فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ چهارم جلسه اول
(موضوع :امام شناسی [عرفان به حجت معصوم الهی وعوامل کتمان وانکار امام معصوم علیه السلام وعوامل تقرب به سوی ایشان]
موضوع فرعی :
بالاترین اطاعت اهتزاز پرچم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است ودشمنان میخواهند مارا از آن پرچم دور کنند.
یکدوره مباحث عالمانه در باره محور سعادت دنیا واخرت ومعرفی فرقه های انحرافی
سخنران : استاد نویسنده حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی در حسینیه کربلایی های اصفهان ۱۴۰۱شمسی
>این کلیپ ها در رسانه مجازی منتشر کنید تا در تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام شریک باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عجایب
باور کردنی نیست اما حقیقتی زیبا است!
پرندهی سالخورده نمیتواند پرواز کند و هیچ خانهی سالمندان هم برای او وجود ندارد.!!!!!!!!!!!! در نتیجه پرندگان جوانتر به او غذا میرسانند.
این پیام بزرگی برای ما بعضی از ادمهاست
که بی ادبی وبی توجهی به بزرگتران باعث بی برکتی شده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نگاهی به نرم دلی ومهربانی ودادرسی شیعه حضرت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام وبی تفاوتی وسنگدلی کسانی که به این وادی وعقیده الهی معتقد نیستند
31.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ۱ جلسه ششم
(موضوع کلی :امام شناسی [عرفان به حجت معصوم الهی وعوامل کتمان وانکار امام معصوم علیه السلام وعوامل تقرب به سوی ایشان]
موضوع فرعی این کلیپ :
انسانها سه دسته اند ۱_نور نور
۲_ظلمت محض
۳_نورانی ولی گاهی گنهکار
هستی شناسی وخودشناسی وامام شناسی
یکدوره مباحث عالمانه در باره محور سعادت دنیا واخرت ومعرفی فرقه های انحرافی
سخنران : استاد نویسنده حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی در حسینیه کربلایی های اصفهان ۱۴۰۱شمسی
>این کلیپ ها رادر رسانه مجازی منتشر کنید تا در تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام شریک باشید
.
هوالولی
۲۲ ذو الحجة یا ۲۴ذوالحجه سال ۱۳۵۹ قمری
سالروز وفات محدث گرانقدر عالم فرهیخته وربانی وبا اخلاص آیت الله شیخ عباس قمی
رحمة الله علیه
#تواضع_و_اخلاص
از ویژگیهای ایشان تواضع بسیار و همه جانبهای بود که از خود نشان میداد. در خانه، مدرسه و خیابان هر کسی را که میدید - چه کوچک و چه بزرگ - احترام میکرد. در نزد علما و از بین آنان بویژه در حضور کسانی که با حدیث و اخبار اهل بیت (علیهمالسلام) سر و کار داشتند، اوج فروتنی و تواضع را به نمایش میگذارد. هیچگاه در مجالسی که وارد میشد در صدر نمیشست و هرگز خود را بر دیگران مقدم نمیداشت.
وی از خودستایی و خودپسندی بشدت احتراز میکرد و به هیچوجه غرور نداشت. محدث قمی با اخلاص و زاهد وعارف واقعی بود.
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
43.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب ششم کلیپ3
کلیپ۳جلسه ششم
(موضوع کلی :امام شناسی [عرفان به حجت معصوم الهی وعوامل کتمان وانکار امام معصوم علیه السلام وعوامل تقرب به سوی ایشان]
موضوع فرعی این کلیپ :
انبیاشرط نبوتشان ۳چیز است
سخنران : استاد نویسنده حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی در حسینیه کربلایی های اصفهان ۱۴۰۱شمسی
>این کلیپ ها رادر رسانه مجازی منتشر کنید تا در تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام شریک باشید[یاایهالرسول بلغ]
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
45.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هوالولی الحمید
کلیپ۴جلسه ششم
(موضوع کلی :امام شناسی [عرفان به حجت معصوم الهی وعوامل کتمان وانکار امام معصوم علیه السلام وعوامل تقرب به سوی ایشان]
موضوع فرعی این کلیپ :
تبری از دشمنان آل محمد علیهم السلام واجب است
سخنران : استاد نویسنده حجت الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی در حسینیه کربلایی های اصفهان ۱۴۰۱شمسی
>این کلیپ ها رادر رسانه مجازی منتشر کنید تا در تبلیغ مکتب اهل بیت علیهم السلام شریک باشید[یاایهالرسول بلغ]
هدایت شده از کانال ولیجه شیعه
50.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به استقبال محرم الحرام ودر آستانه عاشورای حسینی درشب وروز جمعه آخرین ذیحجه از ذکر مصیبت حضرت علی اکبر علیه السلام مستفیض شویم التماس دعای فراوان در امر فرج حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ورفع گرفتاری های دوستان مولا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بوی محرم بوی عشق حسینی بوی حزن شیعیان بوی صبر زینبی
قصابی در حال کوبیدن ساطور بر استخوان گوسفند بود که تراشه ای از استخوان پرید
گوشه چشمش.
