eitaa logo
بلاغ | دستیار فرهنگی
20.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
2.5هزار ویدیو
619 فایل
پایگاه اطّلاع‌رسانی بلاغ: www.balagh.ir شماره‌ تلفن‌ معاونت‌: balagh.ir/content/20802 تبادل و مسابقات: @goabsent
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 کلیپ تصویری: «رحمت پروردگار» 👤 حجةالإسلام عالی 🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش صدا و سیما از همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» در دفتر تبلیغات اسلامی بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت، همایش «پیامبر رحمت، الگوی جهانی» به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و با حضور جمعی از طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد. 🆔 @balagh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ سه کار برای نزدیک شدن به خدا 👤 مرحوم استاد مجتهدی تهرانی 🆔 @balagh_ir
🔰 آیا انسان در بهشت می‌تواند به دیدار افرادی برود که در دنیا آنان را می‌شناخت؟ ✍️ پاسخ: یکى از بزرگ‌ترین لذت‌های انسان بهره‌‏گرفتن از مجلس انس با دوستان یک‌رنگ و باصفا است؛ از این‌رو یکی از نعمت‌ها و لذت‌‌های بهشتیان ملاقات و دیدار با هم‌دیگر است. از مجموع آیات و روایات می‌توان چنین برداشت نمود که دیدار و مهمانی بهشتیان دست کم در دو سطح انجام می‌شود: 🔹 دیدار تمام بهشتیان با هم: این مطلب را شاید بتوان از آیات شریفه‌‌ای که بیان می‌کند بهشتیان «روبروی» هم و یا در کنار هم هستند، استنباط کرد: «به یقین، پرهیزکاران در باغ‌‌ها(ى سرسبز بهشت) و در کنار چشمه‌‏ها هستند. (فرشتگان به آنها می‌گویند) داخل این باغ‌ها شوید با سلامت و امنیّت؛ هرگونه غلِّ [حسد و کینه و دشمنى‏] را از سینه آنها برمی‌‏کنیم (و روحشان را پاک می‌‏سازیم) در حالى که همه برابرند، و بر تخت‌ها روبروى یکدیگر قرار دارند». 🔹 بنابراین، تعبیر روبروی هم بودن بهشتیان نشان می‌دهد که آنها اولا: دارای دیدار عمومی و جلسات جمعی هستند؛ ثانیا: آنها در جلسات اجتماعی‌شان گرفتار تشریفات آزاردهنده این دنیا نیستند و مجلس آنان بالا و پایین ندارد، و از اصول زندگى طبقاتى رنج‌آور این دنیا در آن‌جا خبرى نیست. همه برادرند؛ همه روبروى یکدیگر و در یک صف - نه یکى بالاى مجلس و دیگرى در پایین- می‌نشینند. 👈 البته، این منافات با تفاوت مقام آنها از نظر درجات معنوى ندارد. این مربوط به جلسات اجتماعى آنها است، و گرنه هر کدام بر حسب درجه‌ی تقوا و ایمان جایگاه مخصوص به خود را دارند. 🔹 دیدار خویشان و اقوام: «باغ‌هاى جاویدان بهشتى که وارد آن می‌شوند، و پدران و همسران و فرزندان صالح آنها و فرشتگان از هر درى بر آنان وارد می‌شوند». 👈 برخی از مفسران می‌گویند: «نه تنها آیه‌ی فوق که بعضى دیگر از آیات قرآن نیز تصریح دارند که در جمع بهشتیان، پدران، همسران و فرزندان آنها که صالح باشند وارد می‌شوند، و این در حقیقت براى تکمیل نعمت‌هاى الهى بر آنان است، تا هیچ کمبودى حتى از نظر فراق افراد مورد علاقه‌ی خود نداشته باشند. و از آن‌جا که در آن سرا که سراى نوین و متکاملى است همه چیز تازه و نو می‌‏شود؛ آنها نیز با چهره‌‏هاى تازه و نو و محبت و صمیمیتى داغ‌تر و گرم‌تر وارد می‌‏شوند، محبتى که ارزش نعمت‌هاى بهشتى را چند برابر می‌‏کند. 