💠 دعای روز بیست و نهم ماه #رمضان
🔹 اللّهُمَّ غَشِّنِی فِیهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ التَّوْفِیقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِی مِنْ غَیاهِبِ التُّهَمَةِ یا رَحِیما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِینَ.
🔸 خدایا در این ماه مرا با رحمتت بپوشان و توفیق و خود نگهداری را نصیبم کن و از تیرگیهای تهمت دلم را پاک گردان، ای مهربان به بندگان با ایمان.
4_823464750993113112.mp3
4M
جزء 29 تند خوانی استاد آقایی
« هرکس که در ماه رمضان يک آيه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسى را دارد که در ماههاى ديگر کل قرآن را ختم کرده باشد.»
«قرائت قرآن به نیت تعجیل در فرج امام زمان» 🙏♥
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۱۴۹
سوره اعراف، آیه ۱۹۹
💥خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ
#ترجمه: (به هر حال) با عفو و مدارا رفتار کن، و به کارهاى شایسته دعوت نما، و از جاهلان روى بگردان (و با آنان ستیزه مکن).
#تفسیر_آیه:
وسوسه هاى شیطان
در این آیه و آیات بعد، شرائط تبلیغ، رهبرى و پیشوائى مردم به طرز بسیار جالب و فشرده بیان شده و با آیات گذشته که اشاره به مسأله تبلیغ مشرکان داشت نیز تناسب دارد.
این آیه، اشاره به سه قسمت از وظائف رهبران و مبلغان ـ به صورت خطاب به پیامبر(صلى الله علیه وآله) شده، در آغاز مى گوید:
در طرز رفتار با مردم سختگیر مباش و با آنها مدارا کن، عذرشان را بپذیر، و بیش از آنچه قدرت دارند از آنها مخواه (خُذِ الْعَفْوَ).
عَفْو ، گاهى به معنى مقدار اضافى چیزى آمده.
گاهى به معنى حد وسط و میانه.
گاه به معنى قبول عذر خطاکار و بخشیدن او.
و گاه به معنى آسان گرفتن کارها.
قرائن آیات نشان مى دهد آیه فوق ارتباط با مسائل مالى و گرفتن مقدار اضافى از اموال مردم که بعضى از مفسران گفته اند، ندارد، بلکه مفهوم مناسب، همان آسان گرفتن، گذشت و انتخاب حد وسط و میانه است.
بدیهى است اگر رهبر و مبلغ، شخص سختگیرى باشد به زودى جمعیت از اطراف او پراکنده مى شوند، و نفوذ خود را در قلوب از دست خواهد داد، همان طور که قرآن مجید مى گوید:
وَ لَوْ کُنْتَ فَظّاً غَلیظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ: اگر سختگیر، بد اخلاق و سنگدل بودى به طور مسلّم از گرد تو پراکنده مى شدند .
آنگاه دومین دستور را به این صورت مى دهد:
مردم را به کارهاى نیک و آنچه را عقل و خرد، شایسته مى شناسد و خداوند آن را نیک معرفى کرده، فرمان ده (وَ أْمُرْ بِالْعُرْفِ).
اشاره به این که ترک سختگیرى مفهومش مجامله کارى نیست، بلکه باید رهبران و مبلغان همه حقایق را بگویند و مردم را به سوى حق دعوت کنند و چیزى را فروگذار ننمایند.
در مرحله سوم دستور به تحمل و بردبارى در برابر جاهلان داده مى فرماید:
از جاهلان روى برگردان و با آنها ستیزه مکن(وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجاهِلینَ).
رهبران و مبلغان در مسیر خود با افراد متعصب، لجوج، جاهل و بى خبر، و افرادى که سطح فکر و اخلاق آنها بسیار پائین است، رو به رو مى شوند، از آنها دشنام مى شنوند، هدف تهمتشان قرار مى گیرند، سنگ در راهشان مى افکنند.
