🌸 حرم امام رضا صحن آزادی
🌙 عصر اولین روز ماه مبارک رمضان جای دوستان خالی
✍ارسالی از اعضای کانال بانوی آب
🦋 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅تذکر حجاب به یک خانم دربانک انصار در شعبه امام زاده حسن
🏫کد شعبه : ١٨۶٠
☎️021-56071723_5☎️
❌رئیس شعبه مانع امر به معروف میشود
و به شخص تذکر دهنده خدمات نمیده
وبه شخص کشف حجاب کننده خدمات میده !!
کشف حجاب
🔴جرم مشهود مطابق ماده ۶٣٩ مجازات اسلامی 🔴
ماده ۹ قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر :
🔴 اشخاص حقيقی يا حقوقی حق ندارند در برابر اجراي امر به معروف و نهي از منکر مانع ايجاد کنند. ايجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکوميت به حبس تعزيری يا جزای نقدی درجه هفت می گردد.🔴
💠 آیا لازم است هر بار حضرت آقا، در بیانات عمومی، از اهمیت واجبات شرعی سخن بگویند؟
🔹سخنرانی نوروزی اخیر، در راستای خطوط کلان راهبردی چند سال اخیر، به محور تحول و اقتصاد و امید اشاره نمودند.
↩️ همان جنگ پنهان اقتصادی که چند سال هست، تمرکز رهبری به ساماندهی آن هست.
اقتصاد مقاومتی، البته از اهم واجبات است، چرا که نظام اقتصاد ربوی و دلار محور، خودش ام المفاسد است و منجر به سلطه کفار بر مومنان و انتقال نظام نیازها و نظام مسایل آنها بر ما میگردد.
🔹چقدر ما باید سطحی نگر به جایگاه حضرت آقا توجه کنیم که توقع داشته باشیم مثلا درباره همه مشکلات و نواقص روزمره مجدد هربار صحبت کنند.
🔹اگر منطق برخی عزیزان در خصوص بیانات حضرت آقا را پیاده کنیم، تقریبا چیزی از اولویت ها نمی ماند.
مثلاً سالهاست حضرت اقا اقتصاد را عنایت ویژه در اسامی سالها دارند، ایا این به معنای کم توجهی به علم یا فرهنگ یا زنان یا سلامتی و ....هست؟!
آیا لازم هست وقتی حضرت اقا صراحتا از هدف دشمن برای حذف همه چیزهایی که مردم را به یادانقلاب وبه یاد اسلام می اندازد، سخن می گویند، صراحتا از حجاب صحبت کنند؟
🔹در جنگ روانی دشمن، ذهن برخی خواص فراموش کرده اند «ما در اکثریتیم و اقلیت هنجار شکن»، ایا لازم هست متناسب با این اذهان غافل حضرت اقا صراحتا از «حجاب» صحبت کنند؟
خیر چون بدیهی است که این ضروری شرعی را دشمن به عنوان نشانه انقلاب و اسلام، مایل هست حذف کند مثل خیلی چیزهای دیگر این انقلاب.
✍ساراطالبی
🦋 @banooyeab
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
حذف بانکداری خصوصی راهکار #مهارتورم
این چارچوب [بانکداری لیبرالیستی] چیزی جز #تکاثر ثروت ثروتمندان به واسطه "تجمیع پسانداز طبقات فقیر و متوسط و اعطای اعتبارات سنگین به صاحبان تمکن" نیست. زیرا که لازمه بقای بانک، سود حاصل از اعطای اعتبارات است که تضمین سود بجز از طریق حصول اطمینان از ثروت و توان مالی وام گیرندگان ممکن نیست.
بنابراین نقد چارچوب بانکداری در اقتصاد لیبرالیستی بدین معنی است که این سوال را مطرح کنیم که
🔹 آیا نظام بانکداری اسلامی در الگوی تدبیر امور اقتصادی مسلمین صرفا با وجود "یک بانک دولتی" سازگاری بهتری ندارد؟
🔹 شرط لازم برای جلوگیری از تکاثر غیر عقلایی ثروت حاصل از عملیات بانکداری نیست؟
🔹 آیا بهتر نیست بساط این بانکهای رنگارنگ که نقشی جز تعمیق شکاف طبقاتی و ایجاد #تورم و بحران در نظام اسلامی ندارند، برچیده شود؟
این تحول همان فرمایشات مقام معظم رهبری است که نخست در منظومه شعارهای سال و سپس در الگوی اسلامی ایران پیشرفت و اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم بیان کردند.
