eitaa logo
پایگاه بلال مهندسی نورد
92 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
8.3هزار ویدیو
257 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اکبر صالحی
سعی نکنیم "متفاوت باشیم" بلکه تلاش کنیم "فقط خوب باشیم" . این روزها "خوب بودن" به اندازه کافی متفاوت است . "دروغ نگوئیم"، چرا که اگر گفتیم، صداقت را دزدیده ایم. "خیانت نکنیم"، که اگر کردیم، عشق را دزدیده ایم. "خشونت نکنیم"، که اگر کردیم، محبت را دزدیده ایم. "ناحق نگوئیم"، که اگر گفتیم، حق را دزدیده ایم، "بی حیایی نکنیم"، که اگر کردیم، شرافت را دزدیده ایم، "و طوری زندگی کنیم که اگر یکی در غیابمان از ما بد گفت کسی باور نکنه" سلام سحربخیر
هدایت شده از 💧نیلوفر ابی💧
‏جناب سردار رادان جمعی از نیروهاتون آموزش لازم رو ندیدن جمعی هم انقدری تن‌پرور شدن که حال ندارن ماموریت‌هاشونو بدرستی انجام بدن از طرفی اکثرا به لحاظ مادی در شرایطی قرار ندارن که انگیزه لازم رو برای فعالیت در این جایگاه داشته باشن فکری بکنید این همه شهیدی که داریم میدیم عادی نیست! ✍مجتبی روحی‌زاده 🇮🇷👇 @iransarafrazman
هدایت شده از سربازان گمنام
🔴حمله مسلحانه به گشت کلانتری شهرستان سیب و سوران استان سیستان و بلوچستان 🔹بر اثر این حمله ناجوانمردانه یکی از ماموران پلیس به شهادت رسیده است. ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از سربازان گمنام
#‏فوری 📌ایران عضو گروه BRICS شد. ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از سربازان گمنام
📸تصویری از شهید حادثه تروریستی سیب و سوران، شهید مدافع وطن علی بیژنی زیبا ☫به جمع سربازان گمنام بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3617980416C11748e2114
هدایت شده از علی اسکندری
⬛️🟡⬛️اطلاعات اقتصادی محرمانه ایران چگونه در دولت سابق لو رفت؟! ۱ عبدالناصر همتی در تنگنای بزرگی قرار گرفته؛ یک افشاگری درباره او، شرایط جدیدی را برای رئیس‌ سابق بانک‌مرکزی رقم زده. هر چند که همتی، دست به تکذیب اخبار پیرامونی خود زده اما واقعیت آن است که وقتی این سخنان از زبان یک مقام مسئول سابق بانک‌مرکزی و معاون اقتصادی این نهاد در زمان ریاست همتی بیان می‌شود، اوضاع فرق می‌کند. وبسایت الف ضمن انتشار تحلیل فوق، می‌افزاید: پیمان قربانی (معاون همتی در زمان ریاست بانک مرکزی) به ماجرایی ‌اشاره کرده که اگر صحت و سقم آن تایید شود، وجه کیفری داشته و مستوجب مجازات عبدالناصر همتی خواهد شد. او به ماجرای درخواست رئیس‌ سابق بانک‌مرکزی از صندوق بین‌المللی پول ‌اشاره کرده و گفته است: «همتی در سال 1399 در پی بحران کرونا درخواست یک وام 5 میلیارد دلاری در قالب ابزار تأمین مالی سریع (RFI) از صندوق بین‌المللی پول کرد که حتی نتوانست یک سنت از آن را بگیرد. درحالی که چون سهامدار هستیم، پول خودمان بود و کشورهای مختلف نیز این تسهیلات را گرفتند. صندوق برای پرداخت این وام کلی اطلاعات محرمانه از همتی خواسته بود که او همه اطلاعات مهم کشور اعم از وضعیت ارزی، نرخ تورم و... را به آنها داد؛ مواردی که خودش درباره آنها به مردم خودمان هم گزارش نمی‌داد! هر کسی از او می‌پرسید می‌گفت اینها محرمانه است. صندوق این اطلاعات را در مجله چشم‌انداز اقتصاد بین‌المللی چاپ کرد و تازه کاشف به عمل آمد که همتی چه کار خبطی کرده است. در داخل به او فشار آوردند و توضیح خواستند و او هم در نهایت همه چیز را کتمان کرد و گفت اطلاعات صندوق غلط است!» دقت کنیم که این مباحث را معاون وقت همتی بیان کرده نه یک فرد عادی؛ آن هم در فضای عمومی و با آگاهی از تبعات اظهارات خود و بنابراین واجب است که دادستان کل‌کشور، به‌عنوان مدافع حقوق عامه وارد ماجرا شده و تکلیف این قضیه بسیار مهم را مشخص کند. پای منافع‌ کشور در میان است؛ آن‌هم در میانه شدیدترین جنگ‌ اقتصادی تحمیل‌ شده به کشور. صندوق بین‌المللی پول به‌عنوان یک نهاد در دستان آمریکا در هدفمندکردن تحریم‌ها، دارای اطلاعاتی حیاتی از وضعیت اقتصادی ایران بوده و این مهم بنابر ادعا، جز با همکاری خواسته یا ناخواسته رئیس ‌وقت بانک‌مرکزی به‌دست نیامده. این اقدام در حکم افشای اطلاعات سری کشور است و باید با نهایت حساسیت و دقت لازم موضوع بررسی گردد تا صحت و سقمش معلوم شود. در این بزنگاه‌هاست که قوه‌قضائیه می‌تواند نقش خود را به‌عنوان نهادی که مدافع حقوق‌عامه و صیانت‌کننده از کیان کشور است نشان دهد.
