eitaa logo
بانو ایرانی
29 دنبال‌کننده
874 عکس
1.5هزار ویدیو
147 فایل
هَل مِن ناصر یَنصُرُنی...؟  ( آیا کسی هست که مرا یاری نماید) شما هم میتوانید جزء 50 زن از میان 313 نفر از یاران برجسته مهدی صاحب الزمان باشید ان شاءالله
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷 💢روابط نظامی ایران و روسیه باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است 🔺️ یک وبگاه آمریکایی نوشت؛ روابط نظامی بی‌سابقه روسیه و جمهوری اسلامی ایران موجب نگرانی مقام‌های آمریکایی شده است. 🔺وبگاه تحلیلی «بیزنس اینسایدر» در تحلیلی نوشت که روابط نظامی بی‌سابقه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، نگرانی آمریکا را برانگیخته است. 🔺در مقدمه این گزارش آمده است؛ کمتر از یک سال پیش، کاخ سفید در خصوص روابط نظامی «بی‌سابقه» میان روسیه و ایران هشدار داد. این گزارش در ادامه نوشت؛ اواخر سال گذشته میلادی، در حالی‌که پس از گذشت چندین ماه از جنگ اوکراین، این خطر وجود داشت که ذخایر موشکی مسکو رو به اتمام رود، ایران موافقت کرد که تسلیحاتی را در اختیار روسیه قرار دهد. 🔺این وبگاه آمریکایی سپس به نگرانی ایالات متحده در خصوص افزایش همکاری نظامی میان روسیه و ایران ‌اشاره کرد و نوشت؛ در ماه دسامبر، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت که تهران و مسکو به دنبال برقراری «یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار هستند» که تهدیدی برای غرب آسیا و جهان محسوب می‌شود. کربی سپس تصریح کرد: «حمایت از هر دو طرف جریان دارد» و مسکو «سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی» را به تهران ارائه می‌کند. 🔺این گزارش ادامه داد که مسکو به ایران متعهد شده است که تا سال ۲۰۲۳، جنگنده‌های سوخو-۳۵ را در اختیار ایران قرار دهد. 🔺به گزارش فارس‌، بیزینس اینسایدر نوشت: در حالی‌که در ماه‌های اخیر، حجم مبادلات نظامی میان روسیه و ایران افزایش یافته است، روسیه در گذشته نیز مقادیر قابل توجهی از سخت‌افزارهای نظامی به ایران عرضه کرده است. 🔺بر اساس این گزارش، پس از پایان جنگ ایران و عراق در آگوست ۱۹۸۸، اتحاد جماهیر شوروی به ایران مجوز داد تا هر سلاح و مهمات متعارفی را که می‌خواهد از این کشور خریداری کند. در آن زمان، جماهیر شوروی به ایران پیشنهاد ۷۲ جنگنده میگ-۲۹، ۲۴ جنگنده میگ-۳۱ و ۳۶ بمب‌افکن تاکتیکی سوخو-۲۴ ام کی را داد که البته ایران تنها تعداد ‌اندکی جنگنده میگ-۲۹ و سوخو-۲۴ ام کی و سامانه‌های پدافند هوایی اس-۲۰۰ خریداری کرد که مسکو در سال ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ این هواپیما را به ایران داد. 🔺گفتنی است پیش از انتشار این گزارش نیز مقامات غربی در اظهارنظرهای متعدد از تقویت روابط روسیه و ایران ابراز نگرانی کرده بودند. روزنامه کیهان
🇮🇷 🖼 کارنامه سفید اقتصادی 🍃🌹🍃 🌺 خاطرات پر جاذبه از رهبر معظم انقلاب
روزمان را با آغاز کنیم 🔰مبانی نهضت عاشورا(۶) [سوره الأعراف (7): آيه 195 و 196] قُلِ ادْعُوا شُرَكاءَكُمْ ثُمَّ كِيدُونِ فَلا تُنْظِرُونِ إِنَّ وَلِيِّيَ اللَّهُ الَّذِي نَزَّلَ الْكِتابَ وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصَّالِحِينَ بگو: شريكهاى (خيالى) خودتان را بخوانيد و عليه من نقشه بكشيد و هيچ مهلت هم به من ندهيد! (تا بدانيد كارى از آنها ساخته نيست). همانا ولىّ و سرپرست من، خدايى است كه اين كتاب آسمانى را نازل كرده است و او همهى صالحان را سرپرستى (و هدايت) مىكند. ✅امام حسین (علیه السلام) در مقابل لشكر دشمن با صداي بلند و رسا فرمود: «أَيُّهَا النَّاسُ اِسْمَعُوا قَوْلِي...... « قُلِ ادْعُوا شُرَكاءَكُمْ ثُمَّ كِيدُونِ فَلا تُنْظِرُونِ »«إِنَّ وَلِيِّيَ اللَّهُ الَّذِي نَزَّلَ الْكِتابَ وَ هُوَ يَتَوَلَّى الصَّالِحِينَ»؛مردم! حرف مرا بشنويد ، «پس امر خود و قدرت معبودهايتان را جمع كنيد، سپس هيچ چيز بر شما پوشيده نماند (تمام جوانب كارتان را بنگريد) سپس به حيات من پايان دهيد و (لحظه ‌اي) مهلتم ندهيد»؛ «وليّ و سرپرست من، خدايي است كه اين كتاب را نازل كرده و او تمام صالحان را سرپرستي مي‌كند». ✍
واژگان سیاسی سکولاریسم چیست‎؟ به عنوان یک فرد امروزی که در یک جامعه مدنی زندگی می کند، لازم است تا یک آشنایی جزیی با مکاتب مختلف بشری داشته باشیم تا بتوانید از چند و چون آنها آگاهی داشته باشیم. یکی از تفکراتی که این روزها مطرح می شود، سکولاریسم است. به زبان ساده می توانیم بگوییم که سکولاریسم مکتبی است که حضور دین را در ابعاد مختلف زندگی بشر نفی می کند. این تفکر بر این اساس استوار است که دین باید از تمام جنبه های مختلف زندگی انسانی از قبیل سیاست، حکومت، اخلاق، علم و حتی عقلانیت بشر حذف شود. به عبارت دیگر در این تفکر دین باید تنها با مسائل خصوصی انسان ها سرو کار داشته باشد نه مسائل اجتماعی آنها. در این تفکر سیاست و حکوت باید بر اساس علم باشد نه دین. اما معنای دقیق تر سکولاریسم چیست و چه ابعادی دارد؟ اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با سکولاریسم هستید، خواندن ادامه مطلب را از دست ندهید.
