🔰🔸۱۸۰ نمایندهی مجلس در اقدام جالبی برای رفع مسئولیت از مجلس انقلابی، توپ فضای مجازی را به زمین دو قوه دیگر شوت کردند و طی بیانیهای از دولت و قضائیه خواستند که با «سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی» و «لجامگسیختگی رسانههای اجتماعی» برخورد کنند و منتظر «#قانون_حمایت از حقوق کاربران» یا همان «طرح صیانت» نباشند.
◾علی کریمی فیروزجائی در جلسه علنی امروز (۲۲ دی)، بیانیهی ۱۸۰ نمایندهی مجلس دربارهی برخورد با «لجام گسیختگی فضای مجازی» را قرائت کرد.
در متن این بیانیه آمده است:
◾«از دولت و دستگاه قضایی انتظار داریم، رسیدگی به یورش بیامانی که با سوءاستفاده از امکانات فضای مجازی و اشاعهٔ انواع هتاکی، افترا، اکاذیب علیه مقدسات و اعتقادات، فرهنگ و ثبات اجتماعی انجام میگیرد را موکول به تصویب قانون حمایت از کاربران نکنند و با اتکا به وظایف ذاتی خود در جلوگیری از این تجاوز به حقوق عمومی اقدام نماید».
#⃣ #صیانت_از_وجدان
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
🔴خودآزاری جمعی ایرانیان
✍دکتر زهرا سادات اخلاقی
■تجربه عجیبی در سخنرانیها و ارائه ها در جاهای مختلف پیدا کرده ام و آن «میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد ایران» است. هر چقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی، مورد استقبال بیشتری قرار میگیری. هر چقدر بذر نا امیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی عالم تر قلمداد میشوی.
□اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشم اندازهای پیشرفت را هم بیان کنی، چنان با دیده تردید در تو مینگرند که گویی از حکومت پول گرفته ای تا به مردم اطلاعات نادرست دهی. شگفت است که ما از آزار خود لذت میبریم و به آن عادت کرده ایم. بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفت ها را هم دید.
●آدمی احساس می کند که مردم تلافی رفتار حکومت در دهه های گذشته را می خواهند درآورند. در گذشته حکومت صرفا پیشرفت ها را گزارش میکرد و مشکلات را انکار مینمود حالا جامعه از این سمت به موضعگیری افتاده و صرفاً بر تاریکی ها چشم دوخته است.
○واقعیت این است که در کنار تاریکی، روشنی ها هم هست و باید این روشنایی ها را هم دید. خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبی های ایران را کم نمایی و خوبی های غرب را بیش نمایی (overestimate ) می کنیم
و به عکس، بدی های خودمان را بیش نمایی و بدی های غرب را کم انگاری میکنیم.
🔴تحلیل و تجویز راهبردی:
■آنچه در بالا خواندیم نوشته دکتر علی سرزعیم، نویسنده برخی از مقالات در روزنامه دنیای اقتصاد بود.
من نیز تجربه ای به شدت مشابه با وی دارم. نمی خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم. بس است! فقط این نکته را بگویم که آنقدر جو ناامیدی سنگین است که در جمع های مختلف حتی نمی شود از نشانه های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت. به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص، شروع می کنند به زیر سوال بردن آمار و ارقام حتی شاخص های بین المللی را.
□انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی، فلاکت و بدبختی بگویید.
وقتی صحبت از مشکلات می کنید همه به دیده تحسین در شما می نگرند و شما احساس روشنفکری می کنید. اما وقتی در مورد پیشرفت ها می گویید همه به شما به دیده جیره خوار حکومت نگاه می کنند.
●امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی، جمله ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید: *«ناامیدی جمعی مهمترین عامل انهدام ملتها است. ملتی كه دچار آن شود هرگز نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد.»*
○من دو راهکار/تکنیک را گاهی (و نه همیشه) برای خودم استفاده می کنم و از آن جواب گرفته ام که با شما نیز در میان می گذارم.
