eitaa logo
🏴بانوی تمدن ساز 🏴🇵🇸
6.7هزار دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
6.4هزار ویدیو
288 فایل
🌺 قرآن انسان ساز است و زن انسان ساز است🌺 آمده ایم تا با الگو برداری از بزرگ بانوی تمدن ساز عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، از به انتظار نشستن دست برداریم و به انتظار مبارزه و تلاش کنیم #سید_علی_تنها_نیست مدیر: @banooyemobarez ادمین تبلیغ و تبادل: @as_h1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سناتور آمریکایی: درآمد ایران بیشتر شده و ما هیچ غلطی نمی‌کنیم 🔹لیندسی گراهام: هر ماه درآمد نفت ایران ۲۰ درصد  بالا می‌رود. چرا؟ به‌خاطر چین. ما واقعا دچار دردسر و مشکل هستیم. کارهایی که ما در این دو سال انجام دادیم باعث جسورترشدنِ تک‌تک بازیگران بد شده است. 🔹ایرانی‌ها دارند با وجودِ تحریم‌ها پول بیشتری به‌دست می‌آورند و ما برای مقابله با آن هیچ غلطی نمی‌کنیم. @Farsna - Link
گفت و شنود گفت: تماس گرفتم صدا و سیما اعتراض کردم بابت برنامه های جلف، جواب دادند که همه مردم که مثل شما حزب اللهی نیستند! گفتم: ما اکثریتی هستیم که به خاطر بی صدایی و عدم مطالبه، داریم توسط اقلیت از نظام سیاستگزاری کشور حذف میشیم و همه ما مقصریم... ✍️م.ط.د @banooyetamadonsaz
پوشش اختیاری در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله یکی از سؤالاتی که در این روزها ذهن خیلی ها رو درگیر کرده و در فضای بسیار مورد گفتگو قرار میگیرد آنست که *آیا از نگاه و منظر اسلام و در سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم حجاب خانم ها در جامعه اجباری هست و با بی حجاب برخورد میکردند؟* در پاسخ به چند نکته میبایست توجه کرد: 🔻 *اولا* حکمت و رسالت حکومت اسلامی برپایی دین در همه عرصه های جامعه میباشد(اعم ازامور اقتصادی و اخلاقی و اعتقادی) و اینطور نیست که تفاوت حکومت اسلامی و غیر اسلامی تنها در عقاید و رفتارهای شخصی حاکمان باشد اگر خدا در شریعت اسلام رفتارهایی نظیر دزدی یا بی حجابی یا قتل یا احتکار را ممنوع کرده آیا در عرصه اجتماع حاکم اسلامی وظیفه ای نسبت به محدود کردن این محرمات ندارد؟ آیا وظیفه حکومت اسلامی اداره امورات مردم جامعه تحت موازین دینی و الهی نیست؟ اگر حاکم اسلامی در اداره جامعه فقط توجه به امور مادی مردم داشته باشد چه تفاوتی با سایر حکومت ها خواهد داشت؟ اساسا این همه توصیه و تاکید برای برپایی حکومت اسلامی در روایات و قرآن به جهت اقامه حدود و احکام اجتماعی اسلام در جامعه میباشد نه صرف اداره امور دنیوی مردم چراکه سایر حکومت ها هم اداره امور مادی را انجام میدهند. 🔻 *ثانیا* روایات متعددی از سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سایر ائمه علیهم السلام نقل شده که نسبت به مسئله بی حیایی یا بی عفتی عکس العمل منفی و سلبی نشان داده اند بعنوان مثال در نقلی آمده که امیر‏المؤمنین (ع) زمانی که در بستر خلافت قرار داشت از اینکه بعضی از زنان در کوفه ـ که مرکز خلافت بود ـ آنگونه که باید و شاید حجاب رعایت نمی‌کردند، بر مردان آنان که غیرت کافی نداشتند خرده گرفته و آنان را سرزنش کرده است، ویا در شأن نزول آیه ۵ سوره توبه آمده که پس از اینکه زن مشرکی بدون لباس به دور خانه خدا طواف کرد پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به امر الهی به همه مشرکین اعلام جنگ کرد:«فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكينَ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُمْ» (تفسیر