #پیامبراکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: « #شهادت آن در دل #مومنین حرارتی ایجاد کرده که هیچگاه به سردی نگراید.»
پیوند #روح_شیعه با جسم و روح امام معصوم خصوصاً #حضرت_سیدالشهداء علیه السلام از نوع پیوند علت و معلول یا متجلی و تجلی است و از این جهت است که #مومن ناخودآگاه بر #سالار_شهیدان گریان است ، چنانچه اثبات این مطلب را در کتاب اسرار محبت آورده ایم.
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب چهارم #آران و بیدگل -کلیپ سخنرانی - قسمت سوم
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
#حضرت_زهراعلیهاالسلام مرکز فیوضات حضرات معصومین علیهم السلام هستند و تمام معصومین حتی رسول اکرم صلی الله علیه و آله از ایشان و از مقام #عصمت و #طهارت آن حضرت کسب فیض نموده و می نمایند و ایشان به کسی که از #دشمنانشان #تبری داشته باشد عنایات فوق العاده ای دارند.
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
#عزاداری سیدالشهداء علیه السلام اصل الاصول در شعائر الهی است و دشمنان چون می خواهند همه ما را از دین اسلام خارج کنند و مردم را بیچاره و هلاک نمایند با عزاداری آن حضرت مخالفت می کنند.
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب چهارم #آران و بیدگل - قسمت چهارم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب ششم- قسمت اول- آران و بیدگل
در شهادت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله
*۱۰۰خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر صلی الله علیه واله وسلم*
بيشک تأسي به سيره و سنت آن حضرت براساس آيهکريمه «و لکم في رسولالله اسوه حسنه» و از جمله آنچه در اين مطلب به آن اشاره شده، راهگشاي مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.
۱-هنگام راه رفتن با آرامي و وقار راه مي رفت
۲-در راه رفتن قدم ها را بر زمين نمي کشيد.
۳-نگاهش پيوسته به زير افتاده و بر زمين دوخته بود.
۴-هرکه را مي ديد مبادرت به سلام مي کرد و کسي در سلام بر او سبقت نگرفت.
۵-وقتي با کسي دست مي داد دست خود را زودتر از دست او بيرون نمي کشيد.
۶-با مردم چنان معاشرت مي کرد که هرکس گمان مي کرد عزيزترين فرد نزد آن حضرت است.
۷-هرگاه به کسي مي نگريست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمي کرد.
۸-هرگز به روي مردم چشم نمي دوخت و خيره نگاه نمي کرد.
۹-چون اشاره مي کرد با دست اشاره مي کرد نه با چشم و ابرو.
۱۰-سکوتي طولاني داشت و تا نياز نمي شد لب به سخن نمي گشود.
۱۱-هرگاه با کسي، هم صحبت مي شد به سخنان او خوب گوش فرا مي داد.
۱۲-چون با کسي سخن مي گفت کاملا برمي گشت و رو به او مي نشست.
۱۳-با هرکه مي نشست تا او اراده برخاستن نمي کرد آن حضرت برنمي خاست.
۱۴-در مجلسي نمي نشست و برنمي خاست مگر با ياد خدا.
۱۵-هنگام ورود به مجلسي در آخر و نزديک درب مي نشست نه در صدر آن.
۱۶-در مجلس جاي خاصي را به خود اختصاص نمي داد و از آن نهي مي کرد.
۱۷-هرگز در حضور مردم تکيه نمي زد.
۱۸-اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
۱۹-اگر در محضر او چيزي رخ مي داد که ناپسند وي بود ناديده مي گرفت.
۲۰-اگر از کسي خطايي صادر مي گشت آن را نقل نمي کرد.
۲۱-کسي را بر لغزش و خطاي در سخن مواخذه نمي کرد.
۲۲-هرگز با کسي جدل و منازعه نمي کرد.
۲۳-هرگز سخن کسي را قطع نمي کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگويد.
