eitaa logo
به سوی بندگی
117 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
13 فایل
خود را ارزان نفروشیم! در فروشگاه بزرگ هستی روی قلب انسان نوشته‌اند: قیمت = خدا   ارتباط با ادمین https://eitaa.com/tl3155
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولایم از عاشورا تا زمان آمدنتان هر روز روزهای مصیبت است ... اسارت رأس‌های خونینِ بر نیزه پاهای زخمی و آبله خورده دلتنگیِ یتیمانِ بی پدر دست‌هایِ بسته و پاهایِ در زنجیر آوارگی و دربدری و شادیِ هلهله بی امانِ حرامیان !! مولای من حق دارید که بجای اشک خون گریه کنید ... ▪️خدایا به یتیمی آل محمد ▫️به یتیمی ما خاتمه عنایت فرما 🍃 ─┅═इई🌴🖤🌴ईइ═┅─ 🏴@bandeghy 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨﷽✨ 🔖طلب خلقیات نیکو و شایسته از جمله دعاهای حضرت فاطمه علیها السّلام 🍀اَللّهُمَّ إنی اَسئلکَ کَلِمَةَ الإخلاصِ وَ خَشیَتَکَ فِی الرِّضا وَالغَضَبِ وَالقَصدَ فِی الغِنی وَالفقرِ؛ 🍀خداوندا! از تو اعتقاد خالص و توحید را می خواهم، و این که در حالتِ خشم و رضا از تو بترسم و در حالت فقر و غنا اعتدال را رعایت کنم. 📚بحارالانوار، ج ۹۴، ص ۲۲۵ 💠شرح حدیث: خواسته های حضرت فاطمه (علیها السّلام) در این دعا یکی اعتقادی است، یکی قلبی و یکی هم اخلاقی و رفتاری. «کلمه ی اخلاص» و عقیده به توحید 1⃣نخستین خواسته است. اگر توجه به معبود یکتا نباشد، عمل تباه و اندیشه منحرف می گردد. 2⃣خواسته ی دوم خداترسی در حال غضب و رضاست. بعضی وقتی عصبانی می شوند، از مرز حق می گذرند و قضاوت نادرست و تصمیم نابجا می گیرند. رعایت حکم خدا وحق و عدل در همه حال معیار سلامت اخلاقی و ایمانی انسان است. 3⃣خواسته ی سوم در حال ثروتمندی و تنگدستی است. برخی وقتی فقیرند، هم ناشکری می کنند، هم بخل می ورزند. برخی هم وقتی ثروت و مال دارند، به افراط و زیاده روی و ریخت و پاش و اسراف روی می آورند. ▫️حرکت در راه «اعتدال» مطلوب شرع و عقل است. میانه روی هم در دوران فقر و تنگدستی هم در دوره ی توانگری و برخورداری فضیلتی اخلاقی است. ▫️ در هر مسأله ای ناپسند است، حتی در بذل و بخشش مالی. 📚حکمت های فاطمی ─┅═इई🌴🌹🌴ईइ═┅─ 🌾@bandeghy 🌷
✨﷽✨ 🍀علامه طهرانی رحمة الله علیه می فرماید: اعتماد به خدا باید جایگزین شود 🔸من نمی‌دانم این لفظ از کجا آمده؟! چرا اعتماد انسان به نفس باشد؟ 🍀 قرآن می‌گوید: اعتماد به خدا بکن! نفس را زیر پابگذار! این نفس را فدای پروردگار بکن! اعتماد به نفس در مقابل اعتماد به خدا، این اعتماد به بت است در مقابل حقیقت؛ آن نفسی که نورانی و آیت خدا باشد اگر به او اعتماد کند اعتماد به خداست؛ آن نفسی که هنوز از مراحل اخلاص نگذشته، در پشت هزار تا سنگر محجوب است اگر به این نفس، اعتماد کند به هزار تا جهنم اعتماد کرده! و این اعتماد چه فایده‌ای برای او دارد؟! لذا در قرآن مجید اصلا نداریم بلکه اعتماد به خداست: «وَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ»، «وَتَوَکَّلْ عَلَى الْحَیِّ الَّذِی لَا یَمُوتُ»، «وَقُلِ الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی لَمْ یَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَم یَکُن لَّهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَلَمْ یَکُن لَّهُ وَلِیٌّ مِّنَ الذُّلَّ وَکَبِّرْهُ تَکْبِیرًا»، «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ». ترجمه همه این آیات این است: ای پیغمبر! قلبت را به خدا بده، «وَتَبَتَّلْ إِلَیْهِ تَبْتِیلًا» از همه عالم ببُر و خودت را متصل به خدا کن و به سوی خدا منقطع شو و کارت را با خدا یکسره کن! این حرکت می‌دهد. ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮  https://eitaa.com/bandeghy ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
✨﷽✨ 🔘 داستان کوتاه ليوانی چای ريخته بودم و منتظر بودم خنك شود. ناگهان نگاهم به مورچه ای افتاد كه روی لبه ی ليوان دور ميزد. نظرم را به خودش جلب كرد. دقايقی به آن خيره ماندم و نكته ی جالب اينجا بود كه اين مورچه ی زبان بسته ده ها بار دايره ی كوچك لبه ی ليوان را دور زد. هر از گاهی می‌ایستاد و دو طرفش را نگاه می‌کردند. يك طرفش چای جوشان و طرفی ديگر ارتفاع. از هر دو می‌ترسید، به همين خاطر همان دايره را مدام دور می‌زد. او قابلیت‌های خود را نمی‌شناخت. نمی‌دانست ارتفاع برای او مفهومی ندارد به همين خاطر در جا می‌زد. مسيری طولانی و بی پايان را طی می‌کرد، ولی همانجايی بود كه بود. یاد بيتي از شعری افتادم كه می‌گفت: " سال‌ها ره می‌رویم و در مسير، همچنان در منزل اول اسير" ما انسان‌ها نيز اگر قابلیت‌های خود را می‌شناختیم و آن را باور می‌کردیم هيچگاه دور خود نمی‌چرخیدیم. هيچگاه درجا نمی‌زدیم! ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮  https://eitaa.com/bandeghy ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
✨﷽✨ گذشته درگذشت...! 🔹فرض بفرمایید، یک کسی به من چاقو زده است، به ظلم به زور یا به ناحق، درستش این است که من بروم بیمارستان و از دکتر بخواهم این چاقو را دربیاورد و از او بخوام کاری کند که جایِ زخم هم نماند. ‼اما بعضی از ما دلمان می‌خواهد این چاقو را همان‌گونه در بدنمان نگه داریم و یا هزار بار آن را دربیاوریم و دوباره به خودمان بزنیم. این کار بیماری و گرفتاری است. 🔹یا فرض کنید یک ماشین سرِ چهارراه به من می‌زند و می‌رود. حالا قرار است من تا آخرِ عمرم سرِ چهارراه بنشینم و بگویم: "بببینید این با من چه کرد" من باید خیلی باشم که این کار را بکنم. 🔹بنابراین وقتی ما مدام به گذشته فکر می‌کنیم مثلِ این است که یک نفر پایِ من را شکسته است و من پایِ شکسته‌ام را نگه می‌دارم و آن را به همه هم نشان می‌دهم. و عجیب‌تر اینکه پایم را درست می‌کنم و دوباره آن را می‌شکنم برای این که دردِ دفعه‌ی دوم بیشتر است. 💖 لطفا گذشته را در گذشته دفن کنید... ✍ ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮  https://eitaa.com/bandeghy ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸یک باغ سلام 🍃یک تبسم ناز 🌸یک تن سالم 🍃یک دل خوش 🌸یک صبح دلنشین 🍃یک جهان زیبایی 🌸یک عمر سرافرازی 🍃همه تقدیم شما عزیزانم 🌸صبحتون بخیر و شادی💜 ─┅═इई🌴🖤🌴ईइ═┅─ 🏴@bandeghy 🏴