در بیانیه گام دوم خطوط مهمی که می تواند در اجرای الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت و جهت دهی به مطالعات علوم انسانی و اسلامی به کار گرفته شود، دقیقا ترسیم شد که عبارت هستند از:
"روحیه انقلابی"
و "تفکر انقلابی"
و "عملکرد جهادی"
و این همه بر محور تقابل اسلام و استکبار هستند.
#تحول
۱) سخنرانی پرفسور مسعود درخشان در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی ۹۸/۹/۳
✅ @profderakhshan
🦋 @banooyeab
142670_318.mp3
4.05M
#تحدیر
#ماه_رمضان
#جز ۲
🍃🌼 به نیابت از خانم حضرت زهرا(سلاماللهعلیها) هدیه به مولا و سرورمان صاحب العصر و الزمان(عجلاللهتعالیفرجهالشریف)
به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
هدایت شده از موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله مباحث «#اخلاق_انقلابی»
🔸جلسه اول
📔پای درس #استاد_فلاح
—---—
🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی
🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔷 ساعت حوالی دو امروز سمت خیابون انقلاب، داخل ماشین با تلفن همراهم کار میکردم. صدایی توجهم جلب کرد: «به شما مربوط نیست» برگشتم دیدم یه خانومِ بیروسری و یه خانوم چادری از کنار هم رد شدن. ظاهراً خانم محجبه تذکر داده بود، خانوم بیحجاب هم جوابش رو داده بود و همینطور که از هم دور میشدن با هم یه بگو مگوی کوچیک داشتن.
🔹دیدم انفعال جایز نیست، گفتم من برم کار خانوم محترم تکمیل کنم ماشین روشن کردم که از کنار خانوم بیحجاب رد شدم و محترمانه تذکر بدم هنوز بهش نرسیده بودم که دیدم خودش شاید هنوز پنجاه متر از محلی که بهش تذکر داده بودن رد نشده بود که روسریش رو درست کرد.
خیلی برام جالب بود که تذکر یه نفر انقدر میتونه اثر داشته باشه.
اثر داره
📆 جمعه ۴.۱.۱۴۰۱
✍ارسالی از اعضای کانال بانوی آب
🦋 @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 تصاویر آخرالزمانی از خیابانهای پاریس در یازدهمین هفته اعتراض
🔺 تصاویر منتشرشده از خیابانهای پاریس، آتشسوزی در خیابانهای این شهر و شعارهای معترضان را نشان میدهد.
🔹بنا بر گزارشها پلیس برای سرکوب معترضان از خشونت ابایی ندارد.
🦋 @banooyeab
26.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 پیام نوروزی مدیر حوزههای علمیه
📌 محورهای بیانات:
rasanews.ir/0034J
👇👇👇
ضمن تشکر از استاد گرانقدر مدیریت محترم حوزه های علمیه، حضرت آیت الله اعرافی
ضمن تشکر بابت عنایت ویژه حضرتعالی به بانوان طلبه، چند سوال در باب حوزه های علمیه خواهران
🔹درباب هویت بانوان طلبه چه برنامه ای ریخته شده بلکه عمل گردیده است؟
🔹حضرت آقا، سالهاست که فرموده اند نود درصد بانوان طلبه باید جهت ورود به تبلیغ تخصصی آموزش داده شوند، ولی اساسا هنوز که هنوز هست در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، رشته تبلیغ حتی در قالبهای سنتی هم تاسیس نگردیده است.
🔹علیرغم ریزش برخی خواهران طلبه به دلیل عدم تناسب واحدها و ماموریتهای بانوان طلبه، سرعت تاسیس رشته و تحول در دروس بانوان طلبه بسیار کند و ناکارآمد است.
🔹جهت جذب بانوان به حوزه های علمیه به عنوان محیطی وارسته و دور از آسیبهای دانشگاهها، هیچ اقدام هماهنگ و ملی و با حمایت ویژه مشاهده نمی شود و غریبانه باید از روشهای بسیار حداقلی و بسیار سنتی، در حد پخش تراکت و پوسترهای فوق العاده ضعیف به جذب طلاب اقدام کرد، آیا این روال با اهدافی که تعریف فرمودید، تطابق دارد؟
🔹در باب توجه به تحول حوزه در باب بانوان، هنوز حرفهای ناشنیده زیادی در بین این قشر فرهیخته ولی نادیده گرفته شده، وجود دارد.