🔹 اگرچه در آیه‌ی فوق تنها پدران، فرزندان و همسران ذکر شده‌‏اند، ولى در واقع همه‌ی بستگان در این جمع، حاضرند؛ چراکه حضور فرزندان و پدران بدون حضور برادران و خواهران و حتى سایر بستگان ممکن نیست، و این مطلب با کمى دقت روشن می‌‏شود؛ زیرا هرگاه کسى بهشتى باشد، پدر صالح او نیز به او ملحق می‌شود، و از آن‌جا که پدر صالح بهشتى است، همه‌ی فرزندانش به او می‌‏پیوندند و به این ترتیب برادران به هم ملحق می‌‏شوند. و با همین محاسبه سایر بستگان نیز در آن جمع حضور خواهند داشت». 🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی 🆔 @balagh_ir
🌹«بِسمِ رَبِّ الشُّهَدَاءِ وَ الصِّدِّیقِین»َ🌹 💠 بزرگداشت شهید امنیت طلبه حافظ قرآن کریم 🔸 «هادی عرفانی‌نیا‌» ▪️ به همراه وداع با پیکر مطهّر شهید گمنام ◽️با تلاوت دلنشین قرآن کریم: ▫️مهدی فروغی ◽️سخنران: ▫️حجةالإسلام طائب ◽️با نوای: ▫️حاج مهدی سلحشور 🔹 زمان: یک‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ 🔹 ساعت: ۱۹:۳۰ الی ۲۱ 🔹 مکان: ۷۵ متری عمّار یاسر خیابان آیةالله قدوسی مدرسه علمیّه قرآنی امام علی بن موسی الرضا (ع) 📌 ویژه برادران 🆔 @balagh_ir
💠 بیانیه گروه‌های جهادی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در مورد اغتشاشات اخیر گروه‌های جهادی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر و ظلم‌های صورت گرفته نسبت به دین، قرآن، مقدسات و نظام اسلامی و دوستداران و حافظان این نظام، و ابراز التزام و جان‌نثاری خود نسبت به مقدسات و جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. 🌐 مشاهده متن کامل بیانیه: https://www.balagh.ir/content/18116 🆔 @balagh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ کدام دعا قطعا مستجاب است؟ 👤 حجةالإسلام انصاریان 🆔 @balagh_ir
💠 ویژگی‌های مؤمن از دیدگاه امام صادق (ع) ایمان، ارکان مشخصی دارد. تمام افرادی که به این صفت شناخته می‌شوند، باید آن را در خود داشته باشند. امام صادق (علیه السلام) با بیان ویژگی‌های شخصیتی مؤمنان، پیروان خویش را به آراستگی به این خصلت‌ها فرامی‌خواند. 🌐 مشاهده ادامه مطلب: https://www.balagh.ir/content/13741 🆔 @balagh_ir
💢 اینکه بیان می‌شود غضب و خشم باید برای خدا باشد به چه معنا است؟ ✍️ پاسخ: خشمی که در راستای اطاعت از خداوند باشد و انسان در خشم خود، خشنودی خدا را در نظر داشته باشد آن خشم، خشمی پسندیده است؛ مثل خشم مؤمن نسبت به دشمنان خدا و هنگام انجام گناهان، امّا خشمی که جهت اطاعت از خداوند نباشد، بلکه در راستای پیروی از شیطان باشد و شخص رضا و خشنودی شیطان را مدنظر داشته باشد آن خشم، خشمی ناپسند است مانند خشم انسان نسبت به برادر دینی خود. 