هدایت شده از علی اسکندری
💠🔹💠نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای وقتی «حجاب» مبتلابه جامعه نیست ولی تداوم «بی‌حجابی» ضرورت دارد!   روزنامه حزب کارگزاران سازندگی روز گذشته در انتقاد از بررسی لایحه عفاف و حجاب ذیل اصل 85 قانون اساسی، اساسا موضوع حجاب را مسئله مبتلابه جامعه ندانست! این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: « الان موضوع حجاب چه ضرورتی دارد آن هم در این شرایط که مردم هزاران مشکل دارند و مسئله حجاب مسئله مبتلابه مردم نیست که ضرورت داشته باشد به کمیسیون تفویض شود.» گفتنی است این روزنامه وابسته به حزب کارگزاران در شرایطی موضوع حجاب را ضروری و مبتلابه مردم نمی‌داند که در همین قسمت (سرمقاله) خود ظرف یک‌ماه گذشته 6 بار به آن پرداخته است و این جدای از قسمت‌های دیگر این روزنامه و همچنین سایر روزنامه‌های زنجیره‌ای است.  همچنین طی ماه‌های گذشته بارها تجمعات مردمی در سراسر کشور در مطالبه برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی برگزار شده است، بسیاری از شخصیت‌های دینی، علمی و فرهنگی کشور طی نامه‌هایی خطاب به مسئولین خواستار اقدام فوری و موثر در این خصوص شده‌اند و برخوردهایی میان مردم متدین و هنجارشکنان در نقاط گوناگون بر اثر عدم اجرای قانون در زمینه پوشش رخ داده است. اما با این حال بازهم مدعیان اصلاحات آن را مسئله مبتلابه مردم نمی‌دانند! بنابراین دو حالت درباره رسانه‌های مدعی اصلاحات قابل فرض است: اول اینکه آنها اساسا کمترین درکی از جامعه و آنچه در آن می‌گذرد ندارند که در این صورت صلاحیت قلم به دست گرفتن و اظهارنظر در مورد مسائل جامعه را هم نخواهند داشت. دوم اینکه مدعیان اصلاحات به خوبی از اهمیت مسئله عفاف و حجاب آگاه‌اند اما مقابله با بی‌حجابی و هنجارشکنی در این حوزه را دارای اهمیت و ضرورت نمی‌دانند و به عبارتی تداوم بی‌حجابی و برهنگی برای آنها اهمیت و ضرورت دارد! مطالعه دیدگاه‌های این طیف در ده‌ها مقاله و گزارشی که در ماه‌های اخیر درباره مسئله حجاب نوشته‌اند نیز بیانگر همین حقیقت است که اغلب آنها به تداوم وضعیت اسف‌باری که در زمینه پوشش وجود دارد راضی بلکه خرسند‌اند و با هرگونه برخورد و اعمال قانونی که در این زمینه صورت بگیرد مخالف‌اند! حامیان «قاتلِ یک زن» از مردسالاری گلایه دارند! روزنامه اعتماد روز دوشنبه در یادداشتی با عنوان «مسئله اين است: زنان چه مي‌خواهند؟» نوشت: «البته در جامعه ما كه هنوز از كمند مردسالاري رها نشده است اين تحول بزرگ بدون چالش نيست و نخواهد بود ولي بهترين راه مواجهه با شكوفايي شخصيت زنان در ابعاد اجتماعي به رسميت شناختن حق آنان و پذيرفتن سير تكاملي ايشان است.» ادعای این روزنامه زنجیره‌ای در حالی است که زنان برای مدعیان اصلاحات همیشه یک ابزار و بهانه برای سوار شدن بر گسل‌های اجتماعی و بحران‌آفرینی بوده‌اند. این طیف در این حوزه نیز همچون اکثر حوزه‌های دیگر تجربه غربی‌ها را به فرهنگ ایرانی تسری می‌دهند.  جریان مدعی اصلاحات به هیچ عنوان صلاحیت ندارد که درباره حقوق زنان اظهارنظر کند. تنها در یک نمونه، این طیف در ماجرای قتل همسر دوم نجفی، قاتل را در حد یک قهرمان بالا برده و مقتول را که زنی جوان بود، آماج توهین و تهمت قرار داد.  در یک نمونه دیگر، وقتی مدعیان اصلاحات در شورای شهر پنجم برای انتخاب اولین شهردار خود دست به کار شدند و نام الهه کولایی استاد دانشگاه را نیز به عنوان تنها زن در لیست کاندیداها منتشر کردند. کولایی بعدها به نمایشی و ویترینی بودن کاندیداتوری‌اش در انتخابات شهرداری تهران اذعان کرد. زهرا شجاعی رئیس‌ مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات نیز پیش از این با افشاگری در خصوص استفاده ابزاری مدعیان اصلاحات از زنان گفته بود: «اصولگرایان حمایت بیشتری از زنان انجام می‌دهند و در عوض اصلاح‌طلبان موقع انتخابات از زنان استفاده می‌کنند و بعد کاری برایشان نمی‌کنند».
هدایت شده از علی اسکندری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷گزارش انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران پاسخی به آدرس غلط غربگرایان بخش اول «واقعیت‌های حجاب» در جامعه امروز ایران اشاره: اوایل مرداد برخی اصلاح‌طلبان متنی را به نام «مسئله حجاب، واقعیت‌ها و راهکارها» منتشر کردند که آن را «ارزیابی و جمع‌بندی جمعی از حقوقدانان‌، جامعه‌شناسان و حوزویان» معرفی کردند و محمد خاتمی هم بر آن مقدمه زد و تلاش برای تهیه لایحه حجاب را نوعی خودبراندازی عنوان کرد. در آن متن ادعا شده بود که با توجه به اینکه عرف جامعه ما روی چندان خوشی به حجاب نشان نمی‌دهد حکومت، دیگر نمی‌تواند در این زمینه هیچ‌گونه الزام قانونی‌ای داشته باشد. در پاسخ به این نوشته جمعی از دانـش‌آموختـگان علـوم اجتماعـی دانشـگاه تهـران بر اساس 6 پیمایش و مطالعـه کلان ملـی کـه 6 مـاه قبـل از حـوادث پاییـز سـال گذشـته تـا خـرداد 1402 انجام شـده اسـت ثابت می‌کنند آن‌طور که این تحلیل ادعا می‌کند اکثریت جامعه ما از حجاب رویگردان نیستند و در گزارشـی کوتـاه بـه بررسـی حقایـق جـاری پیرامون حجـاب در جامعـه ایرانـی مـی‌پـردازد. سابقه تاریخی و تجربه زیسته جامعه ایرانی هرگونه تلاش به منظور ایجاد «اغتشاش مفهومی» حول عناصر ریشه‌دار فرهنگی را برنتابیده است؛ پاسخ نیروهای اجتماعی به این تلاش‌های بی‌اصالت سیاسی، «مقاومت فرهنگی» بوده و یا «بی‌اعتنایی» مردم این اقدامات را پس زده است. حتی آن‌جا که برخی عناصر فرهنگی به تناسب مقتضیات خود دارای هویت ذوابعاد از جمله هویت سیاسی باشند باز هم جامعه ایران اجازه بهره‌برداری ناصادقانه جریانات سیاسی را نداده و واکنشی هوشمندانه، خلاقانه و مبتنی بر آفرینش فرصت فرهنگی جدید از درون تهدیدها داشته است.  