📢 نگاه عاشقانه به کربلا ✏️ رهبر انقلاب: «و انا من حسین»؛ یعنی دین پیامبر، زنده شده حسین‌بن‌علی است. آن روی قضیه، این بود؛ این روی سکه، حادثه عظیم و حماسه پُرشور و ماجرای عاشقانه عاشوراست که واقعاً جز با منطق عشق و با چشم عاشقانه، نمیشود قضایای کربلا را فهمید. باید با چشم عاشقانه نگاه کرد تا فهمید حسین‌بن‌علی در این تقریباً یک شب و نصف روز، یا حدود یک شبانه‌روز - از عصر تاسوعا تا عصر عاشورا - چه کرده و چه عظمتی آفریده است! لذاست که در دنیا باقی مانده و تا ابد هم خواهد ماند. خیلی تلاش کردند که حادثه عاشورا را به فراموشی بسپارند؛ اما نتوانستند. ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ 🖼
🏴راز شش گوشه بودن ضریح امام حسین(ع) ◾️▪️چرا برخلاف ضریح و مرقد امان دیگر، ضریح مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) شش گوشه ساخته شده است. ▪️در این باره روایت های گوناگونی وجود دارد. اما مجموع این روایت ها و آن چه نزدیک تر به منطق به نظر می رسد، آن چیزی است که شیخ مفید(ره) در کتاب «الارشادات» آورده است. او در بخشی از این کتاب نام ۱۷ نفر از شهدای بنی هاشم در روزعاشورا را ذکر کرده و نوشته است:«آنان پایین پای آن حضرت در یک قبر (گودی بزرگ) دفن شدند و هیچ اثری از قبر آنان نیست و فقط زائران با اشاره به زمین در طرف پای امام ـ علیه السّلام ـ آنان را زیارت می‌کنند و علی بن الحسین ـ علیهم السّلام ـ (علی اکبر) از جملة آنان است.برخی گفته‌اند: محل دفن علی اکبر نسبت به قبر امام حسین ـ علیه السّلام ـ نزدیک‌ترین محل است.» ▪️در بعضی از روایات دیگر از جمله کتاب «کامل الزیارات» جعفر بن محمد قمی هم آمده است: «امام سجاد ـ علیه السّلام ـ (با قدرت امامت و ولایت) به کربلا آمد و بنی‌اسد را سرگردان یافت، چون که میان سرها و بدن‌ها جدایی افتاده بود و آنها راهی برای شناخت نداشتند، امام زین العابدین ـ علیه السّلام ـ از تصمیم خود برای دفن شهیدان خبر داد، آن گاه به جانب جسم پدر رفت، با وی معانقه کرد و با صدای بلند گریست، سپس به سویی رفت و با کنار زدن مقداری کمی خاک قبری آماده ظاهر شد، به تنهایی پدر را در قبر گذاشت و فرمود: با من کسی هست که مرا کمک کند و بعد از هموار کردن قبر، روی آن نوشت: «هذا قبر الحسین بن علی بن ابی طالب الّذی قتلوه عطشاناً غریباً»؛ این قبر حسین بن علی بن ابی طالب است، آن حسینی که او را با لب تشنه و غریبانه کشتند. ▪️پس از فراغت از دفن پدر به سراغ عمویش عباس ـ علیه السّلام ـ رفت و آن بزرگوار را نیز به تنهایی به خاک سپرد. سپس به بنی‌اسد دستور داد تا دو حفره آماده کنند، در یکی از آنها بنی‌هاشم و در دیگری سایر شهیدان را به خاک سپردند، نزدیک‌ترین شهیدان به امام حسین ـ علیه السّلام ـ فرزندش علی اکبر ـ علیه السّلام ـ است؛ امام صادق ـ علیه السّلام ـ در اینباره به عبدالله بن حمّاد بصری فرموده است: امام حسین ـ علیه السّلام ـ را غریبانه کشتند، بر او می‌گرید کسی که او را زیارت کند غمگین می‌شود و کسی که نمی‌تواند او را زیارت کند دلش می‌سوزد برای کسی که قبر پسرش را در پایین پایش مشاهده کند. ▪️بنابراین به نظر می رسد گوشه های اضافی ضریح مطهر امام حسین(ع) محل دفن پسر بزرگ ایشان یعنی حضرت علی اکبر(ع) باشد و محل دفن نوزاد شش ماهه اباعبدالله الحسین(ع) یعنی علی اصغر(ع) نیز روی سینه پیکر مطهر امام حسین(ع) باشد. 🏴السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْن.ِع