🌼 یا صاحب الزمان ادرکنی 🌷آفتابی،نفس صبح دل آرایی تو 🌼مَہ من،شاخ گل نرگس رعنایی تو 🌷چشمهای من اگر رخصت دیدار نیافت 🌼رو بہ هر سوی نماید دلم،آنجایی تو 🌷 دل من 🌼حضرت خورشید 🌷السلام علیک یا بقیه الله 🌼 اللهم عجل لولیک الفرج ─┅═इई🌴🖤🌴ईइ═┅─ 🏴@bandeghy 🏴
✨﷽✨ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ 🏴 🔸امام على عليه السلام : 🔹مَن تَرَكَ إنكارَ المُنكَرِ بقَلبِهِ و يَدِهِ و لِسانِهِ فهُوَ مَيِّتٌ بَينَ الأحياءِ 🔹هرکه با قلب و زبان و دست خود نهی از منکر را ترک کند مرده ای در میان زنده هاست 🔹تهذيب الأحكام ج ۶ ص ۱۸۱ ─┅═इई🌴🖤🌴ईइ═┅─ 🏴@bandeghy 🏴
✨﷽✨ ▪️«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّه»▪️ 🏴 🔰 آثار وضعی خیانت به بیت المال در دنیا 👈 آثار خيانت در بيت المال 🔸 روشن است كه هر گناه، يك اثر وضعى و يك اثر تكليفى دارد، خيانت و غارت بيت المال نيز افزون بر حرمت تكليفى و عذاب قيامت، آثار وضعى ويژه اى در همين دنيا دارد. 1⃣ رسوايى در دنيا 🔸 امام على عليه السلام در نامه بيست و ششم، ضمن بيان برخى از توصيه ها و سفارش‌ها براى مأموران مالياتى، درباره خيانت به بيت المال، مطالبى را گوشزد كرده است. 🔸 آن حضرت، خيانت به بيت المال را مساوى با خيانت به امت اسلامى دانسته و گفته است: إنَّ أعظمَ الخيانة خيانةُ الأُمَّةَ و أفْظَعُ الغَشِّ غِش الأئمة، همانا، بزرگترين خيانت، خيانت به ملت، و رسواترين دغل كارى، دغل بازى با امامان است. 🔸 سپس در ارتباط با آثار و پيامدهاى خيانت به بيت المال گفته است: مَنِ استهان بالأمانة و رَتَعَ في الخيانة و لمْ يُنَزَّه نَفْسَهُ و دينَهُ عنها، فقد أحَلَّ بنفسهق الذلَّ و الخِزْيَ في الدنيا و هو في الآخرةِ أذلّ و أخزى، كسى كه امانت(بيت المال) الهى را خوار شمارد و دست به خيانت آلوده كند و خود و دين خويش را پاك نسازد، درهاى خوارى را در دنيا به روى خود گشوده و در قيامت خوارتر و رسواتر خواهد بود. 2⃣ ذلت در پيشگاه الهى و پستى در آخرت 🔸 على عليه السلام در خطبه صد و بيست و ششم، كه درباره عدالت و دادگرى صادر شده می‌گوید:‌ لو كانَ المالُ لي، لَسَوَّيْتُ بينهم، فكيف و إنَّما المالَ مالُ الله! ألا و إنَّ إعْطاءَ المالِ في غير حقِّهِ تبذيرٌ و إسرافٌ و هو يَرْفَعُ صاحِبَهُ في الدنيا و يَضَعَهُ فى الآخرة و يُكْرِمُهُ في الناس و يهينه عند الله، اگر اموال(بيت المال) از خودم بود، به گونه اى مساوى، در ميان مردم تقسيم می‌كردم، تا چه رسد كه جزء اموال خداست! آگاه باشيد! بخشيدن مال به آنان كه استحقاق ندارند، زياده روى و اسراف است، هرچند ممكن است در دنيا، ارزش دهنده آن را بالا برد، اما در آخرت، پست خواهد كرد! و هرچند ممكن است كه در ميان مردم، گراميش دارند، اما در پيشگاه خدا، خوار و ذليل است. 