💠 این مطلب توضیحاتی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم: 🔹 در روایات اسلامی نوعاً خشم و غضب به طور مطلق مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته است، اما مشخص است که مراد از آن‌ها، غضبی است که برای هوای نفس و منافع شخصی باشد. زمانی که انسان غضبناک می‌شود عقل وی تحت الشعاع قرار می‌گیرد؛ چنان چه امام صادق (ع) می‌فرماید: «خشم و غضب، دل حکیم را تاریک می‌کند و هر کس غضب خود را در اختیار نگرفت، نمی‌تواند عقل خود را در اختیار بگیرد». بر این اساس، فکرش به درستی کار نمی‌کند؛ 🔸 همان‌طور که امام علی (ع) فرمود: «تندخویی، بخشی از دیوانگی است؛ زیرا صاحب آن (در غالب موارد)، بعداً پشیمان می‌گردد و اگر چنانچه پشیمان نشد جنون او ریشه می‌دواند!». بسیاری از تصمیم‌هایی که شخص خشمگین می‌گیرد درست نبوده و او دست به کارهایی می‌زند که بعداً پشیمانی را به دنبال خواهد داشت؛ بر این اساس باید از چنین خشمی به خدا پناه برد. 🔹 نکته مهم در اخلاق اسلامی این است که خشم و غضب برای رضای خدا نیز نباید از دایره اخلاق و شرع فراتر رود؛ یعنی مثلاً کسی که برای خدا خشمگین می‌شود، نباید به خود اجازه ظلم و ستم و فحاشی و هتاکی و کارهای غیراخلاقی بدهد؛ یعنی مثلاً در مواجهه با فاسقان تذکر محکم می‌دهد یا در جبهه جهاد محکم و جدی مبارزه می‌کند. نباید کسی تصور کند حالا که در مواجهه با گناه یا فسق یا کفار یا فاسق باید جدی و محکم و تند باشد، پس اجازه هر نوع ظلم و تجاوز از حق یا فحاشی و هتاکی را دارد. اسلام چنین اجازه‌ای به ما نمی‌دهد. 🔸 امیرالمؤمنین در عین جدیت در جهاد، پا را از دایره اخلاق بیرون نگذاشته است. در یکی از جنگ‌ها وقتی لشکر دشمن شروع به فحاشی یا هتاکی کرد و لشکریان امیرالمؤمنین (ع) نیز قصد مقابله به مثل داشتند، حضرت فرمودند: «من دوست ندارم که شما دشنام دهنده باشید; ولی اگر اعمال زشتشان را شرح دهید و احوال آن‌ها را بیان کنید به گفتار صحیح نزدیک‌تر و برای اتمام حجّت رساتر است» این سیره اهل بیت علیهم السلام است. 🔹 در جای خود در کتب تاریخی ثابت است که فاطمه زهرا(س) دو خطبه طوفانی ایراد کرده؛ دو خطبه به معنای واقعی کلمه طوفانی. یکی در مسجد در میان انبوه متراکم مردان، یکی هم خطاب به زنان مدینه که پُر است از مطالب بسیار مهم و اعتراضی و تنبیه نسبت به مفاهیم برجسته اسلامی که فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در مورد آن‌ها خطر را احساس می‌کرد، ولی در این دو خطبۀ مهم و بزرگ و پُرشور، یک کلمۀ هتک و زشت و توهین آمیز وجود ندارد؛ و همۀ کلمات، محکم و مستحکم و بیانات متین و متقن است. پس به بهانه غضب برای خدا، ظلم و ستم و معصیت و بی‌اخلاقی جایز نیست. 🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی 🆔 @balagh_ir
💠 نارضایتی مادر آقای وحید خراسانی حکایت‌های جالبی از آقای شیخ هاشم قزوینی نقل می‌کرد؛ از جمله یک بار شیخ هاشم وارد قبرستان پیغمبریه قزوین می‌شود، می‌بیند که صاحب یکی از قبرها به صورت سگی درآمده و روی قبر خود نشسته است، آن سگ به شیخ هاشم التماس می‌کند: «آشیخ هاشم، چون مادرم از من ناراضی است، به این صورت درآمده‌ام، برو ایشان را راضی کن تا نجات پیدا کنم». 📚 جرعه‌ای از دریا [آیةالله شبیری زنجانی] ؛ ج ۲ ص ۵۶۷ 🆔 @balagh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ هیزم آتیش جهنم از چی هستش؟ 👤 حجةالإسلام انصاریان 🆔 @balagh_ir