روزمان را با آغاز کنیم ✅مبانی نهضت عاشورا [سوره الجاثية (45): آيه20] هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ (20) اين (كتاب) براى مردم، وسيله ى بصيرت و هدايت و براى اهل يقين، مايهى رحمت است. ✳️پيامها: 1- ديندارى بايد بر اساس بصيرت باشد. «هذا بَصائِرُ» 2- قرآن در تمام زمينه هاى فكرى، اخلاقى، سياسى، اجتماعى، اقتصادى، خانوادگى و ... وسيله بصيرت است. «بَصائِرُ» 3- بصيرت آفرينى قرآن براى همه ى مردم است. «بَصائِرُ لِلنَّاسِ» گرچه بهره گيرى از آن بصيرت فقط براى اهل يقين است. «هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ» 🌹👇امام خامنه ای در دیدار مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ روزهای سال، به طور طبیعی و به خودی خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزی را از میان روزهای دیگر برمیکشد و آن را مشخص میکند، متمایز میکند، متفاوت میکند و مثل یک پرچمی نگه میدارد تا راهنمای دیگران باشد. روز عاشورا - دهم محرم - فی نفسه با روزهای دیگر فرقی ندارد؛ این حسین بن علی (علیه السّلام) است که به این روز جان میدهد، معنا میدهد، او را تا عرش بالا می‌برد؛ این مجاهدتهای یاران حسین بن علی (علیه السّلام) است که به این روز، این اهمیت را میبخشد. ✍
ألسَــــلاَمُ عَلَیکَــــــــ یَــــــا أبـــوُالفَضل اَلعَبّــــــاس … تاسوعای حسینی برتمام دلدادگان تسلیت باد ♦️صدقه فراموش نشود
🔰 گزارش روز 💠 با یزیدیم یا حسین(علیه السلام)؟ محمدعابد الجابری اندیشمند نومعتزلی مصر سعی کرده است تاریخ اسلام را در سه واژه حقیقت، قبیله و غنیمت تحلیل و تفسیر کند. نگاهی به تاریخ کربلا و حادثه عاشورا هم نشان می‌دهد که ما در کربلا با سه واژه متفاوت روبه‌رویی هستیم؛ منفعت، مصلحت و حقیقت. در کربلا آنچه اتفاق می‌افتد انسان‌ها را به سه نحله تقسیم می‌کند. ▫️ خواص منفعت‌محور: افرادی که در کربلا سهیم هستند همه سید الشهداء (ع) را می‌شناسند؛ ولی بین منفعت مقطعی و حقیقت گیر می‌افتند. مثلا شریح قاضی اگر فقط بر بالای عمارت کوفه می‌گفت: هانی‌بن عروه در زندان زخمی و مجروح شده است همانجا قیام مردم علیه ابن زیاد شکل می‌گرفت و حادثه عاشورایی پدید نمی‌آمد. یا یکی مثل عمربن سعد چرتکه می‌اندازد که حسین (ع) را می‌کشم، به ملک ری که رسیدم توبه می‌کنم؛ ولی آنچه در دوراهی حقیقت و غنیمت برای عمربن سعد محقق شد این بود که نه به ملک ری رسید و نه از گندم آن خورد. ▫️ خواص مصلحت‌اندیش: دیگری هم مثل سلیمان بن صرد خزاعی می‌شود که در شناخت حقیقت و مصلحت در می‌ماند. عقل مصلحت‌اندیش و کوته‌بین انسان‌های بزرگی مانند سلیمان‌بن صرد خزاعی این‌گونه محاسبه می‌کنند که قطعا در هماورد بین امام حسین (ع) و سپاه یزید آن کسی که شکست می‌خورد امام حسین (ع) است. به همین دلیل پا پس می‌کشد تا در جایی دیگر بتواند یزید را شکست دهد. اما تاریخ یعنی اقدام در موقع خویش. سلیمان بعدها در قیام توابین با 4000 نفر شهید می‌شود؛ ولی پیام 72 تن کجا؟ و تأثیر 4000 نفر مصلحت‌سنج زمان‌نشناس کجا؟ ▫️ خواص حقیقت‌طلب: اما کسان دیگری هستند که در طریق حقیقتند؛ حقیقت هم جز پا جای پای معصوم (ع) گذاشتن نیست «المتقدم لهم مارق والمتاخر عنهم زاهق». مالک در جنگ صفین می‌داند که اگر دو شمشیر دیگر بزند خیمه کفر ویران می‌شود؛ ولی به اذن مولایش برمی‌گردد، اما کمی آن‌سوتر عاشوراییان می‌دانند به واسطه راهی که می‌روند سرشان بر نیزه خواهد رفت؛ ولی اذن میدان می‌خواهند. در این حقیقت‌طلبی گاه شمری که 16 بار با پای پیاده به سفر حج رفته و پیشانی‌اش پینه بسته مردود می‌شود؛ ولی سعدابن حارث، ابوالحتوف بن حارث، حربن یزید و... که تا ظهر عاشورا در سپاه یزید هستند به امام می‌پیوندند و شهید می‌شوند. شیعه حقیقی یعنی بدانی کی قیام کنی و کی قعود؟ کسی مثل مالک می‌تواند فهم کند که چرا در نزدیکی خیمه معاویه باید برگردد؟ چرا که امام علی (ع) فرمان بازگشت داده است. خواصی که این فراز و فرود سیاسی را درک نکردند حسن‌ابن علی (ع) را به واسطه صلحش مُذِلُّ المومنین خواندند و حسین (ع) را در کربلا تنها گذاشتند. مخلص کلام میدان رفتن ۷۲ تن و کنار کشیدن مالک اشتر را نه با عقلانیت منفعت‌محور می‌توان فهمید و نه با چرتکه انداختن مصلحت‌اندیشانه، فقط یک راه دارد «اعرالله جمجمتک» «سرت را به خدا بسپاری» و پا در ره ولایت نهی. آنچه گفته شد مختص کربلا و عاشورا نیست؛ مختص امروز نیز هست. اینکه کسی زیر علم حسین (ع) سینه می‌زند باید بداند ما در یک جهان سینوسی و پر فراز و فرود قرار گرفته‌ایم. گاه چنان حوادث غبارآلود می‌شوند که فهم آن برای خواص هم سخت می‌شود. در این مسیر پر فراز و فرود آنچه به رفتن کمک می‌کند شناخت مسیر و داشتن یک شاخص است و شاخص اصلی هم گفته شده است «وَ أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَی رُوَاةِ حَدِیثِنَا.» ✍️
🏴روز نهم محرم الحرام ▪️در روز نهم محرم‌الحرام سال 61 هجرى قمرى، شمر بن ذي الجوشن، با چهار هزار نفر، همراه با نامه‌اي از ابن زياد به عمر بن سعد مبني بر جنگيدن با امام حسين (ع) و قتل ايشان، براي دومين بار وارد كربلا شد. ▪️عصر روز پنج شنبه نهم محرم، ابن سعد با دستوري كه از ابن زياد دريافت كرده بود، آماده جنگ با امام حسين (ع) شد و لشكر خويش را بانگ زد كه:اي لشكرهاي خدا سوار شويد و شما بهشت بشارت باد. پس جنود او سوار گشته و رو به اصحاب حضرت رو آوردند. ▪️امام حسين (ع) به برادر خود حضرت ابوالفضل (ع) فرمود:بسوي ايشان برو و از آنان مهلتي بخواه تا كه امشب را صبر كنند و كارزار را به فردا اندازند تا امشب قدري نماز، دعا و استغفار كنم. چه خدا مي داند كه من دوست مي دارم نماز، تلاوت قرآن، كثرت دعا و استغفار را. ▪️و از آن سوي اصحاب عباس (ع) در مقابل آن لشكر توقف نموده بودند و ايشان را موعظه مي كردند تا عباس (ع) برگشت و از ايشان طلب مهلت كرد. عمرسعد پيامي به حضرت ابوالفضل (ع) داد و گفت: براي آن حضرت كه يك امشب را به شما مهلت مي دهيم. بامدادان اگر سر به فرمان درآوريد شما را به نزد پسر زياد كوچ خواهيم داد وگرنه دست از شما برنخواهيم داشت و فيصله امر را بر ذمت شمشير خواهيم گذاشت. در اين هنگام دو لشكر به آرامگاه خود بازگشتند. ▪️امام حسين (ع) خطاب به يارانشان عاقبت اين واقعه را ترسيم كردند و اهل بيت (ع) و ياران حضرت پس از شنيدن خطبه حضرت از همه چيز جز بهره شهادت در ركاب امام دست برداشتند و در جواب به حضرت از هم پيشي مي گرفتند كه ما هرگز شما را ترك نمي كنيم و بر پيمان و سوگند خويش وفاداريم. ▪️امام چون از هدايت سپاه اموي نااميد شد و دانست كه با او می‌جنگند رو به اصحاب خود فرمود:برخيزيد و دور خيمه‌ها گودالي همچون خندق حفر كنيد و در آن آتش افزويد تا با اينان از يك رو درگير شويم. در نقل ديگري آماده است امام حسين (ع) به‌سوی اصحاب خود آمده و فرمود مكان خيمه‌ها را به هم نزديك و طناب‌ها را درهم كنند و خود در درون جا می‌گیرند تا خيام از هر سو بر آنان احاطه كنند مگر از آن‌سو كه با دشمن روبرو شوند. ▪️طبق روايتي، امام حسين (ع) در اين شب، حضرت علی‌اکبر (ع) را با سي سوار و بيست پياده فرستاد كه چند مشك آب آوردند. پس اهل‌بیت (ع) و اصحاب خود را فرمود:از اين آب بياشاميد كه آخر توشه شماست و وضو سازيد و غسل كنيد و جامه‌هاي خود را بشوييد كه کفن‌های شما خواهد بود. ▪️روایت‌شده كه در آن شب سي و دو نفر از لشكر عمر بن سعد به امام (ع) ملحق شدند و سعادت ملازمت آن حضرت را اختيار كردند.