🔸 همان گونه كه ملاحظه می‌شود، امام على عليه السلام از جمله آثار و پيامدهاى خيانت در بيت المال را خوارى در محضرِ مقامِ ربوبى و پستى در عالم آخرت، دانسته است. 3⃣ بى اعتمادى امام على عليه السلام 🔸 منذَر، پسر جارود عبدى، را كه از قبيله عبدالقيس بود، به بخشدارى منطقه اى از كشور اسلامى، منصوب كرد و لكن او، به بيت المال خيانت كرد و با بذل و بخششهاى بى حساب و كتاب به دوستان و خويشان، بيت المال را غارت كرد. 🔸 اين خبر به امام على عليه السلام می‌رسد. آن حضرت در نامه اى تند، ضمن توبيخ و عزل، او را احضار می‌کند. 🔸 و لئنْ كان ما بلغني عنكَ حقاً، لَجَمَلُ أهلِكَ و شِسْعُ نَعْلِكَ، خيرٌ منكَ و مَنْ كان بصفتك فليس بأهلِ أنْ يُسَدَّ به ثَغرٌ أوْ يُنْفَذَ به امر، أوْ يُعلى له قدرٌ، أوْ يشْرَكَ في أمانَةٍ، أوْ يُؤمَنَ على جبايِةٍ! فأقْبِلْ إلىَّ حينَ يصلُ إليك كتابي هذا. إنْ شاءِ الله، اگر آنچه به من گزارش رسيده، درست باشد، شتر خانه ات و بند كفش تو، از تو، با ارزش تر است. و كسى كه همانند تو باشد، نه لياقت پاسدارى از مرزهاى كشور را دارد و نه می‌تواند كارى را به انجام رساند، يا ارزش او، بالا رود، يا شريك در امانت باشد و يا از خيانتى دور ماند. پس چون اين نامه به دست تو رسد، نزد من بيا. ان شاء الله. 4⃣ بى بهره شدن در دنيا 🔸 در نامه بيستم، كه خطاب به زياد بن ابيه، جانشين عبدالله بن عباس، والى بصره، نوشته شده، او را از خيانت بر بيت المال برحذر می‌دارد و می‌نویسد:‌ همانا من، براستى به خدا سوگند می‌خورم كه اگر به من گزارش كنند كه در بيت المال، خيانت كردى، كم و يا زياد، چنان بر تو سخت گيرم كه كم بهره شده و در هزينه عيال، در مانى و خوار و سرگردان شوى. 5⃣ كشته شدن با شمشير 🔸 على عليه السلام در نامه چهل و يكم كه در مقام توبيخ و نكوهش شديد از خيانتكاران به بيت المال، صادر شده، پس از بيزارى و نفرين بر خيانتكاران بيت المال، ضمن دعوت آنان به خداترسى و برگرداندن اموال به غارت رفته، فرد خيانتكار را تهديد به كشتن با شمشير می‌کند:‌ فاتق الله! و ارْدُدْ إلى هؤلاءِ القوم أموالَهُم، از خدا بترس و اموال بيت المال را كه از اين مردم بوده به آنان بازگردان. 🔸 سپس آن حضرت در مقام تهديد و مجازات خيانتكار می‌فرماید: اگر اموال به غارت رفته بيت المال را برنگردانى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست يابم، تو را كيفرى خواهم كرد كه نزد خدا، عذرخواه من باشد و با شمشيرى تو را مى زنم كه به هر كس زدم، وارد دوزخ گشت. ╭━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╮  https://eitaa.com/bandeghy ╰━═━🍃❀🌺❀🍃━═━╯