ساطور را گذاشت و ران گوشت را برداشت و به نزد طبیب رفت و ران گوشت را به او داد و خواست که چشمش را مداوا کند.
طبیب ران گوشت را دید طمع او را برداشت و فکر کرد حالا که یکی به او محتاج شده باید بیشتر از پهلوی او بخورد بنابراین مرهمی روی زخم گذاشت و استخوان را نکشید.
زخم موقتا آرام شد. قصاب به خانه رفت. فردا مجددا درد شروع شد به ناچار ران گوشتی برداشت و نزد طبیب رفت.
باز هم طبیب ران گوشت را گرفت و همان کار دیروز را کرد تا چندین روز به همین منوال گذشت تا یک روز که قصاب به مطب مراجعه کرد طبیب نبود اما شاگرد طبیب در دکان بود.
قصاب مدتی منتظر شد اما طبیب نیامد.
بالاخره موضوع را با شاگرد بیان کرد. شاگرد طبیب بعد از معاینه کوتاهی متوجه استخوان شد و با دو ناخن خود استخوان را از لای زخم کشید و مرهم گذاشت و قصاب رفت.
بعد از مدتی طبیب آمد از شاگرد پرسید. کسی مراجعه نکرد.
گفت چرا قصاب باشی آمد.
طبیب گفت: تو چه کردی؟
شاگرد هم موضوع کشیدن استخوان را گفت.
طبیب دو دستی بر سرش زد و گفت: ای نادان آن زخم برای من نان داشت تو چطور استخوان را دیدی نان را ندیدی.
گرچه لای زخم بودی استخوان
لیک ای جان در کنارش بود نان
این حکایت کسانی است که مطلبی چه مادی چه دینی چه اجتماعی را استخوان در زخم قرار میدهند وبا جواب قطعی ندادن دنبال جیب خویشند
وای بحال کسی که با مذهب چنین معامله ای کند
با بیسوادی وارد کاری شدن بیتقوایی است
در امور وعلوم دینی خصوصا
بی سوادی وبی تقوائی باعث انحراف دیگران میشود
کی گفته منبر وتبلیغ وذکر اهلبیت عصمت علیهم السلام وقران کریم نیاز به علم چندان ندارد
تبلیغ ومنبر وحتی مداحی نیاز به ابزار علمی واطلاعات کافی دارد
در حوزه فقهاو حکما وعرفای ربانی شیعه اهل منبر وروضه وتوسل وتولی وتبری بودند
حالا میگویند فلانی منبری است فلانی اهل درس وعلم است.....!!!!
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘🔻امام امیرالمومنین على عليه السلام:
دَوامُ العِبادَةِ بُرهانُ الظَّفَرِ بِالسَّعادَةِ
استمرار در عبادت، نشانه دستيابى به خوشبختى است.
غررالحكم حدیث5147
🍃🍂🌺🍃🌺
🍂🌺🍂
🌺
🔵 یک شعر ماندگار | می لعل پیش آور ای هاشمی!
👈 چکامهای علوی از استاد ابوالحسنی منذر (ره) در تضمین شعر حکیم ابوالقاسم فردوسی (ره)
فرق شراب طهور باشراب خبیث نجس
«سخنگوی پیشینه، دانای طوس»
که زد شانه زلف سخن چون عروس
به شهنامه در، آن شهِ نامهها
که هرگز نیارد چون او خامهها
نبشت این کلام پسندیده را؛
کلامی که روشن کند دیده را:
"می لعل پیش آور ای هاشمی
ز خمی که هرگز نگیرد کمی"
▪️▪️▪️
زمانی که ساقی بود «هاشمی»
می اش نیز در خم «نگیرد کمی»
تو خود گو کدامین می و ساقی است
که جان در خمش، جاودان، باقی است؟
همی روز و شب، گر که بگساریا
می لعل فامش به لب داریا
نگردد تهی، هیچ، خنبش ز می
بهارش ندارد خزانی ز پی،
بلی، آن کدامین می باقی است؟
که فرزند هاشم، و را ساقی است؟
بجز باده ناب حب امیر (ع)
که پیمود آن را نبی (ص) در غدیر
«می لعل» فرزانه استاد طوس
که خندان کند چهره هر عبوس
نه این باده تلخ وعقل افکن است
شراب طهور است و مغز آکن است
یکی پر ثمر نخل سایه فکن
که از خوشه اش بر خورند انجمن
به هر سال و مه، بلکه هر روز و شب
دهد شاخ سبزش، دمادم، رطب
کلامی دگر آورم ز آن حکیم
به صورت رسا و به معنی فخیم:
"منم بنده اهل بیت نبی (صلی الله علیه و آله و سلم)
ستاینده خاک پای وصی (علیه السلام)..."
اگر چشم داری به دیگر سرای
به نزد نبی و وصی گیر جای
گرت زین بد آمد گناه من است
چنین است، آیین و راه من است
" بر این زادم و هم بر این بگذرم
یقین دان که خاک پی حیدرم "
به خانه -ایا منذرا- ، گر کس است
همین یک سخن، بهر فهمش، بس است!
📗 منبع: دیباچه کتاب بوسه بر خاک پای حیدر علیه السلام اثر استاد ابوالحسن منذر رضوان الله علیه
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍂🌺