eitaa logo
باکاروان نور
65 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
623 ویدیو
17 فایل
لینک پیام ناشناس https://daigo.ir/secret/9729856093
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 یا اباالفضل العباس (ع) ▪️دامن کشان رفتی دلم زیر و رو شد چشم حرامی با حرم روبرو شد ▪️بیا برگرد خیمه ای کس و کارم منو تنها نگذار ای علمدارم ▪️آب به خیمه نرسید فدای سرت حسین قامتش خمید فدای سرت ▪️از تو خبر دارم با دستای خونی زهرا وساطت کرد تو میدون بمونی ▪️تو که پیرم کردی ای پناه من زمین گیرم کردی ای سپاه من ▪️پیر شده برادرت فدای سرت خونه چشم خواهرت فدای سرت 🚩 علی العباس واویلا 🚩 حسین تنهاست واویلا
1️⃣ حضرت سیدالشهداء نفرمود من با یزید بیعت نمی‌کنم؛ فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ [بحارالأنوار، ج۴۴، ص٣٢۵] فرمود هرکس آزاداندیش است، حسینی فکر می‌کند؛ مثل من فکر می‌کند، زیر بار ظلم نمی‌رود. 2️⃣ امروز هم همین‌طور است، بیان حسین بن علی همین‌طور است. امروز کسی که حسینی فکر می‌کند؛ نه آمریکا را، نه آن را، نه را، هیچ‌کدام را تحمل نمی‌کند. 3️⃣ اگر حضرت فرموده بود من با یزید بیعت نمی‌کنم شاید فکر می‌کردند که مخصوص خود اوست. حضرت فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»، تا ظهورِ حضرت این اصل حاکم است؛ یعنی کسی که حسینی فکر می‌کند زیر بار ظلم نمی‌رود. 4️⃣ این است که امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمود: انقلاب مدیون کربلاست، پیروزی این نهضت به برکت کربلا و قیام حسین بن علی بن ابی‌طالب است، همین است. ✍️ حکیم متأله آیةالله جوادی آملی ✍️بیداری ملت @bidariymelat
امام حسین علیه السلام : ای مردم ! بدانید که نیازهای مردم به شما از نعمت های خداست , پس نعمت های خداوند شما را خسته نکند که تبدیل به عذاب و گرفتاری می شود. (بحار الأنوار /121/75)
🔸 استاد تحریری حفظه‌الله: استاد ما مرحوم آیت‌الله وجدانی فخر (ره) نقل می‌کردند: ▪️ بعد از ظهر عاشورایی به قبرستان «حاج شیخ ( قبرستان نو)» در قم رفته بودم که دیدم مرحوم علامه طباطبایی قدس‌سره در گوشه‌ای از قبرستان هستند. برای عرض ارادت نزدیک شده و عرض سلام و ادب کردم. آن بزرگ (علامه طباطبایی) چند بار از سوز و گداز به من فرمودند: آقا وجدانی، می‌دانید امروز چه روزی است؟! عرض کردم: بله؛ امروز . 👈 فرمودند: می‌بینی همۀ دنیا، موجودات، آسمان، زمین و جمادات همه در حال اشکِ خون ریختن و گریستن بر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام هستند؟! متعجب شده و دانستم که ایشان خبر از حقایق هستی می‌دهند. در همین حال، ایشان کردند، خم شدند و سنگی از زمین برداشتند، با چشمان خودم، در زیر سنگ، ! سپس مرحوم علامه قدس‌سره فرمودند: نه‌تنها جن و انس، بلکه نیز در عزای امام حسین علیه‌السلام می‌گریند.
❇️ عبیدالله بن زیاد بدون لشکر و نیروی نظامی ، چگونه توانست حدود ۱۸ هزار نفر بیعت کننده کوفی را شکست دهد ؟ 🔹ابن زیاد ابتدا هیچ لشگر یا ارتشی نداشت، و حتی از ترس جانش با لباس امام حسین وارد کوفه شد و خود را به دارالحکومه رسانید. 🔺چون احتمال داشت توسط ۱۸ هزار نفری که با مسلم بن عقیل بیعت کرده بودند کشته شود. 🔸ابن زیاد هیچ توان نظامی نداشت، با دو حَربه از مردم کوفه، لشکری مردمی ساخت و به جنگ امام حسین (ع) فرستاد. 🔹حَربه اول: مردم کوفه را با این دروغ که لشگر عظیمی را یزید برای جنگ و کشتن کوفیان فرستاده است ترساند. 🔺که اگر حسین را نکشید، لشگر یزید شما را خواهد کشت. و مردم از ترس لشگر خیالی یزید، امام حسین(ع) را به شهادت رساندند، تا عامل جنگ را از بین ببرند.. 🔸حربه دوم: ابن زیاد و خواص جامعه را با خرید. و آنان عوام مردم را ترغیب به جنگ با امام کردند. 🖊چند نکته مهم : 1⃣ مطابق نقل های تاریخی، ابن زیاد در زمان واقعه عاشورا ۲۸ ساله بوده است و در این سن کم از طرف یزید حاکم کوفه و بصره شد. 🔺یزید ملعون هم حدودا ۳۴ ساله بوده در حالی که امام حسین ( ع) در زمان شهادت ۵۷ ساله بودند. 2⃣ سی هزار دینار طلا عبیدالله بن زیاد، به هر کدام از سران قبایل و خواص داد که با هر دینار چهار و نیم گرمی طلا ، این پول معادل ۱۲۰ میلیارد تومان فعلی بوده است! 🔺چه پول وسوسه انگیزی : هر نفر ۱۲۰ میلیارد تومان آنروز گرفتند تا به جنگ با سیدالشهدا ( ع) بروند و مردم را هم تحریک کنند!! 3⃣در تحولات سیاسی، کورکورانه به دنبال خواص و نخبگان دنیاطلب و بی بصیرت حرکت نکنیم و اندکی تفکر لازم است مخصوصا اگر چیزی برخلاف اعتقادات دینی ما گفتند. 4⃣ ممکن است کسی در لباس خودی، دشمن باشد و تا دارالحکومه هم برود مانند عبیدالله بن زیاد ، مانند نفوذی های دستگیر شده... 5⃣ بخاطر ترس نخوریم. ترس سلاح است. 🔺باید جا انداخت که گاهی بخاطر ترس جان یا ترس از فقر ممکن است بیشتر بخرید، احتکار کنید، حق را ناحق کنید، رای به نااهل بدهید، یا حتی سر امام را بر سر نیزه ببینید و دم نزنید. 🔺در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل، برخی از ترس جنگ، که تیم رسانه ای لیبرال ها ناجوانمردانه ایجاد کرده بودند، می گفتند درسته که مشکلات اقتصادی داریم و بیکاریم ولی حداقل امنیت داریم، پس به آیه الله رئیسی رای ندهید که جنگ نشود و امنیت را از دست ندهید . 🔺 نمی دانستند که جنگ واقعی این دوران، جنگ اقتصادی است و آیت الله رئیسی نیز سال ها دادستان بوده و به راحتی می توانست داد مردم را از لیبرال های اشرافی و بی کفایت که گرای زدن اقتصاد مقاومتی را به دشمن دادند ، بستاند. 🔺کسانی که چهار سال مانند درخت بی ثمر در دور اول کار کردند ، اما توانستند با ایجاد جنگ روانی، بار دیگر بر مسند قدرت قرار گیرند. عبرت بگیریم. ♻️شبکه سایبری ثامن
⁠⁣✅در مورد منبری ها و فالوئرهای میلیونی 🔹 در کتاب ده گفتار به پدیده ای در بین برخی از روحانیون منبری نقد وارد می کند که از آن به تعبیر می نماید. شهید عزیز این سوال را طرح می کند که چرا بسیاری از پیغمبران وقتی مبعوث می شوند مخالفان زیادی پیدا می کنند و برخی مانند حضرت پس از صدها سال تبلیغ هم اندازه انگشتان دو دست حتی از نزدیکان خودشان پیرو ندارند و در مقابل برخی از مبلغین و منبری در مدت کوتاهی پیروان زیادی پیدا می کنند. 🔖📌 @mzohurian 🔹به تعبیر این پدیده رمزی دارد و آن رمز این است که هدف و پیامبران مبارزه با نقاط ضعف مردم بوده است و ما می خواهیم از همان نقاط ضعف برای جذب مرید بهره برداری کنیم. به تعبیر دیگر هدف پیامبران نقاط ضعف و معایب جامعه است و هدف منبری های مزاج گو راضی کردن مخاطب و لذا اولی مطابق مخاطب سخن می گوید و دیگری مطابق او. 🔹شهید مطهری حالت دوم را بهره برداری از نقاط ضعف و جهالت و عوامی بخشی از مردم و بر ضد و در جبهه مقابل پیامبری می داند و برای آن از تعبیر «تبدیل کردن منبر به کرسی شخصیت ها» استفاده می کند و معتقد است کرسی منبر باید از این آلودگی پاک شود. خود شهید مطهری نیز البته از این قاعده تبعیت می کرد و به همین دلیل هم تا آخرین روزهای مخاطب و مریدی بسیار کم تعدادتر از برخی منبری های مزاج گوی کم سواد همان دوره داشتند. 🔹 خلاصه کلام این که هم کسانی که از فالوئرهای منبری مزاج گوی اخیر ذوق زده شده اند و هم کسانی که از آن به هراس افتاده اند می بایست بدانند این مسئله پدیده جدیدی چه در تشیع و چه نیست. البته این مسئله پدیده ای منحصر به منبری ذکر شده نیز نیست و در برخی از افراد مذهبی و حزب اللهی نیز در سال های اخیر شیوع داشته است. 🔹 خیلی از این رفتارها ناشی از یک فهم غلط و سیاست زده از مفهوم و هست. اساس مفهوم جذب به معنی تلاش برای بالا بردن مخاطب و نزدیک کردن آن به دینی است. اگر قرآن «و ما ارسلنا من رسول الا » هم می گوید، تاکید بر استفاده از و متناسب با مخاطب می کند و نه در محتوا. 🔹اما عده ای چون تحقق این تعریف مستلزم ، برنامه و تلاش و کار است، راه ساده تر را انتخاب می کنند. فکر و رفتارهای خودشان را به سطح تلقی ای که از نگاه طیف جامعه دارد، تقلیل می دهند. ⁣این جا دیگر مساله جذب به مفاهیم و مطرح نیست. مخاطب باید جذب من و شخصیت من شوند که مصداق همان مفهوم دلالی شخصیتی است که شهید مطهری به آن اشاره می کند. ✍ مصطفی ظهوریان 🔺کانال حميد رسایی🔻 @rasaee
10.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ما هنوز به این فضای بهشتی نیاز داریم! 🔻چرا راهپیمایی اربعین حتی با وجود کرونا برای ما ضروری است؟🌹🌹🌹🌹🌹🌹
‍ 🕌 در محضر امام روح الله (۱۱۹۳) ♨️ امام خمینی(ره): آنها که در برابر خطرهایی که متوجه اسلام شده است قیام نکنند، مقابله نکنند و به دفاع برنخیزند، آنها در عداد مردگانند. صحیفه امام، جلد 1، صفحه 158
🔴 دشمنی مؤمن با ظالم هیچگاه ناشی از عقده‌های روانی و شخصی نیست 🔹 انسانی که «بیداری خدایی» پیدا می‌کند و ارزشهای متعالی انسانی برایش به صورت هدف در می‌آیند، از اینکه طرفدار یک فرد به عنوان یک فرد و یا دشمن یک شخص به عنوان یک شخص بشود آزاد می‌شود. 🔹 او دیگر طرفدار عدل است نه عادل، دشمن ظلم است نه ظالم؛ طرفداری‏‌اش از عادل و دشمنی‏‌اش با ظالم از عقده‌های روانی و شخصی ناشی نمی‌شود، اصولی و مسلکی است. 📗 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۶۷
♻️ عبرت رییس جمهور صربستان در ملاقات با ترامپ، مانند یک متهم مقابل او نشسته است. خوی استکبار چنین است، هر چه بیشتر خم شوی، بیشتر ذلیلت می‌کند. آیا غربگرایان داخلی و حامیان و همراهان آنها عبرت خواهند گرفت؟ 🔺کانال حمید رسایی🔻 ‌@rasaee
✳ سلام ما به معصومین، پاسخ ما به سلام ایشان است 🔻 کسی در دنیا نتوانست در سلام کردن از صلی الله علیه و آله و سلم سبقت بگیرد؛ و این تقدم در سلام، سنت ایشان نیز هست. به همین جهت، سلام ما به حضرات معصومین علیهم السلام در حقیقت، پاسخ ماست به سلام آنان. تا که از جانب معشوق نباشد کششی کوشش عاشق شوریده به جایی نرسد 🔸 توجه و سلام اهل بیت علیهم السلام به ماست که موجب توجه و سلام ما به ایشان می‌شود و در واقع، سلامِ ما پاسخ به سلام ایشان است. ایشان با دعوت ما به‌سوی خویش، به ما سلام کرده‌اند و آمدنِ ما، اجابت دعوت و پاسخ به سلام آن‌هاست. و پس از این اجابت است که آنان باب مناجات و نجوای با خویش را به روی ما می‌گشایند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص۶۶ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f