در حالی که مسئله حجاب به‌ عنوان یک میثاق فرهنگی، تاریخی و دینی مردم ایران محسوب می‌شود، جریانی سیاسی سعی دارد به اسم «واقع‌گرایی» برداشت ‌اشتباه خود از نگرش مردم درباره حجاب را عمومیت بخشیده و بدون توجه به ابعاد جامعه‌شناختی حجاب با تحریف واقعیات حجاب در ایران، بر خاکستر منازعات سال گذشته بدمد و برای جامعه ایران بحران ایران بیافریند. قابل تأمل اینکه، بخشی از جریان اصلاحات به عنوان نیروی مورد حمایت غرب در ایران که سابقه تلاش برای براندازی سیاسی و فرهنگی را در چندین مقطع به نام خود و در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت کرده است حتی در دوران اوج نفوذ خود در ساختار حاکمیت - در نیمه دوم دهه 70 - هیچ وقت نتوانست با برآورد غلط از تصور اقلیت 15 درصدی از نیروهای اجتماعی مدافع سنت و دین در ساختار اجتماعی ایران و دفاع خود از لاابالی‌گری تحت پوشش دفاع از جوانان و زنان و نظایر آن، ظرفیت اجتماعی قابل توجهی را در تقابل با عناصر فرهنگی جامعه ایران بسیج کنند. هیچ چیز بیش از این سابقه تاریخی شکست خورده نخواهد توانست دورافتادگی این جریان سکولار را از واقعیت‌های اجتماعی ایران و عمق و وسعت خطای نظریه‌پردازان آن را نشان دهد. هر چند بخشی از ریشه این خطاهای محاسباتی به اتکای مطلق آنها بر نظریات علوم اجتماعی سکولار غرب و باور کردن تبلیغات رسانه‌ای غرب به جای واقعیت و بخشی به نیازهای خاص ناشی از وضعیت اجتماعی آنها و غلبه این نیازها بر کل حرکت سیاسی این جریان بر می‌گردد. از آن‌جا که به تعبیر «ریچارد کاتم» ظرفیت اجتماعی نیروهای تجددخواه و سکولاریست به ‌طور طبیعی قابلیت رشد و جاگیری در ساخت سیاسی کشورهایی همچون ایران را ندارد تنها راه برای این نیروها -همان‌طور که او بیان کرده - این است که بتوانند مطالبات خود را به عنوان مطالبات توده‌ها بیان کنند. با توجه به این واقعیت است که هم اکنون بخشی از جریان اصلاحات سعی دارد در حالی که از پشتوانه نخبگی روشنفکران و نیروی جنبشی و انگیزه‌مند دانشگاهی تهی شده است مطالبات خود را تحت عنوان واقعیات حجاب و به نام توده مردم و از زبان جامعه بیان کند.  در مرحله بعدی نیروهای فکری و رسانه‌ای مورد حمایت غرب سعی دارند با دامن زدن به «ناواقعیات» و جعل حقیقت، مسئله پوشش و حجاب را به عنوان یک مسئله اجتماعی وارد نقطه بحرانی کرده و از آن به عنوان یک پشتوانه دوقطبی‌ساز و منازعه‌آفرین در حوزه سیاسی بهره‌برداری کنند. این واقعیات از آن‌جا بُعد نظری می‌یابد که مسائل اجتماعی (به تعبیر ‌هانا آرنت) این قابلیت را دارد تا به عنوان یک ذخیره تحریکی جریان‌های سیاسی عمل کند.  اگر به پیش نیازهای هر اقدام براندازانه یا ساختارشکنانه توجه شود اهتمام نظام سیاسی مستقر به اهداف اجتماعی و اقتصادی (از دید براندازان) نه تنها مثبت نمی‌باشد بلکه غرب‌گرایان تا آن‌جا که می‌بایست وظیفه دارند با اغتشاش‌آفرینی جلوی حل مسائل اجتماعی و اقتصادی را گرفته و به آنها دامن بزنند.