🔹در باب وظیفه حوزه در بحث حجاب، تاکید داشته اید، اما متاسفانه علیرغم تلاشهای طلاب، این مطلب دائما مطرح می شود که الان اولویت اقتصاد است و تفکیک خطرناکی بین فرهنگ و اقتصاد مطرح می گردد.
🦋 @banooyeab
120111_007.MP3
35.81M
🎙 #گزارش_صوتی
🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه"
🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی
💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور زیدعزه
📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی»
💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر خالد غفوری الحسنی زیدعزه
🦋 @banooyeab
💠 پاسخ استاد #خسروپناه به برداشتهای حجه الاسلام دکتر بهجت پور در باب #حجاب
👇👇👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب استاد بهجت پور سلام علیکم و اسعد الله ایامکم
ضمن تشکر از مطالب معظم له درباره حجاب چند نکته عرض می کنم
1⃣ مباحث قرآنی و تفسیری و معرفتی با مباحث جامعه شناختی باید تفکیک شود و در این بحث قدری خلط شده است و روش بحث هم خلط شده است. مشخص نیست روش تفسیری یا فقهی یا جامعه شناختی است.
2⃣ عکس نقیض جمله: حجاب، علامت شناخت پاکدامنی زنان است
آنچه غیر علامت شناخت پاکدامنی است بی حجابی است
عکس نقیض در صدق و کیف مشترک با اصل است.
3⃣ مقصود از جامعه مسلمان یعنی جامعه مسلمان عرفی نه جامعه مسلمان به معنای دقیق کلمه لذا جامعه اسلامی در عصر نبوی و ولوی اینگونه نبوده که همه مختصات اسلامی را داشته باشد لذا استدلال بر عدم الزام حجاب با ترتیب نزول ناتمام است.
قطعا آیه ۳۵ احزاب بر همه افراد مسلمان در جامعه اسلامی عصر نبوی و ولوی منطبق نبود بلکه بر افراد بسیار نادر منطبق می باشد اما حجاب بر همه زنان مسلمان لازم بود.
4⃣ تعریف منکر و معروف به جامعه متکی شد اما کدام جامعه؟ جامعه سکولار یا جامعه دینی.
جامعه مدنی هم جامعه دینی متعارف بوده است نه جامعه دینی ایده آل و لذا منکر همان حرامی است که عرف متدینان حرمت آن را پذیرفته اند نه اینکه جامعه سکولار، آن را منکر بدانند و الا دست دادن زن و مرد در جامعه سکولار معروف و دین ندادن منکر است
لذا استفاده از جامعه قبل از تشریع حجاب برای عدم لزوم امر به معروف برای عصر حاضر که جامعه دینی متعارف است ناتمام و قیاس مع الفارق است.
فراموش نکنیم جامعه امروز ما شبیه جامعه مدنی است نه مکی
5⃣ برداشت جنابعالی از تشریع حجاب در آیه ۵۹ سوره احزاب محل تامل است چون حجاب بین زنان عرب معنون رواج داشته است و تمسک به عمل خلفا ملاک درستی برای شناخت حکم اسلام درباره بردگان نیست. علاوه بر اینکه جامعه امروز جامعه آزادگان متدین است نه بردگان و نیز آیات متعددی برای حجاب در قرآن است نه فقط دو آیه احزاب و نور
6⃣ تدریجی بودن نزول احکام شرعی، ربطی به عصر کنونی ندارد که قرنهاست جامعه اسلامی استقرار یافت است. نباید تدریجی بودن نزول احکام و ضرورت روش تدریجی تربیتی در هر عصری و مصری ما را از مستقر بودن احکام دور سازد. احکام الهی بسته شده است و حق تغییر آنها به دست احدی نیست اما اینکه در هر زمان و مکانی چگونه احکام را تحقق بخشیم بحث دیگری است و قیاس تربیت دینی در عصر نزول با تربیت دینی در عصر حاضر قیاس مع الفارق است. روش تربیت دینی در هر جامعه ای با جامعه دیگر متفاوت است.
7⃣ اما دو نکته جامعه شناختی عرض کنم اول در جامعه امروز بی حجابی ملازم با بی عفتی است یعنی وقتی رواج جامعه شناختی بی حجابی شود به دنبالش برهنگی و بی عفتی شکل می گیرد شاهد این ادعا جامعه غربی است که برهنگی به دنبال بی حجابی شما گرفت
نکته دیگر اینکه اگر حاکمیت در کنار کار فرهنگی اگر الزام حجاب را داشته باشد می تواند در جلوگیری از بی عفتی و برهنگی موفق باشد.
✍با اعتذار و ارادت خسروپناه
🦋 @banooyeab