المیزان جلد ۱۰ ص ۱۶۱) ویا طبق روایت امام صادق(ع)، به پیامبر (ص) خبر رسید كه دو نفر به نام هیت و ماتع در مدینه چشم چران و سبك سر هستند، و در میان مردان می نشینند، و با گفتن جوك های شهوت برانگیز از اوصاف زنان می گویند و خط قرمز حریم عفاف را می شكنند، پیامبر(ص) بی درنگ آنها را احضار كرد و پس از اخطار شدید، آنها را به محلی به نام العرایا كه در اطراف مدینه بود تبعید كرد، آنها فقط حق داشتند در روزهای جمعه برای خریداری غذا و لوازم زندگی به مدینه آمده، سپس به تبعیدگاه بازگردند (بحار ج 22 ص 88) حال آیا میتوان قبول کرد که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در مقابل مرد بی حیاء چنین برخوردی را کرده باشد اما در مقابل زنان بی عفت ساکت باشد؟ آیا بی حیایی زن زمینه ساز بی عفتی مرد در جامعه نمیشود؟ ✍️روح الامین ادامه دارد... @banooyetamadonsaz
پوشش اجباری در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ۲ 🔻 *ثالثا* حکم حجاب در ابتدای بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نازل نشد بلکه در سال ۵ هجری (۱۸ سال پس از بعثت ) بصورت تدریجی نازل شد و مدت کوتاهی از عمر پیامبر ص با این حکم همراه بود و نمیتوان توقع نقل موارد متعدد از برخورد حکومت با بی حجابی داشت همچنین در زمان خلافت امیرالمومنین علیه السلام در کوفه باید به این نکته توجه داشت که کوفه پادگان نظامی بود و فضای بسیار مردانه ای داشت و خیلی موارد اختلاط یا رفت و آمد خانم ها در شهر نبوده که توقع نقل برخورد با بی حجابی وجود داشته باشد و در برخی موارد محدود از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل شده که اعتراض به بی غیرتی مردان کرده اند به جهت اختلاط محارم ایشان با مردان نامحرم در جامعه (أَ مَا تَسْتَحْیونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَکمْ یخْرُجْنَ إِلَی الْأَسْوَاقِ وَ یزَاحِمْنَ الْعُلُوج) (کافی ج 2 ص 537) در زمان سایر معصومین علیهم السلام هم ایشان اختیاری در قوانین و الزامات حکومتی نداشتند. 🔻 *رابعا* آنگونه که از روایات و نقل های تاریخی صدر اسلام بر می آید در آن عصر فرهنگ عمومی حجاب در جامعه وجود داشته و حتی برای زنان طبقات بالای جامعه نوعی آراستگی حساب میشده و حتی با نقاب بیرون می آمدند و بی پوششی یا بد پوششی در ملأ عام بسیار نادر و کمیاب بوده مؤید این مطلب آنست که در آیات حجاب هیچ اشاره ای به اصل لزوم پوشش نشده چراکه این مسئله پذیرفته شده بوده و رعایت میشده بلکه در آیات حجاب به برخی جزئیات پوشش تاکید شده نظیر لباس گشاد پوشیدن یا نازک صحبت نکردن با نامحرم(سوره احزاب) طبیعتا اهتمام بیشتر حکومت به حل و مقابله با مشکلات غالب و رائج جامعه هست و به همین جهت نقل برخورد با بی حجابی خیلی وجود ندارد البته قابل ذکر است که معصومین علیهم السلام در همان موارد نادر وقتی مطلع میشدند عکس العمل منفی نشان میدادند که به مواردی از آن در نکات گذشته اشاره شد و اساسا شاید نتوان موردی را در روایات پیدا کرد که معصومین علیهم السلام پس از مواجهه با بی حجابی یا بی عفتی مرد یا زنی سکوت کرده باشند و یا دیگران را از عکس العمل منطقی و محترمانه منع کرده باشند بلکه رفتاری در مقابل این مسئله داشته اند. مصداق بارز نکته فوق جریان *جنگ با یهودیان بنی قینقاع* در عصر پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله میباشد که وقتی خانمی رفت از بازار یهودیان خرید کند (در شرایطی که هنوز حکم وجوب حجاب صادر نشده بود) یکی از یهودیان پایین لباس