راه پیروزى بر این مشکل گلاویز شدن با جاهلان نیست، بلکه بهترین راه تحمل و حوصله، نادیده گرفتن و نشنیده گرفتن این گونه کارها است، و تجربه نشان مى دهد، براى بیدار ساختن جاهلان و خاموش کردن آتش خشم و حسد و تعصبشان، این بهترین راه است.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
🔻مبلغ فطریه از نظر ۹ مرجع تقلید
🔹میزان فطریه طبق نظر مراجع عظام تقلید حضرات آیات خامنهای، سیستانی، وحیدخراسانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی و مظاهری اعلام شد.
🔹خبرگزاری بسیج شرق شهرستان قم🔹
🆔@BasijnewsEQom
🔺#قم_سرآمد_شهادتوسرافرازی
🔻#قم_شهر_قیامواقامه
🌷بیانات رهبر انقلاب در دیدار با اقشار مختلف مردم :
« سی روز روزه گرفتید و نماز باتوجه خواندید و دعا کردید. این، قطعاً در وجود شما دارای محصولی است. همت ما باید این باشد که این محصول را حفظ کنیم. این، محصول باارزشی هم است. اگر نماز و روزهی باتوجه و ذکرِ آگاهگر و هشیارگر انسان، برای ما وجود داشته باشد، آن وقت مسلمانی خواهیم بود که روزبهروز به سمت هدفهای اسلام پیش میرویم.»
🔸(روز سیام ماه مبارک رمضان). ۱۳۶۹/۲/۶🔸
AUD-20220430-WA0000.
4.04M
💐 #تند_خوانی جزء سی ام قرآن کریم
🕰زمان: ۳۳ دقیقه
🎤 #استاد_معتز_آقایی
┈┉┅━❀🔸❀━┅┉┈
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بخاطر هستهای، ملت رو بیچاره کردین؟!
⭕️ اصلا #انرژی_هستهای به چه درد میخوره؟!
🔰 به مناسبت ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هستهای
👈محل اظهارنظر(کامنت)
🌏 #تخریبچی👇
🆔 @takhribchi110
احکام روزه جلسه 25-eitaa.combanoyealam.mp3
3.01M
احکام ماه رمضان
جلسه بیست وپنجم
👇سوال :حکم آب کردن در دهان برای خنک شدن چیست؟آیا روزه را باطل می کند یا نه ؟ ایا لطمه ای به روزه می زند؟
🌸پاسخ :
اگر فردی برای خنک شدن فضای دهانش اینکار انجام بدهد بایدبعد آب خارجی را کاملا از دهان بیرون بریزد وچیزی از آب خارجی وارد حلقش نکند
البته مزه مزه کردن برای روزه دار مکروه ولی مبطل روزه نیست
سوال :
اگر فردی که آب را در دهاننش مزه مزه می کند اگر بی اختیار اب وارد حلقش شود وفرو رود آیا روزه انسان باطل می کند یا خیر ؟
🌸نظر فقها،:
حضرت امام وآیه مکارم فرمودند ، قضای آن را بگیرد ولی کفاره لازم نیست
مقام معظم رهبری فرمودند ، بنا بر احتیاط واجب قضا کند ولی دادن کفاره واجب نیست
آیه سیستانی فرمودند ، اگر برای تشنگی هست باید قضایش را بگیرد و در غیر این جهت قضا ندارد
( معنایش این است که اگر مزه مزه کردن آب برای تشنگی نبوده بلکه مثلا برای وضو بوده چون در وضو مستحب
آب را در دهان مزه مزه کند وبیرون بریزد یا مثلا بی جهت این کار کرده وقصد خنک شدن نبوده)
👇اگر کسی آب را به نیت وضو که یک عمل مستحبی است وارد دهانش کرده که مزه مزه کند وبی اختیار فرو رفته👇 نظر حضرت امام وآیه سیستانی وآیه مکارم فرمودند ، قضا واجب نیست
👇مقام معظم رهبری قائل به تفصیل شدند ، اگرمزه مزه کردن برای وضو نماز واجب باشد قضا ندارد
واگر برای وضو غیر نماز واجب مثلا به قصد طهارت یا به قصد قربت بوده بنا بر احتیاط واجب قضا کند ودادن کفاره واجب نیست (می تواند در احتیاط واجب اعلم فالاعلم کند