eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
10.9هزار دنبال‌کننده
46.2هزار عکس
25.6هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر حضرت آدم به حرف شیطان گوش نمی داد و از آن میوه ممنوعه نمی خورد انسان ها از بهشت رانده نمی شدند و به دنیا نمی آمدند؟.mp3
640.1K
⭕️ سوال ⁉️ اگر حضرت آدم به حرف شیطان گوش نمی داد و از آن میوه ممنوعه نمی خورد انسان ها از بهشت رانده نمی شدند و به دنیا نمی آمدند؟ 🎙 استاد محمدی شاهرودی 🔗 https://btid.org/fa/news/187712 📎 📎 📎 پاسخ به سوالات اعتقادی شما 👇👇 @pasokhgo313 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتوکلیپ؛ اخبار فرق و ادیان 1401.03.16 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
وسواس خواستگار.mp3
3.27M
⁉️سوال کاربر: 💍 چند ماه است عقد کردم، من 👩🏻 و همسرم👨 همدیگر را خیلی دوست داریم، اما مشکلی که هست این است که او وسواس 🙌 دارد و حرفهایش را تکرار می کند، به گفته خودش قبلا خیلی بدتر بوده و لباسش 👕را بیست بار می شسته، اما الان بهتر شده اند، نمی دانم با این شرایط با او وارد زندگی بشوم یا نه؟ 🎙پاسخ استاد توفیقی را بشنوید.👆 📎https://btid.org/fa/news/210259 📎 📎 📎 📩 سوالات شما را مشاورین کانال پاسخگو هستند ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⛔️ شبهه ‼️ معنای طهارت در آیه تطهیر، طهارت ظاهری است و ارتباطی با عصمت و طهارت باطنی ندارد. 🔰 پاسخ 🔹 درباره «تطهیر» به معنای عام آن (پاک کردن و پاک شدن)؛ آیات دیگری نیز در قرآن کریم وجود دارد؛ اما آن‌چه با عنوان و معنای خاص در قرآن کریم آمده و مربوط به پیامبر اکرم و ائمه اطهار علیهم‌السلام است، آیه شریفه «إِنَّما یُرِیدُ الله لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً؛ خداوند فقط می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد.» می‌باشد. 🔸 برخلاف ادعایی که شده، آیه تطهیر دلالت بر عصمت اهل بیت علیهم‌السلام دارد؛ زیرا الف و لامی كه بر سر كلمه «الرجس» آمده الف و لام جنس بوده و معنى عموم را مى رساند و مفهوم آيه چنين می‌شود که خداوند اراده كرده هر گونه و هر نوع از انواع آلودگى را از آنان دور سازد. علاوه بر این که واژه «تطهير» در آیه به معنای پاک ساختن و تأكيد مجددى است بر مسأله نفى همه پليدى‌ها، كه در جمله قبل آمده است؛ همچنین واژه «تطهيراً» كه به اصطلاح، مفعول مطلق است باز هم تأكيد ديگرى بر اين معنى است. ✅ بنابراین، خداوند با انواع تأكيدها اراده فرموده است كه اهل بيت پيامبر اسلام(صلى‌الله‌عليه‌وآله) را از هر گونه پليدى و آلودگى پاك و مبرّا سازد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210515 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 فرگشت و باز هم شاهدی نادقیق 🔸 برخی بر این باورند که «نظریه فرگشت» به همان میزان که چرخیدن زمین به دور خورشید حقیقت دارد، دارای واقعیت است. مشاهده‌ی رفت‌وآمد شب و روز و تغییر فصل‌ها، چرخش زمین به دور خورشید را نتیجه می‌دهد. در مورد فرگشت نیز همین‌گونه است و شواهد تجربی بر آن اقامه شده است. 🔹 اولین مطلبی که به ذهن می‌رسد این است که مشاهده‌ی شب و روز و تغییر فصل‌ها، به طور حتم انسان را به استنتاج حرکت زمین به دور خورشید نمی‌رساند، چراکه قرن‌ها نظریه‌ی زمین‌مرکزی «نظریه هیئت بطلمیوسی» و چرخش خورشید به دور زمین، باور اندیشمندان و مردمان بود، با اینکه همه به وضوح تغییر فصل‌ها و رفت‌وآمد شب و روز را مشاهده می‌کردند، ولی استنتاج مورد نظر در مورد چرخش زمین به دور خورشید را نداشتند. 