این خانم را به بالای آن دوخت. خانم در حال خرید کردن بود و متوجّه نشد. به محض این‌که آمد حرکت کند لباس کنار رفت و بخشی از بدن او پیدا شد. یکی از مسلمانان آمد آن یهودی را کشت. بازاری‌های یهود هم این شخص مسلمان را کشتند. پیامبراکرم ص اعلام جنگ فرمودند و آن‌ها را جریمه کردند و از مدینه هم اخراجشون کردند. این برخورد قاطع پیغمبر صلی الله علیه وآله پیرامون اهانت به ناموس دلیل بر توجه و جدیت خاص ایشان دارد حال آیا میتوان پذیرفت که چنین شخصیتی نسبت بی حجابی یا بدپوششی خانم ها در جامعه ویا روابط آزاد و بدون قانون مرد و زن در جامعه عکس العملی نشان نمی دادند؟ ✍️روح الامین ادامه دارد... @banooyetamadonsaz
❌هم اکنون
✉️ حضور مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت کار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مهری طالبی دارستانی با تاکید بر نقش این مرکز گفت: با توجه به گستردگی ارتباطات و اهمیت نقش وزارتخانه، تلاش بر آن است که از فرصتهای مختلف برای دریافت درخواسته ها و شکایات مردمی بهره ببریم و نمایشگاه کتاب یکی از این ظرفیت ها است. 🌐 ادامه خبر در لینک زیر قابل مشاهده است. 🌍 www.mcls.gov.ir/fa/news/309484
30.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گزارشی از دادگاه عوامل حمله تروریستی خانه اصفهان 🔸از اعتراف به تشکیل گروه مسلحانه تا ماجراهای شب ۲۵ آبان و شهادت سه مدافع امنیت @banooyetamadonsaz
🔷️🔸️جایگاه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی ( قسمت دوم ) : 🔹️وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی را می‌توان در حوزه‌های : 1⃣سیاستگذاری 2️⃣برنامه‌ریزی 3️⃣تدوین ضوابط 4️⃣هدایت و نظارت تقسیم بندی کرد. 🔸️شورای عالی انقلاب فرهنگی با فرمان امام خمینی تشکیل شده است و همین موجب مشروعیت آن می‌شود. و ادامه دارد ..... ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶🔹مقام زن در بیان امام خمینی ره و مقام معظم رهبری و استاد شهید مطهری و شهید بهشتی @banooyetamadonsaz
26.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗒وقتی با ناوشکن دنا، تاریخ را به سبک ایرانی نوشتیم @banooyetamadonsaz
عملکرد دکتر سیدابراهیم رئیسی در برخورد با مفسدین اقتصادی 🔶طبیعی است که حامیان این جماعت مجرم،و آنانی که دستشان کوتاه شده از بیت المال و جیب مردم،و در لایه های مختلف نظام رسوخ کردند، نگذارند آقای رئیسی به راحتی به رتق و فتق امور بپردازد..
🔶🔹جایگاه قانونی شورای عالی انقلاب فرهنگی (قسمت سوم) : 🔹بحث مشروعیت و قانونی بودن شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حقیقت تایید گستره وظایف و اختیارات رهبری و کیفیت اعمال آن در قانون اساسی است . 1⃣مقام رهبری در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از ولایت مطلقه برخوردار است که تعریف آن طبق رهنمودهای امام خمینی شأن انبیاست و مسئولیت هدایت، راهبری و حمایت از امت را دارد. 2⃣ بر طبق نظر جناب کاتوزیان ولایت فقیه دارای اختیارات و تکالیف متعددی است که برخی از آنها در قانون اساسی تعیین شده است و بر اساس این تکالیف وسیع اقداماتی نیز انجام شده است. 3⃣ از جمله موارد فوق تأسیس و اعتبار نهادهایی مانند دادگاه ویژه روحانیت و مجمع تشخیص مصلحت نظام (تا پیش از نهادینه شدن آن در قانون اساسی) است. ادامه دارد ...✍
34.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣فتوکلیپ سخنان امام خمینی (ره) درباره زنان و آزادی زن @banooyetamadonsaz