🔰 به چه دلیل روایات اسلامی «مداد علماء» را ارزشمندتر و افضل از «خون شهدا» می‌دانند؟ ✍️ پاسخ: طبق روایات اسلامی در قیامت ارزش کار علماء سنگین‌تر از خون شهداء می‌باشد زیرا: 1️⃣ دانشمند با قلمش با روح و فكر مردم سر و كار دارد، و شهيد با شمشيرش با جسم مردم، شهيد ضربه بر پيكر مردم مى‌زند، ولى عالم تازيانه بر گرده افكار مردم. گاه اثر يك قطره مركّب عالم كه سطرى بنگارد از نظر هدايت و تحول جامعه به سوى سعادت، بیشتر از خون‌هاى شهداى در راه خداست. گاه يك يا چند قطره مركّب عالم جمله‌اى بر روى كاغذى شده و تحولی می‌آفریند. 2️⃣ خون شهيد بايد از مُركّب دانشمندان مدد گيرد تا رنگ ابديت پيدا كند، شهيد در مكان و زمان خاصى شهيد شده، چه چيزی مى‌تواند خون او را به تمام كره زمين بكشاند و در پهنه زمين و زمان بگستراند به غیر از مُركب سر قلم دانشمند؟ آری اگر اين نبود، ممكن بود خون شهید كم رنگ و سپس بى‌رنگ شود. 3️⃣ علماء خون شهید را تحلیل می‌کنند و عوامل و اهداف و پیام شهادت را به مردم می‌رسانند. 4️⃣ شهادت هميشه ميّسر نيست، گاهى زمينه شهادت و جهاد در مقابل دشمن وجود ندارد. شايد ده‌ها سال طول بكشد و زمينه‌اى براى شهادت پيش نيايد، خصوصاً بعد از زمان ائمه معصومين (عليهم السلام). شهادت و شهيد و جهاد نظامى مقطعى است؛ ولى جهاد با قلم، اين اسلحه كوچك قدرتمند هميشه هست. 🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی 🆔 @balagh_ir
💠 پایگاه اطّلاع رسانی «بلاغ» بروزرسانی شد به گزارش بلاغ، حجت الاسلام والمسلمین براتی در گفتگویی از بروزرسانی این پایگاه اطّلاع رسانی در راستای خدمت هرچه بهتر به مبلّغان سراسر کشور خبر داد. حجةالإسلام حامد براتی در ابتدای مطالب خود به تشریح فعالیت‌های متنوع در تارنمای بلاغ پرداخت و گفت: معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با هدف انتشار اخبار این معاونت و همچنین تولید و انتشار محتوای تبلیغی، پایگاه اطلاع رسانی بلاغ را تشکیل و فعالیت‌های رسانه‌ای خود را آغاز کرد و از معدود سایت‌های فرهنگی دارای مجوّز فعّالیّت می‌باشد. 🌐 مشاهده متن کامل خبر: https://www.balagh.ir/content/18118 🆔 @balagh_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ مقام شفاعت حضرت معصومه (س) 👤 حجةالإسلام رفیعی 🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 فضای مجازی - کودک و نوجوان 🔸 خطرات تلگرام برای کودک و نوجوان 🆔 @balagh_ir
💠 غَزوه بنی‌ نضیر 🔸 غَزوه بنی‌ نضیر، نام یکی از غَزَوات پیامبر أعظم (ص) با یهودیان بنی‌ نضیر مدینه است. این غزوه، دوّمین جنگ پیامبر (ص) با یهودیان مدینه است که در ربیع الأوّل سال چهارم هجری اتفاق افتاد. 🔸 بنی‌ نضیر به همراه بنی قَینُقاع و بنی قُرَیظه، قبایل یهودی ساکن مدینه از هم پیمانان پیامبر (ص) به شمار می‌رفتند که هر سه پیمان‌شکن شدند. این جنگ به پیروزی مسلمین و بیرون راندن بنی نضیر از مدینه انجامید. 👈 مقاله‌ی غزوه بنی‌نضیر در دانشنامه اسلامی 👈 مقاله‌ی غزوه بنی‌نضیر در ویکی شیعه 🆔 @balagh_ir