▪️راهکار اول: هر گاه مشکلی را مطرح می کنم، برای آن راه حل ارایه می کنم. این گونه باعث می شود که ذهنم را ورزش دهم که راه حل محور (solution minded) باشد و همچنین از تلخی انتقاد بکاهم و دریچه ای رو به حل مساله و روشنایی در کنار نشان دادن یک تاریکی باز کنم.
▪️راهکار دوم: اگر مشکلی را در جامعه می بینم قبل از آنکه از آن انتقاد کنم، خودم آن را ترک می کنم.
مثلا به جای آن که در مورد آشغال ریختن در خیایان صحبت کنم خودم آن را ترک می کنم و سپس در مورد آن سخن می گویم. اگر نتوانستم آن را رعایت کنم، دیگر انتقاد نمی کنم. مثلا من چون خودم بد رانندگی می کنم هیچگاه در جمع از رانندگی بد دیگران یا رفتارهای زشت ترافیکی انتقاد نمی کنم چون خودم هنوز تبدیل به یک راننده منظم و قاعده مند نشده ام.
■تاکید می کنم که در کنار همه مشکلات، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست. من تصمیم گرفته ام به جای آن که یک روشنفکر منفی نگر محبوب باشم یک تحلیل گر مثبت اندیش و واقعیت گرا باشم. شما را نیز به مثبت اندیشی و مبارزه با مازوخسیم (خودآزاری)جمعی دعوت می کنم...
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔸 حتی بهترینِ ما مؤمنان به ولایت فقیه...
بدون تردید نحوۀ عمل حکومت اسلامی در برابر دشمنان داخلی و یا خارجی، بنابر شواهد عقلی و نقلی تاریخی فراوانی که وجود دارد، می تواند متناسب با شرایط و مقتضیات تا آنجا تغییر کند که پیشوایان بهحقی چون امام حسن مجتبی و امام حسین علیهما السلام به فاصله چند سال از یکدیگر دو نحوه عمل ظاهراً متغایر - و باطناً واحد - را در برابر دشمن اختیار کنند.
ما این تجربهٔ تاریخی را در حیات حضرت امام خمینی تجدید کردیم و به راستی اگر آن بزرگوار قبل از قبول قطعنامه ۵۹۸ رَحل اقامت به حظیرة القدس میکشیدند و وصیّ بحق ایشان مصلحت را در آن مییافتند که باید این جام زهر را سرکشید، آیا حتی بهترین ما مؤمنانِ به ولایت فقیه دچار همان اشتباهی نمیشدیم که حجربن عدی در برابر صلح امام حسن [علیه السلام] مرتکب شد؟
"شهید سید مرتضی آوینی"
12.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴امام جمعه لاهيجان: نماز جمعهای که مسئول بیخیال را استیضاح نکند، نمایش است
♦️حجتالاسلام جواد سلیمانی: نماز جمعهای که در آن درد مردم گفته نشود، نماز جمعهای که در آن به مشکلات مردم ورود نشود، نماز جمعهای که مسئول بی خیال را به استیضاح نکشاند؛ این نماز جمعه نیست، نمایش است؛ در این نمایش شرکت نکنید
♦️ من اگر دستم به جایی برسد درب چنین نمایشی را گل میگیرم.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
🔰ضرورت انجام شدن کارهای فرهنگی توسط خبرهها
✍️رهبر انقلاب: همه کارها را خبرهها انجام مىدهند؛ چرا كار فرهنگى را خبرهها نبايد انجام بدهند و هر كسى وارد ميدان كار فرهنگى بشود و چيزى بگويد و نظرى بدهد و اقدامى بكند؟ متأسفانه خيلى از كسانى كه مىتوانند كار فرهنگى بكنند، به كارهاى اجرايى و يا سياسى مشغولند، يا حتّى اگر با نام فرهنگى هم حضور دارند، باطن كار، با كار سياسى است.
