eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
10.9هزار دنبال‌کننده
46.1هزار عکس
25.5هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @ahmad110
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سی روز، سی گفتار ✅ چهارم: مراحل روزه‌داری 🔶 یک مرحله، همین مرحله عمومی روزه است؛ یعنی پرهیز از خوردن و نوشیدن و سایر محرّمات. مرحله دوم روزه، پرهیز از گناه است. مرحله سوم از روزه‌داری، پرهیز از هر چیزی است که ذهن و ضمیر انسان را از یاد خدا غافل کند. 📚 رهبر انقلاب، 1371/12/04 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery/160793 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰فرزندآوری در فرهنگ اسلامی 🔹فرزندآوری از اساسی‌ترین و زیر بنایی‌ترین عناصر بقا، حفظ و استمرار جامعه بشری به شمار می‌آورد. 🔸در فرهنگ اسلامی فرزندآوری و ازدیاد نسل امری اصیل، فطری، مُسلَّم و مطلوب است. کاهش جمعیت از نگاه اسلام خطری است جبران ناپذیر که با هیچ وسیله ای قابل جبران نیست. 🔸آیات و روایات فراوانی وجود دارد که جوامع را به فرزندآوری دعوت و آن را به عنوان یک اصل اساسی و حیاتی معرفی می‌کند. 🔹در نگاه قرآنی از فرزندآوری و تکاثر نسل با تعابیری چون نیروی انسانی، عصای دست پدران و مادران، اسباب امداد و یاری الهی، استمرار نسل بشر، نور چشم والدین، سبب سعادت بشر و ... یاد شده است. 🔸در آینه روایات نیز از تعابیر و توصیفات مختلفی برای ازدواج و ازدیاد نسل سخن به میان آمده است. برخی از این روایات خانواده ها را به زیادی فرزند آوری تشویق می‌کند چنان که در روایتی پیامبر (ص) می‌فرماید: «أَكْثِرُوا الْوَلَدَ أُكَاثِرْ بِكُمُ الْأُمَمَ غَدا؛ بر تعداد فرزندان بیافزایید تا در روز قیامت به فزونی شما بر امت ها تفاخر کنم.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/181574 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ آیا از ازدواج موقت می توان به عنوان راهبردی برای بالابردن امنیت اخلاقی جامعه استفاده نمود؟ 🔰 پاسخ 🔹 ازدواج موقت یکی از بهترین راهبرد‌ها برای بالا بردن امنیت اخلاقی جامعه است. برخی صاحب‌نظران ازدواج موقت را یکی از اصلی‌ترین ضروریات اجتماعی جامعه امروزی شمرده‌اند. 🔘 برخی ازدواج موقت را به گونه ای مطرح می کنند که گویی نوعی ارتباط آزادانه و خلاف کرامت و حیثیت زن است. در پاسخ به این شبهه باید گفت: 1️⃣ از آن‌جایی که احکام الهی همه بر مصالح و مفاسد مبتنی است آیا می‌توان پذیرفت که اسلام بدون در نظر گرفتن مصالح و مفاسدِ صیغه موقت، حکم به جواز چنین ازدواجی داده است؟ آن‌چه مسلم می‌باشد این است که هرگز مقصود قانون‌گذار اول از وضع و تشریع این قانون و نیز منظور ائمه (علیهم‌السلام) از ترغیب و تشویق به این قانون الهی این نبوده که وسیله هوسرانی و هواپرستی و حرم‌سرا سازی برای حیوان صفتان و یا سبب بیچارگی برای عده‌ای زنان اغفال شده و فرزندان بی‌سرپرست شود؛ بلکه به دنبال تأمین امنیت اخلاقی جامعه و دفاع از حقوق زنان بی سرپرست بوده است. 2️⃣ ازدواج موقت، یک قانون کلی و عمومی است که اگر به غرایز طبیعی انسان به صورت صحیح پاسخ گفته نشود، برای اشباع آن متوجه راه‌های انحرافی خواهد شد؛ زیرا این حقیقت قابل انکار نیست که غرایز طبیعی را نمی توان از بین برد، و بر فرض هم بتوانیم از بین ببریم، چنین اقدامی عاقلانه نیست؛ زیرا این کار یک نوع مبارزه با آفرینش است، از این‌رو تنها راه صحیح این است که از راه معقولی اشباع و از آن‌ها در مسیر زندگی بهره‌برداری کنیم و این راه با ازدواج دائم و یا موقت امکان پذیر است و راه سومی وجود ندارد. در صورت عدم استفاده از این دو راه، فرد برای کنترل غریزه طبیعی خود یا باید راه رهبانیت را به پیش گیرد تا بتواند آن را سرکوب کند و یا از طریق نامشروع و بی‌بند و باری جنسی اقدام به تخلیه غریزه شهوانی خود کند. 3️⃣ سوء استفاده‌هایی که از قانون ازدواج موقت می‌شود، نمی‌تواند دلیلی بر نقصان دین اسلام یا این قانون الهی باشد. امروزه از کدام قانون در دنیا سوء استفاده نشده است؟ آیا باید جلوی یک قانون فطری و ضرورت اجتماعی را به خاطر سوء استفاده گرفت؟ یا باید جلوی سوء استفاده کنندگان گرفته شود؟ برای اطلاع بیشتر کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/184067 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📌 برتری نظام حقوق بشر اسلامی بر حقوق بشر غربی 🔸 ادیان الهی برای نظام بشری و حفظ کرامت انسان حقوقی را در زمینه‌های مختلف تعریف نموده و آن‌ها را به رسمیت شناخته اند. اسلام به عنوان کامل‌ترین دین از همان آغاز طلوع برای انسان‌ها حقوقی را قائل شده است. 🔹 منشور حکومتی پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) را می‌توان مصداق عینی از رعایت حقوق بشر دانست که پس از گذشت قرن‌ها هنوز برتارک تاریخ می‌درخشد و امروزه می‌تواند به‌عنوان منشور جهانی حقوق بشر مورد استفاده قرار گیرد. 🔸 امروزه پرچم‌داران حقوق بشر به‌جای شنیدن صدای مظلومیت و حق‌طلبی ملت‌ها و رفع موانع و مشکلات و نیز دفاع از حقوق آن‌ها، ایشان را در ضعف و عقب ماندگی نگه داشته و اجازه خروج آن‌ها از قید و بند استبداد را نمی دهند. 💠 از جمله مزایای برتری حقوق بشر اسلامی بر دیگر مکاتب حقوق بشری عبارتند از: 1️⃣ برتری زیرسازه‌های نظام حقوق اسلامی نسبت به دیگر نظام های حقوق بشری بهترین نظام حقوقی آن است که بر سه سازه اوامر الهی، کرامت انسانی و هدایت به سوی هدف متکی باشد، چنان‌که تمام این سازه ها در اسلام مورد تأکید قرار گرفته است. 2️⃣ استدلال‌پذیری نظام حقوق بشر اسلامی اسلام از گذشته تا کنون تمام مسائل حقوقی خود را بر محور برهان‌های عقلی استوار کرده و این قوانین از اصالت و واقعیت برخوردارند. نظام حقوق بشر اسلامی به سبب تکیه بر برهان عقلی این نظام حقوقی را نظامی سودمند و پرفایده برای بشر قرار داده است. 3️⃣ضمانت اجرای قوانین در نظام حقوق بشر اسلامی در اندیشه اسلام کسی نمی‌تواند برخلاف قوانین الهی قدم بردارد و خود را از کیفر قانون شکنی برهاند. قوانین الهی در ساختار نظام بشری به طور قطع پیاده و ضمانت اجرایی دارد و با افراد خاطی و زورگو و ظالم به اشد مجازات برخورد می‌شود. 4️⃣سازگاری و هماهنگی انسجام و تناسب، سازگاری و هماهنگی از دیگر شاخصه های برتری نظام اسلامی بر حقوق بشر غربی است و جلوه این هماهنگی را می‌توان در قرآن کریم یافت. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/177902 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 استمنا (خود ارضایی جنسی ) در حال روزه 🔷 اگر روزه‌دار عمداً کاری کند که منی از او بیرون بیاید، روزه‌اش باطل می‌شود. 🔷 اگر به قصد بیرون آمدن منى کارى کند، در صورتى که منى بیرون نیاید، بنابر احتیاط باید روزه را تمام کند و بعداً قضای آن را هم بگیرد. 💠 سوال: کسی که بدون قصد بیرون آمدن منی در ماه رمضان با خود بازی کند و ناخودآگاه از او منی خارج شود، آیا روزه اش باطل می شود؟ ✍🏻 پاسخ: اگر خروج منی بر اثر این کار، جزو عادت های او نبوده و بی اختیار خارج شده، روزه باطل نمی شود؛ ولی اگر می دانسته در صورت بازی با خود جنب می شود یا عادت او بر این بوده و در عین حال این کار را کرده است، حکم «جنابت عمدی» را دارد؛ یعنی هم قضا و هم کفاره بر او واجب می شود. 🔺 احکام روزه مطابق با فتاوای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/161274 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 ترک یا افطار روزه به دلیل ورزش کردن 💠 سوال: 🔷 فردی که باید خود را برای مسابقات ورزشی آماده نماید و اگر بخواهد در ماه رمضان روزه‌بگیرد، دچار ضعف بدنی می‌شود، آیا می‌تواند روزه را ترک نموده و در ایام دیگر سال قضا نماید؟ ✍🏻 پاسخ: ورزش کردن مجوز افطار روزه نمی‌گردد و چنانچه بتواند، باید ساعت ورزش خود را تغییر دهد و به فاصله زمانی افطار تا سحر و یا زمان‌هایی که توان بیشتری برای ورزش کردن دارد موکول نماید. در غیر این صورت، تنها مجوز افطار این است که در برخی روزها (مثلاً هفته‌ای 3-4 روز) قبل از ظهر به مقدار مسافت شرعی از شهر خارج و در آنجا افطار کند و برگردد؛ و تا ماه رمضان سال آینده قضای آن را بجا آورد. 🔺 سایت آیت الله مکارم/ احکام روزه / وجوب روزه 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/news/204792 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org