🔰 يک شخص عصبی چطور می‌تواند بر خشم خود غلبه کند؟ ✍️ پاسخ: حضرت علی (عليه السلام) می‌فرمايند: «إياك و الغضب فأوّله جنون و آخره ندم؛ از عصبانيت بپرهيز! چرا که ابتدای آن جنون و انتهای آن پشيمانی است.» 👈 توصيه‌هايی که به شما ميشه شامل دو بخش کلّی است. 📌 بخش اوّل توصيه‌هايی است که قبل از عصبانی شدن و برای اينکه اصلا عصبانی نشويد بايد رعايت کنيد 📌 و بخش دوّم کارهايی است که بعد از عصبانی شدن بايد انجام بدهيد. طبيعتا پيشگيری بهتر از درمان است. بنابراين بايد ابتدا کاری کنيد که تا آنجا که ممکن است اصلا عصبانی نشويد. ✍️ بخش اوّل: يادآوری فضيلت كظم غيظ، عفو و بردباری و نيز پاداش عظيمی كه خدای متعال برای دارندگان اين صفات تعيين كرده. از جمله اين كه پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمود: «من كفّ غضبهُ كفّ الله عنهُ عذابه. آن كه خشم خود را باز دارد، خداوند عذاب خود را از او باز خواهد داشت. 🔹 زمينه‌های خشم و غضب مثل تکبر، شوخی، عيب‌جويی، لج بازی و مجادله، حرص و طمع دنيايی را از خودتان دور کنيد. گاهی اوقات توقعات بيش از حد انسان و طبيعتا مقاومت ديگران در برابر آنها انسان را عصبانی می‌کند. گاهی اوقات غرور و تکبر بی‌جای انسان باعث می‌شود رفتار ديگران را حمل بر بی‌ادبی و بی‌احترامی نسبت به خودمان تلقی کنيم و عصبانی شويم. 🔸 از نشانه‌های تواضع تسليم در برابر حق است. جايی که انسان بفهمد اشتباه کرده بپذيرد. يا اگر پيشنهادی داد و ديگران نپذيرفتند ناراحت نشود و آن را حمل بر قصد و غرض داشتن آن‌ها نکند. سعی کنيد برای نظرات ديگران احترام قائل شويد و در تصميم گيری‌ها به صورت جمعی عمل کنيد و به نتيجه برسيد. 🔹 خاطرات بد عصبانيت‌های گذشته خود را مرور کنيد. حالت چهره خود، حرف‌هايی که زديد، حرفهايی که شنيديد. 🔸 در هر بحث و مشاجره‌ای حقيقت از دو حال خارج نيست. يا ما مقصر هستيم و يا طرف مقابل. اگر خودمان مقصر هستيم که پس عصبانيت نابجا است و اگر طرف مقابل هم مقصر بوده با عصبانيت مشکلی را حل نکرده‌ايم بلکه خودمان را متهم کرده‌ايم و حرف حق خود را باطل جلوه داده‌ايم. چون اگر حق با انسان باشد نيازی به عصبانی شدن نيست. به آرامی و حتی گاهی با سکوت نيز می‌توان آن را اثبات کرد. خشم تاثيرگزاری کلام را به حداقل می‌رساند و برایچ نپذيرفتن حرفمان به ديگران بهانه می‌دهد. ✍️ و امّا بخش دوّم (مهارت‌های کنترل خشم): ▫️سکوت؛ امام علی (ع) می‌فرمايند: خشم را با سکوت درمان کنيد. ▫️ذکر صلوات و پناه بردن به خداوند با ذکر اعوذ بالله من الشيطان الرجيم ▫️آب نوشيدن و وضو گرفتن ▫️تغيير حالت از ايستاده به نشسته و از نشسته به خوابيده و نهايتا ترک کردن صحنه ▫️به ياد آوردن خشم الهی. امام صادق عليه السلام: خداوند فرموده است ای فرزند آدم مرا در هنگام خشم خويش بياد آور تا من نيز در هنگام خشم خود تو را به ياد آورم. 🌐 مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی 🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کتاب «احکام فضای مجازی» منتشر شد 🔸 کتاب «احکام فضای مجازی» اثر محمود صادقی متشمل بر ۳۰۲ مسئله شرعی منتشر شد. 🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کتاب «شیعه در اسلام» به چاپ هجدهم رسید 🔸 کتاب «شیعه در اسلام» اثر علّامه سیّد محمّدحسین طباطبایی به چاپ هجدهم رسید. 🆔 @balagh_ir