۱۳۶۸/۱۰/۱۲
🌐شبکه رسانه ای مجمع هماهنگی نیروهای جبهه انقلاب استان قم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | روایتی از دیدار رهبر انقلاب در دوران نوجوانی با شهید سید مجتبی نواب صفوی
🔻او پرشور ، با اخلاص، پر از صدق و صفا، شجاع و صریح بود
✍ بیداری ملت
@bidariymelat
🟢 فاطمه زهرا سلامالله علیها و وظیفه احقاق حق
🔹 پس از آنکه فدک غصب میشود، زهرای مرضیه(س) به تمام وسایل برای استرداد آن متمسک میشود. اولًا به خانه خلیفه وقت میرود و فرمان آن را میگیرد. پس از آنکه آن فرمان را از او پس میگیرند و پاره میکنند، متوسل به افکار عمومی میشود و آن خطابه غرّاء را میخواند.
🔹 با توجه به اینکه علی(ع) و فاطمه(س) بی اعتناترین مردم به مادیات دنیا بودند، مخصوصاً زهرا(س) که در دوران بعد از پدر آرزوی التحاق به پدر را داشت و پدر به او سرعت لحوق را خبر داده بود، [اینکه] اینقدر پافشاری در احقاق حق خود داشت دلیل بارزی است بر وظیفه بودن احقاق حق.
📗 یادداشتهای استاد مطهری، ج۵، ص۲۷۸
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
🟢 پیامدهای فراوان و مصیبتبار فقر چیست؟
🔹 فقر و احتیاج ـ سببش هرچه باشد، خواه بیعدالتی یا چیز دیگر ـ یکی از موجبات گناه است؛ اگر ضمیمه بشود با احساس مغبونیت و محرومیت، دیگر بدتر؛ اگر ضمیمه بشود با حسرت کشیدنهای تجملات عدهای، باز از آن هم بدتر، آنوقت همیشه خواهد گفت:
سخن درست بگویم نمیتوانم دید
که مِی خورند حریفان و من نظاره کنم
همین «نمیتوانم دید» سبب سرقتها میشود، سبب رشوهگیریها میشود، سبب اختلاسها و خیانتها به اموال عمومی میشود، سبب گناهها میشود، سبب غلّ و غشّ و تقلب در کارها میشود؛ سبب میشود که افرادی برای اینکه خود را به دستهای دیگر برسانند، رشوه بخورند، دزدی بکنند، زیر حساب مردم بزنند و همینطور.
🔸 علی(ع) به فرزند عزیزش محمد بن حنفیه درباره فقر میفرماید :
«یا بُنَی اِنّی اَخافُ عَلَیک الْفَقْرَ، فَاسْتَعِذْ بِاللهِ مِنْهُ فَاِنَّهُ مَنْقَصَةٌ لِلدّینِ، مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ، داعِیةٌ لِلْمَقْتِ».
🔹فرزند عزیزم! من از دیو مهیب فقر بر تو میترسم، از او به خدا پناه ببر، فقر موجب نقصان دین است؛ یعنی فقر آدمی را که ایمان قوی نداشته باشد زود وادار به گناه میکند. لذا رسول اکرم(ص) فرمود : «کادَ الْفَقْرُ اَنْ یکونَ کفْرآ» فقر نزدیک به سر حدّ کفر است. فقر، روح را عاصی و عزیمت را ضعیف میکند.
🔸اثر دیگر فقر را فرمود: «مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْل». فقر فکر را پریشان و دهشتزده میکند. عقل و فکر در اثر احتیاج و فقر تعادل خود را از دست میدهد، انسان دیگر نمیتواند خوب در قضایا فکر کند؛ همان طوری که مصیبتها تولید پریشانی فکر و خیال میکند.