🌱 هر روز خود را با بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ آغاز کنید: ◾ السلام علیک یا اباعبدالله 🔅پیامبر اکرم (ص): ✨همانا شهادت حسین حرارتی در دلها ایجاد میکند که هرگز خاموش نخواهد شد. 📚مستدرک ج۱۰ ص۳۱۸ ♦️التماس دعا
روزمان را با آغاز کنیم 🔰مبانی نهضت عاشورا (۷) [سوره الأنفال (8): آيه 45] يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَ اذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيراً لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (45) اى كسانى كه ايمان آوردهايد! هر گاه با گروهى (از دشمن) روبرو شديد، ثابتقدم باشيد و خدا را بسيار ياد كنيد تا شما رستگار شويد. 🌹🌙امام خامنه ای ۱۳۸۶/۰۶/۳۱ در آیه‌ی شریفه‌ی قرآن که جزو آیات جهاد است، می‌بینید که میفرماید: «اذا لقیتم فئة فاثبتوا و اذکروا اللَّه کثیرا»؛ در میدان جهاد وقتی در مقابل تهاجم دشمن قرار گرفتید، ایستادگی کنید و ذکر کثیر خدا بکنید. «اثبتوا و اذکروا اللَّه کثیرا»؛ ثبات قدم به خرج بدهید، ایستادگی کنید و ذکر خدا کنید. این ذکر خدا آنجا هم به درد میخورد. «لعلّکم تفلحون»؛ که این وسیله‌ای است برای اینکه شما به فلاح و کامیابی دست پیدا کنید. ذکر خدا؛ چرا؟ چون این ذکر، دل را قرص میکند. دل که قرص شد، دل که ثبات پیدا کرد، قدم هم ثبات پیدا میکند. در میدان جنگ اینجوری است. میدان جنگ قبل از آن که پاهای ما، که سست‌عنصر هستیم، به طرف عقب جبهه مشغول دویدن و فرار شود، دل ما فرار کرده. این دل ماست که جسم ما را به فرار وادار میکند؛ و الّا اگر دل ایستاده باشد، جسم می‌ایستد. ✍
🌴جمعه، عاشورا و ظهور 🔹تقارن عاشورا و جمعه در سال ۱۴۰۲ امید به ظهور را مضاعف می کند. عاشورا و ظهور در فرهنگ شیعه در هم تنیده اند. زمان ظهور، هدف ظهور، منتقم عاشورا، چرایی و چگونگی رجعت از مناسبات و ارتباطات میان عاشورا و ظهور است. یکی از روزهای وعده ظهور عاشورا است. از امام جعفر صادق(ع) آمده است: «قائم(عج) ( درود خدا بر او باد ) در شب بیست و سوم ماه رمضان، به نام (شریفش) ندا می شود و در روز عاشورا، روزی که حسین بی علی(عج) در آن کشته شد، قیام خواهد کرد"(الغیبة، طوسی، ص 274؛ بحارالانوار، ج 52، ص 290.) 🔺 از حکمت های ظهور انتقام خون های کربلاست. أَيْنَ الطَّالِبُ بِذُحُولِ الأَْنْبِيَاءِ وَ أَبْنَاء الأَْنْبِيَاءِ أَيْنَ الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ كجاست خواهنده خون پيامبران و فرزندان پيامبران، كجاست خواهنده خون كشته در كربلا، 🔺جملات "اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین (علیه السّلام) و جعلنا و ایّاکم من الطالبین لثاره (علیه الصّلاه و علیه السّلام)". شعار رسمی هر محرم است. در زیارت عاشورا این خونخواهی در رکاب حضرت مهدی موعود از روزی های مطالبه شده است"وَ أَنْ يرْزُقَنِي طَلَبَ ثَارِي مَعَ إِمَامٍ هُدًي ظَاهِرٍنَاطِقٍ بِالحَقّ مِنکُم وعده ظهور جمعه ای است که عاشوراست قضا بنگر که امسال جمعه روز عاشوراست چشم انتظار مهدی است  مقتول عاشورا به انتظار اوست چشم ملت عاشورا شاید "امسال" عهدخجسته وفا بشود، شاید صاحب العصر پرده از چهره گشاید ، شاید بیا و این جمعه به انتقام خون کربلا ظهورکن أَيْها الطَّالِبُ بِدَمِ الْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ ظهور کن
◾️اعمال روز عاشورا ۱ـ عزاداری بر امام حسین(علیه السلام) و شهدای کربلا، در این مورد از امام رضا(علیه السلام) نقل شده است: هر کس کار و کوشش را در این روز، رها کند، خداوند خواسته‌هایش را برآورد و هر کس این روز را با حزن و اندوه سپری کند، خداوند قیامت را روز خوشحالی او قرار دهد. ۲ـ زیارت امام حسین(علیه السلام). ۳ـ روزه گرفتن در این روز کراهت دارد؛ ولی بهتر است بدون قصد روزه، تا بعد از نماز عصر از خوردن و آشامیدن خودداری شود. ۴ـ آب دادن به زائران امام حسین(علیه السلام). ۵ـ خواندن سوره توحید هزار مرتبه. ۶ـ خواندن زیارت عاشورا. ۷ـ گفتن هزار بار ذکر «اللّهم العن قتلة الحسین(علیه السلام).» 📚پی‌نوشت‌ها: ۱- مصباح کفعمی، ص ۵۰۹٫ ۲- فرهنگ عاشورا، ص ۴۰۵، جواد محدثی. ۳- وسائل الشیعه، ج ۵، ص ۳۹۴، حدیث ۸٫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 اونایی که میگن این حکومت مگه اسلامی نیست... پس چرا توش فساد اتفاق میفته..؟ 🍃🌹🍃 ✅ این کلیپ رو حتما ببینن.. 🔸اگه منطق داشته باشن قبول میکنن.. 🔹اگر هم منطق ندارن که در جهل خود بمانند و به لجبازی ادامه بدن... ▪️یه روزی متوجه میشن که دیگه خیلی دیر شده.. 🎙️استاد عالی