۲۴-پاسخ به سوالي را چند مرتبه تکرار مي کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
۲۵-چون سخن ناصواب از کسي مي شنيد. نمي فرمودـ« چرا فلاني چنين گفت» بلکه مي فرمود « بعضي مردم را چه مي شود که چنين مي گويند؟»
۲۶-با فقرا زياد نشست و برخاست مي کرد و با آنان هم غذا مي شد.
۲۷-دعوت بندگان و غلامان را مي پذيرفت.
۲۸-هديه را قبول مي کرد اگرچه به اندازه يک جرعه شير بود.
۲۹-بيش از همه صله رحم به جا مي آورد.
۳۰-به خويشاوندان خود احسان مي کرد بي آنکه آنان را بر ديگران برتري دهد.
۳۱-کار نيک را تحسين و تشويق مي فرمود و کار بد را تقبيح مي نمود و از آن نهي مي کرد.
۳۲-آنچه موجب صلاح دين و دنياي مردم بود به آنان مي فرمود و مکرر ميگفت هرآنچه حاضران از من مي شنوند به غايبان برسانند.
۳۳-هرکه عذر مي آورد عذر او را قبول مي کرد.
۳۴-هرگز کسي را حقير نمي شمرد.
۳۵-هرگز کسي را دشنام نداد و يا به لقب هاي بد نخواند.
۳۶-هرگز کسي از اطرافيان و بستگان خود را نفرين نکرد.
۳۷-هرگز عيب مردم را جستجو نمي کرد.
۳۸-از شر مردم برحذر بود ولي از آنان کناره نمي گرفت و با همه خوشخو بود.
۳۹-هرگز مذمت مردم را نمي کرد و بسيار مدح آنان نمي گفت.
۴۰-بر جسارت ديگران صبر مي فرمود و بدي را به نيکي جزا مي داد.
۴۱-از بيماران عيادت مي کرد اگرچه دور افتاده ترين نقطه مدينه بود.
۴۲-سراغ اصحاب خود را مي گرفت و همواره جوياي حال آنان مي شد.
۴۳-اصحاب را به بهترين نام هايشان صدا مي زد.
۴۴-با اصحابش در کارها بسيار مشورت مي کرد و بر آن تاکيد مي فرمود.
۴۵-در جمع يارانش دايره وار مي نشست و اگر غريبه اي بر آنان وارد مي شد نمي توانست تشخيص دهد که پيامبر کداميک از ايشان است.
۴۶-ميان يارانش انس و الفت برقرار مي کرد.
۴۷-وفادارترين مردم به عهد و پيمان بود.
۴۸-هرگاه چيزي به فقير مي بخشيد به دست خودش مي داد و به کسي حواله نمي کرد.
۴۹-اگر در حال نماز بود و کسي پيش او مي آمد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۰-اگر در حال نماز بود و کودکي گريه مي کرد نمازش را کوتاه مي کرد.
۵۱-عزيزترين افراد نزد او کسي بود که خيرش بيشتر به ديگران مي رسيد.
۵۲-احدي از محضر او نا اميد نبود و مي فرمود « برسانيد به من حاجت کسي را که نمي تواند حاجتش را به من برساند.»
۵۳-هرگاه کسي از او حاجتي مي خواست اگر مقدور بود روا مي فرمود و گرنه با سخني خوش و با وعده اي نيکو او را راضي مي کرد.
۵۴-هرگز جواب رد به درخواست کسي نداد مگر آنکه براي معصيت باشد.
۵۵-پيران را بسيار اکرام مي کرد و با کودکان بسيار مهربان بود.
۵۶-غريبان را خيلي مراعات مي کرد.
۵۷-با نيکي به شروران، دل آنان را به دست مي آورد و مجذوب خود مي کرد.
۵۸-همواره متبسم بود و در عين حال خوف زيادي از خدا بردل داشت .
۵۹-چون شاد مي شد چشم ها را بر هم مي گذاشت و خيلي اظهار فرح نمي کرد.
۶۰-اکثر خنديدن آن حضرت تبسم بود و صدايش به خنده بلند نمي شد .
۶۱-مزاح مي کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمي زد.
۶۲-نام بد را تغيير