💠 برکات ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم 🔸 در پی انتقال اجباری امام رضا (علیه السلام) به خراسان، حضرت معصومه (علیها السلام) بعد از یک سال تحمّل دوری برادر بزرگوارش از مدینه منوره عازم خراسان گردید. 🔸 از آن جایی که حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) پیام‌آور فرهنگ و معارف اهل بیت (علیهم السلام) و مدافع مظلومیت امامان شیعه و تداوم بخش راه پدر بزرگوارش در مبارزه با طاغوت‌های زمان بود، عوامل حکومتی بنی عباس، در شهر ساوه به کاروان حامل آن حضرت حمله کرده و همراهان آن حضرت را به شهادت رساندند. ▫️ شهر قم قبل از ورود حضرت معصومه (س) ▫️ بخشی از برکات حضرت معصومه (س) در قم 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/10259 🆔 @balagh_ir
💠 پذیرش تربیت کارشناس «پیامبرشناسی» ◽️موضوعات دوره: ▫️معرفی پیامبر‌ أعظم (ص) از نگاه قرآن‌ کریم، اهل‌بیت (ع)، اهل‌سنت، مستشرقان ▫️سیره و سبک‌ زندگی پیامبر أعظم (ص) ▫️روش‌های تربیتی پیامبر أعظم (ص) ▫️روش‌های تبلیغی پیامبر أعظم (ص) ▫️تاریخ تحلیلی پیامبر أعظم (ص) ▫️جریان‌شناسی شبهات و روش‌های پاسخ‌ به آن ▫️و… 🔹 با حضور اساتید برجسته کشوری 🔻 شرایط پذیرش: 1⃣ اتمام پایه ۱۰ یا اتمام دوره آموزشی یکی از مراکز تخصصی 2⃣ کسب امتیاز لازم در مصاحبه علمی 🔻 مزایا: ▫️اعطای گواهی پایان دوره ▫️اعزام دانش‌پژوهان توانمند در برنامه‌ها ▫️اعطای بسته‌های فرهنگی در طول دوره ▫️به‌ کارگیری دانش‌پژوهان توانمند در کادر آموزشی‌_پژوهشی 🔻 زمان ثبت‌نام: ▫️ از تاریخ ۱۰ مهر لغایت ۲۸ مهر ✍ ثبت‌نام حضوری: همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح با مراجعه به آدرس خیابان شهداء (صفائیه)، روبروی کوچه ممتاز، ساختمان نور، تماس: 02537741498 🌐 ثبت‌نام غیرحضوری: mohammadjan.ir/register 🆔 @balagh_ir
💠 مرکز آموزش‌های کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیّه قم با همکاری مؤسّسه امام رضا (علیه السلام) و قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان‌ها و فرق انحرافی، دوره مقدماتی «تربیت مشاور اصلاح آسیب دیدگان فرق انحرافی» را برگزار می‌کند. 🔻 از مزایا شرکت در این دوره می‌توان به ▫️ «صدور گواهی» ▫️ «بهره مندی از اساتید توانمند» ▫️ «تشکیل پرونده تبلیغ تخصّصی در صورت احراز شرایط» اشاره نمود. 🔻 شرایط شرکت در دوره مذکور: ▫️ اولویت با طلاب آشنا به مباحث فرق و مشاوره ▫️ ویژه طلّاب (خواهر و برادر) ساکن قم ▫️ قبولی در مصاحبه 🔹 زمان برگزاری دوره مذکور ۷ آبان ۱۴۰۱ 🔸 دوره مذکور به صورت برگزار می‌شود. 🌐 علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند تا تاریخ ۲۹ مهر ۱۴۰۱ از طریق مراجعه به تارنمای مرکز آموزش‌های کاربردی به نشانی el.balagh.ir اقدام نمایند. 👈 برای ثبت‌نام مستقیم اینجا کلیک کنید 🆔 @balagh_ir