🇮🇷 📝 ناگفته های و 🍃🌹🍃 🔻از مبانی اصلی تشیع که مشهور است و شاید معروف، عبارت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» که بایستی برای تحقق این شعار تمامی درس‌های کربلا را از بر باشیم نه فقط از مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش بگوییم. بدون تردید عاشورا یک مکتب و دانشگاه است و دروس و رشته های مختلفی دارد و متأسفانه پس از ۱۴۰۰ سال هنوز بخوبی بیان نشده است. 🔸یکی از بزرگترین درس‌های کربلا ادب است. به راستی چرا شمر که نقشی بمراتب کمتر از رهبران اموی و کوفه در شهادت امام حسین(ع) و یاران عزیز ایشان داشت پس از ۱۴۰۰ سال هنوز منفورترین شخص است؟ چرا در بین یاران ابی عبدالله حضرت ابوالفضل العباس (ع) به مقام شبه معصومی میرسند و در بین مردم با امام مسلمین مقایسه می‌شود و عظمت و شکوه بارگاه او همسان امام است؟ بدون تردید شاه کلید این موضوع با رجوع به منابع تاریخی و شرح ماوقع روز عاشورا یک کلمه است و آن ادب است. 🔹شمر به خاطر بی ادبی، زخم زبان، بی‌احترامی به ولایت و امام زمان خویش پس از ۱۴۰۰ سال در بین مردم منفورترین شخص است و حضرت ابوالفضل العباس(ع) با رعایت ادب در مقابل امام زمان خویش به این جایگاه رسیده است. ▪️درس بعدی عاشورا، اطاعت است. بدون شک سپاه یزیدیان به فرماندهی عمر بن سعد اهل نماز،روزه،حج و سایر عبادات الهی بودند اما آنچه انسان را نجات می‌دهد اطاعت است نه عبادت. عبادت شرط لازم است اما برای سعادت و عاقبت به خیری شرط کافی نیست به همین خاطر یاران ابی عبدالله(ع) با اطاعت از امام زمان خویش به سعادت و عاقبت به خیری رسیدند.اما عبادات سپاه امویان و کوفیان نتوانست اصحاب خویش را نجات دهد و سعادتمند کند. 🔺درس بعدی عاشورا که رمز سعادت و رستگاریست و در تمام لحظات و مکان‌ها بایستی مد نظر باشد دل نشکستن هاست. تمام عالم هستی ظرفیت پذیرش خداوند متعال را ندارد مگر دل مومن و انسان‌های پاک،و آنجا است که جایگاه خداست. شمر دل شکست، شمر باعث ناراحتی دلخوری و شکستن دل امام مسلمین و مومنین همراه ایشان شد به همین خاطر حضرت باری تعالی خودش باعث نفرت مردم تمام عالم نسبت به این انسان نماها شد و البته معیاری برای حق و باطل در طول تاریخ. هر کس با حسین و یارانش باشد با خداست و خدا هم با اوست و عزیز می‌شود «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم رحمن ودا ». و هر کس بر ضد امام حسین و قیام او باشد تا قیام قیامت منفور و از عاقبت به خیری چیزی به او نخواهد رسید. فاصبر ان عاقبة للمتقین ✍ حامد شیرخدا
روزمان را با قرآن آغاز کنیم ✅مبانی نهضت عاشورا (۸) سوره تکویر آیه 9 ... وَ إِذَا الْمَوْءُدَةُ سُئِلَتْ بِأَىِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ و آنگاه که از زنده به گور شده پرسش شود: به کدامین گناه کشته شده است؟! به راستی گناه امام حسین علیه السلام چه بود که باید این چنین خود و خانواده و یارانش کشته می شدند و به اسارت گرفته می شدند؟! 1⃣ گناه امام حسین(علیه السلام) سلطه پذیر نبود معرکه ی عاشورا لبریز است از شعارهایی که از آسمان عزت و آزادگی بر صحرای کربلا می باریدند: مرگ در نظر من چیزی جز سعادت نیست و زندگی و سازش با ستم گران چیزی جز ننگ و خواری نیست (اِنّی لاارَی الموتَ الّا سعادةً و لا الحیوةَ مع الظالمینَ الّا بَرَماً) 2⃣ گناه امام حسین(علیه السلام) این بود که با حیوان پلیدی مثل یزید بیعت نمی کرد! حسین بن علی علیه السلام: کسی مثل من با کسی مثل یزید هرگز بیعت نمی کند! (مثلی لایُبایِعُ مِثلَه) نه! به خدا سوگند نه ذلیلانه دستم را برای بیعت دراز می کنم و نه مانند بردگان فرار می کنم! (لا و اللهِ لااُعطیكم بِیدی اِعطاءَ الذلیلِ و لااَفِرُّ فِرارَ العبید) ✍