تدبیر صواب از دل خوش باید جست
سرمایه عافیت کفاف است نخست
البته باز افرادی استثنایی هستند که این طور نیستند اما همه که این طور نیستند.
🔹 اثر سوم: فرمود: «داعِیةٌ لِلْمَقْتِ» یعنی فقر سبب ملامت و سرکوبی و تحقیر مردم و در نتیجه سبب پریشانی روح و موجب عقدهای شدن انسان میگردد. یا شاید مقصود این جمله این است که تو با مردم عداوت پیدا خواهی کرد و مردم را مسئول بدبختی خود خواهی خواند.
📗 استاد مطهری، بیست گفتار، ص۸۳-۸۲ (با اندک تلخیص)
🔻 کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، تلگرام و سروش
eitaa.com/motahari_ir
t.me/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
هدایت شده از اشعار
💠 در میلاد فرخندۀ حضرت فاطمۀ زهرا سلاماللهعلیها
🍃 آیینۀ خدانما
میرسد دمبهدم از عرش به بطحا برکات
به تن مردۀ تاریخْ دمیدند حیات
مژده دادند که آمد به جهان راه نجات
مکه خوشبو شده از عطر سلام و صلوات
دامن پاک خدیجه است که شد مَهبِط ذات
نیست وصف رخ او کار من و این کلمات
حضرت حق به نبی مادر و دختر داده
فاطمه داده به او، سورۀ کوثر داده
آمد آن ماه که خورشید غلامش باشد
کرسی و لوح و قلم بندۀ نامش باشد
هم فلک خاک درش باشد و رامش باشد
هم زمین شیفتۀ عطر کلامش باشد
آسمانها همه قائم به قیامش باشد
کهکشانها همه مبهوت مقامش باشد
هرچه دارد ملک و جن و بنیآدم از اوست
"به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست"
ساخت خلّاق علیم آینهای با زهرا
تا ببینیم هرآیینه خدا را زهرا
نهفقط سرزده از حیدر و طاها زهرا
یازده بار دگر تافت به دنیا زهرا
مادر هستی و هستیّ من و ما زهرا
امّ دین، امّ کتاب، امّ ابیها زهرا
فاطمه آمد و لبخند پیمبر بشکفت
باغی از یاس نبی در دل حیدر بشکفت
روی او صفحۀ گلزار رسولالله است
سینهاش مخزن اسرار رسولالله است
بهجتش صحبت و دیدار رسولالله است
نطقش آیینۀ گفتار رسولالله است
خلقت فاطمه تکرار رسولالله است
وصف او کار علی، کار رسولالله است
بهجز از فاطمه انسیۀ حورایی نیست
غیر زهرای بتول امّابیهایی نیست
عرش پرنور شد از زمزمۀ یارب او
انبیا معرفتآموختۀ مکتب او
آفرینش همه محتاج دعای شب او
آبرو یافته تسبیح و دعا از لب او
یاری دین خدای ازلی مشرب او
مادران شهدا خاک ره زینب او
مادران شهدا خاک در فاطمهاند
درسآموز کلاس هنر فاطمهاند
فاطمه مادر این کشور ایمانی ماست
مهدی منتظَرش یوسف کنعانی ماست
یکی از ذرّیهاش پیر جمارانی ماست
آن یکی رهبر ما ماه خراسانی ماست
نام دشمنشکنش نقش به پیشانی ماست
میوۀ مکتب او نیز سلیمانی ماست
شهدا شیفتۀ حضرت مادر بودند
سینهزنهای غم غربت مادر بودند
✍️ #محمدتقی_عارفیان، بهمن ۱۴۰۰
#ألّلهُمَّصَلِّعَلىفاطِمَةَوَاَبیهاوَبَعْلِهاوَبنیها
#صلی_الله_علیک_یا_فاطمة_الزهراء
#ولادت_صدیقۀ_کبری_سلاماللهعلیها
#ولادت_حضرت_روحالله_قدسسره
#روز_مادر_مبارک
🎋