eitaa logo
کانال ولیجه شیعه
154 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
40 فایل
بیان اعتقادات وشعائر واخلاقیات عترت وقران به زبان اندیشمندان خصوصا استاد محقق حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید محمد حسین بحرالعلوم میردامادی
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت صلی الله علیه و آله می فرمایند: «کسی که محضر استاد خویش ، خود را ذلیل ننماید در ذلت خواهد ماند. این حدیث بیانگر آن است که و از علم و معرفت بهره مند نخواهد گشت.
کرامت و عظمت حضرت شاه وجود امامزاده ها همانند علیه السلام همانند گلاب می باشند به این معنا که وقتی زیارت گل نصیبمان نمی شود بوی گل را از گلاب می جوییم و استشمام می کنیم (بوی گل را از که جوئیم از گلاب) و ایشان زیارتشان ، زیارت علیه السلام قلمداد شده است.
علیه السلام علاوه بر آنکه امامزاده و از نوادگان علیه السلام هستند از علمای ربانی و محدثین بزرگ شیعه محسوب می شوند و برکت ایشان هم از جهت سیادت و هم از جهت اینکه از اصحاب امامان معصوم علیهم السلام هستند و هم از جهت علم و حکمتی است که دارا می باشند.
اگر چه با چهار واسطه به امام کریم و سبط اکبر علیه السلام می رسند اما از لحاظ ایمان و اعتقادات و اخلاق و رفتار ، آیینه ای زیبا و بزرگ از و جمیع معصومین علیهم السلام می باشند.
یاسید الکریم دلم آشنای تو ابن الکریم هستی و هستی فدای تو ...
و در به ترتیب مظهر علیه السلام و السلام می باشند چنانچه مظهر و و علیهم السلام مظهر و علیهماالسلام می باشند و این ظهور به کشف و شهود معنوی برای صاحبان بصیرت معلوم است.
اگر چه در درجات و و و دیگر از مقامات معنوی واسطه های فیض بین مردم و عجل الله فرجه می باشند ولی رد رأس همه آنها حضرات امامزاده هایی چون و علیهاالسلام از همه آنها برتر و والاترند.
علیه السلام شیعه فقیه و حکیم و عارف به اهل بیت علیهم السلام می باشند و وجود شریفشان همان برکاتی را برای شیعیان خصوصاً ایرانیان و بالخصوص شهر دارد که و علیهماالسلام برای مخلوقات و به ویژه شیعیان دارند.
نگاهی گذرا به زندگی نیاکان و خاندان نشان می دهد که این خاندان همیشه مبارزه و پیکار بر ضد حاکمان ظالم و غاصبان حقوق اهل بیت علیهم السلام را به همراه کرامت نفس و خدمت به محرومان و شیعیان را در کارنامه خود قرار داده اند.
علیه السلام ثواب زیارت قبر مطهر را همانند زیارت مرقد علیه السلام دانسته اند و این حدیث دارای معانی و اسرار باطنی و عرفانی زیبایی می باشد که حکایت از ارتباط روحانی حضرت عبدالعظیم با حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام می نماید.
حضرت امام هادی علیه السلام می فرمایند: هر کس حضرت را زیارت کند مثل آن است که علیه السلام را در زیارت کرده و این رواین در زمانی صادر شد که حاکمان ظالم عباسی سخت ترین مجازات ها را برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلا وضع کرده بودند که اگر نتوانست به کربلا برود بوی حسینی را در ایران به واسطه حضرت عبدالعظیم علیه السلام استشمام کند.
بانی اصلی زیارت اربعین حسینی همه اهل بیت علیهم السلام هستند اما امر خاص امام حسن عسکری علیه السلام بانی اصلی و عملیاتی این زیارت می باشند
آیت الله بحرالعلوم میردامادی قدس سره پدرجسمانی و روحانی ام می فرمودند: استاد ما علامه طباطبایی قدس سره در درس خود فرمودند اقامت من در نجف و همچنین در قم مقدسه شبیه به هم می باشد چرا که همان برکات علیه السلام از نیز نازل می شود و این بانوی بزرگ معدن و منبع حکمت و معرفت و عصمت و جمیع صفات خداوند هستند.
چون شهر قبل از ورود علیهاالسلام به آن مرکز ،شیعیان اهل بیت علیهم السلام بودآن بانوی بزرگ به آن شهر وارد شدند و به برکت ایشان ، این شهر مقدس تا روز ظهور امام زمان علیه السلام یکی از مراکز مهم شیعیان و حرم اهل بیت علیهم السلام محسوب می شود.
شاید یکی از دلائل حدیث حضرت رضا علیه السلام که فرمودند: هر کس خواهرم حضرت معصومه علیهاالسلام را زیارت کند بهشت بر او واجب است این است که هر کس آن بانوی بزرگ را زیارت کند اقرار به ولایت حضرت رضا علیه السلام نیز دارد و هر کس ولایت حضرت رضا علیه السلام را بپذیرد به ولایت جمیع امامان علیهم السلام معترف است و چنین شخصی بهشتی است.
شاید یکی از دلائل حدیث حضرت رضا علیه السلام که فرمودند: هر کس خواهرم حضرت معصومه علیهاالسلام را زیارت کند بهشت بر او واجب است این باشد که آن بانوی بزرگ آیینه تمام نمای ائمه معصومین خصوصاً حضرت رضا و همچنین جانشین بزرگ حضرت زهرا علیهاالسلام می باشند و احترام به ایشان و اعتراف به عظمت و عصمت ایشان ؛ احترام و اعتراف به عظمت همه معصومین علیهم السلام است.
آنقدر مسأله حدیث غدیر خم خصوصاً حدیث «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» در نزد اهل بیت علیهم السلام معتبر و مهم است که هر کدام از آنان این حدیث را جداگانه نقل و تفسیر فرموده اند و از جمله کسانیکه این حدیث شریف را نقل و تفسیر فرموده اند علیهاالسلام می باشند و ...
و محور نجات انسان می باشد یعنی علیهم السلام و و بغض با دشمنان ایشان . و از این جهت علامه زمخشری از علمای محوری اهل سنت از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل می کند: هر کس به دشمنی با آل محمد بمیرد از رحمت الهی و نجات در برزخ و قیامت محروم خواهد شد .
قرار دل بی قرارم
مات عطشان...
قرآن می فرماید: «و ان لیس للانسان الا ما سعی: و اینکه برای انسان بهره ای جز سعی و کوشش او نیست». و به نظر می رسد منظور از این سعی ، و و در طریقت علی علیه السلام و تجدید با آن حضرت در عقیده و رفتار است و شرط آن از دشمنان حضرت است
اکثر کسانیکه آفت برای اجتماع می باشند ، بوده که بدون صلاحیت وارد میدان شده اند.