هدایت شده از علی اسکندری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 بخش دوم چرا که حل مسائل اجتماعی و مشکلات اقتصادی و امنیت بخشی به این حوزه‌ها، با رفع نارضایتی‌ها به تثبیت سیستم سیاسی منجر شده و موجبات بی‌معنایی حرکات اعتراضی را فراهم می‌سازد.  امروز فعال شدن بخش غرب‌گرای جریان اصلاحات پیرامون مسئله حجاب و جعل و بزرگنمایی ناواقعیات این حوزه در این راستا تفسیر می‌شود و وظیفه نخبگانی ایجاب می‌کند همه آگاهان به عرصه اجتماعی در تبیین صحیح از واقعیات این عرصه پای در میدان بگذارند و در جهت انسجام اجتماعی کشور تلاش داشته باشند. از این رو انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران بنا بر اهمیت موضوع «درک واقعی مسئله حجاب» در ابعاد اعتقادی، بینشی، اخلاقی و رفتاری در گزارشی کوتاه به بررسی حقایق جاری حجاب در جامعه ایرانی می‌پردازد. آنچه در ادامه می‌آید نتایج تجمیعی 6 پیمایش و مطالعه کلان ملی است که از ابتدای سال 1401 (6 ماه قبل از حوادث پاییز سال گذشته) تا خرداد 1402 توسط مراکز پژوهشی، دانشگاهی، سیاستگذاری و رسانه‌ای برگزار شده است که در قالب 8 بند کلی تشریح شده و تحت عنوان 10 واقعیت حجاب در قالب یک جدول عرضه می‌شود. بُعد اعتقادی حجاب 1. درباره «اعتقاد به حجاب»، 81.7 درصد پاسخگویان (اعم از زن و مرد) به حجاب به عنوان یک حکم اسلامی، اعتقاد خود را ابراز داشته‌اند. برش جنسیتی این پیمایش، میزان اعتقاد صرفاً بانوان را به حجاب به عنوان یک اصل اسلامی بیشتر نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که 84.2 درصد بانوان، حجاب را به عنوان یک حکم اسلامی قبول دارند.  بُعد اخلاقی حجاب 2. درباره «گزاره‌های اخلاقی تأثیر حجاب»، توافق جامعه درباره مقیاس اخلاقی حجاب وزن بالایی دارد و دارای مقبولیت حداکثری است. به طوری که اکثریت افکارعمومی مسئله حجاب را به عفت و پاکدامنی مرتبط می‌دانند. در این باره 73 درصد جامعه معتقدند «حجاب باعث افزایش عفت و پاکدامنی زنان می‌شود».  همچنین 86.2 درصد بانوان در انتخاب رنگ لباس خود طوری دست به انتخاب می‌زنند که رنگ لباس برای دیگران جلب توجه نکند. 91 درصد طوری لباس می‌پوشند که تحریک‌کننده نباشد و 94.9 درصد پوشش خود را طوری انتخاب می‌کنند که در امنیت باشند. در ادامه 77.8 درصد مردم با این گزاره که «یکی از عوامل موثر بر تحکیم خانواده، رعایت حجاب است» موافق بوده‌اند. درباره اعتقاد بانوان به این گزاره، 82.4 درصد بانوان حجاب را در تحکیم خانواده موثر قلمداد می‌کنند.  بُعد فرهنگی حجاب 3. حجاب در جامعه ایران مقوله‌ای اصالتاً فرهنگی است. درباره عوامل تعیین‌کننده در انتخاب پوشش، اکثر زنان نقش «فرهنگ» را در انتخاب پوشش بیشتر از نقش «قانون» می‌دانند. 76 درصد بانوان در انتخاب لباس خود به «فرهنگ» به عنوان اولین عامل اثرگذار توجه دارند و 32.3 درصد نیز «قانون» را اثرگذار دانسته‌اند. (پاسخگویان درباره هر دو عامل نظر جداگانه داده‌اند) تأثیرگذاری از قانون لزوماً به معنی اجبار تحلیل نمی‌شود چرا که در این گزاره اثرگذاری تام و نهایی مورد سؤال واقع نشده، بلکه جنبه اجبار قانون در گزاره‌ای دیگر و در حد 8.2 درصد (بند 5) بررسی شده است. بُعد رفتاری حجاب و بی‌حجابی 4. درباره میزان شیوع بی‌حجابی، میانگین کسانی که به‌صورت بدون حجاب (نداشتن شال یا روسری و بدون پوشاندن موی سر) در سطح معابر رفت و آمد دارند، 6.4 درصد کل بانوان متردد در معابر شهری (در سطح کشور) می‌باشند. این وضعیت در برخی کلان‌شهرها مثل تهران تا 9.3 درصد هم می‌رسد. بی‌حجابی به ‌طور طبیعی در برخی مراکز مثل بعضی مراکز خرید و تفریحی بیشتر و در برخی معابر و اماکن عمومی کمتر از این مقدار قابل مشاهده است. با توجه به تعداد بی‌حجابان، بیش از 90 درصد بانوان در سطح کشور گونه‌ای از حجاب سر را استفاده می‌کنند و ‌اندازه‌ای از موهای خود را می‌پوشانند که طیفی از اقسام حجاب کامل و شرعی یا ضعیف‌الحجابی را در بر می‌گیرد.  