🔰 حرف روز 🏴 عاشورای معنادار! «سیاه نپوشید»، «به حسینیه نروید»، «در هیئت‌ها دیده نشوید» و «نذری ندهید» در قالب کمپینی به نام «تحریم محرم» پرده جدید سناریوی دشمنان ملت ایران بود که از مدت‌ها قبل از ایام محرم آغاز شده بود. برای به نتیجه رساندن این نقشه هم تلاش کردند تا با دستکاری ذهنی نسل جوان، هویت دینی و ملی مردم مسلمان ایران را نشانه روند و با ساختن انگاره‌های جدید از تحولات و وقایع تاریخی به ویژه تاریخ اسلام و تشیع و تلاش مذبوحانه برای تقلیل واقعه دهم محرم سال 61 هجری به یک جنگ داخلی میان اعراب آنان را نسبت به حادثه عالم‌گیری چون عاشورا و کربلا بی‌تفاوت کنند! فراموش نکرده‌ایم که سال‌های قبل با نزدیک شدن به این ایام، موضوعاتی مانند تشکیک در فلسفه هزینه کردن و نذری دادن برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع)، ژست انسان‌دوستی می‌گرفتند و مدعی بودند که به جای سفره‌های اطعام حسینی باید به نیازمندان کمک کرد! این در حالی بود که نه تنها نیازمندان و محرومان جامعه از این سفره پربرکت بهره‌مند بودند، بلکه اساسا فرهنگ دستگیری و کمک به محرومان و نیازمندان از دل مساجد، تکایا و هیئات مذهبی در قالب خیریه‌ها و... جوشیده و در طول سالیان متمادی خدمت‌رسان به مردم بی‌بضاعت بوده که مصداق عینی آن در کمک‌های مؤمنانه در جریان شیوع ویروس کرونا بود. ▪️ اما امید دوباره دشمن برای پیاده‌سازی نقشه‌های شومش علیه فرهنگ عاشورا و پاسداشت این حماسه بزرگ از یک‌سو حوادث پاییز سال گذشته بود که دشمنان اسلام و ایران با بهانه قرار دادن یک حادثه و روایت غیرواقعی از آن، طراحی قبلی خود را برای مبارزه با حجاب پیاده کردند که با پشتیبانی پرحجم رسانه‌های بیگانه و در قالب عملیات پیچیده شناختی منجر به کشف حجاب برخی از زنان و دختران شد که مغلوب این هجمه رسانه‌ای قرار گرفتند. آنها تصور می‌کردند که با تعمیم این موضوع به مسئله عزاداری امام حسین(ع) می‌توانند خدشه‌ای در عشق و ارادت ملت ایران به اهل بیت(ع) ایجاد کنند. مرحله تکمیلی این نقشه هم با طراحی صهیونیست‌ها در صحنه‌های اهانت به قرآن کریم جلوه‌گر شد، اما نه تنها تأثیری بر عشق و ارادت دلباختگان به اباعبدالله الحسین(ع) ایجاد نکرد بلکه حضور معنادار و توأم با بصیرت مردم در هیئات مذهبی و دسته‌های سینه‌زنی و و مجالس عزاداری در اقصی نقاط کشور علی‌رغم گرمای شدید هوا و آفرینش صحنه‌های ماندگار از عشق و ارادت به سالار شهیدان، بار دیگر طبل رسوایی دشمنان اسلام و تشیع را به صدا در آورد که علی‌رغم تبلیغات وسیع و فضاسازی‌های گسترده و صرف هزینه‌های هنگفت باز هم در برابر فرهنگ عاشورا که با جان‌ها و قلب‌های شیعیان درآمیخته شکست خوردند و این شکست‌ها تکرار خواهد شد. ✍️
🔰 گزارش روز 💠 ما ملت امام حسینیم مراسم دهه اول محرم‌الحرام امسال هم مانند سال‌های گذشته پرشور برگزار گردید. یکی از خصوصیات ویژه محرم این است که زن و مرد، پیر و جوان، چپ و راست، غنی و فقیر و... کنار هم قرار گرفته و فارغ از تعلقات خود به رونق این مجلس 1400 ساله کمک می‌کنند. اما مراسم امسال در درون خود پیام‌ها و نکات تحلیلی‌ای داشت که می‌توان آن را این‌گونه برشمرد: 🍂 جامعه دیندار است: سال‌هاست ما از طرق مختلف و از رسانه‌های گوناگون با این انگاره مواجه می‌شویم که جامعه از دین فاصله گرفته و به اعتقادات دینی توجهی ندارد. مراسمات شب قدر، تاسوعا و عاشورا، راهپیمایی اربعین و... نشان می‌دهد که این انگاره، یک ذهنیت اشتباه است. البته این به معنای غره شدن مسئولان به وضعیت موجود نباید تلقی گردد بلکه باید با پیمایش‌های علمی و تخصصی به این نکته رسید که جامعه در عصر جدید به پدیده‌های دینی چگونه می‌اندیشد و چگونه می‌توان به افزایش کیفیت دینداری آن کمک کرد. 