🔸 نقطه ضعف اصلی این استدلال و استدلال‌های مشابه، این است که استدلال آورنده نسبت به یک سؤال مشکل و پیچیده مانند «زمین مرکزی یا خورشید مرکزی» که قرن‌ها مورد اختلاف دانشمندان بوده است و یا مسأله‌ای مانند «فرگشت»، با دامنه‌ی اختلافات زیاد در تأیید یا رد، به جای اینکه به نظر و داوری متخصصانی که به طور کامل موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند، مراجعه کند و یا این‌که به بررسی ادله‌ی بیان شده بپردازد و یا استدلالی جدید ارائه کند، به نگاه عرفی و مثال و تشبیه که دقیق نیست، روی آورده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210253 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ یک مجتهد برای رسیدن به اجتهاد چه مسیری را طی می‌کند؟ 🔰 پاسخ 🔹 براى دارا شدن قوه اجتهاد، آگاهی کامل و دقیق به برخى از دانش‌ها ضروری می‌باشد؛ از جمله این دانش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 1️⃣ دانش نحو و تصريف كه دستور زبان عربى بوده، مجتهد را در فهم بهتر متون مقدس یاری می‌رساند. 2️⃣ دانش تفسير و روش‌شناسی خوانش متون مقدس و مسائل مربوط به آن. 3️⃣ آشنایی عمیق با احاديث مربوط به احكام شرعی و شناخت آن‌ها. 4️⃣ دانش رجال که دانش شناخت راویانی است که در زنجیره نقل احادیث قرار گرفته‌اند و مجتهد در شناخت حدیث صحیح از ضعیف یاری می‌رساند. 🔸 فقیه برای رسیدن به مرحله فتوا دادن، نخست باید موضوع‌یابی کرده تا بتواند حکم شرعی متناسب با آن را بیان کند. موضوع گاه شرعی است مانند نماز، روزه و خمس، که باید از خود شریعت مقدس برای شناخت آن کمک گرفت، و گاه موضوع عرفی است مانند خمر، غنا و نفقه که مجتهد باید در عالم واقعیت به دنبال تطبیق صحیح آن باشد. 🔹 لازم است فقیه پس از یافتن موضوع، جست‌وجوی دقیق خویش را برای یافتن حکم مسأله مد نظر در میان ادله منابع استنباط به ویژه دلیل سنت، آغاز کند. در این مسیر فقیه مجتهد با ادله فراوانی روبرو می‌شود که بیان یکسان و مشابه ندارند بلکه برخی عمومیت داشته و برخی به عنوان قید و شرط برای تکلیف محسوب می‌شوند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210652 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 پوچ‌گرایی و جهاد تبیین 🔹 دانش تجربی نقطه امید و قبله‌گاه آرزوی ملحدان عصر جدید قرار گرفته و دیدگاه‌های دین‌ستیزانه خود را بر آن مبتنی می‌کنند. با این وجود، امروزه دانش فیزیک و کیهان‌شناسی در مورد پیدایش جهان ماده، نظریه‌های متعددی را ارائه کرده است. 🔸 نظریه بیگ بنگ یا مِه‌بانگ، یکی از معروف‌ترین دیدگاه‌ها در این رابطه است که شروع جهان را از یک انفجار بزرگ دانسته است. این دیدگاه که توسط برخی دانشمندان فیزیکی نقد شده، صرفا به کیفیت و چگونگی آغاز عالم ماده پرداخته و اینکه در نقطه آغاز، یک انفجار بوده است. 🔹 اما چه چیزی باعث ایجاد عامل انفجار شده؟ و چرا این انفجار وجود دارد؟ اینها سوالاتی است که اگر دانشمندان فیزیک و کیهان‌شناسی به آن پاسخ داده‌اند، از منظر فلسفی و عقلی پاسخ داده‌اند نه از نظر فیزیکی. 🔸 در واقع سخن از علت و چرایی یک شیء، در حیطه فیزیک‌دان نیست، بلکه او ناچار است که وارد مقوله فلسفه شود؛ زیرا محال است یک شیء خودش بتواند خودش را ایجاد کند. هر شیء ممکنی، نیازمند علت بیرون از خود می‌باشد. 🔹 ملحدان و آتئیست‌ها برای زندگی روزمره خویش، برنامه‌ریزی کرده و با رسیدن به اهدافشان، احساس رضایت می‌کنند، با این حال، با زیرپا گذاشتن قدرت اندیشه، هدفمندی جهان طبیعت را مورد انکار قرار می‌دهند. 🔸 عقل سالم می‌تواند درک کند که آفرینش هر چیزی در این عالم، خواه طبیعی و خواه مصنوعی، دارای یک هدف و غایت مشخص است که به سمت آن حرکت می‌کند. حرکت انسان برای رسیدن به کمالات و مکارم اخلاقی و تلاش برای حفظ، تقویت و رشد آنها، هدف خلقت انسان محسوب می‌شود. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/208433 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ چرا انسان‌ها مورد آزمایش و امتحان قرار می‌گیرند در حالی که خداوند عالم مطلق است و می‌داند، چه کسی جهنمی و چه کسی بهشتی است؟ 🔰 پاسخ 🔹 امتحان الهی با امتحان‌های دیگر فرق دارد؛ زیرا امتحانِ انسان، برای کشف میزان دانایی و توانایی افراد می‌باشد، ولی امتحان الهی برای رشد یافتن افراد است. در سایه این امتحان، شخص رشد می‌یابد. مثل رشد دانه گندم در خاک که زحمت دانه گندم در درون خاک باعث تبدیل شدنش به گیاه می‌شود. سختی انسان در دنیا و امتحان او باعث رشد او و انسان شدن او می‌شود. 🔸 اگر چه خداوند به احوال تمامی انسان‏‌ها آگاه است و حتّی قبل از خلقت، بر آینده آن‌ها علم کامل دارد، ولی سرنوشت و عاقبت ما به این صورت است که باید به دنیا بیاییم تا اهل بهشت یا جهنم بشویم؛ مانند آگاهی پزشک که به طور قطع می‌داند فلان بیمار در آینده دچار فلان وضعیت جسمی خواهد شد ولی دانستن این مسائل از طرف پزشک تأثیری در به وجود آمدن یا نیامدن بیماری و روند خاص پیشرفت یا درمان آن ندارد. امیرالمومنین علیه‌السلام می‌فرماید: «اگر چه خداوند به روحیات بندگانش از خودشان آگاه‌تر است، ولی آن‌ها را امتحان می‌کند تا کارهای خوب و بد از آن‌ها ظاهر گردد.» ✅ بنابراین، خداوند بندگان را آزمایش می کند، تا آن چه در درون دارند، در عمل آشکار کنند و استعدادها را از قوه به فعل برسانند و مستحق پاداش و کیفر گردند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/209934 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 عقاید اسلام؛ رسا و روشن 🔷 سخنی به نقل از سیدحسن خمینی نقل شد که در آن گفته بود: بدانیم عقاید ما از آن درجه از وضوح برخوردار نیست که اگر کسی آن را نپذیرفت، او را معاند بنامیم. درباره این سخن چند نکته قابل تذکر است: 1️⃣ اسلام و معارف آن واضح است و اصول و فروع آن مشخص است. در کنار قرآن کریم، هزاران روایت از ائمه معصومین که حاملان علم الهی بودند، به دست ما رسیده و هزاران عالم و دانشمند در راستای تبیین معارف اهل بیت، قلم فرسایی کرده اند. 2️⃣ وجود اختلاف در برخی از احکام و مسائل فرعی اسلام، باعث نمی شود که بگوییم عقاید ما وضوح ندارد. 3️⃣ معاند کسی است که از سر عناد و دشمنی بعد از آن که می داند حقیقت چیست، به مخالفت می پردازد؛ ما به کسانی که این گونه با اسلام مخالفت کنند، معاند می گوییم نه به کسی که اسلام را نفهمیده و یا در مقام تحقیق است. 4️⃣ خودزنی و تخریب دین اسلام توسط کسانی که مدعیان راه امام هستند، برای دلخوش کردن چه کسانی اتفاق می افتد؟ حضرت امام خمینی در مقام دفاع از اسلام با هیچ کس تعارف نداشت؛ در قضیه سلمان رشدی و توهین به حضرت زهرا سلام الله علیها امام خمینی قاطعانه عمل کردند؛ اگر عقاید ما واضح نبود چه لزومی داشت حضرت امام چنین برخورد سختی داشته باشند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210402 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔆 چگونه فرزندانی با اعتماد‌به‌نفس داشته باشیم؟ 💠 اعتمادبه‌نفس، یعنی اعتقاد به توانایی‌هایی که خدا به ما داده است. ‼️ والدین باید این ویژگیِ شخصیتی را از کودکی در فرزندانشان ایجاد کنند؛ مثلاً: 🔹 توانایی‌های بالفعل و بالقوّه آنان را برایشان بیان کنند. 🔸 کارهای کوچکشان را تشویق نمایند. 🔹 تمرکز بر ضعف‌هایشان نداشته باشند. 🔸 خودِ والدین دارای اعتمادبه‌نفس باشند و... ❇️ نتیجۀ این نوع تربیت، موفّقیت فرزندان در انجام کارهای بزرگ آینده است. 📎 📎 📎 📎 🖇 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/news/209481 ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org