حجاب به عنوان یک الزام اجتماعی 5. سنجش نظر مردم درباره «لزوم داشتن حجاب در محیط‌های عمومی» حاکی از آن است که 84.3 درصد پاسخگویان (زن و مرد) با الزام اجتماعی حجاب موافق هستند. میزان موافقت «بانوان» با الزام رعایت حجاب، بیشتر و برابر با 86.5 درصد می‌باشد. البته تلقی همه این افراد با نوع و میزان الزام‌بخشی یکسان نیست و شامل طیفی از الزام قانونی تا الزام فرهنگی و اخلاقی را در بر می‌گیرد. در حالی که بخشی از جامعه برای مقوله حجاب قائل به الزام قانونی و ایفای نقش دولت هستند (46 درصد) طیفی دیگر علاوه‌ بر الزامی دانستن حجاب در محیط عمومی به مواجهه فرهنگی با این الزام موافق می‌باشند (49 درصد). کم‌رنگی وجه اجباری حجاب
هدایت شده از علی اسکندری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 بخش سوم 6. کسانی که حجاب خود را تابعی از «اجبار» می‌دانند در اقلیت هستند. به گونه‌ای که 79 درصد بانوان هیچ نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود احساس نمی‌کند. در کل 14.7 درصد بانوان نوعی از اجبار را در انتخاب پوشش خود اثرگذار می‌دانند که شامل اجبار قانونی (8.2 درصد)، اجبار شغلی (4.5) و اجبار از طرف خانواده (2 درصد) می‌باشد.  بر اساس مطالعه ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان، لزوماً کسانی که نوعی از اجبار را در حجاب خود احساس می‌کنند متمایل به بی‌حجابی نیستند. بلکه تمایل به استفاده از لباس راحت تر، زیباتر و جذاب‌تر، بخشی از تمایلات این افراد محسوب می‌شود. هر چند برخی نیز تمایل خود را به عدم رعایت حجاب ابراز داشته‌اند؛ از میان کسانی که پوشش خود را تابعی از اجبار می‌دانند 4.6 درصد بانوان اظهار داشته‌اند پوششان متأثر از اجبار است و در صورت برداشته شدن اجبار، تمایل به بی‌حجابی دارند. 10.1 درصد دیگر متمایل به استفاده از گونه‌های دیگر حجاب با مشخصه‌های راحتی، رنگی‌تر بودن، زیبایی و جذاب بودن هستند. (جمعاً 14.7 درصد) سهم حجاب از وقایع پاییز 1401 7. تأثیر وقایع پاییز 1401 در کاهش حجاب بانوان یکی دیگر از گزاره‌های تبیین‌کننده واقعیات در جامعه ایران است. در این باره 11 درصد مردم خواسته اصلی معترضان را «آزادی حجاب» قلمداد می‌کنند و در کل 10 درصد بانوان اظهار داشته‌اند «میزان یا نوع حجابشان متأثر از وقایع اعتراضی سال گذشته کمتر شده است». این کاهش اعم از «برداشتن روسری و شال» (5.3 درصد)، «تبدیل تبدیل چادر به مانتو» (2.5 درصد) و تبدیل «مانتوی بسته یا گشاد به مانتوی باز یا تنگ» (1.8 درصد) عنوان شده است. (جمعاً حدود 10 درصد) تفکیک واقعیت حجاب از احساس واقعیت 8. از مهم‌ترین یافته‌های پیمایش‌های انجام شده، تفاوت معنادار بین «واقعیت» و «احساس واقعیت» در ارزیابی از مولفه‌های اجتماعی است. یعنی برخی مسائل، بیشتر از آنچه وجود دارند احساس می‌شوند. در حالی که غالب مردم (بیش از 80 درصد) به حجاب اعتقاد داشته و به آن به عنوان یک الزام اجتماعی باور دارند اما اکثر مردم آنچه از باور جامعه درک و احساس می‌کنند بکلی متفاوت با این واقعیت است. در این باره 68 درصد مردم این‌گونه احساس می‌کنند که اکثر مردم با حجاب مخالف هستند.  تفاوت بین واقعیت و احساس واقعیت، خود را در قالب تلقی از میزان بی‌حجابان نیز نشان می‌دهد. در واقعیت ملّی 6.4 درصد بانوان به کشف حجاب روی آورده‌اند اما در یک ارزیابی وقتی از مردم پرسیده می‌شود به نظر شما میزان بی‌حجابی چقدر است؟ پاسخ‌ها تا 5 برابر واقعیت متفاوت می‌باشد و ارزیابی از بی‌حجابی توسط پاسخگویان تا 30 درصد برآورد می‌شود.  این مسئله گویای اهمیت جنگ شناختی و غلبه ذهنیت بر عینیت است و ناشی از بزرگنمایی و جعل واقعیت در رسانه تفسیر می‌شود و نقطه تمرکز جریان غرب‌گرا در ایران بر بزرگنمایی این «ناواقعیت احساسی» به جای «حقیقت میدانی حجاب» و متعاقب آن مسئله‌زایی از حجاب و بحران‌آفرینی پیرامون آن شکل گرفته است.