🍂 پروپاگاندای رسانه‌ای را باور نکن: گوبلز می‌گفت که دروغ، هر چه بزرگ‌تر باشد، باورش آسان‌تر است. این مبنایی برای پروپاگاندای رسانه‌ای و برجسته‌سازی حاشیه و به حاشیه بردن اصل است. در محرم هر سال هم ما با این موضوع مواجهیم که رسانه‌های ضد انقلاب یک نوحه از یک مداح یا یک حاشیه از یک مراسم را در بوق و کرنا کرده و اصل مراسم عاشورای حسینی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. موضوعی که امسال نیز با آن مواجه بودیم. جامعه به درستی می‌داند که در بین صدها هزار تکیه، هیئت، موکب و... با فرهنگ، عقاید و سلایق مختلف به وجود آمدن حاشیه‌هایی این چنینی غیر قابل کتمان است. اما اینکه بخواهیم عظمت این دستگاه عظیم، مردمی و خودجوش را زیر سؤال ببریم خلاف اخلاق و انصاف است. 🍂 نسل زِد ضد نیست: در اغتشاشات سال گذشته با عبارت نسل زِد بسیار مواجه شدیم که نسل جدید جامعه را به بیگانگی با فرهنگ بومی و دینی متهم می‌کردند. اینکه نسل جدید متفاوت می‌اندیشد و با چالش‌های فکری و هویتی بسیاری روبه‌روست یک امر غیر قابل کتمان است. اما تعدد حضور جوانان و نوجوانان در هیئات و عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام نشان می‌دهد که این نسل نیازمند مطالعه عمیق فرهنگی و اجتماعی است. 🍂 حسین علیه‌السلام فصل مشترک ماست: این روزها جامعه به وحدت و همدلی نیاز ویژه‌ای دارد. مناسبات ملی و مذهبی بهترین بستر برای شکل‌گیری وحدت و همدلی است و شاید گل سر سبد این مناسبت‌ها محرم و صفر و شخصیت امام حسین علیه‌السلام است. چپ و راست، شیعه و سنی، پیر و جوان و... همه به امام حسین علیه‌السلام اعتقاد دارند و این می‌تواند یک فصل مشترک برای گفت‌وگو و رسیدن به وحدت باشد. ✍️
🔴غربی ها هم میدانند حجاب، زن را قدرتمند می‌کند اما جنبش زن زندگی همچنان به دنبال فساد اجتماعی زن است. باور میکنید این شرح زندگی زنان محجبه ایرانی توسط غربی هاست👇👇 📌پروفسور پیتر آوری، از بزرگترین ایران شناسان ،در کتاب تاریخ معاصر ایران درباره آثار اجتماعی حجاب زنان ایران می‌نویسد: "در گذشته اگر چه زنان حجاب داشتند ودر برابر مردهای نامحرم _به جز اقوام نزدیک خود_ظاهرنمیشدند،اما از نفوذ چشمگیری در امور داخلی خانه ونیز امور دولتی برخوردار بودند. آزادانه ،رفت وآمد می‌کردند ،به بازار وخانه دوستان خود می‌رفتند ‌.معمولا زن ها به زیارت عتبات می‌رفتند، که دورترین آنها مشهد(در استان خراسان )ونجف وسایر عتبات در عراق بود. تعداد سفرهایی که زنان ثروتمند ایرانی می رفتند ،بیش‌از یک زن انگلیسی بود با این که حجاب با محدودیت های همراه بود ،اما مزایایی نیز داشت. وقتی زن حجاب داشت کسی او را نمیشناخت،که این موضوع مطلوب می‌نمود. نه تنها زیبایی زن، بلکه زشتی اورا هم می‌پوشاند. زنان از پشت روبنده ،قادر به اعمال قدرت زیادی بودند" ⏪غرب اگر امروز به دنبال بی حجابی زن است چون میداند زنِ باحجاب، قدرت سیاسی وفرهنگی زیادی در مقابله با استعمار وتمدن غربی دارد. منابع : ۱_پروفسور پیتر آوری ،تاریخ معاصر ایران ،ترجمه محمد رفیعی مهر آبادی، تهران،چاپخانه حیدری ،ص ۷۴ ۲_کافه تاریخ ✍عالیه سادات
هدایت شده از 
🇮🇷🏴 به بهانه شهادت حضرت علیه السلام 🔺️ سلاح 🔺️ جهاد تبیین از تاکیدات مقام معظم رهبری است. جهاد تبیین الزاماتی دارد. بهره گیری از منابع غنی، منطقی و مستدل از الزامات جهاد تبیین است. یکی از منابع مورد تاکید مقام معظم صحیفه سجادیه است. "و به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف. ما در زمینه‌ی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه‌ی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. 🔺فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله‌ی با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همه‌ی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامی‌ای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت. 🔺️ یا در زمینه‌ی آئین حکمرانی اسلامی؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله‌ی حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ‌ القادِرُ عَلَى‌ القَبضِ‌ مِنّی (۱) در این دعاهای صحیفه‌ی سجّادیّه [هست]؛ اینها هر کلمه‌کلمه‌اش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 🔺شرایط اجتماعی زمان حضرت سجاد علیه السلام، نقش تبیین گری ایشان پس از حماسه عاشورا، عرضه محتوای مکتوب برای جهاد تبیین و موفقیت آن حضرت در این جهاد بهترین الگوی نظری و عملی برای مجاهدان عرصه تبیین است.