هدایت شده از علی اسکندری
به نام خدا مسائل سیاسی روز وقایع آخرالزمان بسم‌الله الرحمن الرحیم و افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد سلام علیکم جمیعا در چند روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با سرداران سپاه بیانات بسیار مهمی رو ایراد فرمودن که یک نکته بسیار مهم در اون بود که ان شاءالله به اون اشاره خواهم کرد الان تقریبا یکسالی هست که بنده در مورد روند جدید اقتصادی کشور نکاتی رو دارم بیان میکنم عده ای ما رو متهم به خوش خیالی و عده ای هم متهم به ماستمالی و طرفداری از دولت میکنند در حالی که هیچکدوم از اینها صحیح نیست بنده اگر حس میکردم که افق کشور روشن نیست به هیچ عنوان امید الکی به شما عزیزان نمیدادم و اما بعد... بارها عرض کردم که کشور در حال پیشرفت و تعویض ریل اقتصادی و فرهنگی است و باید بهش اجازه داد تا از پس مشکلات بربیاد یه عده میگن چرا اینقدر دفاع میکنید درحالیکه : رئیسی به وعده های که داده عمل نکرده گرانی داره بیداد میکنه وضع حجاب در کشور اسفناکه دلار ثبات نداره و.... ما اگر بتوانیم وضعیت قبل از دولت سیزدهم و خیانتهای حسن روحانی رو تبیین کنیم مردم میفهمند که چه اتفاقاتی داره میفته یه عده واقعا خیال میکنند مملکت داری خیلی آسونه و وقتی رئیس جمهور عوض میشه نفر بعدی از همون روز اول میتونه برنامه ها و وعده هایی که داده رو عملیاتی کنه در حالیکه اینطور نیست واقعا وقتی حسن روحانی با تمام توان ، کل زیرساخت صنعت و کشاورزی و هسته ای و پزشکی و ارز و ... رو تخریب میکنه اول باید بررسی کرد که چقدر طول میکشه تا این زیرساختها احیا بشه اصلا دولتی که برای انجام کارها زیرساخت رو در نظر نگیره نمیتونه هیچ کاری انجام بده رئیسی زمانی دولت رو تحویل گرفت که : روزانه ٧٠٠ نفرکشته کرونایی داشتیم امکان تهیه واکسن نداشت و هر چی وارد کرده بود واکسن انگلیسی و آمریکایی بود که تبعاتش تا الان هم در مردم دیده میشه دولت روحانی خزانه رو که خالی کرده بود هیچ ، ۵۴٠ میلیون دلار هم بدهی داشت روحانی به جای پولهای بلوکه شده در کره شروع به چاپ پول بی پشتوانه کرده و اون رو هم خرج میکنه ارتباط با همسایگانمون کاملا از دست رفته بود فروش نفت به ٢٠٠ هزار بشکه در روز رسیده بود که پول همونم نمیتونستیم برگردونیم ١٧٠٠٠ هزار کارخانه رو تعطیل کرده بود که یکی هپکو اراک بود کشاورزی در کشور نابود شده بود دامداری هم از اون بدتر بود با جیب خالی بدون روابط بین المللی با صنعت تعطیل با کشاورزی راکد با دامداری پر ضرر با کلی زیرساخت منهدم شده با یک بازار پر التهاب ارزی این دولت باید میتونست کشور رو اداره کنه یادتونه سر تامین واکسن سلبریتی ها و رسانه های اینها چه غوغایی کردن؟ دیدیم که در کمتر از دو ماه کرونا در کشور کنترل شد مرگ و میر کرونایی به زیر ده نفر رسید ارتباط با همسایه ها شروع شد حالا با کشورهای مهم دنیا داریم مذاکره میکنیم کشورهایی که روحانی حتی در خواب هم نمیدید که بتونه با اینها ارتباط بگیره اونهایی که ادعای فهمیدن زبان دنیا رو داشتن گند زدن به روابط بین الملل ما 1⃣ادامه دارد الان داریم نفتمون رو میفروشیم پولش هم برمیگرده داریم بازاربین المللی ایجاد میکنیم داریم کریدورهای حمل و نقل و انرژی ایجاد میکنیم داریم در معاهده‌های بزرگ بین‌المللی عضو میشیم که باعث میشه سازمان تحریمها فرو بریزه داریم معادن جدید مثل طلا و اورانیوم و لیتیوم کشف و بهره برداری میکنی داریم پالایشگاههای بزرگ رو یکی پس از دیگری میسازیم بدهی‌های خارجی رو داریم به حداقل ممکن میرسونیم کارخانه‌های تعطیل رو داریم یکی پس از دیگری احیا میکنیم بله من هم قبول دارم که الان ایرادات بزرگی هست بازار کاماکان ملتهبه ارز ملتهبه مردم دارن اذیت میشن ولی رفیق ، باور کن سخته که با دست خالی و با این همه دشمن بتونی کار کنی شک نکنید اگر بنده میدیدم که رئیسی هم مثل روحانی است انتقادات سختی بهش میکردم ولی انصافا داره در چندین و چند حوزه به سختی کار میکنه حضرت آقا در بیاناتشون فرمودن مسئولین باید کار جهادی کنند یعنی بدون وقفه و ٢۴ ساعته در حال دوندگی باشند تا از این وضعیت خلاص بشیم و اما یک نوید بدم و اونم اینکه ما یک تغییر ریل اقتصادی خواهیم داشت به زودی که باعث میشه ان شاءالله ارزش پول کشورمون بالا بره و اما یک نکته مهم عرض کنم مردم کشور الان سه دسته اند یک دسته که ناراحتند از وضعیت موجود، که حق هم دارن چون دارن اذیت میشن یک دسته امیدوار به آینده کشورند یک عده طرفداران به ظاهر انقلابی که از این مسیر بریده اند و مثلا الان جزو منتقدینند دسته اول و دوم ان شاءالله در آینده نزدیک اوضاع کشور که بسامان شد ، خشنود خواهند شد اما امان از دسته سوم که هر چه میکشیم در آینده از این طیف خواهد بود منتقدانی به ظاهر دلسوز که نمیدوند دارن شاخه ای رو قطع میکنند که روش نشستن
هدایت شده از علی اسکندری
و اما حضرت آقا جمله ای فرمودن که بسیار امیدوار کننده بود و این جمله در حق دسته سوم مصداق پیدا میکنه حضرت آقا فرمودن : الان زمان خسته شدن نیست ما داریم به قله میرسیم شیب ها و پیچ و خم ها رو عبور کردیم یه زمانی ایشان فرمودن ما در پیچ تاریخی هستیم چند وقت قبل فرمودن ما اون پیچ تاریخی مهم رو رد کردیم و الان میفرمایند داریم به قله میرسیم والله بنده قصد توجیه اشتباهات دولت رو نداشته و ندارم ولی دارم آینده روشن کشور رو میبینم آینده ای که در اون کشورهای دیگه تازه دارن وارد بلاهای آخرالزمانی میشن ولی ما بسلامت عبور کرده و کشور به سمت قله های شرف و اقتدار درحال قدم برداشتنه قبول دارم که آدم باید کور باشه که مشکلات کشور و اذیت شدن مردم رو نبینه ولی باید کور باشه چشمی که پیشرفتهای کنونی در حوزه نظامی در حوزه روابط بین الملل در حوزه امنیت در حوزه اقتصاد رو نبینه شک نکنید روزی میرسه که متوجه میشید حرفهای بنده نه توجیه بود و نه طرفداری از دولت رئیسی به فرموده حضرت آقا آینده کشور روشن است ان شاءالله السلام علیکم و رحمةالله و برکات. https://eitaa.com/joinchat/2182676614C2c2ec1c207